Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

X-Max 2009 - zakup, na co zwrócić uwagę


bartwaw

Pytanie

Przymierzam się do zakupu X-Max. Będzie to mój pierwszy motor.
Znalazłem taką z 2009. Niby 17tkm. Jakoś z założenia wychodzę, że stan licznika ma się zazwyczaj nijak do stanu faktycznego. A to co opowiadają handlarze....
Mam pytanie, na co zwracać uwagę przy zakupie.
To co wiem:
1. amortyzatory - czy nie przeciekają
2. Silnik, czy nie ma gdzieś wycieków
3. oczywiście czy jedzie prosto :)

Będę jechał z kolegą co już kilka dużych motorów przerobił. Jednak może jest coś na co warto szczególnie zwrócić uwagę a szczególnie przy X-Max ?

 

 

Odnośnik do komentarza

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Na to na co przy zakupie każdego moto

Zawieszenie przód - przede wszystkim czy nie ma śladów rozbierania, jeśli są - zachować ostrożność, nigdy nie wiadomo z jakiego powodu były wymieniane, ale najczęściej po kolizji

Tarcze, klocki, przewody hamulcowe. O wyciekach już napisałeś. Ogólne zużycie - pamiętaj, że motocykl bez przygód po przejechaniu nawet 50 tys często wygląda jak nowy. Chyba, że jest po prostu zapuszczony, każdy dba i szanuje inaczej. Najprędzej zużycie ocenisz po stanie manetek, muszą wyglądać jak reszta, jeśli reszta jest byle jaka a manetki nowe to też daje do myślenia. Stan opon. Jazda testowa. Wsiadasz, jedziesz, puszczasz kierownicę (ale pod kontrolą), jeśli ściągnie w którąś stronę, też sprawa podejrzana. Stan plastików - najlepiej jakby Ci pozwolili zdjąć przednią czaszę, jak połamane ma mocowania i klejone, na bank była gleba i nie wież w żadne dziwne tłumaczenia.

Można by tak wymieniać w nieskończoność, prześledź porady w sieci - wszystkie dotyczą każdego moto, bez względu na rodzaj i pojemność

Odnośnik do komentarza
  • 0

kupując używany zwracasz uwagę na WSZYSTKO - i precyzyjnie się doradzić nie da. Wszystko co ci przyjdzie do głowy sobie sprawdź

Odnośnik do komentarza
  • 0

Słaby punkt X-maxa to chłodzenie silnika więc na to zwrócił bym uwagę. Zagrzej go na postoju do włączenia wentylatora i patrz czy schładza się silnik. Jak nie to układ chłodzenia pewnie będzie się nadawał do kompleksowego czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Siemka,

X-Max już od tygodnia śmiga. Musiałem wymienić jedynie aku, bo ten był chyba z fabrycznego montażu a X-Max z 2009r. Przejechane na liczniku niecałe 18tkm. Wszystko wskazuje, że tyle przejechał. Opony także z tego roku. Przednia jednak do wymiany. Czekam na nową Michelin CITY GRIP F 120/70 -15

   


Lagi nie ciekną. Manetki nie zciorane, tarcze także wskazują na taki przebieg (słowa kolegi co zna się na tym, ja to laik).
Jeszcze wymienię płyny. Na pierwszy ogień silnikowy Vavoline Synpower 10w50 (na alle są już gotowe zestawy z filtrem i świecą).
Choć co do świecy - pali od strzała. Nie wiem czy sens wymieniać, a jak bym już to robił to chyba dałbym irydową Denso IU27.

Chyba wezmę tylko 2l oleju i filtr oleju.

Mam zagwozdkę co do oleju w skrzyni.
Instrukcja podaje 10w40 - znalazłem taki Yamalube (do skrzyni skuterów). Jednak gdzieś widziałem/czytałem, że do X-Maxa ktoś leje 80w90. I mam mętlik.
Płyn chłodniczy też wymienię tak na wszelki wypadek.
Jest to mój pierwszy motor i powiem, że się chyba wkręciłem. To jakaś choroba, bo już myślę, że na przyszły sezon przydałoby się coś co ma kopa. No ale najpierw musiałbym zrobić A. Nie powiem tak do 100 się zbiera, ale już mi trochę brakuje.

Powie ktoś jak z tym olejem do skrzyni 10w40 czy może 80w90 ?
 

Aha, z tego co widziałem to X-max ma siłownik przy siedzeniu. Więc mój chyba padł bo siedzenie samo opada.

Odnośnik do komentarza
  • 0

hehe, to szybko Ci mocy brakło ;)

Do skrzyni wlej olej taki jak zaleca producent 10w30 SE. 

Siłownik kanapy sobie wymień na zamiennik: Stabilus  094307, jest dłuższy ale działa b.dobrze.

Jak chcesz wymieniać płyn chłodzący to najlepiej wymontuj chłodnicę bo wszystko z niej nie zleci bez demontażu, a płyny nie lubią się mieszać tym bardziej że nie wiesz co tam jest wlane. Pamiętać też trzeba o korku z dołu cylindra - tam też zleci trochę starego płynu.

Ja bym jeszcze wymienił płyn hamulcowy bo raczej nikt wcześniej go nie wymieniał, albo wymieniał dawno temu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Czyli do przekładni MOTUL TRANSOIL 10W30 SAE - nic nie pisze że to SE. ale gdzieś znalazłem w opisie, że zalecany do Yamaha.

??

No w sumie masz rację co do hamulcowego, DOT4 nie jest drogi.

 

A co do mocy, no spodziewałem się czegoś więcej. Nie jest źle, frajdę mam. Codziennie muszę się przejechać. Zrobiłem już prawie 300km. Jednak przydałoby się coś co tak do 120-140 zbiera się żwawo :) Wiem, są motory. Ale skuter mi bardzo pasuje z racji sporej pojemności bagażowej.

 

Bym zapomniał się pochwalić, X-Max śmiga na tłumiku sportowym Devil. Tak się fuksnęło, że był w komplecie. DB killera zabroniono mi montować ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki Tommi. Do przekładni wlałem SILKOLENE PRO 4 ENERGY 10W-30 1L SYNTETYCZNY.

Do silnika zalałem Vavoline Synpower 10w40. Wymieniłem oczywiście filtr oleju.

Wyszła mała usterka z zaciskiem na tylnym kole. Ale to już może w innym temacie napiszę.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...