tacim Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Nie wiem czy był taki temat ale od kiedy pamiętam gasiłem skuter przyciskiem pompy przy prawej manetce. Ostatnio przyjeżdża do mnie kumpel moto - karnąłem się - maszyna mega, gaszę sprzęt przełącznikiem z prawej a tu na wyświetlaczu napis KILL SWITCH - zamarłem normalnie . Człowiek się uczy całe życie.
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 11 Grudnia 2017 Klubowicze Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ja wyłączam silnik zawsze kluczykiem... Pewnie oba sposoby są dobre, jednak "czerwony" wariant kiedyś wymyślono w sporcie do awaryjnego lub wypadkowego wyłączania silnika (stąd charakterystyczna, alarmowa barwa)... Puki nie muszę, gaszę więc "normalnie" stacyjką odcinając zapłon. 1
Yarorot Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ja również gaszę kluczykiem.Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Sympatycy irasko Opublikowano 11 Grudnia 2017 Sympatycy Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ja również gaszę zawsze kluczykiem.
wize60 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Wychodzi na to że jak cały czas starałem się gasić czerwonym to robiłem żle .Nie wiedziałem
dziadzia Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ja jak miałem skuta i teraz jak mam tradycyjne moto to cały czas tym czerwonym dynksem ( przyciskiem ) nie wiem czy to dobrze czy źle ale nic się nie dzieje jest OK. Jak ktoś gasi kluczykiem to później nie mósi włączać tego przycisku, jest to też jakaś metoda. Tak jakoś się przyzwyczaiłem a czy to źle czy dobrze to do końca nie wiem.
Marek 377 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Gaszenia tym przyciskiem jest dodatkowym zabezpieczeniem przed przypadkowym odpaleniem. Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
JER2Y Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ja zawsze wyłączam kluczykiem, z czystego lenistwa, gdyż: 1. jak wspomniał @dziadzia nie trzeba przełączać z powrotem czerwonego przełącznika 2. i tak trzeba przekręcić kluczyk żeby go wyjąć ze stacyjki 3. od razu wyłączają się światła
1912michał Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Dodajmy do tych rozważań jeszcze kosę Ona też usypia silnik. Wszystkie drogi są dobre i nic nie uszkodzą. Kluczyk odcina prąd od wszystkich odbiorników, a więc pewnie usypia motocykl, aby niepotrzebnie nie zjadł akumulatora. To wszystko. 41 minut temu, Marek 377 napisał: Gaszenia tym przyciskiem jest dodatkowym zabezpieczeniem przed przypadkowym odpaleniem. Marku to jest wyłącznik bezpieczeństwa! W czasie jazdy masz awarię ( np olej, temperatura silnika) nie odrywając rąk od kierownicy gasisz silnik odcinają paliwo.
Klubowicze Piootr Opublikowano 11 Grudnia 2017 Klubowicze Opublikowano 11 Grudnia 2017 W AN400 czerwonym przyciskiem, w SW-T600 kluczykiem, w AK550 pokrętłem.
dr.big Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Od zawsze, w każdym jednośladzie, używam w 99% kluczyka. Czerwony przycisk nie służy do zwykłego gaszenia. Jest czerwony, czyli ma spełniać rolę w sytuacjach alarmowych. Wyłącznik bocznej stopki to tylko wymagana funkcja zabezpieczająca w automatycznych jednośladach lub po zapięciu biegu w biegowcach. Czasami używam czerwonego, żeby rozpędem podjechać np. pod ogródek kawiarni nie powodując hałasu, przy prędkości ok. 10 km/h i kawałek dalej go używam, sprzęgło rozłącza, jadę dalej kilka metrów rozpędem i cicho. PS. Ale tak naprawdę nie ma chyba znaczenia w jaki sposób gasimy skuta.
1912michał Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 3 godziny temu, dr.big napisał: PS. Ale tak naprawdę nie ma chyba znaczenia w jaki sposób gasimy Jasna sprawa, że jest to bez znaczenia. Również u mnie 99% stacyjka. Pozostaje jedynie pozazdrościć funkcji wyświetlacza w motocyklu, który wskazuje rodzaj użytego wyłącznika. Ile razy złapałem się na próbie uruchomienia silnika z załączonymi dodatkowymi zabezpieczeniami (tzn ktoś dla zabawy aktywował "kill switch") To z jednej strony fajne ponieważ podnosi na chwilę adrenalinę . Już jednak największą zmorą przy pracach naprawczych była zapomniana otwarta boczną stopka i tak sobie dumam, że warto mieć jakąś informację o aktywacji tych wyłączników bezpieczeństwa np jakiś buzer.
Sysgone Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Zawsze kill switchem. Czy w SW-T, czy w T-Maksie.
