Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Vmax Majesty 125


Gość NIMAGO

Pytanie

Opublikowano

Cze?ć!!! :)

Pisze do was w imieniu kolegi, bo poprosil mnie o to (brak neta)

No to przejde od razu do sedna:

Sprowadził jakies 2 tygodnie temu Yamaszke Majesty 125 z Francji.

Jest ona z końca 2001 roku ma przejechane niecale 10 tysiecy. Po dobraniu sie do paska, widac ze jest on w bdb stanie tak samo i rolki. Wario rownież nie ma zadnych luzów, anie jakis "chropowatych" powierzchi po ktorej slizga sie pasek. Okładziny na sprzegle..jeszcze bdb...gdzieniegdzi widac ze jeszcze nie s? do konca dotarte.

Pomoglem mu wymienic oleje, plyn chlodniczy, no i zmieniony zostal tez plyn hamulcowy w obydu hamulcach.

Wszystko zostalo przygotowane, zarejestrowal...no i jedzie sie przejechac. ;) Ja go pytam no i jak: on mowi ze wszystko OK i spooko. No to siadam ja: jaade jakies 10km, wszystko ladnie przyspiesza (nie czulem roznicy pomieczy moja) alee... zauwazylem.. ze gdy wskazowka dochodzi do 100km/h niechce pojsc juz dalej :| chociaz nie jedzie sie jeszcze na caly gaazie, wiec ja od razu wcisnolem reszte zapasu ktory mialem na manetce :D nooo..ale skuter jak jecham 100 to nawet nie dygn?ł wiecej o 5 km/h :o:unsure: Chociaz zapas na manetce ktory pozostal powinien przynajminej pozwolic na zwiekszenie V o min 10km/h.

Ale gdy jechalem z gorki i dałem od razu manetke na fuul to przekracza spokojnie 100km/h

No i niewiemy w czym tkwi problem.. :(:( Czyżby jakas blokada??? (tylko gdzie)

Mam nadzieje ze pomozecie...:D drodzy fooorumowicze :P

pozdrawiam ;)

23 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

kurde...nikt nic nie poradzi co to moze byc?? !OKK

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Z Twojego opisu wnoszę, że to mog? być zużyte rolki wariatora (mimo tego, że optycznie wydaj? się być ok. mog? nie trzymać gramatury).

Kiedy? kupiłem Yp 250 i pamiętam, że jechała 105 i ani deka więcej mimo, że manetka była odkręcona w połowie. Uchylanie przepustnicy na maxa nic nie dawało.

Po zmianie rolek prędko?ć 125 km/h nie była niczym nadzwyczajnym.

Je?li idzie o Yp 125 to w pełni sprawna powinna osi?gać bez problemów prędko?ć 110 km/h (licznikowo).

Zacznijcie od wymiany rolek, tym bardziej, że kosztuj? niewiele. !OKK

  • 0
Opublikowano

macie może jaki? namiar na sklep gdzie mógłbym kupić dobre i tanie :lol: rolki do Majesty 125??

@MariuszBurgi ale założyć orginały (chodzi o wage) czy moze co? zmienić???

A przy okazji kolega tez chciałby zmienić sprężyne centralna (je?li to co? da) ?? Wiec tez chciałbym aby?cie cos doradzili w tej sprawie... !OKK

  • 0
  • Administrator
Opublikowano
@MariuszBurgi ale założyć orginały (chodzi o wage) czy moze co? zmienić???

Na oryginałach dłużej pojeĽdzisz...

  • 0
Opublikowano

Zmiana rolek o innej wadze niewiele daje ... testowałem to w Malaguti Madisonie 125 ... a to prawie klon yp125.

Zmiana kpl. wariatora plus wydech zwiększa odrobinę przy?pieszenie.

Kupowałem rolki Mallossiego można je zamówić w Megabecie.

Zmieniłem też sprężynki na sprzęgle i tu zauważyłem ... że zacz?ł malagut startować z niższych prędko?ci obrotowych.

Pozdrawiam

  • 0
Opublikowano

Juz kilkakrotnie slyszalem wlasnie o takim zachowaniu skuterow przywiezionych z Francji. Moze ktos wie, czy nie ma tam przepisu ograniczenia predkosci pojazdu 125ccm wlasnie do 100 km/h?

Z drugiej strony, za osiagi odpowiedzialny moze byc stan paska(grubosc), rolek lub samych biezni rolek albo paska.

Sprzeglo odsrodkowe ma to do siebie, ze "lapie" jedna strona okladzin i dlatego druga strona pozostaje niewytarta. Minimalna grubosc okladzin mierzysz jednak w miejscu najbardziej zuzytym.

W komplecie multiwara Malossiego sa zazwyczaj 3 komplety sprezyn (3 kolory) i mozna nimi regulowac obroty "zaskakiwania" sprzegla. W momencie ich zastosowania, nie mozna uzywac sprezyn o roznej twardosci (kolorze), bo spowoduje to wytarcie jednej okladziny i nieosiowe obciazenie calego sprzegla.

