Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Peugeot Metropolis 400 Allure MY2021 - test w mieście i w trasie...


MariuszBurgi

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie 2 lata temu na nasz warsztat testowy wzięliśmy skuter 3 - kołowy Peugeota o nazwie Metropolis. Była to jeszcze wersja EURO4, która urzekła nas swoim zawieszeniem oraz designem.... czyli tym z czego słyną konstrukcje francuskie od lat.

 

Tutaj cały materiał z testu -> Metropolis 400 MY2019 - test na czasie.

 

Minęły 2 lata. Weszła w życie norma EURO5 dla motocykli, więc Peugeot, przy okazji "dostosowania" swojego flagowego 3oo, dodał tu trochę extrasów oraz poprawił bezpieczeństwo. Oczywiście wszystko to nadal z homologacją L5e, czyli dostępne (także) dla użytkowników PJ kat."B".

O tym jak jeździ Metropolis pisaliśmy dokładnie w teście MY2019. Skupię się więc na tym, co oferuje Metropolis 2021 w wersji Allure oraz jakie dodatkowe wersje pojawiły się... dosłownie w chwili, gdy piszę ten tekst.

Może zacznę od...

1622098832832.jpg.cbc6759f6be3d16296bc61503062452f.jpg

Dual Tilting Wheels - DTW (Podwójny układ przechylenia) Pozwala na zablokowanie przechyłu pojazdu na postoju, bez konieczności podpierania się nogami. Wcześniej działało to dobrze ale teraz jest, jakby, lepiej. Brakuje mi jednak wciąż możliwości autolock'u blokady przechyłu albo chociaż tego aby "system" pionizował się kiedy dojeżdżając trzymam wcześniej odpowiedni suwak. Na dziś jest tak, że należy wyczuć moment, podczas dojazdów do świateł i w odpowiednim momencie włączyć "pionizowanie". Nie jest to bardzo trudne ale wymaga wprawy. Oczywiście należy pamiętać, że po sekundzie od ponownego ruszenia, zawieszenie znów zwalnia blokadę i należy już włączyć balans ciałem. Generalnie DTW to super funkcja. Zapominamy o stawianiu na centralkę, łatwiej jest parkować a jak nabierzemy wprawy to i całe miasto przejedziemy nie zdejmując nóg z podłogi. Polubiłem znów ten system!

 

SBC Synchro Braking Concept z systemem ABS - to prościej mówiąc, zintegrowany system hamulcowy. Dodatkowo możemy też hamować samym nożnym. Ja jednak wybieram standardowe klamki.

TCS, czyli system kontroli trakcji z trzema poziomami siły wsparcia. Podczas długiego testu załączył się ze 2 razy.

TPMS, kontrola ciśnienia w ogumieniu.

No i przechodzimy do najważniejszych zmian...

Światła full LED, powiem tak - robią robotę. Dwa oddzielne reflektory sprawdzają się doskonale w nocy natomiast w dzień jesteśmy momentalnie zauważalni. Duża zasługa dla konstruktorów.

1622098832813.thumb.jpg.ab2aa4cd121942b4c01b5b21c8452151.jpg

I-Connect® Peugeot Motocycles -  to system komunikacji ze smartfonem. W założeniach to... Zintegrowane z deską rozdzielczą połączenie internetowe i-Connect (z wyjątkiem wersji Active). Deska rozdzielcza połączona z aplikacją Peugeot Motocycles, oferuje system nawigacji oraz umożliwia szybkie i sprawne odczytywanie wiadomości SMS. Niestety pomimo prób system nie chciał współpracować z moim telefonem z Androidem. W momencie próby parowania, okienko gdzie wpisuje się ten sam co na zegarach pojazdu PIN, znikało po 1 sekundzie. Próbowałem na dwóch różnych urządzenia ale bez skutku. Czekam na aktualizację i wtedy napiszę coś więcej jak to wszystko działa.

