Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

PIAGGIO XEVO 125 2008-2010


maniek.

Pytanie

Witam posiadaczy xevo co możecie powiedzieć o tym modelu jakie osiągi jaka dostępność części i co ile kilometrów jest wymiana paska napędowego i czy nadaje się na wyprawy turystyczne za pomoc dzięki

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

A ja dziś, (jak dobrze pójdzie) - odbiorę sprzęt po przeróbce. miało być w sobotę ale dla pewności zdecydowaliśmy o planowaniu głowicy (na wszelki wypadek). wydatek nie duży a da pewność że nie będzie żadnych przedmuchów .

pierwsze 100 km będzie na pełnym luzie, więc o wrażeniach opowiem za jakieś 2-3 dni jak juz będę mógł odkręcić rolkę odważniej.

Odnośnik do komentarza
  • 0

No to odebrałem i zrobiłem pierwsze 25 km. krótko opiszę co zrobione i jak wrażenia.

Wymienione zostały tylko :

Tłok+Cylinder (kit malossi 218cc) (mała dygresdja - sam montujący zauważyłe znaczną różnicę na+ między 209kit a 218 kit) - jak stwierdził : musieli coś poprawić projektowo...

Dysza w gaźniku

nie ruszony napęd - po to aby sprawdzić wpływ zmiany i ew, bawić sie w dostrajanie.

Reakcja na gaz poprawiła się o dobre 150% - jest natychmiastowa i bardzo płynna. Nie zależnie czy na podnóżku centralnym czy w czasie jazdy - reakcja jest taka sama. Obroty wkręcają się żwawo a otwarcie rolgazu o 1/4, to natychmiastowa reakcja i przyspieszenie.

jak wspomniałem - nie było ruszane kompletnie nic w napędzie. Wcześniej miałem mega dziurę między 60-90km i obroty rosły mocno mułowato. było słychać że silnik robi co może, ale na napęd przekładało sie to jakoś mizernie. Teraz efekt jest taki że rolgaz odkręcony do połowy (agresywniej) - i maszyna zaczyna uciekać spod dupska. na nawierzchni innej niż asfaltowa - ruszyć trudno...

na razie dociereczka przez 100-300 km więc nic nie napisze o Vmax. raz odkręciłem dziś po drodze mocniej - 110km/h (licznik) pojawiło sie bardzo szybko...

jak już ułożę i wygrzeję nowe części to napiszę więcej.

kolejny etap - zmiana sprężynek na sprzęgle - ale chyba raczej na nowe seryjne - bo 0/1 start od 4,5k obr. raczej w mieście będzie przeszkadzał.

centralna sprężyna - dla poprawienia właściwości seryjnego wario.

ew. regulacja gaźnika - jak juz świeca opowie o ustawionej mieszance.

podsumowując jak do tej pory :

nie żałuję ani złotówki z tej inwestycji.

Pozdrawiam tych dłubiących i tych co się jeszcze wahają

UPDATE:

gaźnk sprawdzony - była zbyt bogata mieszanka. wymiana iglicy i sprawdzamy dalej (na dziś <150 km po robocie - niestety brak czasu).

Vmax - 120-130 (licznik) - natomiast obroty spadły. teraz max 10k i to odpowiada 120-paru km na liczniku. od zera do 8k obroty lecą bardzo szybko (prawie 0/1). stówka też pojawia się dosłownie w moment.

Teraz zajmę się (z pomocą Piotrka oczywiście) dostrajaniem napędu. pójdzie twardsza sprężyna, nowe rolki i nowe (ale seryjne) sprężynki sprzęgła. akcesoryjne niestety raczej nie podejdą bo wtedy jazda w warunkach miejskich była by ciężka.

dokłądam też dekompresor z X9 (starszy rocznik) - bo bez tego i z odpalaniem z pierwszego są kłopoty.

o kolejnych postępach - później.

UPDATE:

Spalanie sprawdzone - przed końcową regulacją gaźnika - 5,3 (przy dosyć ostrej jeździe) 100% miasto. nie wygląda źle, biorąc pod uwagę 80% wzrost pojemności.

seryjnie było na poziomie 3,8 - 4,5 .

