Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Porownanie AN650 z innymi moto.


dr.big

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widac, w gazetce "motorrad" z 24.11 porownany bedzie pod katem walorow turystycznych AN650, BMW R1200GS, BMW F800ST, HD RoadKing, Honda CB1300S, GoldWing, MotoGuzzi Norge 1200 i Yamaha FJR1300A. Ciekawe jak wypadnie Burgman !YES ?

Wydanie niestety w jezyku niemieckim :D .

porownaniare6.jpg

PS. 24- go zasuwam po gazete !YES ...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

2X An 650 był, HD też. Kilka razy miałem okazję przejechać się FJR... więc chętnie przeczytam i sprawdzę czy mam podobne zdanie do niemieckich testerów z Motorrada :)

Jaki? czas temu miałem robić porównanie An 650 z DL 650 Vstrom. Zrobiłem nawet sesje zdjęciow? ale w efekcie końcowym wycofałem się z tego porówania. Jako? tak brak było punktu zaczepienia :) .

Z testów porównawczych zaliczyli?my tylko ten:

An 650-> FJS 600-> Xp 500

Z perspektywy czasu dochodzę do wniosku, że zbyt srogo ocenili?my Hondę ale i egzemplarz testowy był do?ć specyficzny (dziura w przyspieszaniu i przekłamuj?ca szafa). W innych Silverach (europejskich) nie zauważyłem powyższych wad.

PS. 24- go zasuwam po gazete

Ja bym już stan?ł w kolejce :lol:

Czekamy na porównanie z motorrada :P

Odnośnik do komentarza

zważywszy na "całkowity obiektywizm" redaktorów niemieckich czasopism motoryzacyjnych, test wygra...........BMW R1200GS, drugie będzie FJR 1300 ewentualnie GoldWing (choć ten klocek de facto nadaje się do turystyki, ale w USA , podobnie jak HD :) )

Burgman na pewno nie będzie ostatni, bo tradycyjnie ostatnia bywa włoszczyzna, choć tym razem może to być BMW 800, które choć potencjalnie niezłe zbiera baty za skrzynię biegów jak z urala :lol:

No to sobie pospekulowałem, a Wy na co stawiacie ?!

Pozdrawiam

RobB. :P

Szkoda że nie wkleili tam Deauvilla :)

Odnośnik do komentarza

No to pobawmy sie troche :P ...

1. Yamaha FJR1300A

2. BMW 1200 GS

3. BMW F800ST

4. Moto Guzzi Norge

5. AN 650

6. Gold Wing

7. Honda CB1300S

8. HD Road King

Jedynym problemem jest: beda szukali moto sticte turystycznego, czy moze sportowo- turystycznego :lol:.

Odnośnik do komentarza

Yamaha FJR 1300A - € 15.290 -> Ocena 2,3

BMW R 1200GS - € 14.758 -> Ocena 3,3

Honda Gold Wing - € 24.994 -> Ocena 3,8

Moto Guzzi Norge 1200GTL - € 14.790 -> Ocena 4,3

Honda CB 1300S - € 10.713 -> Ocena 4,3

BMW F 800ST - € 10.802 -> Ocena 4,7

Burgman 650 - € 8.950 -> Ocena 5,7

Harley-Davidson Road King - € 19.860 -> Ocena 7,5

W czasie jazdy Burgman odstawial powaznie Gold Winga oraz HD, duzym minusem AN650 byly: maly zbiornik i niewielki dopuszczalny zaladunek, co kosztowalo na pewno jeden punkt. Monitowane byly rowniez male kola, oraz brak "feedbacku" z przedniego kola, co w skuterze jest raczej normalne.

Przy ocenianiu komfortu laduje Burgman na 4 miejscu, przy ochronie przed warunkami atmosferycznymi na 3, jesli zas chodzi o kulture pracy silnika na 2 miejscu!