1622098832794.jpg.c7e1f708987feefab61c5276ee023d91.jpg

 

Smartkey - to oczywiście system bezkluczykowy. Wystarczy, że klucz zbliżeniowy mamy przy sobie a cała obsługa pojazdu odbywa się z poziomu pokrętła oraz dwóch przycisków do otwierania bagażników (pod kanapą oraz tylnego). Całość działa bezproblemowo. Jedynie szkoda, że schowek w kokpicie nie posiada systemu ryglowania razem ze Smartkey.

A08072.jpg

 

PowerMotion 400ie 2021 EU5 - to oczywiście poprawiona jednostka napędowa spełniająca normę EURO5. Motor jest dziełem inżynierów z Francji i tu też jest produkowany. Zresztą cały skuter jest Made in France. Jednostka ta ma jedną wadę, choć to nic nowego w tej grupie silników - czuć, że to monocylinder... ale tylko na postoju. W czasie jazdy poziom wibracji jest niewyczuwalny. Poza tym można ją polubić za efektywność i spontaniczny start. Moc 38 KM i blisko 40 Nm momentu ma jakby dwa oblicza. Do 4- 5 tyś obr jest raczej przewidywalnie ale powyżej tej wartości, budzi się "duch francuza", kiedy skuter zbiera się lepiej niż można by oczekiwać od czterysetki. Dzięki technologi LFE – Low Friction Engine (Niskie tarcie silnika), która (wg. producenta) zapewnia cichą i gładką pracę silnika (tu zgoda) udało się też ograniczyć zużycie paliwa. W praktyce wszystko zależy od tego jak jeździmy. W mieście skuter spala od 4.5 - 5 l/100. W trasie udało mi się uzyskać wynik z trójką z przodu ale też i szybka jazda autostradą potrafiła pochłonąć 6 l/100 km. Generalnie motor, sprzęgło i osiągi to mocna strona Metropolisa. Gdyby jeszcze popracować na kulturą na wolnych obrotach to byłby ideał.

Skuterem zrobiłem jedną dłuższą wyprawę w góry. Czy ten skuter nadaje się w trasy? Oczywiście! Ma doskonałą ochronę przed wiatrem dzięki regulowanej, szerokiej szybie, zapewnia dość wygodną pozycję krzesełkową, chociaż twardość kanapy mogłaby być lepsza. Nie jest też idealnie podczas silnego wiatru, choć w pełni pod kontrolą. To wszystko jest niczym... do momentu jak z autostrady zjedziemy na górskie serpentyny... tu Metropolis ma swoje drugie oblicze i pokazuje, że system DTW był badany także pod kątem frajdy z jazdy. Pochylenia w łukach i to jak doskonale przejeżdża się przez kolejny w jezdni - budzi podziw. Pełna przewidywalność i brak odczuć na kierownicy, kiedy jedno z kół najedzie na garb lub koleinę. Żadnych nerwowych ruchów... Coś wspaniałego! Jednak o tym już pisaliśmy w poprzednim materiale, więc...

...Cena... Model 2019 kosztował blisko 40 tyś PLN, natomiast aktualny, z LED, Smartkey oraz I-Connect i nowymi zegarami tylko 2 kpln więcej. To z jednej strony spora, choć w tym wypadku uczciwa cena. Szczególnie przy tym, co oferuje Metropolis 400 MY2021 a także na tle rosnących cen pojazdów w ogóle...

 

1622098832816.jpg.3a9c977d9895d9485e5e174a38d17b67.jpg

1622098832822.jpg.994162e13e5880df94890e23ffa94211.jpg

1622098832801.jpg.ab2b9c6d20a8b446e595687fb7e08b97.jpg

1622098832769.jpg.e1eebee9aa0a801f0f22db0adc33781f.jpg

1622098832797.jpg.22228673e25186f377eedefc3bf6ba10.jpg

1622098832807.jpg.b76bc49ab268b250621c1fc868811f4c.jpg

1622098832785.jpg.7ec289f1471b6b4099cedbb1057cec70.jpg

 

Jeszcze małe porównanie optyki, skutera konkurencyjnego z Włoch podczas podróży z @Paul:scooter:

1622098832819.jpg.c93d05ef5f442d9faa0febb2433e8388.jpg

 

 

 

Na koniec wspomnę o dwóch nowych wersjach, które dosłownie przed chwilą miały swoją premierę.