  • 0
Opublikowano

Tak defakto ... jest blokada elektroniczna .... ten w?tek już był kiedy? poruszany i dotyczył wła?nie chyba Yp125 z francji.

Pozdrawiam

  • 0
Opublikowano
jest blokada elektroniczna

ale czy jakby takowa blokada byla to czy pozwalałaby jechac z gorki np 120kmh?? Bo w tym przypadku mozna rozpedzić Majke powyzej 100km/h ale tylko z gorki :/

Z drugiej strony, za osiagi odpowiedzialny moze byc stan paska(grubosc), rolek lub samych biezni rolek albo paska

w najcienszym miejscu pasek mial 20.8 mm (wiec chyba nie jest taki zly) Co do roolek to tez miały 19.8mm

Ale jemu nie chodzi chyba o spręzynki na sprzegle, bo i tak lapie mu z niskich obrotow, tylko chyba o spręzyne centralna na sprzegle, chodzi o ile % ma byc mocniejsza.

A zapytam tak z ciekawo?ci ile kosztuj? te male spręzynki, a ile ta centralna??

Bo w mojej miejscowo?ci zabardzo nie mam gdzie kupowac takich rzeczy...a w necie nie widzialem takich spreżynek:(

pzdr !vampire

  • 0
Opublikowano
jest blokada elektroniczna

ale czy jakby takowa blokada byla to czy pozwalałaby jechac z gorki np 120kmh?? Bo w tym przypadku mozna rozpedzić Majke powyzej 100km/h ale tylko z gorki :/

Piszę w imieniu Kolegi, który nie ma netu, ale chciałby odpowiedzieć: "Tak, można". !vampire

  • 0
Opublikowano
Piszę w imieniu Kolegi, który nie ma netu, ale chciałby odpowiedzieć: "Tak, można".

A gdzie ta blokada "siedzi"??? moduł?

I co z tymi spreżynkami??

Jaki efekt da wymiana centralnej a jaki efekt, tych malych??

  • 0
Opublikowano

Witam ja mam takie same pytanie tylko że niewiem czy to samym może być zwi?zane :D

Otóż jak jeżdze dłużej to po jakim czasie mi ga?nie i czuje ze na manetce niema już takiej mocy jak powinna być już tak nie zrywa ( jak bym jechał na 250 cm3 ) niewiem czy to może być wina ( rolek- wariatora lub paska napędowego - wiem że musze go zmienić bo mam przejechane 21800 km no i skuter jest z 2002 roku ...

Ładowanie bardzo dobre lecz małe osi?gi ( niewiem ile jedzie ale jechałem narazie max 120 km/h wiecej niemam gdzie sie rozpędzić ,,,,_________

Wiec prędko?ć my?le ze jest oki ale martwi mnie ta moc jak na 500 cm3

Co wy na to bo ja niemam pojęcia ?

B)

  • 0
Opublikowano
Piszę w imieniu Kolegi, który nie ma netu, ale chciałby odpowiedzieć: "Tak, można".

A gdzie ta blokada "siedzi"??? moduł?

Możliwe, np. w 50-tkach to popularna blokada.

  • 0
Opublikowano

Wytlumacze tak troche "na oko :D " -> Sprezyna centralna potrzebna jest jesli zwiekszasz moc skutera, sprezynki sprzegla swoja rozna "rozciagliwoscia" powoduja szybsze lub pozniejsze "zalapanie" sprzegla, obajawia sie to najczesciej przy starcie. Czym "twarsze" sprezyny, tym start z wiekszych obrotow. Nie wolno jednak przesadzic, zalapanie sprrzegla w momencie niekorzystnego ukladu przebiegu momentu obrotowego jest niewskazane.

Zmiana mocy w skuterze(50- 250 ccm) powoduje najczesciej wymog wymiany wszystkich sprezyn.

  • 0
Opublikowano

czyli raczej nie opłaca sie zmieniać samej sprezyny centralnej, w seryjnym silniku bez żadnych innych zmian na tuningowe cze?ci??

  • 0
Opublikowano
Witam ja mam takie same pytanie tylko że niewiem czy to samym może być zwi?zane ;)

Otóż jak jeżdze dłużej to po jakim czasie mi ga?nie i czuje ze na manetce niema już takiej mocy jak powinna być już tak nie zrywa ( jak bym jechał na 250 cm3 ) niewiem czy to może być wina ( rolek- wariatora lub paska napędowego - wiem że musze go zmienić bo mam przejechane 21800 km no i skuter jest z 2002 roku ...

Ładowanie bardzo dobre lecz małe osi?gi ( niewiem ile jedzie ale jechałem narazie max 120 km/h wiecej niemam gdzie sie rozpędzić ,,,,_________

Wiec prędko?ć my?le ze jest oki ale martwi mnie ta moc jak na 500 cm3

Co wy na to bo ja niemam pojęcia ?

:lol:

SprawdĽ sprzęgło ... czy dzwon nie ma nienaturalnego koloru ... jak jest lekko fioletowawy - znakiem tego przypalone sprzęgło i jak się nagrzeje zaczyna się ?lizgać.