No i pomiar mocy: Burgman ma zmierzone 41 KM przy 6900 obr/min, traci przy przeniesieniu napedu jakies 27% z 56 KM.

Dla porownania: Moto Guzzi Norge 1200GTL = 19 %, Yamaha FJR 1300A = 15 %, Honda Gold Wing 14 %, Harley-Davidson Road King = 14 %, BMW R 1200GS = 2 %.

To takie krotkie streszczenie artykulu...

Wszystkie dane testu oraz pomiary zaczerpniete z czasopisma "Motorrad".

Odnośnik do komentarza

Dane producenta, to zawsze dane na wale, dlatego zawsze przy mierzeniu mocy sa dwie wielkosci -> na wale i na kole.

Nie znam szczegolow pomiaru, ale zawsze takie dane mialem na wydruku.

PS. Do tej pory roznica miedzy zmierzonymi, a danymi producenta byla bardzo niewielka. Chyba najwieksze manko o jakim czytalem wynosilo 7 KM i dotyczylo maszyny rzedu 160 KM... Tutaj jednak ciezko to mierzyc, bo nawet sztuczne "doladowanie" na hamowni nie zastapi doplywu swiezego powietrza, przy dosyc duzych predkosciach...

EDIT: BMW podaje moc na kole. Dlatego tylko 2% mniej mocy...

Odnośnik do komentarza

No i pomiar mocy: Burgman ma zmierzone 41 KM przy 6900 obr/min, traci przy przeniesieniu napedu jakies 27% z 56 KM.

Dla porownania: Moto Guzzi Norge 1200GTL = 19 %, Yamaha FJR 1300A = 15 %, Honda Gold Wing 14 %, Harley-Davidson Road King = 14 %, BMW R 1200GS = 2 %.

Pasek to pasek, musi się ?lizgać st?d i straty większe. A tu do tego jeszcze te 5 zębatych kółek w wahaczu :P jaki? poroniony pomysł, nie do?ć, że awaryjny to zabiera jeszcze z 5 KM na samo grzanie oleju i dzwięk.

Nic dziwnego że nowy Tmax z raptem 45 KM ma większy Vmax.

No ale coby nie mówić to ten test i tak nieĽle wypadł dla B650.

Parę rzeczy w nim zmienić i całkiem niezły sprzęt by wyszedł :lol:

Ciekawe jaki byłby ten ranking gdyby go jakie? włoskie pisemko robiło whist

Pozdrowionka

RobB. :P

Odnośnik do komentarza
Szcegolnie wyglad bo jest okropny ;)

To jest pojecie wzgledne. Lepiej zeby byl okropny i funkcjonalny, niz odwrotnie ;) .

Zreszta kazdy maxiskuter jest baaardzo okropny, jesli spojrzymy na ten gatunek okiem np. ujezdzacza sportow lub zatwardzialego enduromaniaka ;) .

Odnośnik do komentarza
Yamaha FJR 1300A - € 15.290 -> Ocena 2,3

BMW R 1200GS - € 14.758 -> Ocena 3,3

Honda Gold Wing - € 24.994 -> Ocena 3,8

Moto Guzzi Norge 1200GTL - € 14.790 -> Ocena 4,3

Honda CB 1300S - € 10.713 -> Ocena 4,3

BMW F 800ST - € 10.802 -> Ocena 4,7

Burgman 650 - € 8.950 -> Ocena 5,7

Harley-Davidson Road King - € 19.860 -> Ocena 7,5

Znakiem tego - s? powody do mruczenia !OK

Odnośnik do komentarza
Szcegolnie wyglad bo jest okropny !OK

No ja nie wiem - jak sie uprzesz to dwie laski dziennie wyci?gniesz na taki sprzęt ;) Na atlante jeszcze nie próbowałem, więc nasz spór pozostanie bez rozstrzygnięcia.