Wersja SW. Info prasowe:

Kierując się potrzebami klienta inżynierowie Peugeot Motocycles zaprojektowali wersję SW dla klientów poszukujących motocykla z pojemnym bagażnikiem.

Łącząc użyteczność z estetyką, górny bagażnik wieńczy pojazd harmonijną linią, która jest całkowicie zintegrowana z designem.

2 ZINTEGROWANE BAGAŻNIKI

Nowy Metropolis SW nie uznaje kompromisów oferując design w pełni spełniający oczekiwania klientów z górnej półki. Nowy bagażnik został zaprojektowany tak, aby razem z torbą podróżną idealnie wpasować się w pojazd jako całość - o pojemności aż 54 litrów może swobodnie pomieścić dwa kaski i otwiera się bez klucza, wystarczy naciśnięcie przycisku.

Dodatkowy bagażnik łączy się z kolejnym przestronnym bagażnikiem o pojemności 22 L znajdującym się pod siedzeniem.

 

NEW_PEUGEOT_METROPOLIS_400_SW.thumb.jpg.43de037919a1fbf5f4d9f82e0b9b8176.jpg

NEW_PEUGEOT_METROPOLIS_400_SW_1.jpg.523cf7da4318e916a207dc8f922d211f.jpg

 

Wersja GT. Info prasowe:

Dzięki nowoczesnemu sportowemu wyglądowi, podwójnym regulowanym amortyzatorom gazowym, aluminiowej podłodze i kierownicy typu “naked”, nowy Peugeot Metropolis GT podkreśla swoją osobowość i zdecydowanie wyróżnia się z tłumu.

Nowy Peugeot Metropolis GT wyróżnia się sportowym wykończeniem, krótką, przyciemnianą szybą, przyciągającym oko kolorem Satin Titanium i płaską podłogą wykończoną aluminium.

Aby podkreślić jej atletyczny aspekt, wersję GT wyposażono w błyszczące, 13-calowe, czarne felgi aluminiowe o żółtych krawędziach oraz kierownicę “naked“. Oznaczenie “GT” wygrawerowane na kierownicy oraz zmiana położenia przycisków hamulca postojowego i świateł awaryjnych dodatkowo podkreślają sportowy i dynamiczny wizerunek pojazdu.

Podobnie jak wersja SW, GT również wyposażony jest w podwójne regulowane amortyzatory gazowe, które dostosowują się do obciążenia a tym samym zapewniają optymalny komfort jazdy w każdych warunkach.

Prezentując dwa nowe modele Peugeot Motocycles z dumą podkreśla francuskie know-how utrwalając ponad 120-letnią historię swojej marki. Odkryj na nowo gamę Peugeot Metropolis: Active, Allure, SW i GT

NEW_PEUGEOT_METROPOLIS_400_GT.jpg.ddd9bb4c0f440d4a043c541593601de3.jpg

 

FIN 😎

Odnośnik do komentarza
  • Tytuł został zmieniony na Peugeot Metropolis 400 Allure MY2021 - test w mieście i w trasie...
  • temat został wyróżniony

Dla mnie bomba !

W przyszłości biorę pod uwagę wersję GT.

Uwielbiam dosiadać Mp3-kę mojej Asi więc kto wie?

Słuszna uwaga co do braku auto-blokowania zawieszenia przy dojazdach. Przy dzisiejszych możliwościach technicznych to chyba nie problem.

Odnośnik do komentarza

A ja tam tych blokad nie używam ,  tylko jak go parkuję .

Mariusz a sprawdzałeś do ilu w Maxie  się odepchnie  ?

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Paul napisał:

sprawdzałeś do ilu w Maxie  się odepchnie  ?

