Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Quadro3 i Quadro4


dr.big

Rekomendowane odpowiedzi

Marka, to obietnica, że będzie bezawaryjne, fajne, trwałe, etc. Dziś na przykład już nikt nie obśmiewa koreańskich producentów aut, bo użytkownicy zdecydowali portfelem i doświadczeniem. Użytkowanie, a najlepiej testy w ciężkich warunkach pokazują prawdę, co to jest warte. Co do Quadro 4, to znalazłem opis ich wyprawy na HAT, Hard Alpi Tour, gdzie przejechali w dzień i nocy górską offroad'ową trasę i podobno zgubili tylko jedną śrubkę :) Więcej tu: klik. Cóż, takie czasy, że wiele produktów różni się głównie nalepkami...

Odnośnik do komentarza

Ciekawe informacje znalazłem na francuskim forum skuterowym, gdzie przetestowali Quadro 4 350cc/30KM
Kilka danych wrzucam poniżej z tego co im się udało zbadać:

  • Elastyczność, przyśpieszenie od 50 do 100 kmh wynosi 8 sek.
  • Vmax 138 kmh licznikowe (125 kmh na GPS).
  • Błąd licznika: prędkość wskazywana 100 kmh/ prędkość na GPS 92 kmh.
  • Hamowanie na mokrej nawierzchni 60 kmh do zera, na odcinku 8,6 m.
  • Hamowanie w zakrętach, możliwe bez efektu prostowania motocykla.
  • Pochylenie w zakrętach: do 45 stopni.
  • Skręcanie z użyciem przeciwskrętu.
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wyszło im 4,3 l/100 km, spokojna jazda to ok. 3,8 l/100km, zasięg praktyczny 300km.

Zaczerpnięte stąd: link1

Film z EICMA 2017 fajnie pokazujący bebechy tego sprzętu, nagranie ze zdjętymi plastikami, można podejrzeć co gdzie jest umieszczone:
link2

I jeszcze wyprawa dookoła świata akurat na Quadro 3:
link3
 

 

Odnośnik do komentarza

Znalazłem filmik przedstawiający zdolności Quadro 4 na mokrym torze przy 6 stopniach C, poniżej:

link

 

 

I jeszcze na suchym, w krzakach, etc:

link

 

Odnośnik do komentarza

Widzę, że werbunek zaliczony :) Brawo Misiek! Chętnie się przyjrzymy temu sprzętowi na Burgmanii.

Quadro coś kombinuję na 2018, bo z oferty zniknął Quadro 4 (opisywany przeze mnie powyżej), a miałby go zastąpić "nowy", a może tylko odnowiony model o nazwie Qooder.

Na jesiennej edycji (2017) EICMA szef techniczny sugerował, że zamierzają wejść z SYM'em w ścisłą współpracę. Podejrzewam, że owocem tej współpracy może być wspomniany Qooder. Mam nadzieję, że zmiany obejmą zwiększenie pojemności silnika i mocy z 30KM obecnie do chociaż 45-50KM. SYM dysponuje ciekawym i sprawdzonym silnikem 560ccm/46KM (jeździłem MAXSYM'em 600 z tym jednocylindrowcem i odczucia były wyśmienite, pomijając wibracje). Jakby ten silnik lub inny mocniejszy wpakowali nawet do tej samej ramy i trochę go poprawili, jak to zrobili z silnikiem AEONa 350, to bym się nie obraził.

Na razie marketingowcy tylko podgrzewają atmosferę buńczucznymi zapowiedziami zmian. Na ostatnich targach SWISS-MOTO pod koniec lutego pokazali jeszcze stare modele czterokółki i nie widziałem w przekazach medialnych nic nowego. Nawet zapraszają na nieistniejącą w tym momencie stronę internetową, gdzie miejmy nadzieję, że niebawem, jeszcze przed sezonem,  będzie można się dowiedzieć czegoś więcej.

www.qooder.ch

Odnośnik do komentarza

Quadro Qooder 400 (ewolucja Quadro 4) i E-Qooder (wersja elektyczna).

