pawulon Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Jeszcze w tym roku pojawi się w salonach nowa Forza 300: https://hondanews.eu/pl/pl/motorcycles/media/pressreleases/127516/2018-honda-forza-300 Ciekawe, czy pozamiata klasę 300 tak jak "mała" Forza zamiotła klasę 125. Wyposażenie z górnej półki: - regulowana elektrycznie szyba - bezkluczykowe odpalanie - schowki otwierane elektrycznie - system kontroli momentu obrotowego zapobiegający uślizgowi - koła 15 cali przód i 14 tył - motor z legendarnej SH300 - całe oświetlenie LED - opcjonalny kufer otwierany bezkluczykowo jak kiedyś 250 w swoich czasach, pytanie tylko czy znowu z ceną nie wystrzelą jak za 250 kiedyś. Miałem swoją Forzę 250 wystawiać na allegro i szukać czegoś bardziej emocjonującego na nowy sezon, ale chyba się powstrzymam.
jarro2000 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Wszystko będzie pięknie i cacy oprócz ceny która będzie mocno przesadzona.Jak każdy nowy model moto.
pawulon Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Opublikowano 8 Marca 2018 Ja dadzą cenę do 24-25k to lepsza opcja jak Downtown 350 za 20,5k... mniejsza utrata wartości, lepsze wyposażenie no i Honda a nie koreańczyk. 1
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 8 Marca 2018 Administrator Opublikowano 8 Marca 2018 Prezentacja odbyła się dziś w godzinach południowych. Oficjalne info dostałem o 13:00 ... Nie było żadnych przecieków a Honda wprowadziła ten model "po cichu" i bez specjalnego rozgłosu. Rynek Włoski teraz wrze. Dla mnie nowa Forza 300 to rewelacja! Elektryczna szyba w tej klasie to nowość. Poza tym: kontrola trakcji, rozbudowany BC z dużym wyświetlaczem i Smart Key, który obsługuje także opcjonalny kufer centralny. Official Video Video z dzisiejszej prezentacji w Rzymie Pozostaje jedna ważna kwestia - motor to sprawdzony, bezawaryjny i chwalony napęd, który idzie m.in do SH 300 ale także i dotychczasowej Forzy 300. W tym drugim przypadku jego "nastawy" były mało dynamiczne ale w SH to jest >przeciąg< i jeśli nowa Forza będzie oferować ten wariant sprzęgła i CVT co SH to już wróżę kolejny hit sprzedaży
Geni Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 No fajowa jest - pościgamy się i zobaczymy co z niej za rakieta.
Drek Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Czekamy na test porównawczy Xmaxa 300 i nowej hondy. Najlepszą pojemnością dla skutera jest 300.
pawelp Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Ale brzydal... wszystkie te nowe skutery jak dla mnie wyglądają tak samo:(
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 8 Marca 2018 Klubowicze Opublikowano 8 Marca 2018 Będzie HIT Śliczny
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 8 Marca 2018 Administrator Opublikowano 8 Marca 2018 7 minut temu, pawelp napisał: Ale brzydal... No straszny! Jeszcze takie obrazy... Śliczna!
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 8 Marca 2018 Klubowicze Opublikowano 8 Marca 2018 12 minut temu, pawelp napisał: wszystkie te nowe skutery jak dla mnie wyglądają tak samo:( Pokaż proszę drugi podobny do Nowej Forzy 333 ....tylko nie pokazuj Forzy 125 .....:D Czekam z niecierpliwością
yossarian Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Wreszcie, już prawie straciłem nadzieję, że włożą do Siły 125 większy silnik. A to zupełnie nowy model, i chyba przecieków za bardzo nie było ? Pewnie będzie się lepiej sprzedawał w niektórych krajach niż nowy Goldwing
pawelp Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 8 godzin temu, SzymonSeptic napisał: Czekam z niecierpliwością Spokojnie, już niedługo będziesz mógł kupić katalog motocykli 2018 - będziesz miał wszystkie na obrazkach w jednym miejscu
tomekmajesty Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 25 KM na 180 kg masy... trochę mało ...Może być niezbyt dynamicznaWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Geni Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 Prawdę mówiąc też jestem ciekaw, jak będzie skonfigurowany napęd nowej Forzy. Mariusz zgodnie z prawdą napisał, że w SH-tce ta jednostka napędowa rwie do przodu solidnie, a w starej 300-tce wszyscy pod pokładem śpią i węgla do kotła nie sypią. Ciekawe też, jaka będzie oferta cenowa. Porównując ceny Forzy 125 21 700 i Xmaxa 125 19 900 realna cena za Forzę 300 powinna kształtować się na poziomie ok. 27 000pln.
Krzychu13 Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 14 godzin temu, pawulon napisał: Ja dadzą cenę do 24-25k to lepsza opcja jak Downtown 350 za 20,5k... mniejsza utrata wartości, lepsze wyposażenie no i Honda a nie koreańczyk. Nic nie słyszałem o aneksji Tajwanu przez Koreę .