p.s

Własnie mnie pani w tył stuka i mówi, że jednak atlanta fe ;)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Własnie mnie pani w tył stuka i mówi, że jednak atlanta fe

z t? urod? to jest tak że kobitki wol? ogl?dać przód ,a ten w b650 jest :D

,dlatego jej się atlanta mniej podoba .

ps.a stuka cię żeby? się obrucił

pawel883

Odnośnik do komentarza

:):P:P dajcie mi B650 a rozsypie sie przy 30tys przy moim stylu jazdy :lol::P:P:P:P:P:P:P

A laski wole rwac na co innego ;) Nie potrzebuje do tego skutera bo nie traktuje go jak fetysz czy przedluzenia patyka....

Bigu z ta funkcjonmalnoscia to ostroznie bo znam tylko jedna osobe ktora posiadajac B650 :P (i naprawde nim jezdzi i to duzo)ktora stwierdzila ze jest on nie ekonomiczny i przez to robi sie malo funkcjonalny. Mial sluzyc jako srodek do przemiesczania sie a tylko traci sie czas na jego serwisowanie.

(panowie kotrzy trzymaja to cos w garazu i pucuja go ciagle a robia nim w sezonie mniej niz 20tys niech nie zabieraja glosu bo oppinia nie bedzie obiektywna)

Dla mnie nie jest to zaden krol poprostu kolejny pojazd ktorego osobiscie bym nie kupil bo jest wstretny juz lepiej wyglada nowa 400tka.

pozdr

majon

Odnośnik do komentarza
Gość SzCzApA™

kolejny argument przeciw skladaja go pokemony za miske ryzu dziennie a jesli o wyglad sie rozchodzi to kwestia gustu mnie osobiscie sie nie podoba a co do 400 calkiem niezla jak na burgmana ;)

(ale co ja o tym moge wiedziec) :P

no i musimy sie zgodzic ze wloska szkola stylistyczna jest the best :lol:

moze i nieposiadam doswiadczenia ale tak mysle jesli jestem w bledzie to prosze mnie uswiadomic

Odnośnik do komentarza
Szcegolnie wyglad bo jest okropny :lol:

No ja nie wiem - jak sie uprzesz to dwie laski dziennie wyci?gniesz na taki sprzęt ;) Na atlante jeszcze nie próbowałem, więc nasz spór pozostanie bez rozstrzygnięcia.

p.s

Własnie mnie pani w tył stuka i mówi, że jednak atlanta fe :P

Na K4 nie wyrwiesz dwóch dziennie... maksymalnie jedn? tygodniowo... inaczej jest z np. K6...

Znowu zaczyna się super temat z tym, kto co lubi i kto ma jakie gusta... Skończy to się tak jak post "Gleba"...

Wracaj?c do tematu to jestem dzisiaj pewien, że nie ma tej jednej marki, tego jednego modelu który jest najlepszy. Mało tego, z do?wiadczenia mogę powiedzieć, że w dzisiejszych czasach nie można się również sugerować producentem... kiedy? to co japońskie to generalnie najlepsze... dzisiaj życie pokazuje co? innego... Używam swojego AN 650 dosyć intensywnie i niestety mam do niego bardzo dużo zastrzeżeń... oczywi?cie mój dyskomfort wynika ze stosunku ceny do jako?ci a generalnie jest dużo mniejszy ze względu na cenę mojego AN 650 (duża bonifikata przy zakupie) ... Dosyć wysokie spalanie i awaryjno?ć sprawiły, że musiałem zweryfikować swoje podej?cie do motorka. An 650 jest naprawdę fajny jak chcesz używać go do podróży a prędko?ć przelotowa do przedział 100 km/h - 120 km/h. Wtedy spalanie jest ok, klocki nie lec? po 2000 km itd... Trudno, mnie się AN 650 i tak podoba i już.

Dla mnie nie jest to zaden krol poprostu kolejny pojazd ktorego osobiscie bym nie kupil bo jest wstretny juz lepiej wyglada nowa 400tka.

