Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Piaggio x9 125 4t słaby V MAX


Mada428

Pytanie

Mam piaggio x9, jego v max to 95, a powinien 110, prędkość przelotowa powinna być 100km/h. Mam nowe rolki malossi 10,7g. Pasek nie wygląda na zużyty, ale być może to być problemem. Może ktoś mi powiedzieć jaka jest waga seryjnych rolek w piaggio x9, koła 14 cali? Dodam jeszcze że skuter przy 95 ma już duże obroty :confused:

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Bobissimo

    9

  • blaz

    6

  • pawelecm

    5

  • Mikołaj

    4

Top użytkownicy dla tego pytania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Albo przepustnica nie otwiera się całkowicie.

Zacząłbym od najprostszego czyli sprawdzenia czy przypadkiem wszystkie śruby regulacyjne na lince gazu nie są maksymalnie skręcone.

Odnośnik do komentarza
  • 0

........, prawie każda część została wymineniona na pochodzącą z bliźniaka czy tam części na regale (uzywki) ......

Zastanawiam się czy nie wepchnięto ci do pierdziołka modułu z niemieckiej wersji. Jak wyżej było napisane Niemcy blokują 125-tki.

I jeszcze jedna myśl. Zajrzyj do gaźnika jak wygląda membrana. Miałem kiedyś przypadek, że membrana w niewyjaśnionych okolicznościach rozciągnęła się jak mój stary kapeć. W wyniku tego skuter nie osiągał wyższych prędkości - po wymianie jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki za odzew :) Mechanik też się za niego zawziął i kombinował. Części są czasem "moje" czasem "jego" o których zaręczał że są używki, ale nie mają oznak zużycia i nie mają żadnych przetarć, przysmaleń czy innych takich. Wsadzony jest moduł (jego), gaźniki to chyba 3 testował, ale nie dawało to żadnego wymiernego rezultatu (1-2km w te czy nazad), pompa paliwa, filtr paliwa, wydech cuda na kiju. Jedyne co teraz też myślę że może moduł jest z niemca teraz, a jedzie lepiej bo usunięto inne usterki (podparte zawory, klocki lekko hamowaly koło). Nie mam doświadczenia w byciu mechanikiem, ale linkę jutro obadam. Dodam tylko że wtedy na tych koszmarnie ustawionych zaworach jechał w zasadzie tyle samo, moze 5 km/h mniej, natomiast teraz nabrał wigoru przy ruszaniu i przyspieszaniu 40 w górę

http://sendfile.pl/p...4---MSNG.html <--- film obrazujący jaki jest stan, kręciłem troche spontanicznie i na szybko żeby może zwrócić czyjąś uwagę (nie wiedziałem że był tu odzew :D ) więc też nakręcone troche bez głowy [nie wiem czemu obróciłem na końcu obraz]. To falowanie obrotów to nie moja sprawka, ja rękę trzymałem pewnie. Polecam bez dzwięku. Czerwona kontrolka to otwarty kufer.

PS. Dzisiaj dojechałem znowu do rezerwy, wcześniej dla próby [troche rozpaczliwej] zatankowałem bak shell 95 nitro+ czy coś takiego, wyszło mi spalanie 3,5/100, a przed oddaniem go do mechanika jadł 3,9/100. Taki wynik jest możliwy? Teraz zatankowałem normalną 95, żeby sprawdzić. Co prawda może teraz bardziej smigałem po dłuższych prostych żeby jakoś sprawdzić prędkość, a dziś wybrałem sie nawet w miniwycieczkę za miasto, ale żeby jakoś z trudem uciułać 85-90 jechałem non stop na otwartej manetce, to raczej nie sprzyja oszczędzaniu :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jak dla mnie to odcina Ci przy 8500 obrotów. Stawiałbym na moduł. Mój X9 ma ten sam silnik i odcina mi obroty czy to na stopce czy w jeździe dopiero przy 11500.

PS. Jaką prędkość wtedy ma nie wiem bo ślimaczek wyzionął ducha ale największa prędkość zapisana w komputerze to 117 km/h

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeszcze się skontaktuję z nim, przepustnica otwiera się na całego. Zauważyłem za to że jak kręcę tylnim kołem to słychać troche jakby tarcie tym razem o tylni hamulec i ogólny szum. Niestety to mój pierwszy skuter więc nie wiem jaki dzwięk pochodzi od przekładni, czy zbliżony do szumiącego łożyska. Hamulec podejrzewam o tarcie bo dzwięk jest z określoną częstotliwością (czyli dotyka jednego miejsca na tarczy zapewne). Dla testu na chwile na podnóżku znowu go rozkręciłem, ale zahamowalem lekko tyłem, obroty zeszły d 8000 i nadal "się wyrywały"

