Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

SYM GTS 125 awaria


jasiowy

Pytanie

Witam was,

Co może być przyczyną usterki? Pytam dlatego, że muszę jakoś skalkulować koszt naprawy zanim go wstawię do mechanika, bo nie wiem, czy będzie sens (naprawa nie przewyższy jego wartości), albo czy starczy mi teraz gotówki na naprawę.

Podczas jazdy skuter wydawał dziwny metaliczny dźwięk. Jakby coś się obijało o silnik. Po zdjęciu plastików nie znalazłem przyczyny.

W końcu podczas jazdy stracił moc. Ledwo jechał 50 km/h, a metaliczny dźwięk był głośniejszy. Byłem na ekspresówce akurat, więc zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik. Odpalił ponownie normalnie, na "dotyk", ale wkręcał się maksymalnie tylko na połowę obrotów. Zjechałem tak z ekspresówki (nie miałem wyboru, bo tam bym nie zapakował go do transportu). Po zjechaniu z trasy silnik zgasł całkiem. Przy przy próbie odpalenia słychać bardzo głośny metaliczny dźwięk, już nie stukot, ale jakby coś mocno tarło.

Skuter to SYM GTS 125 na gaźniku z 2008 r. Sprawdziłem olej, nic nie ubyło, nie jest przepalony. Silnik suchy.

Odnośnik do komentarza

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

chyba jednak bez rozłożenia nie ma co zgadywać. wszystkie współpracujące elementy mogą wydawać metaliczny dźwięk - i to od silnika po napęd, rozrząd z prądnicą i pompą wody oraz paliwa włącznie.

Może jakbyś zdefiniował rejon z którego się to najintensywniej wydobywa to zgadywanka miała by większy sens.

Szczęśliwie sprawne, używane silniki 125 do GTS-a są stosunkowo tanie i dostępne. Na 100% wyjdzie to taniej niż naprawa główna tego co masz.

Części z demontażu jest też od metra i nie są drogie.

Wiec jeżeli to jakaś popierdułka (co nie jest wykluczone) - to robić. Ale jeżeli to naprawa główna: wał, tłok z pierścieniami, uszkodzone gładzie - to zmieniaj silnik na sprawny. SYM ma wnętrza cylindrów kryte ceramiką/węglikami i te powierzchnie nie nadają się do żadnej obróbki mechanicznej. Zamienników o podobnej jakości praktycznie nie ma (żeliwny cylinder 150/180/200/250 bez ceramiki w anonimowym sklepie - jedynym jaki znalazłem - na tajwanie to ponad 900zł) a oryginalny kosztuje ponad 1500zł

Odnośnik do komentarza
  • 0

ja miałem podobną sytuację w Majesty 125, objawy niestety takie same, stracił połowę mocy,zapalił może ze 2 razy jak był ciepły i tyle,później już nie odpalił. Silnik się przegrzał i szlag go trafił. Wymiana tłoka z pierścieniami,cylindra i uszczelki pod głowicą załatwiła sprawę. Na szczęście miałem stary silnik z dobrymi częściami więc kupiłem tylko uszczelkę pod głowicę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...