Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Wymiana oleju burgman 125 - śruby spustowe.


Krzychu32

Pytanie

Witam

Wymieniając w dniu dzisiejszym olej w swoim burku zauważyłem dwie śruby spustowe, oczywiście obie odkręciłem, z jednego otworu leciało jak krew z nosa, natomiast z drugiego spoko.

Na tym filmiku gość spuszcza olej pierwszą śrubą

a na tym drugą

Jak pisałem wcześniej ja odkręciłem obie, ale moje pytanie brzmi na cholerę są dwie śruby ?

Odnośnik do komentarza

19 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam, wczoraj wymieniałem olej w moim burgmanie 125, spuściłem olej 1 śruba, potem 2 śruba. 

Wyczyściłem, wymieniłem filtr oleju, zalałem do połowy bagnetu, odpalam i niby ładnie chodzi, lecz po ok 1min zaczyna się pojawiać lekko biały dym i teraz pytanie czy powinienem się martwić czy to może być od tego że trochę oleju kapneło na rurę poniżej i poprostu przy większej temperaturze on się spala i dlatego tak się dzieje? Trochę strach gdzieś jechać jakby tak cały czas się dymiło i nie wiem co robić. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie napisałeś skąd leci den biały dym.  Domyślam się że z okolic wlewu oleju.  Jeżeli zaczyna dymić po około 1 min. to może faktycznie pali się olej który nakapał na rurę wydechową. Po tym czasie rura się nagrzewa i stąd ten efekt.  Wytrzyj porządnie to co widać i jedź na krótka przejażdżkę w koło komina. Po kilku km powinno się wypalić całkiem i problem zniknie. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

"trochę" to tak delikatnie powiedziane ? nakapał Ci olej po odkręceniu obudowy filtra.  Przeczytaj jeszcze raz co napisałem wyżej i ogień na tłoki ?  znaczy się -  na jeden ?, a przy następnej wymianie filtra podłóż w tym miejscu wcześniej szmatę.   W wolnej chwili zdemontuj i pomaluj tłumik. ? 

Odnośnik do komentarza
  • 0

To moja pierwsza wymiana oleju i stąd takie amatorskie błędy ? Okej, wytre i spróbuje się przejechać, dzięki za pomoc

 

+ umyłem rure tam gdzie był olej, przejechałem się po okolicy pare km, i wygląda że wszystko jest okej ? a co do tlumika to musze na youtube popatrzeć demontaż bo ja to świeżak, ale ta rdza mi się nie podoba oczywiście ? 

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 18.11.2019 o 13:05, Rizenek napisał:

a co do tlumika to musze na youtube popatrzeć demontaż

Jest banalnie prosty i bez problemu dasz sobie radę.

Luzujesz śrubę znajdującą się tuż przy sondzie lambda (widać ją na zdjęciu które wstawiłeś), później na wysokości tylnego koła są jeszcze 3 śruby które go podtrzymują, po ich odkręceniu delikatnie nim kręcąc ściągasz i tyle.

Jak pamiętam klucz nr 10 odkręci wszystkie śruby.

Odnośnik do komentarza
  • 0
22 godziny temu, Baxior napisał:

Prawdopodobnie podobnie jak w 400-ce pod plastikową osłoną napędu.

A swoją drogą - po co zakładać nowy wątek  ?   jak nie chce ci się samemu poszukać w archiwum lub w instrukcji obsługi to trzeba się uzbroić w trochę cierpliwości. 

Odnośnik do komentarza
  • 0
W dniu 22.01.2020 o 16:03, EndriuBis napisał:

Prawdopodobnie podobnie jak w 400-ce pod plastikową osłoną napędu.

A swoją drogą - po co zakładać nowy wątek ? jak nie chce ci się samemu poszukać w archiwum lub w instrukcji obsługi to trzeba się uzbroić w trochę cierpliwości. 

 

Nie zapomnicie o filtr też jest z drugiej strony i to bardzo ważny 

Screenshot_20210405-085114_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam,

Czy wymianę jak i sprawdzanie oleju robicie na nóżce bocznej (tak każe instrukcja) czy na nóżce centralnej? 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

@kenobidziękuję za odpowiedź. 

Pytałem o to bo kupiłem Burgmana 125 z 2012 roku i kiedy postawiłem go na nóżce centralnej  i odkręciłem korek wlewu oleju to wylało się go trochę. 

I albo poprzedni właściciel wlał go za dużo, albo wlał tak jak każe instrukcja na nóżce bocznej i po postawieniu na nóżce centralnej się wylewa. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Poziom oleju sprawdza się zazwyczaj w pionie nawet w jednośladach posiadających jedynie nóżkę boczną. Napisz coś więcej o instrukcji nakazującej regulować poziom na bocznej. To książeczka od Suzuki?

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Przy pomiarze poziomu, pisze że po postawieniu na nóżce bocznej, następnie ustawiasz moto w pionie (czyli na centralce, jeżeli jest) 

Przy wymianie, ustawienie nbocznej, ułatwia zlanie całości oleju, zwłaszcza z komory filtra.

Być może błąd w druku czy inny, że nie ma zaznaczonej pozycji napełniania, lecz logika nakazuje pozycję pionową, czyli na centralce, jak przy pomiarze poziomu. 

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Raz na boczku, raz pionowo 🙂 a potem dobrze wycisnąć

P2.JPG.666f0183b3745baf9c7824579906aa56.JPG

 

P1.JPG.dffe17657b3125f311de0b6d6049ee4e.JPG

 

i wszystko jasne - oszczędność centralki.

Odnośnik do komentarza
  • 0
W dniu 5.04.2021 o 08:52, Baxior napisał:

 

Nie zapomnicie o filtr też jest z drugiej strony i to bardzo ważny 

Screenshot_20210405-085114_Gallery.jpg

Baxior przy okazji chciałbym zapytać czy jest tam jakiś filtr?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...