W poniedziałek końcowe poprawki i strojenie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

1800 - na dziś.

teraz to juz jakieś pierdoły zostały - sprężyna centralna + rolki + sprężynki + wałek z dekomresorem - pewnie wyjdzie z 50 zł.

jeszcze czeka mnie nie równa walka z immo - ale tu szukam wszystkich tanich alternatyw.

Odnośnik do komentarza
  • 0

witam kolegów,trochę odgrzeje temat :-)

mam Xevo 125 rok 2013, sprowadzilem go w listopadzie ub.r z francji, rozwalony przód. Cała zimę po trochu go skladalem, bo ceny plastikow okazały się szokiem. W zasadzie dziś skończyłem i odbylem pierwszą jazdę kawałek bo nie jest jeszcze zarejestrowany. Bez problemu osiągnął 100km ale nie bylo albo mocy, albo drogi (kończyła sie) żeby pojechal wiecej,więc może jutro jeszcze spróbuję. W kazdym razie ile one powinny jechac?ok 120 licznikiem?

No i druga kwetsia, sprzedaję czasem jakiies skuterki z francji i trafił mi się teraz x9 z 2006r,ktory ma założony cylinder 209malossi, głowica chyba też zmieniona, w napędzie prawie nowy pasek, wario i sprzeglo, rolki są czarne nie żółte jak w oryginale,na pewno lżejsze. Nie wiem co więcej francus zmienił, filtr wygląda tak samo jak w xevo.

Przejechalem się kawaleczek tym x9 i jestem w szoku jak to wyrywa do przodu,ma bardzo agresywny przebieg momentu, rusza i po chwili jest niezle walniecie mocą :-)

Jak myslicie, czy oplaca się przełożyć ten silnik do mojego xevo? Na liczniku w x9 jest 43tys km, na glowicy procz 200cc napisana jest data 2006 wiec pewnie zaraz po kupnie jako nowy byl przerobiony. Moj xevo ma 10tys km,wyglada i chodzi jak nowy,ale kusi mnie zwiekszenie mocy, ktore mam na wyciagniecie ręki ;-)

Odnośnik do komentarza
  • 0

edit:

po przejażdzce po moim testowym odcinku, kilkaset metrów prostej do znaku który zaczyna wzniesienie stwierdziłem,że jednak nie ma sensu kombinować, X9 idzie trochę lepiej,ale nie aż na tyle żeby wywalać silnik z małym przebiegiem, chyba sobie daruje:) poniżej filmikiki i fotki, jednak głowica jest chyba ori piaggio, ale czemu ma wyryte daty i 200cc?

4a32631b8f1354d5gen.jpg

f40fe8dd1db35655gen.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

no ja już zakończyłem dłubanie.

w zimę przyszła duża szyba Givi i zmieniłem plastik przed kolanami i kilka innych pierdółek

wałek z dekompresatorem sprawdza sie idealni - pali od dotknięcia - nawet po zimie.

jedyne co mnie martwi to cały czas dziwny metaliczny dźwięk powyżej 80km/h - ale przyzwyczaiłem się i staram nie zwracać na to uwagi.

zaczął też szaleć wskaźnik temperatury. mimo nagrzania - potrafi cały czas migać albo pokazywać "zmienne" wartości. po przejechaniu przez nierówności wskakuje na nominał a potem znowu np. miga.

pewnie przy odkręcaniu zegarów (kilka razy) jak robiłem plastiki, któraś kostka nie styka. albo pada czujnik temperatury...

poza tym zbliżam sie do 6k i czas na wymienę oleju i kontrolę testowo założonych (czarnych) rolek.

a tak z perspektywy czasu - warto było. dynamika bez zmian, vmax super i można spokojnie podróżować 110-120 przy 8k obrotów - mając leki zapas na przyspieszenie. i co najważniejsze żyje i ma sie dobrze ;-).