Majon.

Co ja Ci mogę napisać... już wiem... kup sobie koło i pier...nij się w czoło... S?dzę, że na zlotach parkowałe? swój motorek, obok AN 650 aby ukryć jego szpetny wygl?d... widzisz jak to jest...Prawd? jest natomiast to, że to wła?nie Twoja włoszczyzna podważa wszytkie złe kometarze na temat italiańskich skuterów... Włoski wynalazek który ma zrobione kilkadziesi?t tysięcy km i z tego co wiem to bez większych problemów. Silnik Ci też jeszcze nie wybuchł... okazuje się, że ta nieszczęsna włoszczyzna w starciu z rzeczywisto?ci? okazuje się całkiem niezła. My?lę, ża warto zmienić podej?cie do tego producenta. Aha, był bym zapomniał... Majon ma dwie pozycje manetki - ON i OFF - na szczę?cie to jego "przeróbka"...

Cóż, pasja to pasja... jeden lubi pić wódkę drugi lubi jeĽdzić motorem.

Odnośnik do komentarza
(...)(panowie kotrzy trzymaja to cos w garazu i pucuja go ciagle a robia nim w sezonie mniej niz 20tys niech nie zabieraja glosu bo oppinia nie bedzie obiektywna)(...)

Majonie, nie zamierzam dyskutowac z Toba na ten temat, ale powoli Twoje teksty w stylu wlasnie podobnym do cytowanego staja sie nudne.

Jesli jezdzisz skuterem 30 czy 40 tys w roku to rob to dalej i dziel sie z nami swoimi spostrzezeniami. Jednak nie wypisuj bzdur odnosnie tego, ze 10 czy 20 tys w roku to malo i opinia nie jest wtedy obiektywna.

Powoli te Twoje posty o "jezdzeniu" zalatuja zwykla "autoreklama" :lol: .

Przynajmniej ja odnosze takie wrazenie, bo kryterium znasz od jakiegos czasu tylko jedno ... "...Ja jezdze, a inni nie maja co gadac..."

Co z tego, ze lubie jezdzic jednosladem jak jest cieplo, ale "czasami" nawet latem jade samochodem ;) ?

Edit: Mam nadzieje ze jest to tylko moje odczucie.

Odnośnik do komentarza
(...)(panowie kotrzy trzymaja to cos w garazu i pucuja go ciagle a robia nim w sezonie mniej niz 20tys niech nie zabieraja glosu bo oppinia nie bedzie obiektywna)(...)

Majonie, nie zamierzam dyskutowac z Toba na ten temat, ale powoli Twoje teksty w stylu wlasnie podobnym do cytowanego staja sie nudne.

Jesli jezdzisz skuterem 30 czy 40 tys w roku to rob to dalej i dziel sie z nami swoimi spostrzezeniami. Jednak nie wypisuj bzdur odnosnie tego, ze 10 czy 20 tys w roku to malo i opinia nie jest wtedy obiektywna.

Powoli te Twoje posty o "jezdzeniu" zalatuja zwykla "autoreklama" :lol: .

Przynajmniej ja odnosze takie wrazenie, bo kryterium znasz od jakiegos czasu tylko jedno ... "...Ja jezdze, a inni nie maja co gadac..."

Co z tego, ze lubie jezdzic jednosladem jak jest cieplo, a "czasami" nawet latem jade samochodem ;) ?

Bigu.

Problem polega na tym, że najbardziej opiniotwórczymi osobami s? tacy którzy używaj? motorka do jazdy "weekendowej" lub do ko?cioła. Tak naprawdę co może napisać użytkownik czego? tam jak zrobił w sezonie 5000 ty? km???? - pewnie tylko tyle, że się nic nie zepsuło i wszystko jest cool... ale czy to jest OK??? Według mnie nie. To tak jak z postem "Gleba" gdzie starsza młodzież próbowała udowodnić nam, że oni robi? wszystko OK...

