Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Stuki na zimnym silniku - xevo 125


Pytanie

Opublikowano

Witam wszystkich

Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwcem pierwszego w moim życiu (nie licząć motorynki) jednośladowca biały piaggio xevo 125. Przed zakupem starałem się wszystko sprawdzić.

Dokonałem wymiany :

- olej silnikowy Motul Scooter 5W40 1 L

- płyn hydrauliczny (hamulcowy) DOT4 JMT

- płyn chłodzący Motocool 1,5l

- filtr oleju HF183

- filtr powietrza HFA5203

- filtr paliwa Mahle 1 szt.

- Świeca zapłonowa NGK CR8EB

- pasek napędowy Dayco 22,5x814 aramidowy

- łożyska NTN korektora momentu obrotowego (igiełkowe/kulkowe) 2 szt.

- Demontaż/czyszczenie/montaż gaźnika (zatarty tłoczek pompki przyśpieszenia)

i mam jeden problem który pojawił się niedawno... otóż na zimnym silniku słychać stuki jak na filmie. Słychac tylko na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu stuki znikają. Nie słychać ich także na rozgrzanym silniku.

Macie jakieś przypuszczenia? Będę wdzięczny za porady.

Pozdrawiam

ziomek2

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

A te stuki idą od strony silnika czy od strony napędu? Jak od napędu to odkręć obudowę paska i wtedy będziesz wiedział dokładnie w której części szukać problemu.

  • 0
Opublikowano

Odgłosy idą od strony napędu. Po zdjęciu obudwy dźwięk jest mniej słyszalny bo jednak obudowa daje pogłos. Mechanik stwierdził, że może to mieć coś wspólnego z panewką lub luzem na tłoku. a może regulacja zaworów jest potrzebna?

  • 0
Opublikowano

Zdejmij pasek razem z rolkami i odpal silnik i będzie wiadomo na 100% czy to napęd czy silnik.

  • 0
Opublikowano

Chyba będę musiał to zrobić

tutaj drugi film

  • 0
Opublikowano

Miałem ostatnio coś podobnego co zaczęło się po wymianie całego napędu. W czasie jazdy było w porządku, na postoju stukalo podobnie jak na filmie. Zdjąłem pasek; bez zmian. Wyjąłem wario i przy okazji cały bendiks, rozłożyłem wszystko, złożyłem i hałas zniknął i już się nie pojawił.

  • 0
Opublikowano

Jeśli te dźwięki masz tylko na wolnych obrotach to obstawiam pasek. Luźny i gdzieś się obija.

Bo dźwięk jest właśnie taki 'miękki'.

Silnik bym wykluczył, jeśli, to elementy napędu tylko.

  • 0
Opublikowano

Dzisiaj przyjechał do mnie specjalista od tuningowania skuterów bo ściga się na nich na zawodach i jak tylko usłyszał to powiedział, że wariator. Jak tylko zrobi się sucho to podrzucę do warsztatu i rozłożą aby sprawdzić wariator i bendiks. Dam znać po dokładnych rozeznaniu. Proponuje mi wariator malossi, który popawi start na światłach albo zmiana tylko rolek na standardowe. macie jakies doświadczenia?

Pozdrawiam

  • 0
Opublikowano

Ja u siebie zmieniłem rolki na lżejsze o 2G i mam lepszy start a prędkość maksymalna bez zmian. Może troszkę obroty wzrosły ale jest ok.

Oczywiście możesz testować rolki Pulleya, wario JCosta, wydechy i inne graty tylko po co? :)

Generalnie wychodzę z założenia, że tuning małego moto ma taki sam sens jak tuning Seicento. Lepiej pieniądze wywalone na tuning przeznaczyć na inny/większy/szybszy sprzęt.

  • 0
Opublikowano

Sam tuning, grzebanie, ustawianie jest bardzo fajne, ale pod warunkiem, że ktoś ma dużo czasu i jeszcze więcej kasy.

Za chwilę się dowiesz albo sam dojdziesz do wniosku, że potrzeba zmienić sprzęgło, przekładnię i na dokładkę wydech dla delikatnej poprawy kultury pracy silnika, a przede wszystkim własnego samopoczucia :)

Serio mówiąc, przerabiałem to w moich poprzednich skuterach i patrząc wstecz na koszty obiecałem sobie, że teraz będę wymieniał tylko podzespoły eksploatacyjne :)

Jeśli rzeczywiście chcesz mieć poczucie, że wrzuciłeś coś fajnego do skutera, co jednocześnie przekłada się odczuwalnie na efekty podczas jazdy, to kup rolki Dr Pulley i prawidłowo (ułożenie w wariatorze jest ważne) je wymień. Zniknie dziura w przyspieszeniu na starcie i silnik będzie odrobinę elastyczniejszy. Jeśli wariator kwalifikuje się do wymiany (drastycznie wytarte bieżnie rolek albo wżery od paska) to wymień na oryginał (wytrzymalszy od akcesoryjnych) i wrzuć te Pulleye,

Innych rzeczy do 125 4T nie ma sensu pchać - to co w przypadku 50cc 2T daje piorunujący efekt, tutaj będzie zauważalne tylko dla portfela.

  • 0
Opublikowano

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Masz może doświadczenie w prawidłowych ułożeniu rolek w wariatorze i jaka waga tak aby uzyskać najlepszy efekt? Nie zależy mi na tuningu, gdyż to mi wystarczy co mam. Pomyślałem tylko, że jak już trzeba wymienić to może na coś lepszego i trwalszego.

  • 0
Opublikowano

Wymieniłem wariator na malossi pasek był nowy i.... stuki są o wiele mniejsze ale jeszcze na zimnym są słyszalne. Znajomi mówi, że to pasek może stukać o obudowę jeszcze trochę, ale pytanie czy można to wyeliminować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...