p.s. po wymienie przekładni pierwotnej - wzrosło do max 140 km/h (z lekkim hakiem ) - oczywiście licznikowo. natomiast samą przekładnie słychać ;-) - dźwięk zbliżony do "polonezowskiej" skrzyni ;-)

Odnośnik do komentarza
  • 0

no muszę przyznać ,że neizle ci to lata:) moje seryjne dzis 120 na minimalnym pochyleniu, wiec pewnie na prostej 115, moja masa ponad 90, brakuje tych kilku koni,ale w porównaniu z x9 przynajmniej 50 mnie spod swiateł nie objeżedzaja:)

Odnośnik do komentarza
  • 0

no ja podobnie z wagą - 95 i 195 wzrostu.

najbardziej zadowalająca jest poprawa dynamiki. bo na co dzień i tak w okolicach stówki się porusza....

Odnośnik do komentarza
  • 0

mam trochę inne pytanie, prawie Xevo czyli X8 :-) wersja premium czyli z wygladu trochę jak Xevo, jest pilot-kluczyk do otwierania schowków,baterie są dobrze, dioda na kluczyku świeci, ale kufry się nie otwierają. Co się mogło stać? te guziki trzeba przytrzymać?

Odnośnik do komentarza
  • 0

mam trochę inne pytanie, prawie Xevo czyli X8 :-) wersja premium czyli z wygladu trochę jak Xevo, jest pilot-kluczyk do otwierania schowków,baterie są dobrze, dioda na kluczyku świeci, ale kufry się nie otwierają. Co się mogło stać? te guziki trzeba przytrzymać?

może byc słaby akumulator, a guziki naciska się jak w każdym innym pilocie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

powinno otworzyć po krótkim naciśnięciu. jeżeli sprzęt stoi bez uruchamiania pow. 24h to najpierw trzeba go odpalić (przynajmniej przekręcić stacyjkę) - bo dla oszczędności aku jest odcinane zasilanie na module radiowym. przyciskiem też się wtedy nie da otworzyć.

Odnośnik do komentarza
  • 0

odpaliłem go wczoraj na krótko bez paska i sprzęgła, bo przyjechał z urwanym paskiem, ale pilot dalej nie reaguje, zamówiłem pasek, po montażu troche dłużej go potrzymam na pracującym silniku i sprawdzę, a może antena? jest jakaś dodatkowa? bo moduł jest chyba pod lewą osłoną koło zespołu siłowników do schowkó tylko przy nim anteny nie ma

Odnośnik do komentarza
  • 0

moduł jest osobno i bez anteny (sieje z tej puszki) - jedyna antena to ta przy stacyjce od immo.

jak by co to mam na sprzedaż komplet immo + kluczyki + moduł zdalnego sterowania.

zakupiłem jak u mnie działo sie źle z immo ale potem się okazało że tylko antena była padnięta.

sprawdź wszystko i jak by co dawaj znaka.

p.s. moze kluczyk jest nie od tego modułu i dlatego się nie widzą? bo w kluczyku można zmienić samą wkładkę od immo (ten czarny element widoczny po otwarciu kluczyka).

pozdro.

Odnośnik do komentarza
  • 0

no ale jakby ktos zmienił samą kostkę immo to kluczyk by nie pasował do wkładki, zresztą mam też drugi brązowy otwierany i też działą, baterie maja 3.1V więc myślę co może byc nie tak, zdejmę boczek i popatrze na kostkę modułu może coś nie kontakci

Odnośnik do komentarza
  • 0

no ale jakby ktos zmienił samą kostkę immo to kluczyk by nie pasował do wkładki, zresztą mam też drugi brązowy otwierany i też działą, baterie maja 3.1V więc myślę co może byc nie tak, zdejmę boczek i popatrze na kostkę modułu może coś nie kontakci

no najprawdopodobniej.

a grot w kluczyku się swobodnie przekłada.. więc mogło być kombinowane....