Na tegorocznym Salonie w Genewie szwajcarski producent skuterów zaprezentował dwa czterokołowe modele bazujące na Quadro 4, ale w nowym wydaniu i nowej nazwie Qooder. 
Wersja spalinowa ma być wyposażona w większy i mocniejszy silnik 400ccm, 84x72(mm), 32,5 KM/7000 rpm, 38,5 Nm/5000 rpm
8,6 kg/KM, miałby zapewnić lepsze osiągi, a podwójny wałek wyrównoważający zmniejszyć wibracje. Które we wcześniejszym modelu były mocno odczuwalne, o czym pisałem we wrażeniach z jazdy w poście powyżej. 
Podejrzewam, że silniki będzie dostarczał SYM, bo szef techniczny wspominał wcześniej o nawiązaniu wspłópracy z tym producentem z Tajwanu.
W sprzedaży oficjalnej Qooder 400 ma być od czerwca, a w przedsprzedaży już od kwietnia. Ceny nie znalazłem (starszy model kosztował do niedawna ok. 42 tys. zł brutto).

Ciekawostką jest fakt, że oba modele miałyby być sprzedawane przez sklep internetowy z dostawą do domu. Nie wiadomo jak miałby wyglądać serwis w takiej sytuacji. Być może będzie realizowany przez zaprzyjaźnione salony innego producenta motocykli.

Zaskoczeniem była wersja z napędem elektrycznym o nazwie E-Qooder, celowana na rynek kalifornijski. Oficjalnej daty premiery rynkowej nie podano, ale wstępne deklaracje sięgają 2019 roku. Producent zastrzega się, że to na razie prototyp, choć zapewnia, że obecna bazująca na Quadro 4/Qooder konstrukcja sprzyja adaptacji elektrycznej, a wybrany dostawca komponentów to sprawdzona marka gwarantująca żywotność baterii i osiągi napędu na poziomie 36kW/46KM/106Nm oraz deklarowany zasięg 130-260km.

Moim zdaniem takie posunięcia szefów marki nieco poprawiają atrakcyjność oferty Quadro. Do sprawdzenia zostaje na ile nieznacznie przecież większy silnik poprawi osiągi tego dość ciężkiego (281kg/480DMC) sprzętu.

W temacie wersji elektrycznej, to myślę, że warto poczekać na oficjalne dane, a później na wyniki testów. Praktyczny zasięg w warunkach drogowych, czy szybkość ładowania baterii to są dane, które najbardziej interesują potencjalnych użytkowników. Natomiast co do trakcji i dynamiki jazdy to deklarowana moc 46KM/106Nm uzyskane z elektrycznego silnika z pewnością będą więcej niż zadowalające.

Podobno obie wersje mają być dopuszczone w EU na prawo jazdy B. Co dodatkowo może zachęcać kierowców aut do przesiadki na 4-kółkę. Zdaniem marketingowców z Quadro ich sprzęt łączy dwa światy biorąc to, co najlepsze, czyli frajdę z jazdy w pochyle w zakrętach ze stabilnością niezależnie zawieszonych czterech kół.


 

Zrzut ekranu 2018-03-09 o 18.49.19.png

Zrzut ekranu 2018-03-09 o 18.49.39.png

Zrzut ekranu 2018-03-09 o 18.52.03.png

Zrzut ekranu 2018-03-09 o 18.50.09.png

Odnośnik do komentarza

Znalazłem informację o e-Qooder, zasięgi na poszczególnych bateriach:

wersja 7,2 kWh/130km i  wersja większa 14,4kWh/260km.

Odnośnik do komentarza

e-Qooder - elektryczny skuter, film ze szczegółami.

