Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 30.07.2020 o 09:12, Lucjan73 napisał:

(...)Wykorzystują "kopa" przy ruszaniu(...)

Oczywiście 🙂 , maksymalny moment silników elektrycznych od startu. Bez potrzeby "fiksowania się i planowania" ładowania jak np. w Tesli, bo wszystko dzieje się tu automatycznie 🙂 . 

  • 4 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano
Dnia 30.07.2020 o 09:12, Lucjan73 napisał:
Zależy czego oczekujesz od Hybrydy. Jest grupa ludzi dla których istotna jest oszczędna jazda. A ja znam kilka osób dla których dodatkowy silniki elektryczny służy do lepszego startu. Wykorzystują "kopa" przy ruszaniu z dwóch źródeł. Dodam, że nie chodzi o pojazdy Toyoty...

Ja doceniam np. możliwość wyjechania/wjechania, w środku nocy w miejsca, gdzie czasem parkuję 1m. od okna czyjegoś mieszkania. Kiedy wokół panuje totalna cisza. Bezszelestnie w trybie EV, bez hałasu silnika spalinowego i niepożądanego budzenia sąsiadów.

A co do ekonomii... ~900 km zrobione w mixie, trasa (2 os. i bagaż) + miasto, 50 na 50%, większość z klimą. Tryb jazdy normalny. Zatankowane 38.3 l. metodą "pod korek".
7a63643f2335411778c50bc4b85b9f74.jpg

e03fabc06fee359c7d9d0edbf2e5e45c.jpg

Skrzywienie z testów różnych pojazdów... Czyli próba spalania przy zachowaniu eco jazdy, V - zgodna z ruchem i przepisami.
061385fce45a7c19b31b59a60fac75c1.jpg

 

W zeszłym roku jeździłem testowo nową Camry (Made in Japan). Bardzo poprawna konstrukcja która zaskoczyła mnie kilkoma faktami.

BTW... test , w mojej ocenie bardzo obiektywny jak na AŚ -> Test Camry hybrid MY2019

Opublikowano

Faktycznie jak pisze AŚ corolka urosła. W avensisie moja 2 metrowa latorośl się nie mieści a w corolce tak.  Camry wtedy niedostępna. Przy okazji popierania eco powinni np odjąć co nieco z podatku od pojemności. Tu jednak ponad 2l.

Opublikowano

A ja szukałem małego pojazdu miejskiego (na zastępstwo Smarta) w wydaniu Hybryda. Rynek nic nie oferuje w okolicy tych gabarytów. A ja potrzebuję coś dla jednej osoby bez bagażu. Wszystko wielkie hybrydy, najmniejsza to chyba Toyota Yaris- ale na miasto dla jednej osoby też wielka i czterodrzwiowa. Jakaś gigantomania panuje 😉 .

  • Administrator
Opublikowano
1 godzinę temu, dr.big napisał:

Jakaś gigantomania panuje 😉 

Micro auta segmentu "aA" wypadają z rynku. Toyota wycofała się z genialnego modelu IQ, bo był przeszacowany wkładem, nierentowny dla producenta a finalnie zbyt drogi dla odbiorcy. Smart Fortwo - już nie do kupienia w wersji spalinowej. MB sprzedał markę Smart do CHRL (Geely) i teraz Fortwo jest tylko w wersji EV. Cenowo i zasięgowo skutecznie zniechęca, także nie wróżę mu długiej kariery... i to by było na tyle. Segment zanika. Zostają "wielkie" auta typu !UP, Citigo lub właśnie Yarek hybrid.

Z aut segmentu... niebawem będzie do kupienia Honda E. Auto bardzo ciekawe ale niestety, niepowalające zasięgiem (przy 90 km/h AVG 15,3 kWh/100 km a przy 120 km/h AVG 23.3 kWh/100 km, + za 30 min naładowanie do 80%) i cenowo wbijające się w przedziały dostępne nie dla Kowalskiego.

Aktualnie dostępne są wersje testowe. Finalna wersja miałaby zostać pokazana na wrześniowych targach we Frankfurcie.

 

1 godzinę temu, stefanekmac napisał:

Przy okazji popierania eco powinni np odjąć co nieco z podatku od pojemności. Tu jednak ponad 2l.

Nie wiem o jakim podatku piszesz. Jeśli o akcyzie to auta hybrydowe mają od niedawna 50% niższą stawkę niż tradycyjne spaliny. 

Opublikowano

Fakt , to akcyza. Ale nawet 50 też daje nielichą sumę.