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 9 Marca 2018 Klubowicze Opublikowano 9 Marca 2018 2 godziny temu, pawelp napisał: Spokojnie, już niedługo będziesz mógł kupić katalog motocykli 2018 Mi chodziło tylko o jeden model-nie o cały katalog Rozumiem ,że w sieci nie możesz znalezc .......spoko
yossarian Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 2 godziny temu, tomekmajesty napisał: 25 KM na 180 kg masy... trochę mało ... Może być niezbyt dynamiczna Według honda.it, SH 300 waży 169 kg. Czy to tak duża różnica ? Siła 125 waży 162 kg i stoi w miejscu ? Wszystko zależy od zestopniowania napędu, jak to już parę osób zauważyło. BTW: hostessy to mają ciężką robotę - przez cały wywiad kamerzysta interesował się czarną na równi z hondą
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 9 Marca 2018 Administrator Opublikowano 9 Marca 2018 2 godziny temu, Geni napisał: Mariusz zgodnie z prawdą napisał, że w SH-tce ta jednostka napędowa rwie do przodu solidnie, a w starej 300-tce wszyscy pod pokładem śpią i węgla do kotła nie sypią. Opis Honda PL: W nowej Forza 300 zastosowano ten sam silnik co w legendarnych SH300: 279cc, chłodzony cieczą, wtrysk, SOHC, 4 zawory/cylinder. Charakterystyka pracy została jednak „podkręcona” poprzez zmiany w głowicy, inne czasy otwarć zaworów i zastosowanie odmiennych świec zapłonowych w celu maksymalizacji osiągów w pełnym zakresie od niskich do wysokich obrotów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Średnica I skok tłoka wynoszą: 72mm x 68,5mm, kompresja 10,5:1. Maksymalna moc 18.5kW (25 KM) osiągana jest przy 7000rpm, moment obrotowy 27,2Nm przy 5750 obr./min. Zmniejszenie wagi o 12Kg wzmacnia pozytywnie osiągi skutera: przyspieszenie 0-200m w 11,1s (o 0,3 s lepiej od poprzedniego modelu) [...] --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Teraz dla porównania dane SH300 (druga generacja - nasz test) Moc :27 PS Moment obr :26,5 Nm przy 6000 U/min V-max 150 km/h BTW, tak podsumowali test porównawczy SH 300 MY2011 vs Vespa GTS 300 chłopaki z portalu 1000 PS -> KLIK Czyli nowa Forza 300 to mniejsza moc ale więcej niutków przy ciut niższych obrotach + redukcja masy własnej o 12 kg. Jak to będzie faktycznie latać dowiemy się już niebawem. Może nawet uda się zrobić test porównawczy z X-max 300 oraz porównanie sprintów vs SH 300. 2 godziny temu, Geni napisał: Ciekawe też, jaka będzie oferta cenowa. Porównując ceny Forzy 125 21 700 i Xmaxa 125 19 900 realna cena za Forzę 300 powinna kształtować się na poziomie ok. 27 000pln. W tej klasie rozpoczęła się walka cenowa. Yamaha bardzo udanego X-maxa 300 wyceniła rozsądnie, co od razu widać po wynikach sprzedaży (ostatni raport z IT - KLIK). Honda ma w planach znokautować konkurencję i mówi się o tym głośno. Na jednym z portali jest już nawet taka zapowiedź: Il nuovo Forza 300 sarà disponibile da maggio a un prezzo allineato alla concorrenza - quindi attorno ai 5.500 euro Złotówka stoi dość mocno a dodatkowo nowa Forza 300 będzie produkowana we Włoszech... w związku z powyższym obstawiam cenę w PL na poziomie 25 tpln W/g moich info nowa Forza 300 dostępna będzie w salonach PL od sierpnia.
Geni Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 Zapowiada się naprawdę nieźle. Jeżeli potrzebny będzie Xmax 300-tka do sprintów równoległych, to z chęcią podjadę swoim.
pawulon Opublikowano 9 Marca 2018 Autor Opublikowano 9 Marca 2018 ja tam na przyszły sezon już się zapisuję na wyprzedaż rocznika 2018....
Geni Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 No ja się już na Forzę nie zapiszę - skurkowańcy pary z gęby nie puścili, a tak bym się może zastanawiał nad poczekaniem i wyborem pomiędzy dwoma 300-tkami.
Klubowicze Piootr Opublikowano 9 Marca 2018 Klubowicze Opublikowano 9 Marca 2018 Ja dadzą cenę do 24-25k to lepsza opcja jak Downtown 350 za 20,5k... mniejsza utrata wartości, lepsze wyposażenie no i Honda a nie koreańczyk. Kymco to Tajwańczyk ;-)
Wiseguy Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 Z braku Hondy w tym przedziale pojemnościowy rozważałem Sym Cruisym 300 albo chciałem czekać na kymco Xciting 400S, a Tu Honda mile zaskoczyła, jedynie martwi mała moc, w porównaniu do konkurencji.
Drek Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 11 godzin temu, Geni napisał: No ja się już na Forzę nie zapiszę - skurkowańcy pary z gęby nie puścili, a tak bym się może zastanawiał nad poczekaniem i wyborem pomiędzy dwoma 300-tkami. Ja już prawie zamówiłem xmaxa 300 i dobrze, że nie kliknąłem "tak" Czekam na Hondę i test porównawczy z xmaxem. Sprinty skuterowe raczej już nie mają większego znaczenia. Trzysetką i tak spokojnie pierwszy spod świateł przed puszkami pojedziesz. Skupiłbym się na bagażniku i wygodzie systemu bezkluczykowego plus manewrowość między autami i łatwość cofania oraz spalanie itp. Typowe walory użytkowania skutera w mieście. Test zawracania i wciskania się w szczeliny miejskie jak potrzeba korek ominąć. Podjechać pod krawężnik. Można stworzyć listę zadań na podstawie doświadczenia w ruchu miejskim. To jest właściwy test porównawczy dla tego typu pojemności. Może tak otworzyć temat i zapytać forumowiczów co powinien zawierać test miejskiego skutera?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się