Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jak to jest zrobione - filmy z fabryk skuterów


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Zakładam temat w którym będziemy umieszczać filmy z fabryk, które produkują nasze maxi skuterowe cacka. Nie chodzi tu o "lokowanie produktu" i zamieszczanie video reklamowych ale materiały przedstawiające fabryki od wewnątrz, pokazujące m.in poszczególne etapy produkcji. Mile widziany krótki opis danej fabryki/manufaktury oraz wybrane modele które produkowała/ produkuje... tak by wątek stał się także kompendium wiedzy nt. naszego hobby ✌️

Zacznę dość nietypowo od fabryki MBK mieszczącej się w Saint-Quentin we Francji.

Kalendarium (wybrane daty): 

1923: Start działalności

1983: Fabryka napotyka na trudności, m.in z racji upadku sprzedaży jednośladów grupy 50 ccm

1984: Udziałowcem staje się Yamaha Motor, tym samym wyciągając firmę z tarapatów

1986: Yamaha staje się głównym udziałowcem MBK

1990: Rozpoczęcie produkcji modelu Booster (Yamaha BW'S)

1999: Manufakturę opuszcza milionowy skuter 

2000: Rozpoczęcie produkcji skuterów klasy 125 ccm, m.in Flame, Doodo

2002: Rozpoczęcie produkcji modelu Kilibre 300 (Yamaha Versity)

2006: Wprowadzenie do produkcji modelu Skycruiser (Yamaha X-Max)

2012: Przeniesienie produkcji Yamaha Motor Spain do Saint-Quentin. Zdolności produkcyjne 200 000 sztuk rocznie. Skycruiser (X-Max pod marką Yamaha) staje się najlepiej sprzedającym modelem maxi skutera na rynku francuskim. 

2014: Do produkcji wchodzi skuter 3 kołowy, MBK Tryptik (Yamaha Tricity)

2016: Rozpoczęcie produkcji modelu Evolis 300 (Yamaha X-Max 300)

 

Film nakręcony w 2014 roku

 

Odnośnik do komentarza

Produkcja i montaż BMW C1 w Bertone, w Turynie, we Włoszech. Silniki były przywożone od Rotaxa z Austrii.

PS. Jak widać, bardzo dużo kobiet pracowało przy ich montażu.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kolejny materiał dotyczy fabryki Hondy mieszczącej się we włoskim regionie Abruzja (prowincja Chieti) mieście Atessa.

c2.jpg

Honda Italia Industriale SpA została założona w 1971 roku z pierwotną nazwą IAP Industriale SpA (Industria Automotoagricola Produzione). Na początku lat 70 firma była odpowiedzialna za montaż motocykli pochodzących z zagranicy i bezpośrednie rozprowadzanie produktów marki Honda na terenie całego kraju.

2019-01-09-23-23-59sevelpanoramica.jpg

W 1976 r. Honda Italia rozpoczęła produkcję na miejscu wybranych modeli motocykli i skuterów. Pierwszy to CB125 (2800 sztuk wyprodukowanych w pierwszym roku). Od tego dnia rozpoczyna się ścieżka produkcyjna coraz bardziej innowacyjnych modeli Honda sprzedawanych we Włoszech. W 1981 r. Japońska spółka dominująca przejęła bezpośrednią kontrolę nad działalnością (produkcja i sprzedaż), zmieniając również nazwę swojej fabryki na Honda Italia Industriale SpA. W 1987 r. włoska fabryka rozpoczęła także eksport swoich jednośladów. Najpierw na rynki europejskie a następnie światowe (np. model NS125). W 1996 roku fabryka podwoiła swoją powierzchnię produkcyjną, przekraczając 144 000 metrów kwadratowych i podwajając także liczbę pracowników.

honda_atessa-a.jpg

Fabryka w Atessie w aktualnej mocno rozbudowanej formie ma moce przerobowe na ponad 650.000 sztuk produktów rocznie (m.in w sporej części maxi skuterów) ale także jednostek napędowych (Power Equipment). 

W kwietniu 2017 roku Honda Italia osiągnęła historyczny kamień milowy. Było nim wyprodukowanie milionowego egzemplarza skutera oznaczonego symbolem "SH". Historia SH rozpoczęła się w 1984 roku od produkcji (w Belgii) motoroweru SH50 "motorino". Produkcja drugiej generacji SH 50, a także nowego SH 100, przeniosła się do Atessy w 1996 roku. Główny europejski zakład produkcyjny Honda Italia w Atessie od tego czasu został "domem produkcji" SH. Obecnie wytwarza się tu od podstaw wszystkie trzy aktualnie dostępne w salonach modele: SH 300, SH 150 i SH 125.

Do najbardziej znanych jednośladów obecnie tu produkowanych należą Hornet 600 (od 2001), CBF1000 (2006), cała "rodzina" SH (od 2007) aż po CB1000R (2008). Inne modele znane z produkcji w Atessie to także: Transalp 650, Bali 125, Pantheon 125/150, X8R. 

Aktualnie, dzięki znacznemu wkładowi w rozwój części przemysłowej tego obszaru, Honda Italia reprezentuje bardzo ważną pozycję w strefie przemysłowej całych Włoch.