Opublikowano
A ja szukałem małego pojazdu miejskiego (na zastępstwo Smarta) w wydaniu Hybryda. Rynek nic nie oferuje w okolicy tych gabarytów. A ja potrzebuję coś dla jednej osoby bez bagażu. Wszystko wielkie hybrydy, najmniejsza to chyba Toyota Yaris- ale na miasto dla jednej osoby też wielka i czterodrzwiowa. Jakaś gigantomania panuje  .

No jest już przecież Fiat 500 Hybryda
W USA jeździ już kilka lat więc chyba dopracowana
Co prawda to tzw miękka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Czeka na mnie jazda próbna Fiatem H to opowiem

Opublikowano

Zastanawiam się tylko jaki jest ekonomiczny sens zakupu takiej hybrydy. Czytałem ile średnio spala Yaris - wynik realny podawany przez użytkowników, nie ten z reklam.  Te dane versus cena zakupu = porażka.  Kupując zwykły modrel z silnikiem spalinowym do końca żywota tego auta nie odrobisz różnicy w cenie zakupu. Chyba że użytkownik takiej hybrydy będzie mógł korzystać z jakiś przywilejów , na przykład wyjazdu to zielonych  stef ewentualnie buspasów,  czy miejsc parkingowych  itp.  Jest jeszcze opcja Mr. Gadżet - chcesz być eko,trendy itp - a na to nie ma kalkulacji.

Opublikowano

Dla mojej żony pracującej w centrum jest głównie parking za free
No i w mieście jak się ruszasz w korkach to zużycie paliwa jest super
Natomiast na trasy i autostrady chyba nie ma sensu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Godzinę temu, Lucjan73 napisał:

(...)Te dane versus cena zakupu = porażka.  Kupując zwykły modrel z silnikiem spalinowym do końca żywota tego auta nie odrobisz różnicy w cenie zakupu. Chyba że użytkownik takiej hybrydy będzie mógł korzystać z jakiś przywilejów , na przykład wyjazdu to zielonych  stef ewentualnie buspasów,  czy miejsc parkingowych  itp.  (...)

Ale pamiętaj też Lucku o wyższej cenie odsprzedaży 🙂 . Czyli drożej kupujesz, ale też drożej później sprzedajesz niż zwykłego benzyniaka. No i oczwiście dochodzą "bonusy" jak sam napisałeś w zależności od miejsca użytkowania. Oraz "luzik" w momencie ew. zmiany przepisów.

16 minut temu, tomekmajesty napisał:

(...)Natomiast na trasy i autostrady chyba nie ma sensu

Dokładnie tak, na szybsze przeloty pozostaje niestety diesel jako chyba najbardziej ekonomicznie wskazany 🙂 .

Sam mam ten dylemat na szybszych przelotach autostradami bez ograniczeń. 

Opublikowano

Czy diesel najtańszy na autostrady?
Miałem VW Passata 1.8 tsi
Na trasie do Włoch w 4 osoby plus bagaż na max średnie zużycie 6,2
Oczywiście zgodnie z przepisami plus 10 ( z wyjątkiem Austrii)
:)
Niewielka różnica z dieslem a koszty obsługi benzyny niższe, rzadziej przeglądy a one tańsze
Gdyby nie wadliwy silnik trzymał bym to auto dłużej a tak sprzedałem przy 127 tys km z radością
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Robert zgoda,  pod warunkiem że faktycznie będzie wymierna korzyści która zrekompensuje sporo wyższy koszt zakupu. Ostatnio czytałem że  miasta zastanawia się nad likwidacją "zielonych stref". U nas w kraju nie dostajesz dodatkowych bonusów przy zakupie hybrydy, nie możesz jeździć po bus pasach oraz nie parkujesz za free w strefach płatnego parkowania.  Dlatego warto sobie wszystko na spokojnie przeliczyć i rozważyć za i przeciw.  Nie zawsze decyduje rachunek ekonomiczny.

3 minuty temu, tomekmajesty napisał:

Czy diesel najtańszy na autostrady?
Miałem VW Passata 1.8 tsi
Na trasie do Włoch w 4 osoby plus bagaż na max średnie zużycie 6,2
Oczywiście zgodnie z przepisami plus 10 ( z wyjątkiem Austrii)
🙂
Niewielka różnica z dieslem a koszty obsługi benzyny niższe, rzadziej przeglądy a one tańsze
Gdyby nie wadliwy silnik trzymał bym to auto dłużej a tak sprzedałem przy 127 tys km z radością
😉


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ja mam klasyka 2,0 TDI 140 koni. Ciężko przekroczyć 6 litrów ON . Nie wiem o jakich kosztach mowisz,  ale ja mam na blacie ponad 240 tys i poza eksploatacją nic sie nie dzieje.  Koszt serwisu w ASO olejowo -filtrowy  cirka 800 zł. Duży  srewis z roarządem   2 tysie. I przy moim użytkowaniu jeszcze sporo  przejedzie.  Wiadomo jak dbasz tak masz. Nie ma powodu aby pozbywać się pojazdu i cieszyć się że pozbywam się problemu. 