Właśnie pojawił się filmik pokazujący szczegóły z bliska elekrycznego skutera e-Qooder. Widać na filmie inną kierownicę, zegary elektroniczne, rozwiązanie napędu, z silnika jednym paskiem do dyferencjału i dalej dwa osobne paski na oba tylne koła. Wygląda na to, że baterie umieszczono w przestrzeni, gdzie normalnie byłby silnik. Z zewnątrz sprzęt wygląda bliżniaczo podobnie do Qoodera spalinowego, czy wcześniejszego Quadro4. Gniazdo ładowania znajduje się pod światłem tylnym, co wydaje się być wygodne. Jest też zamykane klapką. Zawieszenie niezależne czterech kół, jak w spalinowym, podobnie dzielona kanapa i schowki pod kierownicą. NIe widać jak zmienił się główny schowek, być może udało się wygospodarować więcej miejsca na bagaże, bo pod schowkiem nie ma zbiornika paliwa i teoretycznie jest miejsce. Zmienione zegary, teraz zespolone w jeden ekranik. Nowa kierownica z odsłoniętą rurą, łatwiej przyczepić tam jakieś akcesoria, jak telefon czy mapkę GPS. Kilka dodatków stylistycznych w kolorze niebieskim i to by było właściwie na tyle.

Bardziej niż blyskotki zewnętrzne interesujące są obiecywane parametry: 46KM/106Nm i zasięgi na bateriach: mała-130km, duża-260km. Jeśli cena pozostanie na obecnym poziomie starszej wersji Quadro4, na podzespołach, której zbudowano e-Qoodera i będzie zapowiadana dostępność na prawko kat B, to myślę, że wielu się zainteresuje, szczególnie w miastach bogatej części EU.

Jak ten sprzęt sprawdziłby się w naszych warunkach?

link

 

Odnośnik do komentarza

Właśnie dostałem informację bezpośrednio od dyrektora sprzedaży na rynek hiszpański w takiej treści (tłumaczenie automatyczne):

"Przede wszystkim chcę podziękować za zainteresowanie naszą marką.
W następnym miesiącu (w czerwcu) będzie dostępny nowy silnik 400 cc, ale nie ma prognozy na posiadanie jeszcze większego silnika do tego modelu.
Rzeczywiście, nasz dyrektor mówił o porozumieniu z SYM dla nowego projektu, który pojawi się w 2019 roku pod znakiem towarowym NUVION, ale będzie on mniejszy niż obecnie. Również w 2019 roku będziemy mieli 100% elektryczny model Qooder z zasięgiem od 140 do 240 km."

Cieszy, że marka się rozwija mimo raczej mizernej sprzedaży. Istotna jest też zapowiedź nowego modelu w kooperacji z SYM. Z tego co kojarzę, NUVION to 3-kółka, celowana do jazdy miejskiej, z większym bagażnikiem, o atrakcyjnej linii, krzykliwych kolorach i jak się okazuje z mniejszym silnikiem niż w obecnym Quadro3. 

Co do e-Qoodera, to ostrzenie sobie zębów na tego elektryka może mocno zakłócić cena, której jak dotąd nie znamy. Porównywalne modele pod względem zasięgu z rynku amerykańskiego kosztowały w wyliczeniach z wiosny tego roku (2018) w okolicach 60-80kPLN po wszystkich opłatach. W tej sytuacji trzeba poczekać na publikację cenników Quadro na 2019 rok modelowy.

Qooder 400 natomiast może się okazać strzałem w dziesiątkę na rynku EU. Szczególnie dla "nieposiadaczy" motocyklowego prawa jazdy, którzy chcą kłaść się w zakrętach, omijać korki w miastach, parkować tam gdzie motocykle. U nas, przy cenie aktualnego modelu ok. 12 tys. euro, będzie to wciąż ciekawa zabawka dla napaleńców. Szkoda, że nie zdecydowali się na jeszcze większy silnik, który bardzo pasowałby do tej zmyślnej konstrukcji i zwiększył jego zastosowanie również do dalszej turystyki. Jak widać marketing i księgowość ma inne zdanie ;)

 