 

Materiał bez narracji, nakręcony na początku poprzedniej dekady

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Przypomnę, że tytuł tematu to filmy z fabryk skuterów 

Cytuj

Zakładam temat w którym będziemy umieszczać filmy z fabryk, które produkują nasze maxi skuterowe cacka

Poza tym: 

Cytuj

Mile widziany krótki opis danej fabryki/manufaktury oraz wybrane modele które produkowała/ produkuje... tak by wątek stał się także kompendium wiedzy nt. naszego hobby 

... i tego się trzymajmy. Bezproduktywne wrzutki tutaj.

Albo dobrze albo wcale!

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kolejny materiał z fabryki Hondy, tym razem w Japonii.

img_kumamoto.jpg

Fabryka Kumamoto jest czwartą fabryką Hondy, założoną w 1976 roku. Obiekt jest największym krajowym zakładem Hondy, położonym w najbardziej naturalnym środowisku. Produkuje różne modele motocykli i silników ogólnego przeznaczenia oraz podzespoły do nich. Jest jedną z fabryk Hondy, która dostarcza komponenty do ponad 30 krajów wspierając lokalną działalność, tym samym odgrywając bardzo ważną rolę w globalnej produkcji. 

Fabryka mocno ucierpiała po dramatycznym trzęsieniu ziemi w 2016 roku. Powróciła do pełnej wydajności w bardzo krótkim czasie, dzięki pracom rekonstrukcyjnym przeprowadzonym przez Hondę.

 

Wybrane modele i urządzenia które zjeżdżają z taśm fabryki w Kumamoto.

img_products.jpg

 

Podwaliną sukcesu największych producentów motocykli nie są wcale monstrualne i super nowoczesne konstrukcje. Sukces osiąga się prostymi, bezawaryjnymi pojazdami dostępnymi dla "zwykłego Kowalskiego". Idealnym przykładem jest produkowana właśnie m.in w fabryce Kumamoto Honda Super Cub 50 i 100.

5a3fa603332be_S-Cub2018.thumb.jpg.25b2bc55693abb8d452827cfc14a13d5.jpg

Rok 2017 jest ważny dla tego pojazdu i samej firmy z dwóch powodów. Pierwszy to przedstawienie najnowszego wydania semi skutera... Super Cub'a MY 2017... a drugim oficjalne ogłoszenie wyprodukowania 100- milionowego !! egzemplarza tego niepozornego pojazdu, który zrewolucjonizował życie tysięcy ludzi m.in w Azji, wożąc ich do szkoły, pracy czy rozwożąc towar na setki różnych sposobów. Dobrze zobrazuje tu porównanie Super Cub'a do naszego Malucha w jego szczycie popularności. Oba te pojazdy zrewolucjonizowały narody...

Masowa produkcja płozowego Super Cub'a C90 pierwszej generacji rozpoczęła się w sierpniu 1958 r. w zakładzie Yamato. W 1961 roku, w oparciu o wieloletnie zaangażowanie producenta w "budowanie jednośladów dla mas" rozpoczęto produkcję Super Cub C100 na Tajwanie przy użyciu zestawów części z Japonii. Do 2005 roku wyprodukowano 50 milionów sztuk Super Cub'a, a podwojenie tego wyniku zajęło tylko 12 kolejnych lat. Obecnie Honda produkuje jednoślady tej serii w 16 fabrykach w 15 krajach na całym świecie. Model ten nigdy nie stał się ulubieńcem Europejczyków, pewnie ze względu na swój spartański styl. Honda planuje jednak wypuszczenie wersji 125 cm3, z lepszym wyposażeniem seryjnym, który planowany jest także na rynki EU. W zapowiedzi jest też wersja elektryczna, która ma się pojawić już w 2018 roku.

 

Materiał z fabryki Kumamoto

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Fabryka BMW w Berlinie (BMW Werk 3.1). Założona w 1969 roku kiedy to zaczęto montować tu pierwszy motocykl R60/2. Dziennie składano 30 sztuk.

046340_952f6e08.jpg

Zakład mieszczący się w dzielnicy Spandau jest ważnym dostawcą podzespołów do aut BMW. Produkowane są tu np. tarcze hamulcowe do większości modeli z aktualnej palety modelowej. Od roku 2000 fabryka była stale rozbudowywana i modernizowana. Z ważnych dat należy wymienić rok 1970 kiedy z taśm zjechał dziesięciotysięczny motocykl a w 2001 milionowy. Aktualna wydajność fabryki to 700 maszyn dziennie, które montuje 1610 pracowników (w tym także stażystów) na powierzchni 220.000 m2.

bmw_berlin_werk005_mob.jpg?h=530

Produkowane są tu np. motocykle serii GTL, GS, czy model maxi skutera GT650/C650 Sport. Skuter tego typoszeregu został pokazany oficjalnie po raz pierwszy na EICMA w listopadzie 2011 roku. Pierwsze planowane dostawy tego modelu (podpisywano umowy zaliczkowe) miały mieć miejsce wiosną 2012 roku. Niestety pierwsza partia produkcyjna (start produkcji datowany na 1 grudnia 2011) została "zawrócona" ze względu na problemy techniczne. Jednym z nich była możliwość niekontrolowanego, ponadnormatywnego wydłużenia łańcucha rozrządu. Innym problemem okazały się słabej jakości plastiki, które poprawiono w kolejnym roku produkcji. Finalnie pierwsze egzemplarze trafiły do klientów ze sporym opóźnieniem, tj. 14 lipca 2012 roku. Pierwszymi odbiorcami byli Włochy, Francja i Hiszpania. 21 lipca skuter trafił do salonów w Niemczech a 28 lipca na pozostałe rynki UE. Pierwsze transporty poza UE wypłynęły jesienią 2012 roku.  