Paul, podają w specyfikacji technicznej 135 max.

https://www.jednoslad.pl/nowy-peugeot-metropolis-400-2020-nadjezdza-trojkolowa-przyszlosc/

Jest na prawdę pakowny.

https://www.jednoslad.pl/peugeot-metropolis-400-2021-az-76-litrow-bagaznika-i-jeszcze-wiecej-sportu/

 Gdzieś chyba nawet przeczytałem , że ma bieg wsteczny, ale nie mogę odszukać artykułu.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, grzybek napisał:

Paul, podają w specyfikacji technicznej 135 max.

https://www.jednoslad.pl/nowy-peugeot-metropolis-400-2020-nadjezdza-trojkolowa-przyszlosc/

Jest na prawdę pakowny.

https://www.jednoslad.pl/peugeot-metropolis-400-2021-az-76-litrow-bagaznika-i-jeszcze-wiecej-sportu/

 Gdzieś chyba nawet przeczytałem , że ma bieg wsteczny, ale nie mogę odszukać artykułu.

Z Jordanowa  były docinki że  po złoty czterdzieści i więcej  lecieliśmy  .

Te dane są jakieś nieaktualne 

Odnośnik do komentarza

Dane chybione mogą być , jak to bywa w tzw. specyfikacji na potrzeby rynku a nie homologacji technicznej.

Odnośnik do komentarza
W dniu 27.05.2021 o 15:35, Paul napisał:

A ja tam tych blokad nie używam ,  tylko jak go parkuję .

Mariusz a sprawdzałeś do ilu w Maxie  się odepchnie  ?

Kolego Paul ,do krótkiego parkowania OK ale dłuższe postoje powodują że układ hydrauliczny który pozostaje długo pod ciśnieniem powoduje uszkodzenie czujnika ciśnienia i wycieki oleju przez w/w. Objaw - unieruchomiony skuter i szukanie przyczyny. Temat przerabiałem osobiscie więc skuter mojej Asi na noc na centralce.

Odnośnik do komentarza

Nic się nie dzieje , od 2 lat  tak go parkuję,  mam go na  gwarancji  więc niech serwis się martwi na szczęście przedłużyłem ją  do 4 lat , gdy zielony skończy 4 lata to go sprzedam  bo pewnie przy moim tempie nawijania kilometrów  będzie miał ze 100 tys 

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, cris76 napisał:

do krótkiego parkowania OK ale dłuższe postoje powodują że układ hydrauliczny który pozostaje długo pod ciśnieniem powoduje uszkodzenie czujnika ciśnienia i wycieki oleju przez w/w.

Codzienne nie robi tu nic złego. Pozostawiając na dłuższy okres (np. zimowanie) w garażu, lepiej wrzucić na centralkę.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Hej
Mam go, więc odpowiem na kilka pytań, które się pojawiły:
- wstecznego nie ma, ale nie odczułem do tej pory potrzeby posiadania... a wyjeżdżam z garażu do tyłu jakieś 15m i później z górki na ruchliwą ulicę, ale dzięki blokadzie układu hydraulicznego wszystko jest pod kontrolą 🙂
- 135 km/h jedzie, pewnie i więcej... ale ja za ciężki jestem 😉 jednak powyżej 120km/h to już jest trochę walka o przetrwanie, bo zaczyna go nosić
- też nie używam centralnej stopki, dopiero na zimę wrzucę
- blokada hydrauliki faktycznie byłaby dużo lepsza, gdyby dało się ją ustawić jako automat, choć z drugiej strony mogłoby to być niebezpieczne - pierwsze moje dwie próby na pierwszej jeździe prawie skończyły się glebą na skrzyżowaniu (dziwnie się usztywnia), teraz już podchodzę do sprawy z większym respektem.

Generalnie dopiero się uczę jazdy na Metropolisie, dopiero 1000km przejechałem, a poprzednią styczność z motocyklem miałem jakieś 30 lat temu. Jeszcze nie mam odwagi na pełnym gwizdku wchodzić w zakręt na przeciwskręcie, ale czuję, że jest potencjał 🙂

Pytanie do posiadaczy: czy Was też boli d..a po jakiś 40km? i czy to z czasem mija?
Z bólem pleców sobie poradziłem poprzez zmajstrowanie wysokiego oparcia (fajna sprawa, jest dużo wygodniej, polecam)

Aha, jeszcze kwestia parowania bluetooth: faktycznie nie jest to prosta sprawa. Za pierwszym razem trzeba wiele prób podjąć, później już działa. Jeśli skuter był wcześniej sparowany z innym telefonem, to problem może być nie do przejścia. Powinni tę kwestię dopracować.
Co do samego i-connect: fajny bajer, ale dla kogoś, kto chce nawigować a nie ma uchwytu. Ja po kilku razach testowych i tak już z tego nie korzystam.  Jeżdżę z telefonem w uchwycie indukcyjnym z wykorzystaniem aplikacji do nagrywania video i Waze.