Odnośnik do komentarza
  • 0

sprawdź czy zacisk poprawnie się przesuwa na prowadnicach bo to tez jest częsty problem ze jedna z prowadnic się zapiekła możne też być tarcza krzywa .zresztą zależy ile ważysz, ile masz wzrostu x9 jest ciężka też bym się cudów nie spodziewał.u mnie przy moim wzroście i wadze 110-115 licznikowe a jak jechał syn 125 ciekawe ile licznik przekłamuje .też zależy od kondycji silnika,jaki przebieg itd.kompresje mierzyłeś

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja mam Xevo, ale napisałem tutaj bo silnik ten sam, ważę dużo i mam 2 metry, ale skoro nawet beze mnie nie chce przeskoczyć 100 to nie ja tutaj "zawadzam" dzisiaj dam sie nim przejechać znajomemu o bardziej kompaktowych wymiarach i wiekszym doswiadczeniem (burgman 400 jakies 3 lata)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Moim zdaniem tu nie ma co dywagować. Moduł jest zblokowany do 8500 obr/min. Podmiana na pewny moduł i kilometr prostej rozwieją wątpliwości. Silnik nawet jak by był w kiepskiej formie, to na nóżkach maksymalne obroty by osiągnął. Sprawa jest oczywista.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mój satek nie jest demonem prędkości, do licznikowych 70 buja się bardzo żwawo, 90 dochodzi bez problemów ( tylko kwestia czasu), dalej to kwestia warunków, wiatru, górek itp. Przy 90 kreci w granicach 8tys. dalej ze mną (180cm/100kg) niechętnie. Jak stawiam go na centralnej to kreci do odcięcia 10,5 tyś, wiec blokady raczej niema. Zapewne w tym zachowaniu coś jest na rzeczy bo wczesniej (przed wymianą króćca łączącego wtrysk z resztą) bujał, się do 110 licznikowych ( ok 103km GPS) ale i tak nie ma tragedii. Ciekawym jest tylko fakt, że do 90 dochodzi i jest to obecnie osiągalny maks.(manetka na 100%) na prostej bez walki z wiatrem , lecz ten maks po chwili jazdy okazuje sie być dobrą prędkością przelotową (manetka zwolniona na 3/4) i nadal trzyma 90-95 licznikowe. i ok 8tys. Podkręcenie manetki na 100 oprócz większego hałasu nie skutkuje znaczna zmianą prędkości

Odnośnik do komentarza
  • 0

witam

mam takie pytanie na temat X9tki. Czytałem trochę, że ten skuter z racji masy slabo jedzie,szczegolnie powyżej 60kmh, czy ktoś mógłby to potwierdzić? na filmikach YT rzeczywiscie slabo sie odpycha,a dodatkowo jak tu piszecie v-max też optymistyczny nie jest..

Pytam ponieważ mam okazje kupić x9,tzn jest obecnie jakby w drodze z francji. Mam teraz Hexagona z tym samym silnikiem i jego osiągi są przyzwoite

zbiera się lepiej jak X9, vmax jakie mialem licznikowo to max 110 ,ale jeszcze się trochę rozpedzal. Licznik przeklamuje o 5-7kmh. Obawiam się przesiadki na X9,czy ktoś jeździł moze jednym i drugim i mógłby coś na ten temat powiedzieć?

Czytałem,że x9 ma niewygodne siedzenie, z którego wyjeżdża sie tylkiem w czasie jazdy. W hexie deberwuja mnie male koła i slabe hamulce. Jak myslicie taka zamiana będzie na plus?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Hexagon jest żwawszy bo lżejszy od x9.

Moja x9 może nie jest żwawa ale dobra na dłuższe trasy,ładnie się prowadzi fakt siedzenie w oryginale nie jest zbyt wygodne lecz po małej modyfikacji będzie ok! co do v-max nie wiem jak do tej pory 120 licznikowo jechał a na manetce jeszcze był zapas, z zasady i komfortu prędkości przelotowe 80-90 km licznikowo i jest super.