Ile znasz osób które nie wyjm? swojego skutera/motocykla w czasie deszczu... czy ich opinia na temat awaryjno?ci będzie obiektywna??? Ile znasz osób które maj? skuter/motor wył?cznie do "lanserki"???? - czy ich opinia na temat awaryjno?ci będzie obiektywna???

Odnośnik do komentarza
Wreszcie dales sie sprowokowac siedzisz sobie tam cwaniaczku u niemiaczkow i smiesz zabierac wogole glos w szczegolnosci po tym jak nazwales w Kielcach wiekszosc uzytkownikow maxi ???Hmm czegos tu nie rozumiem.

Nie rozumiem o co Ci chodzi i nie rozumiem jaki ma zwiazek to, gdzie siedze.

Nie wiedzialem, ze mam sie pytac o mozliwosc zabrania glosu na ogolnodostepnym forum :lol: .

Nie rozumiem, jak w normalnych dyskusjach moze chodzic o prowokacje kogos...

Jesli cos Ciebie dreczy to wyrzuc to i po sprawie, bo calkowicie nie rozumiem Twojego ostatniego posta.

Napisz czarno na bialym o co Ci wlasciwie chodzi, bo piszesz jakimis polslowkami.

Nie wiem co mowilem, bo ciezko pamietac rozmowe z przed pol roku, jedno jest pewne, jestem bardzo zdziwiony tym Twoim postem.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: @Dragon: nie mialem tu na mysli ludzi robiacych 1- 2 tkm, chociaz on tez jezdza... W ich mniemaniu jest to na pewno duzo.

Chodzi mi o ludzi robiacych 10- 20tkm, a to jest naprawde duzo i tacy ludzie maja naprawde wiele ciekawego do opowiedzenia...

Ja tez nie wyciagam jednosladu do jazdy w deszczu, no chyba ze mnie deszcz zlapie w drodze. Ostatni raz kiedy nie zwracalem uwagi na warunki pogodowe minal bezpowrotnie w 1987 lub 88, od tamtego czasu traktuje jednoslad jako pojazd "do ladnej pogody" ;) ...

Odnośnik do komentarza

Cholerka a miał być taki fajny topic.

Gusta to gusta i o nich sie nie dyskutuje, z laseczkami może troche przesadziłem ale co ja poradze :lol:

Mi osobi?cie atlanta sie nie podoba. Powiedziałem to raz i nie będe tego powtarzał za każdym razem.

Majon wszyscy już wiedz?, że nie trawisz "kultu" b650 i luz.

Odnośnik do komentarza

Rudy nie chodzi o kult tylko o pojawiajace sie mody na naszym forum i to jaki stosunek do nas maja osoby moderujce to forum.

Trzeba przerwac zmowe milczenia i nie dac sobie narzucac kolejnych trendow z za zachodniej granicy bo naprawde mozemy wszyscy miec swoje zdanie i gusta.

:lol:Jezeli uwazasz ze sa nudne to ich nie czytaj.Kup sobie nowy nie uzywany skuterek postaw go w garazu i sie do niego modl lub :lol: Zawse mozesz zablokowac uzytkownika i wykasowac jego posty w koncu jestes nieomylny ;)

Autoreklama a w jakim celu moderatorem zostac nie chce bo wole jezdzic, bo to poprostu lubie.Niczego tu nie sprzedaje nie jestem spekulantem :P wiec rekalama mi nie potrzebna.

Uwazam ze Ci co nie jezdza niemoga powiedziec nic o eksploatacji i ekonomi danego pojazdu i pozostaje im onanizowanie sie testami z sasiedniego kraju...

Jakbysmy u siebie nie mieli redaktorkow :P

Trzeba przerwac wreszcie zmowe milczenia i jakies utarte schematy i opinie wyssane z palca.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...