Odnośnik do komentarza

Właśnie dostałem informację bezpośrednio od dyrektora sprzedaży na rynek hiszpański w takiej treści (tłumaczenie automatyczne):

"Przede wszystkim chcę podziękować za zainteresowanie naszą marką.
W następnym miesiącu (w czerwcu) będzie dostępny nowy silnik 400 cc, ale nie ma prognozy na posiadanie jeszcze większego silnika do tego modelu.
Rzeczywiście, nasz dyrektor mówił o porozumieniu z SYM dla nowego projektu, który pojawi się w 2019 roku pod znakiem towarowym NUVION, ale będzie on mniejszy niż obecnie. Również w 2019 roku będziemy mieli 100% elektryczny model Qooder z zasięgiem od 140 do 240 km."

Cieszy, że marka się rozwija mimo raczej mizernej sprzedaży. Istotna jest też zapowiedź nowego modelu w kooperacji z SYM. Z tego co kojarzę, NUVION to 3-kółka, celowana do jazdy miejskiej, z większym bagażnikiem, o atrakcyjnej linii, krzykliwych kolorach i jak się okazuje z mniejszym silnikiem niż w obecnym Quadro3. 

Co do e-Qoodera, to ostrzenie sobie zębów na tego elektryka może mocno zakłócić cena, której jak dotąd nie znamy. Porównywalne modele pod względem zasięgu z rynku amerykańskiego kosztowały w wyliczeniach z wiosny tego roku (2018) w okolicach 60-80kPLN po wszystkich opłatach. W tej sytuacji trzeba poczekać na publikację cenników Quadro na 2019 rok modelowy.

Qooder 400 natomiast może się okazać strzałem w dziesiątkę na rynku EU. Szczególnie dla "nieposiadaczy" motocyklowego prawa jazdy, którzy chcą kłaść się w zakrętach, omijać korki w miastach, parkować tam gdzie motocykle. U nas, przy cenie aktualnego modelu ok. 12 tys. euro, będzie to wciąż ciekawa zabawka dla napaleńców. Szkoda, że nie zdecydowali się na jeszcze większy silnik, który bardzo pasowałby do tej zmyślnej konstrukcji i zwiększył jego zastosowanie również do dalszej turystyki. Jak widać marketing i księgowość ma inne zdanie ;)

Z ostatniej chwili.

Pojawił się ciekawy filmik pokazujący wypasiony akcesoriami model Quadro 4. Cena aktualna podobnego modelu to w wersji specjalnej € 10.500,00.

I kilka nowych filmików najnowszej wersji Quadro Qooder 400, (32,5KM, 38,5Nm przy 7000 i 5000), € 11.879,00 (cena z rynku włoskiego).

 

Odnośnik do komentarza

Ooo, jaki wynalazek, ciekawe czy się prowadzi inaczej od mojej MPTrójki W każdym razie, na pewno jest to świetny gadżet.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Sprzęt sie nieźle prezentuje i zapewne każdy chętnie na nim zachacza oko.

Jak mogą orientacyjnie wyglądać koszty eksploatacyjne: np. wymiana opon - tutaj wyraźnie już liczymy x4. Pas napędowy x2, etc.

 

 

Odnośnik do komentarza

Dam znać o kosztach w stosownym dziale, niestety jeśli chodzi o wymianę części eksploatacyjnych, to będzie drożej zgodnie z obliczeniami Arturasa. Choć po cichu liczę, że skoro się wszystko rozkłada na x2, to może nieco na dłużej wystarczy ;)

Ech Dziadzia, to jest element szerszej strategii, bo mnie głównie chodziło, żeby konkurs wolnej jazdy wygrać ;)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 26.07.2018 o 16:20, smarciu napisał:

Policja w Rzymie będzie używać Quadro, film z przekazania kluczyków:

Chwalą się także, że Quadro trafiły do patrolowania plaż w Rimini... -> KLIK

Odnośnik do komentarza

Smarciu-czy to Ty przejeżdżałeś niedawno z plecaczkiem przez Bielsk Podlaski ?

