Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Odpowietrzenie tylnego hamulca Xevo


Pytanie

Opublikowano

Witam

Potrzebuje kolejnej porady, tym razem mam problem z odpowietrzeniem tylnego hamulca w Piaggio Xevo 125. zacisk jest dwutloczkowy. Problem jest taki,że i od dołu wstrzykujac płyn, jak i od góry przelewajac ze dwie butelki hamulec ciagle jest miękki. Na tyle,że dochodzi do rączki. Kilka naciśnięc i delikatnie twardnieje,ale prawie nic,a po chwili i tak znów dochodzi klamka do rączki.Rozbieralem zacisk, jest jak nowy, skuter 2013r 10tys przebiegu,nasmarowalem tloczki wszystko lekko chodzi a odpowietrzyc się nie da. Pompka jest ok,podpialem do niej przód i od razu klamka twarda.Moze jakieś pomysły?

PS. moze ktoś wie po co w tym skuterze lampka check,ktora gaśnie po chwili od włączenia zapłonu

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Użytkownicy
Opublikowano

Zablokuj wcisnieta klamkę i zostaw tak na całą noc, miałem ten sam problem kiedyś w majce i ten sposób pomógł

  • 0
Opublikowano

oki,spróbuje, co mi szkodzi ;) dzis jeszcze raz wyjme tloczki i przesmaruje,zamontuje,popompuje a na noc zostawie

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano

A spróbuj jeszcze odpowietrzyć z włączonym zapłonem.

  • 0
Opublikowano

W moim Atlanticu aby odpowietrzyc tylne hamulce musiałem zdjąć zacisk i unieść go wyżej na ile pozwalał przewód. Dużo powietrza jeszcze zeszło I klamka zrobiła twarda jak powinna.

  • 0
Opublikowano

zrobiłem dziś ok 40 razy pompowanie klamką+ puszczenie płynu, ręki nie czuje, klamnka troche twardsza,a le zakleiłem ją taśmą do jutra jak kolega z początku pisał:) jak nic nie da to spróbuje zacisk w górę dać, swoja drogą, mocno dokręciłem odpowietrznik, nacisnąłem klamkę i zakleiłem i co jakiś czas w rurke za odpowitrznikiem pojawiła się bąbel.. może odpowietrznik nie trzyma? ale jak skoro dokręcony a to jest stożek..

i pytanko, kolo akumulatora jest złacze diagniostyczne a na zegarach lampka check, co to sprawdza skoro jest gaznik?

  • 0
Opublikowano

zrobiłem dziś ok 40 razy pompowanie klamką+ puszczenie płynu, ręki nie czuje, klamnka troche twardsza,a le zakleiłem ją taśmą do jutra jak kolega z początku pisał:) jak nic nie da to spróbuje zacisk w górę dać, swoja drogą, mocno dokręciłem odpowietrznik, nacisnąłem klamkę i zakleiłem i co jakiś czas w rurke za odpowitrznikiem pojawiła się bąbel.. może odpowietrznik nie trzyma? ale jak skoro dokręcony a to jest stożek..

i pytanko, kolo akumulatora jest złacze diagniostyczne a na zegarach lampka check, co to sprawdza skoro jest gaznik?

  • 0
Opublikowano

zrobiłem dziś ok 40 razy pompowanie klamką+ puszczenie płynu, ręki nie czuje, klamnka troche twardsza,a le zakleiłem ją taśmą do jutra jak kolega z początku pisał :) jak nic nie da to spróbuje zacisk w górę dać, swoja drogą, mocno dokręciłem odpowietrznik, nacisnąłem klamkę i zakleiłem i co jakiś czas w rurke za odpowitrznikiem pojawiła się bąbel.. może odpowietrznik nie trzyma? ale jak skoro dokręcony a to jest stożek..

i pytanko, kolo akumulatora jest złacze diagniostyczne a na zegarach lampka check, co to sprawdza skoro jest gaznik?

Przy zakręconym odpowietrzniku nie ma prawa pojawiać się ani płyn ani bąbelki powietrza, zmień odpowietrznik bo może ma już wytarty stożek.

  • 0
Opublikowano

jest lepiej,po prostu pompowalem pare dni i jest coraz twardsza klama. Caly czas mnie ciekawi co testuje lampka check i zlacze diagnostyczne koło akumulatora?