W listopadzie 2015 r, zaprezentowano poliftową wersje C 650 GT, która mogła być wyposażona w system "Side View Assistant" (pierwszy seryjnie produkowany motocykl z systemem SVA). Polift miał także przeprojektowaną i składaną z innych podzespołów przekładnię CVT oraz większość elementów plastikowych nielakierowanych od nowego dostawcy, 

Z innych ciekawostek warto wspomnieć, że cały układ napędowy składany jest na zlecenie BMW w tajwańskiej fabryce Kymco. Kpl "napęd" trafia do Berlina w skrzyniach gdzie zgodnie z technologią i założeniami jest montowany "w ramę". Wiele elementów składowych skutera jest produkowana także poza krajem producenta. 

 

Produkcja C650GT i C600 Sporta. Video zmontowane w grudniu 2011 roku.

 

Odnośnik do komentarza
Dnia ‎2017‎-‎12‎-‎24 o 14:10, MariuszBurgi napisał:

Honda planuje jednak wypuszczenie wersji 125 cm3, z lepszym wyposażeniem seryjnym, który planowany jest także na rynki EU.

I na to liczę w 2018 r. :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tym razem coś lekko egzotycznego

Indyjska fabryka Bajaj. Miejsce Pune - Indie. Fabryka założona w 1945 roku przez Jamanalai Bajaj... ale faktycznie start działalności to 29 listopada 1944 r. pod nazwa M / s Bachraj Trading Corporation Private Limited. Początkowo zaczęło się od sprzedaży importowanych dwu- i trzykołowych pojazdów w Indiach. W 1959 r. fabryka uzyskała licencję od rządu Indii na produkcję jednośladów i trójkołowców a chwilę później  uzyskała także licencję od Piaggio na produkcję pojazdów marki Vespa. Po uzyskaniu zgody od Włochów rozpoczęła się produkcja skuterów Vespa 150. W 1970 r. fabryka Bajaj Auto wyprodukowała swój 100-tysięczny pojazd. 

W 2014 roku Bajaj zatrudniał ponad 9 tyś pracowników. Aktualnie (stan na rok 2015) wartość rynkowa fabryki to ₹ 640000000000 (US $ 9.8 mld).

Film z linii produkcyjnej modelu Chetak (licencyjna Vespa PX 150)

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Bajaj (czytaj Badżadż) wchodzi, a właściwie wrócił do Polski, bo już kiedyś próbowali sprzedawać u nas swoje skutery (te z Mariusza filmu)... Teraz modelem Dominar 400 chcą zawojować rynek za pomocą dobrej ceny... Może się udać, bo konstrukcyjnie motocykl bazuje na KTM DUKE 390, tyle że trochę zaoszczędzono na materiałach (KTM w 49% należy do Bajaja). Dystrybucją zajmuje się u nas Romet...

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Kymco AK550 fabryka.
Kymco jest jednym z największych producentów motocykli na Tajwanie, o łącznej zdolnosci produkcyjnej około 1800 pojazdów dziennie biorąc pod uwagę wszystkie oferowane modele.
7bbcb11ee20a24b83c6bbd9c71d38141.jpg
Firma Kymco ma swoją siedzibę w Kaohsiung - drugim co do wielkości mieście Tajwanu. Przez ponad 50 lat budowy, powierzchnia fabryki powiększyła się do 188 300 m2, w tym budynki biurowe, obiekty produkcyjne, testowania, badań i rozwoju.
dc6594fddce8300fe59e7407a6b8fa88.jpg
Tajwan jest znany jako "kraj hulajnóg". Kymco ma 40,8% udziału w lokalnym rynku.
Poniżej kilka fotek z linii produkcyjnej modelu flagowego AK550.
203a36663597aff726520d29dbaf98d6.jpg
5bb910e8580c0e0009d58495784af28a.jpg
82b0d87e939ea0bd688b079faae943ef.jpg
d0d8002fdd565e1d1df2d76f2257d795.jpg
0f87498f294e359302f54bbab13b3859.jpg
7f7f49af30ce9d74c829a8da469ab3ed.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jak jest Kymco to i wrzucę fabrykę SYM na Tajwanie. Na filmie montaż modelu Vivo 125.

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Przy okazji testu Metropolis 400 Allure MY2021...  materiał z fabryki Peugeota i montażu Metropolisa - Made in France 😎 

Reklamowy...

 

...oraz szczegółowy (FR/DE).

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...