Odnośnik do komentarza
  • 0

W kwesti elestyczności pomiędzy 60-110 fakt x9 nie jest demonem predkości ale nadrabia bardzo dobrym komfortem i funkcjonalnością. Masy ok 180kg i gabarytów nie czuć podczas codziennego użytkowania. Hamulce bardzo dobrze zatrzymują tą mase (podwójna tarcza z przodu i pojedyncza z tylu). Duże 14' kola doskonale tłumią nierówności. Jeśli cene masz dobra nawet się nie wachaj przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

mój hex waży 156 więc nie sądze żeby taka różnica miałą znaczenie, pytanie w dowodzie macie 180 jak ja 156? czy wg danych fabrycznych czyli nie wiadomo czy motur na sucho czy zalany, a zalany może sporo zmienić, np u mnie wchodzi do pełna ponad 10l etyliny.. dziś sprawdziłem maxa, przy mojej wadze 90Kg 120 licznikowe uważam za dobry wynik:) szkoda ,że nie właczyłem w komórce aplikacji z mierzeniem i zapamiętywaniem prędkości, ale do 100kmh sprawdzałem , było chyba 94 przy licznikowych 100kmh. Aprilia scarabeo 125 szła jak burza co widać na filmiku:

cóż jak przy 80ciu było wg gpsu 71, przy 100 było 83 a przy 120 było wg gpsu 99.. piadzio ma w tej materii plusa, bardzo dokładne liczniki, szczególnie,że u mnie wskazówka skacze bo żebatka plastikowa wytarta:)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam wszystkich, niedawno nabyłem gilere nexus 125 i też mam problem z v-maxem.

Wynosi on zaledwie 90km/h, tyle tylko że jej max obroty to tylko 7900 i wyżej nie chce się wkręcić

pasek ok, rolki nienaganne, sprzęgło też dobre. Czy może być to wina źle wyregulowanego gaźnika i zaworów?

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zapłon/ewentualnie świeca, moze coś z paliwem/filtr/pompa trochę rzeczy jest do sprawdzania. Nie przypuszczam aby filtr powietrza był az tak zapchany

Odnośnik do komentarza
  • 0

może być. ja miałem z początku w hexie ok 100kmh i 4.5l/100. Założyłem iglice na najwyższe wciecie,pobawilem się srubka od mieszanki, nowa świeca i filtr powietrza (niestety nie są tanie) i teraz jest licznikowe 120 bez wiekszego marudzenia przy masie kierownika ok 90kg :) spalanie spadlo do 3.5l. W poniedziałek odbieram sprowadzonego x9, az się boje zeby to kijek się nie okazał ze znanego powiedzenia o stryjku..

Odnośnik do komentarza
  • 0

ja to myślę czy nie wziąć 2szt bo mają być ponoć 3,jeden dla siebie,a drugi zhandlowac bo cena dobra :-) i roczniki 03 to juz będzie prawdopodobnie ruchoma szyba i białe kierunki,ale okaże się :-)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Co dwie sztuki to nie jedna :). Druga jak się nie sprzeda ( w co wątpie ze względu na ogromny popyt) zawsze może poslużyć do "przeszczepów". Jesli białe kierunki są to może ustrzelisz wersje evo z "twardymi" lusterkami i kierunkami q lusterkach. Powodzenia w zakupach !

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dziś wreszcie oglądałem tą x9, jedna sztuka 01r a druga evo chyba 05, ale jednak bardziej mi się spodobał ten starszy, tylko ma trochę za wielką szybę, ale myśle,że się zmieni:) niestety przejechałem się tylko kawałek i max co złapałem to 80, nie wiem nawet czy więcej poleci, dowiem się jutro bo ma być dostarczony w nocy dziś:) w każdym razie przyzpieszenie to masakra jakaś, mój hex przy nim to formuła1:) za to styl, komfort, hamulce masakra. Oponki nowe michelin, nowy olej i ogólnie przebieg 17tys się trafił więc powinien pojeździć:) jutro pokaże jakąs fotkę i sprawdzę ile toto poleci

PS. Mam pytanie, czy z tyłu jest tylko jeden stop ten na środku? bo dwa światła świecą, migacze tez ale stop tylko ten środkowy

Odnośnik do komentarza
  • 0

No nie no 80 to napewno nie jego max. Spokojnie powinien lecieć ok 110 ( licznikowo). Tak z tyłu masz stopa centralnie. "Boczne" klosze to tylko kierunki i światła mijania. Sprawdz ten v max bo 80 to jakaś parszywka.

Odnośnik do komentarza
  • 0

slabe przyspieszenie i maly vmax. to samo mial moj xevo, po wielu dlubaninach wychodzilo ze jednak silnik do wymiany, także ja bym sie zastanowił. X9 moze byc TROCHĘ wolniejszy, ale pewnie bylo jak z moim Xevo - osiagi odblokowanej 50. Jak lubisz sie bawic to targuj ostro bo to musi jechać szybciej - a silnik kosztuje w przedziale 500-1000 (tylko bez gwarancji ze znowu nie bedzie padniety, albo że leżał we Francji na złomie na powietrzu)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...