Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

X-Town, czy Downtown?


jasiowy

Pytanie

Witam,

Po tym jak dwa lata temu posypał mi się rozrząd w moim Symie odpuściłem sobie skutery. Ale to cały czas za mną chodzi. Poczucie wolności na dwóch kółkach uzależnia :) 

Planuje zakup nowego X-Towna lub Downtowna. X-Town z wyprzedaży rocznika 2017 można kupić za 13900, a Downtown (nie ten nowy model) można kupić pod Warszawą u oficjalnego dilera za 14900 z tym, że rocznik 2016 (czyli stał u niego 2 lata i się nie sprzedał?). Niestety na New Downtown'a szkoda mi kasy. 17 - 18 tys. to trochę za dużo jak na 125 cc, bo za niewiele więcej już są 350 cc, tylko musiałbym zrobić prawko.

I moje dwa pytania do posiadaczy obu modeli. Jaka jest w jednym i drugim prędkość max? Chodzi o to, że dużo jeżdżę po obwodnicach i trasach szybkiego ruchu. Zdecydowałbym się na X-Towna, tylko nie wiem, czy jest w stanie jechać te 100 km/h bez klamki na maksa. X-Town ma 13 KM i trochę większą masę (jakieś 10 kg) niż Downtown z 15 KM. Filmiki na youtube wskazują, że prędkość max jest podobna.

I czy warto kupować Downtowna tego przed liftem i starszą wersją silnika, który od 2016 roku stoi sobie w magazynie?

Odnośnik do komentarza

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Administrator

Mając taki wybór pozyskałbym X-Town'a. 100 km/h da radę utrzymywać. Skuter świeższy o jedną generację (KYMCO) od Downtown'a i na moje oko ładniejszy. Miło wspominam zetknięcie z tym modelem. Jak nie czytałeś to --> KLIK

Odnośnik do komentarza
  • 0

Właśnie jestem bliższy X-Townowi. Szukam potwierdzenia :) Maxi 125 cc w sumie tylko do miasta się nadaje, a wydaje mi się, że X-Town trochę zwinniejszy jest. Za tą cenę też nic tak dużego chyba nie kupię jako nowy, a mniejsze mi nie odpowiadają ze względu na wzrost i żonę, która chętnie pakuje się za mną. Chyba się na niego zdecyduje.

Odnośnik do komentarza
  • 0

W Downtownie prędkość max masz taka jak na moim filmie przy rolkach 11,5 g...X- town smuklejszy  ale czy dla dwóch osób nie lepszy Downtown? Trudny wybór..Za 16.900 masz New Downtowna ...

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z czasem sam zobaczysz że będzie Ci brakować mocy skoro jeździsz we 2 osoby. Moja rada: kup tańszy sprzęt a zaoszczędzoną kasę przeznacz na prawko. Jak znam życie i tak je zrobisz po roku może trzech :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Szukałem czegoś używanego i z mały przebiegiem, ale cenowo i tak wychodzi koło 11 tys. Niewiele więcej dołożę i mam nowego X-Towna. Boje się kupować starsze, albo sprowadzane, bo się na tym za bardzo nie znam. New Downtown musiałbym dołożyć, a na 125 cc szkoda mi kasy. Druga osoba jeździ okazjonalnie, skuter głównie wykorzystywany byłby na jazdę do pracy (kto mieszka na Białołęce w Warszawie, to wie jaki jest koszmar na Grota jest codziennie rano), a po drugie do jazdy w okolicy Warszawy - jakieś pobliskie wioski - jako odstresowywacz. Sym GTS 125 spisywał się nieźle w dwie osoby, byłem zadowolony, ale miał 2 KM więcej.

Przejdę się jeszcze raz do dilera i się poprzymierzam. Zobaczę, który lepiej mi leży. 

Co do prawka, to mam zamiar zrobić właśnie za dwa, trzy lata. Przez ten czas spróbować odłożyć coś na np. AK550 (moje aktualne marzenie). 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Postawiłem jednak na nową Hondę PCX i jestem zadowolony. Moja żona jest filigranowa, to spokojnie mieści się z tyłu. Do tego skuter wyszedł znacznie taniej niż X-Town, a tym bardziej Downtown. Na dłuższe trasy na pewno mniej wygodny, ale do tego mam samochód. Do jeżdżenia na co dzień jest idealny. 

Dzięki wszystkim za rady i do zobaczenia na drodze :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...