Rogierro Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Ja do tej pory w trzech sprzętach zawsze czerwonym, chyba trzeba zmienić przyzwyczajenia :-)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
brynio Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Zasadniczo do tego służy stacyjka - awaryjny wyłącznik - jak sama nazwa mówi, jest awaryjny i zawsze na czerwono, czasem pomarańcz. Ale nie bez powodu jest czerwony. To jakby przy wyłączaniu samochodu wyciągać za każdym razem bezpiecznik zamiast gasić z kluczyka.
Sympatycy KriSSo Opublikowano 12 Grudnia 2017 Sympatycy Opublikowano 12 Grudnia 2017 To jakby przy wyłączaniu samochodu wyciągać za każdym razem bezpiecznik zamiast gasić z kluczyka. Dobre porównanie . Ja też gaszę z kluczyka. Nigdy nie zastanawiałem się nad zasadnością, Ot po prostu, z przyzwyczajenia kluczem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1912michał Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 2 godziny temu, brynio napisał: Zasadniczo do tego służy stacyjka - awaryjny wyłącznik - jak sama nazwa mówi, jest awaryjny i zawsze na czerwono, czasem pomarańcz. Ale nie bez powodu jest czerwony. Jest awaryjny i to oczywiste, czerwony (jak światła awaryjne) tak oczywiste dla głupiego - zielone start, czerwone stop. Ideologi bym do tego nie dorabiał. 2 godziny temu, brynio napisał: To jakby przy wyłączaniu samochodu wyciągać za każdym razem bezpiecznik zamiast gasić z kluczyka. Porównywanie tego "bezpiecznika" klawiszowego z wyciąganiem bezpiecznika ze skrzyni bezpiecznikowej to już całkowity odlot. * Kluczykiem odcinamy wszystkie odbiorniki prądu niezbędne do zapłonu i jazdy, a tym klawiszem awaryjnym czy stopką boczną nie. Cała dyskusja jest bez sensu, a oparła się o wyświetlenie komunikatu na desce rozdzielczej, że aktywowany został wyłącznik awaryjny, co jest bardzo fajną funkcją komputera motocykla. Chciałbym mieć ten komunikat w swojej Hondzie, ba choćby nawet kontrolkę z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej. Ta informacja to jest 10 sekund mniej nad zastanawianiem się z jakiego powodu silnik nie odpala (jak ktoś z przechodni nudzi się i bawi się klawiszami na ulicy w zaparkowanych motocyklach). Wszystkie te wyłączniki (stopka, awaryjny, stacyjka) służą do unieruchomienia silnika w bezpieczny sposób z zastrzeżeniem, które wyżej z gwiazdką. Do pikanterii dodam ten awaryjny przechyłowy jak zaliczamy glebę. Ten też bezpiecznie odcina zapłon w silniku, ale głupio by to wyglądało gasić sinik waląc motocyklem o glebę (a działa dokładnie jak stopka i awaryjny). Na kursie kategorii A instruktor zademonstrował mi ten sposób, a ostatecznie sam też go wypróbowałem jak Honda mi odjechała. Tak więc sposobów na unieruchomienie silnika w naszych skuterach cała gama, co kto lubi .
EndriuBis Opublikowano 13 Grudnia 2017 Opublikowano 13 Grudnia 2017 8 godzin temu, 1912michał napisał: Wszystkie te wyłączniki (stopka, awaryjny, stacyjka) służą do unieruchomienia silnika w bezpieczny sposób z zastrzeżeniem, które wyżej z gwiazdką. Dodam więcej. W instrukcji obsługi do Burgmana 400 (takiej PL) jest tak: Stacyjka jest nazwana: "Włącznik zapłonu (stacyjka)", a ten "czerwony" nazywa się: "Wyłącznik silnika"
JER2Y Opublikowano 13 Grudnia 2017 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Temat schodzi trochę w stronę przysłowiowej dyskusji o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Świętami Bożego Narodzenia - jedna i druga metoda jest skuteczna i motocykla nie ma prawa uszkodzić - więc róbta jak chceta.
kunisz Opublikowano 13 Grudnia 2017 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Człowiek uczy się do śmierci i tak głupi umiera, ja najczęściej gasiłem boczną stopką.
Sobier Opublikowano 13 Grudnia 2017 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Najczęściej kluczykiem, ale nieraz boczną stopką
Gość Robert JAPAN Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Zawsze kluczykiem choć czasem zdążali się z rozpędu boczna stopka. Kill switch jeden raz wypróbowałem by zobaczyć czy faktycznie działa
wd40 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 W pierwszym momencie przyszło mi do głowy żeby gasnicą gasić
dziadzia Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 4 minuty temu, wd40 napisał: gasnicą gasić Zgadzam się w 100% ha ha
SimonWarka Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 W ramach dobrych praktyk wyciągniętych z instrukcji obsługi Instrukcja modelu Gilera GP800:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się