Odnośnik do komentarza

Nie trafiają do mnie zupełnie te 3 kółkowce. Ni to quad ni to motor... 

Koniecznie muszę się gdzieś testowo przejechać 🙂

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, scootane napisał:

Nie trafiają do mnie zupełnie te 3 kółkowce. Ni to quad ni to motor... 

Koniecznie muszę się gdzieś testowo przejechać 🙂

Koniecznie przetestuj, jest fajnie... choć trochę jak z tym dowcipem o brzydkiej dziewczynie i motorynce 😉

Odnośnik do komentarza



Pytanie do posiadaczy: czy Was też boli d..a po jakiś 40km? i czy to z czasem mija?
Z bólem pleców sobie poradziłem poprzez zmajstrowanie wysokiego oparcia (fajna sprawa, jest dużo wygodniej,

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Coś mi poszło nie tak z tym cytatem.
Ale odpowaidajac u mnie wszystko wporzadku z tylną częścią ciała po przejechaniu 40 km.
Co do oparcia to zapodałbyś jakieś fotki.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, igloo74 napisał:




Co do oparcia to zapodałbyś jakieś fotki.

 

Mam taką, jeśli chcesz sobie takie sprawić, to popstrykam więcej i dam namiary, co będzie potrzebne. Może nie wygląda profesjonalnie i trochę zalatuje oldschoolem, ale jest o niebo wygodniej w dłuższej trasie. No i bez ingerencji w cokolwiek fabrycznego 😉 

90064c31-8179-43bc-b9a7-e5d621e33607.jpg

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj przetestowałem: na autostradzie na prostej max 144 km/h (mierzone GPS`em). Może gdybym był lżejszy (100kg) i bez kufra, to by było 150 😉

Co ciekawe, z deflektorem i bez tyle samo wyciąga 🤔

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.06.2021 o 14:21, Tikos napisał:

choć trochę jak z tym dowcipem o brzydkiej dziewczynie i motorynce

Hmmm, nie znam:)

Odnośnik do komentarza
W dniu 19.06.2021 o 00:42, netoperek napisał:

Hmmm, nie znam:)

Czym się różni brzydka dziewczyna od motorynki?
– Właściwie niczym. Na jednym i drugim jeździ się zupełnie dobrze, dopóki kumple nie zobaczą…

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Daj więcej info o tym oparciu bo może sobie też sprawię 🙂

Ja dodałem do swojego modelu podgrzewane rączki oraz podgrzewane siedzenie. Oparcie też może się przyda pod warunkiem że za oparciem jest miejsce dla drugiej osoby (żony)

Odnośnik do komentarza
W dniu 13.07.2021 o 13:41, Alioram napisał:

Daj więcej info o tym oparciu bo może sobie też sprawię 🙂

Ja dodałem do swojego modelu podgrzewane rączki oraz podgrzewane siedzenie. Oparcie też może się przyda pod warunkiem że za oparciem jest miejsce dla drugiej osoby (żony)

Ok, zatem zakupy do zmajstrowania siedzenia:
2x https://allegro.pl/oferta/plaskownik-nierdzewny-sur-20x4-aisi-304-500mm-6675226001
1x https://allegro.pl/oferta/poduszka-oparcie-kierowcy-pasazera-motocykla-9661283581

Trzeba nawiercić kilka dziur i nagwintować.
Gięcie profili trzeba dopasować do swoich 4 liter 😉
Im głębiej wsuniesz profil, tym mniejsze ryzyko wyłamania fabrycznych plastików przy mocnym opieraniu się.

Kwestia żony: moja się mieści, ale jakoś nie chce ze mną jeździć 😞
Zawsze w 30 sekund można oparcie zdemontować lub przesunąć.

 

20210714_225329.jpg

20210714_225300.jpg

20210714_225239.jpg

20210714_224751.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...