  • 0
  • Użytkownicy
Opublikowano

Dziś wyjmowane akumulator na zimę i nie widziałem zadnego złącza u siebie. Kontrolka o której mówisz to chyba test immobilajzera

  • 0
Opublikowano

Osobiście polecam do odpowietrzania układów hamulcowych TAKIE urządzenie :)

  • 0
Opublikowano

Opiszę jak ja to robię na pewno się komuś przyda:

Potrzebujemy:

2 strzykawki 100ml z apteki

2 kawałki rurki po 10 cm  fi 4-5mm w środku

niski pojemniczek plastikowy na zlewki

Klucz 10 i 8 mm

Płyn hamulcowy 500ml to aż nad

Zaczynamy od sprawdzenia szczelności układu. Sprawdzamy czy nigdzie nam nie ucieka płyn. Jeśli wcześniej manetka była twarda to raczej nie ucieka no chyba że rozkręcaliśmy przewody itp. Prawa manetka odpowiada za przedni hamulec i zacisk z prawej strony przedniego koła zaś lewa poprzez rozdzielacz hamuje jednocześnie tyłem i przednim lewym zaciskiem.  Uzupełniamy płyn w zbiorniczkach przy manetkach. Zakręcamy mocno pokrywkę zbiorniczków na płyn.  Zdejmujemy lampę z przodu i owiewkę abyśmy mieli dostęp do rozdzielacza znajdującego się na widelcu. Zdejmujemy osłone plastikową kierownicy aby mieć na widoku manetki z przewodami hamulcowymi. Zaczynamy od uszczelnienia gwintów na odpowietrznikach ja zrealizowałem to przy pomocy konipi(pakuł). Nawijamy cieniutko na gwint i dokręcamy(ma się lekko kręcić kluczem, nie przedobrzyć z pakułami).  Uwaga przy dokręcaniu odpowietrzników i przewodów aby nie przeciągnąć łatwo jest zerwać gwint. Następnie bierzemy strzykawkę, napełniamy do około 70 ml oraz na strzykawkę zakładamy rurkę. Zaczynamy od odpowietrzenia tylnego zacisku. Zakładamy strzykawkę z rurką na odpowietrznik tylnego zacisku i odkręcamy 1/3 obrotu. Pompujemy lewą manetką parę razy żeby nam wypchnęło resztki powietrza do strzykawki. . Luzujemy śrubę mocującą przewód elastyczny z pompką hamulca lewego ten przy manetce. Podkładamy pojemniczek wcześniej aby nam płyn nie lał się po skuterze ( Uczulam od razu iż płyn hamulcowy po dłuższym kontakcie z lakierem rozpuszcza go więc radziłbym wycierać na bieżąco). Naciskamy na pompkę strzykawki i przetaczamy 60ml płynu tak aby wypchnął on całe powietrze z długiego przewodu. Zakręcamy śrubę potem odpowietrznik. Przechodzimy do przodu.  Napełniamy strzykawki z rurkami zakładamy na przedni lewy zacisk i na odpowietrznik rozdzielacza. Odkręcamy dolny odpowietrznik na zacisku pompujemy manetką parę razy aby wypchnąć powietrze. Odkręcamy górny. Przetaczamy płyn z dolnej strzykawki do górnej. Zakręcamy odpowietrzniki. Sprawdzamy czy manetka jest twarda jeśli tak to odkręcamy pokrywę zbiorniczka na lewej pompce (uwaga będzie ciekło przy odkręcaniu bo wytworzyliśmy ciśnienie strzykawką). Upuszczamy nadmiar płynu i gotowy lewy hamulec. Jeśli nie to czynności możemy powtórzyć. Mi pomogło też podłączenie strzykawki do tylnego zacisku i zakręcenie odpowietrznika podczas wywierania dużego nacisku na strzykawkę tylko należy pamiętać aby pokrywa zbiorniczka była mocno dokręcona bo zacznie przeciekać. Prawy hamulec raczej nie robi problemów można odpowietrzać klasycznie lub analogicznie strzykawką jak kto woli.

Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam

 

 

  • 0
Opublikowano

Proponuję pompkę próżniową. Koszt nie wielki a odpowietrzy idealnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...