Odnośnik do komentarza
  • 0

przeczytałem instrukcję programowania pilota do danego modułu, niestety nie trybi

podmieniłem moduł i zaprogramowałem pilot, cała procedura w filmiku jakby ktos kiedyś potrzebował:)

Odnośnik do komentarza
  • 0

@kazak dalej jesteś zadowolony?

Miałeś przedtem 125?

Konieczna jest zmiana pierwotnego biegu? Tak samo rwie do przodu po zmianie, moja 125 powoli mi przestaje starczać. Zależy mi na lepszym starcie oraz niższych obrotach przy 80-90 teraz mam pewnie z 10.000 rpm :)

PS. Napisałem Ci pytania via tapatalk chat ale chyba nie używasz.

wysłane z Nokii 6210.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Odpisałem na Twoje pytania na TT nie doszło?

Tak trzeba ( należy ) zmienić przekładnię. Rolek i vario nie ruszał em bo zamówiłem dopiero tera i przyjdą w czwartek.

Jak robisz A to chyba nie opłaca Ci się inwestować. Ja jestem bardzo zadowolony ale takie było od razu założenie. Ze przerabiam na minimum 1-2 sezony i ćwiczę ;-)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

Coś tapatalk zgłupiał, sam napisałem, a teraz "ta funkcja nie jest obsługiwana".

Może wieczorem zadziała i przeczytam. Tak A robię ale aby kupić ew. motocykl, skuter na warszawę jest wg. mnie bezkonkurencyjny. Taniej będzie włożyć niż sprzedać i kupić 300 nie wiadomo w jakim stanie. Ale wszystko jest do rozpatrzenia i nigdy nie mów nigdy.

wysłane z Nokii 6210.

Odnośnik do komentarza
  • 0

A myślałeś nad wymiana poprostu silnika 125 na 250 wydaje mi się że koszty podobne a silniki toćka w toćke mocowane tak samo, jedna tylko kwestia której jeszcze nie rozwikłalem :) co z komputerem bo 250 ma już wtrysk.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Myślałem, ale chyba problematyczność jeszcze wyższa, wtrysk o którym wspomniałeś, dochodzi pompa paliwa, wiązki i immo itd.

Myślę, w przypadku zamiany wyjdzie taniej sprzedać i kupić 250 lub 300-kę. Słyszałem, iż 250 tańsza w eksploatacji ale dlaczego - nie wiem. Ten plan zakładamy gdy mamy uprawnienia A.

W jednym z warszawskich serwisów usłyszałem, że najlepszy tuning 125 to koszt ok. 3-4 tys. na co się składa 1200-1500 na lejce kat. A, a resztę na dołożenie do 250/300 po sprzedaży 125 :)))))))

Mam mętlik w głowie, naczytałem się forów o vespie i tam wielu robi upgrade na 218 malossi, ale w opozycji są inni którzy twierdzą, że OEM Piaggio 198 ccm od GT200 robi podobną, jak nie taką samą robotę - te równe 20 cm3 ktoś poczuje. Przecież "cała sprawa" obywa się w głowicy, a nie w cylindrze (poza sprężaniem i zapłonem) to nie 2-sów gdzie kształt dolotu czy wylotu miał znaczenie i było to czuć na dupo-hamowni w drodze na randkę z dziewczyną z miasta :P

Sprawa wygląda inaczej gdy chcemy w przyszłości pokusić się o next step i wymienić głowicę z szybkim wałkiem to jesteśmy zdani na początkowy wybór malossi bo góra z wałkiem dedykowama jest tylko do malossi :).

A to koszta już nieprzyzwoicie wysokie bo około 1200 E plus robota.

Dlatego sam nie wiem, w naszym vespowym przypadku nowe budy mają niższe czasze, niewiele ale są.

Dlatego coś mnie trzyma przy mojej starej maszynie i chęć na upgrade tego co mam.

Oczywiście nie miałem okazji pojeździć takim dłubnoęty sprzętem, może się okazać, że co byś nie robił to i tak na 300 się kończy. Na modernvespa czytałem posty włocha który zrobił full kit 218 i robi nim spod świateł 300 jak chce, vmax na korzyść 300.

wysłane z Nokii 6210.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...