Pozdrawiam

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Twardsza sprezyna centralna na sprzegle plus twardsze sprezynki na sprzekle ze lzejszymi rolkami mniej wiecej o 2 gramy na pewno poprawia przyspieszenie jednak nie nie zwiekszy to V-maxa, lzejsze rolki moga nawet oslabic V-max. Zasada jest taka, ciezkie rolki wiekszy v-max lekkie rolki wieksze przyspieszenie.

Jesli masz jakas blokade to zapewne jest na module, w 50-tkach spotykalem sie tez z tuleja prowadzaca wariator wyposazona w kolnierz ograniczajacy rozchylanie paska a zatem mniejsza predkosc. Zerknij na wario na slad po pasku czy dochodzi do konca ventiwara i waria na sam skraj czy jednak brakuje "wytarcia" do konca a np jest mniejsze tak mniej wiecej o 2-3 cm. Oznacza to ze pasek nie dochodzi do konca a zatem technicznie jest mozliwosc zeby skuter jechal szybciej. Obstawiam jednak o ile jest blokade na module.

  • 0
Opublikowano
Twardsza sprezyna centralna na sprzegle plus twardsze sprezynki na sprzekle ze lzejszymi rolkami mniej wiecej o 2 gramy na pewno poprawia przyspieszenie jednak nie nie zwiekszy to V-maxa, lzejsze rolki moga nawet oslabic V-max. Zasada jest taka, ciezkie rolki wiekszy v-max lekkie rolki wieksze przyspieszenie.

Jesli masz jakas blokade to zapewne jest na module, w 50-tkach spotykalem sie tez z tuleja prowadzaca wariator wyposazona w kolnierz ograniczajacy rozchylanie paska a zatem mniejsza predkosc. Zerknij na wario na slad po pasku czy dochodzi do konca ventiwara i waria na sam skraj czy jednak brakuje "wytarcia" do konca a np jest mniejsze tak mniej wiecej o 2-3 cm. Oznacza to ze pasek nie dochodzi do konca a zatem technicznie jest mozliwosc zeby skuter jechal szybciej. Obstawiam jednak o ile jest blokade na module.

IMHO z t? zasad? w granicach rozs?dku, bo cięższe rolki od seryjnych nic nam nie dadz? poza wolniejszymi obrotami pracy i większymi siłami działaj?cymi na pasek. Tak samo lżejsze rolki - skuter będzie przy jeĽdzie i przy?pieszeniu kręcił wyżej, co zaowocuje nieco większym spalaniem i lepszym przy?pieszeniem, ale rolki musiały by być duuużo lżejsze od seryjnych żeby nie miały siły poł?czyć bieżnie wariatora (oczywi?cie sprzy seryjnej sprężynie) :lol:

  • 0
Opublikowano
SprawdĽ sprzęgło ... czy dzwon nie ma nienaturalnego koloru ... jak jest lekko fioletowawy
Zerknij na wario na slad po pasku czy dochodzi do konca

macie tutaj link do fot..z silnika.. i sami oceńcie czy jest wszystko wporzo.

http://rapidshare.com/files/28520513/silnik.rar.html

Nic nie było wymieniane od nowo?ci a przebieg ma 10 tysiecy

pozdrawiam !guns

------------------EDIT-------------------

LINK ZOSTAL ZAKTUALIZOWANY !guns

  • 0
Opublikowano

a zrobienie niby tego sprzęgła do Atlantica 500 bedzie kosztowało hmm ????

Sam bym sprawdził te sprzęgło jaki ma kolor lecz gdzie to jest bo naprawde niewiem a ten sprzęt jest mocno zabudowany i w .... się dostać

Gdzie mam to szukać to sprawdze czy to jest gdzie? koło napędu

  • 0
Opublikowano
lecz gdzie to jest

zapewne znajdziesz je obok wariatora:) musisz odkrecić obudowe od lewej strony skutera (patrzac od tyłu) tam kolo samego kola !guns

  • 0
Opublikowano

ejj..no pomócie co? bo juz niewiemy co to moze byc..!OKK

Macie tutaj jeszcze linka ze zdjeciami silnika:

http://rapidshare.com/files/28520513/silnik.rar.html

aa w gaĽniku moze byc cos?? (ponieważ jedynie tam jeszcze nie zagl?dałem) bo troszke sie boje ze potem go nie wyreguluje:/

  • 0
Gość kuba_195
Opublikowano

ja powiem szczerze że jeszcze w skuterach typu 250 ni ejestem magik:) ale w niektórych motorach zdjęcie blokady z cdi (silnik am6) wystarczy odczepić jeden przewód z cdi, w niektórych cdi przelutowuje się jeden kondensator w cdi(Yamahy dt) a w niektórych poprostu wymienia sie na tzw"sportowy". je?li chodiz o blokady to motory z niemiec maj? inne blokady z rfancji czy angli też inne:)

  • 0
Gość NIMAGO
Opublikowano

A robiłe? to moze kiedys przy Majesty 125?? :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...