Opublikowano
11 godzin temu, tomekmajesty napisał:

Czy diesel najtańszy na autostrady?
(...)
Oczywiście zgodnie z przepisami plus 10 ( z wyjątkiem Austrii)
🙂
Niewielka różnica z dieslem a koszty obsługi benzyny niższe, rzadziej przeglądy a one tańsze(...)

Ja miałem na myśli:

13 godzin temu, dr.big napisał:

(...)Sam mam ten dylemat na szybszych przelotach autostradami bez ograniczeń. 

Porównywałem wiele pojazdów na tej samej trasie i jak narazie diesel przy prędkości ok. 150- 160 km/h pod względem zużycia zwycięża.

Ja wiem, że można się sprzeczać, ale zgodnie z przepisami do 140 km/h mam w ponad dwulitrowym dieslu zużycie rzędu 5 - 5,5 litra max*. A jeżdżę naprawdę mocno dynamicznie od startu. Benzynką osiągnę może ten wynik bujając się "na muśnięcie" gazu i "jazdę o kropelce". Albo kupując jakąś nowoczesną konstrukcję, może.  Oba przypadki nie dla mnie 🙂 . Gaz jest po to, żeby go naciskać.

No i w De litr ON był zawsze dużo tańszy od Pb, choć teraz ta różnica zmalała. Ale jeszcze niedawno było to ok. 15 centów mniej na litrze.

W żadnym wypadku nie gardłuję za posiadaniem diesla, ale przy pewnych trasach wychodzi jednak najbardziej ekonomicznie.

*silnik iDTEC 2,2

  • Administrator
Opublikowano

Wybór benzyna/diesel/hybryda/elektryk... zależne od wielu czynników: tego gdzie najczęściej jeździmy, gdzie mieszkamy, czy w nocy podczas parkowania mamy dostęp do 230V, jakie mamy preferencje czy jakie jest nasze "ADHD za kierownicą" 😉,  ... i jeszcze kilku innych. Najważniejsze to, że mamy wybór 👍 Nasi (pra)Ojcowie go nie mieli ☝️

  • Użytkownicy+
Opublikowano
15 minut temu, MariuszBurgi napisał:

.... Najważniejsze to, że mamy wybór 👍 Nasi (pra)Ojcowie go nie mieli ☝️

jak to nie mieli ?  a koń ? był wybór między jednym lub dwoma konikami przy bryczce, a ci kasiaści mieli i sześć 😜

a tak serio, to pewnym wyznacznikiem używania pojazdów napędzanych silnikiem jest armia. Na razie w armii raczej nie przyjęły się elektryki, ani hybrydy. Chociaż gdzieś czytałem że Rosjanie wyposażyli jakiś swój oddział w motocykle elektryczne - więc coś na rzeczy jest. 🙂 tyle tylko że armia nie musi się żadnymi normami EURO przejmować i nawet nasza sprowadza sobie np. samochody z innych rynków, ostatnio np.  Toyoty Land Cruiser ze starej serii - jeszcze tej porządnej 🙂 .

Opublikowano

Armia nie może przesiąść się na pojazdy o niskiej autonomiczności, zależne od dostępności sieci i w dodatku ładujące się godzinami. Dlatego stawia na coś, co można zatankować każdym palnym gównem w płynie w kilka minut i zrealizować zadanie. 

Natomiast ja jestem zachwycony ciszą i płynnością pracy napędu hybrydowego przy spokojnym użytkowaniu w mieście. Przy okazji rzeczywiście delikatnie traktowana hybryda potrafi spalać mikroskopijne ilości paliwa. Miałem też okazję pojeździć elektryczną Skodą City Go i uważam, że do miasta taki elektryczny bzyk jest super. Cichy, zwinny i nie smrodzący spalinami pod domem.