Taką właśnie ciekawą maszynę widziałem w mym mieście.

Odnośnik do komentarza

Hehe, mogłeś mnie tam widzieć kolego, bo służbowo tam byłem w owym czasie.

A dziś mnie zatrzymały dwie przemiłe Panie w srebrnym kombi na A4 celem sprawdzenia czy aby nie wjechałem quadem na autostradę. Wyjaśniłem zgodnie z prawdą i prawem, że to motocykl trzykołowy, a dwa koła tylne to tzw. bliźniaki. Coś nie bardzo im się zgadzało, dokumenty zabrały i coś tam sprawdzały, coś zapisały i dalej pojechały. Żadnego pouczenia nawet nie dały, za to zdjęcie pozwoliły zrobić. Taka oto scenka rodzajowa.

EC9A79EF-55A8-4642-AADE-199311048494.jpeg

Odnośnik do komentarza

Niebywały sprint z czterech kopyt i czterech setek pojemności jednego cycka 0-140kmh licznikowe.

 

Qooder 400 aktualizacja danych 

silnik

32.5KM przy 7000rpm 

38.5Nm przy 5,000 rpm, 

4.5Nm więcej od poprzednika

2,5KM więcej przy -500rpm

14% więcej mocy przy tych samych obrotach.

Osiągi 

Gps

46

64

82

99

120

Licznik

50

70

90

110

130

Obroty

4,500

5000

6,000

6500

7,800

Vmax 140 licznikowe/130 gps/ rpm 8500

Hamowanie 

Z 50kmh do zera na odcinku 5,8m

Przyspieszenie 

0-100kmh w 10 s (tyle samo co o 100kg lżejszy nowy Kymco Xciting S400)

50-100kmh w 6 s

Spalanie w teście 5.45l / 100km, najwyższe zarejestrowane 6.08. 

14L zbiornik daje zasięg praktyczny Ok. 250km.

Cena wyjściowa 11 tys €

 

Zaczerpnięte z forum: ASO-Scooter.org

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Zdaje się, że od 0 do 100 km/h w niecałe 10 sekund i  błyskawicznie osiąga 50 km/h, czyli nieźle jak na taką kupę żelaza :)

Zawsze się zastanawiałem dlaczego do tego sprzętu, jak i do trajek z koncernu Piaggio nie montują twinów ?

Odnośnik do komentarza

Myślę, ze wszystko rozbija się o koszty i oczekiwania klientów. Silnik na sankach pewnie jest tańszy, a tutaj jest już w ramie, dyfer, paski napędowe, etc. Nazbiera się masy i jest co pchać. Moim zdaniem zawieszenie ma jeszcze dużo rezerwy i poradziłoby sobie lekko z 50KM mocy. Mógłby tam spokojnie siedzieć twin 550ccm produkcji Kymco, takie marzenia... Niby Qooder pomyślany jest na miasto i okolice, jak MP3. Po przejechaniu moim Q4 ponad 5000km od połowy lipca stwierdzam, że można tym jeździć w pojedynkę dużo dalej i we dwie osoby zapakowani też można. ffb5246c12d355f6d77fd0ebc300783c.jpg04242b988ade4cbd544fc596f14da650.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Dnia ‎2018‎.‎10‎.‎03 o 19:16, smarciu napisał:

Niebywały sprint z czterech kopyt i czterech setek pojemności jednego cycka 0-140kmh licznikowe.[...]
Przyspieszenie 
0-100kmh w 10 s (tyle samo co o 100kg lżejszy nowy Kymco Xciting S400)

Nie chcę psuć dobrego samopoczucia, ale mierzyłem czas na cytowanym filmiku i sprint nie chce wyjść inaczej, niż 11,40 sekund do setki. Oczywiście mówię, o setce rzeczywistej, nie licznikowej.

Co nie zmienia faktu, że parametr jest wystarczający.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...