Opublikowano

Myślę że jednak przyszłość to elektryczne auta
Technika idzie szybko naprzód
Możliwe że za 10 lat ta dyskusja będzie dla historyków motoryzacji
:)
Dobre baterie i infrastruktura ładowania to jest to co dzisiaj kuleje
I oczywiście cena zakupu
Ale pamietam czasy gdy komórka to był gadżet dla bogatych a teraz ...
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Pod warunkiem że będziemy potrafili pozyskiwać tanio energię i dostarczać ją po przystępnej cenie. Niestety dzisiaj jakbyś chciał płacić za "tankowanie" elektryka na komercyjnych punktach to jesteś na porównywalnym poziomie kosztów z tradycyjnym napędem. Znikło już wiele punktów na których można było ładować pojazd za free a jak jeszcze gdzieś są to niestety mocno oblegane a i podawane napięcie jest taki że musisz tam pozostawić pojazd na długo.

Opublikowano
4 godziny temu, Geni napisał:

(...) Natomiast ja jestem zachwycony ciszą i płynnością pracy napędu hybrydowego przy spokojnym użytkowaniu w mieście. Przy okazji rzeczywiście delikatnie traktowana hybryda potrafi spalać mikroskopijne ilości paliwa.(...)

Właśnie o to mi chodzi🙂, ja po Berlinie i każdym innym mieście to z przekonania jak ślimak. Gdyby było inaczej to co chwilę bym pauzował z prawkiem. No i pieszych oraz rowerzystów ogrom- po co mi problemy. 

  • Administrator
Opublikowano
5 godzin temu, Geni napisał:
Natomiast ja jestem zachwycony ciszą i płynnością pracy napędu hybrydowego przy spokojnym użytkowaniu w mieście. Przy okazji rzeczywiście delikatnie traktowana hybryda potrafi spalać mikroskopijne ilości paliwa.

+1 Tak samo jak cenię i zawsze oceniałem w superlatywach skrzynię DCT Hondy tak uważam, że napęd hybrid Toyoty z E-CVT jest super przemyślany i efektywny. BTW, jak ktoś jeździ i chce się więcej dowiedzieć "jak to wszystko działa" w szczegółach to polecam zainstalować aplikację Dr.Hybrid lub Hybrid Assistant i połączyć się z pojazdem via ELM OBD. Dodatkowo po wykupieniu licencji można sprawdzać w dowolnym aucie kondycję baterii hybrydowej i wiele innych. Kiedyś taka usługa była tylko w ASO.

 

a7aff79ddad5c1ed258b69297709830f.jpg2b73f8ecf7e23387dc9541a243d3945b.jpg93da1e019383edc27c6d774f0f0ccb96.jpgab21efa1aa58364d6e6a37065372292c.jpg5573e042025051d17740afd97f4c2da4.jpg

 

3 godziny temu, tomekmajesty napisał:
Myślę że jednak przyszłość to elektryczne auta

Myślę, że nie. Przynajmniej nie w najbliższym czasie. Na horyzoncie jest nowy typ baterii półprzewodnikowych i one faktycznie mają realne szanse zmienić bieg motoryzacji. Japończycy mocno pracują nad technologią więc zobaczymy co przyniesie "jutro" -> KLIK  

 

3 godziny temu, Lucjan73 napisał:
 Znikło już wiele punktów na których można było ładować pojazd za free a jak jeszcze gdzieś są to niestety mocno oblegane a i podawane napięcie jest taki że musisz tam pozostawić pojazd na długo.

O ile wiem to w zasadzie już takich miejsc nie ma... i nie ma się czemu dziwić -> KLIK Tesla też wycofała się z "darmowych" superchargerów -> KLIK

Opublikowano

Tesla na razie jeszcze nic nie musi 😉 ,  na początku stycznia 2020 jedna akcja firmy była przy dotychczasowo wydawało by się wtedy "zawrotnych"  400 euro, a teraz to już ... 1925 Euro...

  • 3 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Auto blisko 5m, 1600 kg masy własnej, napęd benzynowy 2.5 ze wsparciem elektryka, co daje sumarycznie 218 KM. Ile taka hybryda spali w mieście?

 

  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator
Opublikowano

No i kolejny hybrid w Stolicy
180e8972a84ed619e4fa834ffbfc3249.jpg

  • Sympatycy
Opublikowano

Eee, to chyba jakiś emeryt to nabył 😉

Ja jestem po jeździe próbnej CLA45, było bosko a kolor po prostu prześliczny 😉

Sorry za ot, ale musiałem 😁

 

B3D2C4F1-2C02-4B29-BA08-64071997D916.jpeg

Już nie będę ściemniał, to ja w ramach przygotowań do zbliżającego się terminu przejścia na emeryturę postanowiłem zakupić taki pojazd. A Mariusz mi bardzo w tym pomógł 👍 Pierwsze wrażenia ok 👍.

 

09B717CC-F45E-40E9-9B1C-C37FCD53631D.jpeg

F70DFA2A-FC15-42C2-A39C-9E09F3E34C5B.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...