maniek. Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Witam posiadaczy xevo co możecie powiedzieć o tym modelu jakie osiągi jaka dostępność części i co ile kilometrów jest wymiana paska napędowego i czy nadaje się na wyprawy turystyczne za pomoc dzięki
0 mesel Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Mój po zmianie pojemności na 209 ccm i jeszcze przed ustawieniem gaźnika, zmianie rolek itd: prędkość max ok 120 km/h według licznika, spalanie - za duże . Z częściami nie miałem żadnego problemu. Jedyne na co czekałem dłużej to komplet łożysk w główce ramy. Jedyne czego jeszcze nie dostałem - bendix rozrusznika. Pasek napędowy według serwisówki: kontrola co 6 tys km - wymiana co 18 tys km. Wyjazdy turystycznie - nie próbowałem.
0 maniek. Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Opublikowano 16 Marca 2015 witam posiadaczy piaggio x evo 125 chciałbym się dowiedzieć jakie obroty silnika są przy prędkości 90- 100 kilometrów za informację dziękuję bo u mnie przy dziewięćdziesięciu jest 8 tysięcy obrotów
0 bep Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Mesel, chyba mam podobny silnik czy Twój cylinder 209 ccm to malossi, jak spalanie po ustawieniu gaźnika, warto się w to bawić? Czy przyrost mocy/momentu jest odczuwalny?. Mój 125 na stocku przy jeździe 0-1 mieści się w 4 litrach. Niby dużo ale porównując do auta to i tak 3 krotnie mniej.
0 mesel Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Tak. Malossi. Nie umiem odpowiedzieć jak było wcześniej ponieważ ja już kupiłem ze zmienionym cylindrem. Wiem jednak, że po pytaniu do sprzedającego czy coś zmieniał/ustawiał w zasilaniu po zmianie usłyszałem jedynie: Przecież nie trzeba ..... . Nie pytałem o więcej . Sprzęt teraz stoi w Motorlandzie na dużych robotach (zmiana dyszy, ustawienie gaźnika, wymiana rozrządu, wariator, płyny itd) więc nie wiem jeszcze jak jeździ. Spalanie przed regulacjami wychodziło mi nieco powyżej 4 l.
0 bep Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Dziękuję za odpowiedź, szkoda że nie masz porównania, ale jak piszesz Motorland to jesteś ze stolicy lub okolic zatem po skończonym remoncie zawsze można ustawić się na jednej linii i sprawdzić różnice w osiągach.
0 Bobissimo Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 mam pytanie odnosnie nr vin. Otóż jestem posiadaczem Xevo od niedawna i jakoś tak z głupia bo zimno i nie pojadę zacząłem węszyć - http://static.piaggio.com/recall/form-piaggio_en.html co wyskakuje wam po wpisaniu tam vinu? Ja mam biały skut a wyskoczyło nero graffite - ale jak znalazłem jakies losowe viny w necie to tez tak wyskakiwało - jeżeli wam też tak wyskoczy to widocznie blad jakiegos programisty a jak nie...
0 mesel Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Tak samo. Z tym, że mój akurat jest Nero
0 bep Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Sprzęt odebrany? Jak wrażenia oraz ekonomika?
0 mesel Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Prawdopodobnie dziś go odbiorę. Czekaliśmy na obudowę termostatu, która u mnie była pęknięta.
0 bep Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Aha, u mnie termostat padł (stanął) ale obudowa całą, czekam zatem na pierwsze wrażenia, po dotarciu oczywiście.
0 mesel Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Sprzęt odebrany. Szczerze mówiąc oprócz tego, że rusza z wyższych obrotów nie widzę większej różnicy. Prędkości max jeszcze nie sprawdzałem ale patrząc na obrotomierz i licznik nie spodziewam się zauważalnych różnic. Przejechałem się natomiast Downtown 300 i zdecydowałem, że Evo sprzedaję i przesiadam się na coś większego
0 bep Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 No tak, przejedz się jeszcze sh300, kibelek ale ma power Downtown jest super, ale jako drugi motór na wycieczki.
0 mesel Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Miałem na myśli raczej przyjemność z jazdy 300-tką niż konkretny model. DT jest dla mnie nieco za krótki (mam 192 cm wzrostu). W tej klasie na szczęście jest w czym wybierać
0 bep Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Nie ma co porównywać, 125 nawet z kitem to nie 300. Mi też chodzi większą pojemność ale zdroworozsądkowo zostanę przy swym kibelku. Jeśli w tym sezonie nie będę miał żadnej przykrości na 2oo to pod jego koniec lub w przyszłym atakuje na A .
0 mesel Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Dzisiaj wreszcie sprzęt sprawił mi dużą przyjemność z jazdy . Malossi daje w komplecie z wariatorem dwa zestawy rolek, 9,5 oraz 14 g. Chłopaki w serwisie zamontowali te lżejsze więc było dużo hałasu a mało jazdy. Stwierdziłem, że zaryzykuję i zamontuję te cięższe mimo iż wydawało mi się, że 14 g to za dużo. Na szczęście bardzo się myliłem . Na cięższych nadal startuję pierwszy ze świateł ale znacząco poprawiła się prędkość podróżna. Teraz przy 8 tys obr/min licznik pokazuje 105 km/h. Maksymalna wyszła trochę ponad 120 km/h. Nie wiem czy nie zaryzykuję jeszcze nieco cięższych rolek. Nawet ponad 15g. Myślę, że jest jeszcze mały zapas mocy. Jest fajnie . Podsumowując zestaw: - kit Malossi 209 ccm - dysza główna gaźnika o większej średnicy + regulacja gaźnika - wariator Malossi Multivar + rolki 14 g - sprężyna sprzęgła Malossi, sprzęgło seria
0 pawelecm Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Z własnego doświadczenia chciałem Cię uczulić na jedną rzecz. Po zmianie pojemności zmiana dyszy jest niezbędna i regulacja też, ale zmiana dolotu także. Przy tak dużej zmianie pojemności trzeba dać odpowiednio dużą dyszę. Jeśli nie miałeś modyfikowanego dolotu, to oznacza prawdopodobnie, że masz za małą dyszę i możliwe, że zbyt ubogą mieszankę w stosunku do założonego cylindra. U mnie po wymianie cylindra z 125 na 150 mechanik nie modyfikował dolotu i zamiast seryjnej dyszy 102 wrzucił 108, kierując się zasadą, że około 10% załatwi sprawę. Szybko okazało się, że osiągi nie powalały i na szczęście trafiłem na odpowiednie informacje i wskazówki. Został zmodyfikowany dolot, dostarczający o wiele więcej powietrza do airboxa, dzięki czemu można było zastosowac bez czkawki spowodowanej małą ilością powietrza dyszę 125. Silnik dostał nowe płuca i odpowiednią dawkę paliwa. Końcowa regulacja gaźnika zwieńczyła prace przy układzie zasilania. W twoim przypadku, kiedy pojemność wzrasta prawie dukrotnie modyfikacje układu zasilania muszą objąc o wiele więcej niż tylko zmianę dyszy i regulację gaźnika. No chyba, że masz airboxa identycznego z wersją 250ccm. W tuningu należy się kierować zasadą, że lepiej być po bogatej stronie mieszanki, niż po ubogiej. Szkoda silnika, żeby pracował w takich warunkach. Skonsultuj swój tuning z dobrym fachowcem. Regulacja napędu to osobny temat i tylko Ci powiem, że sprężyna z zestawu malossi nie koniecznie będzie optymalna, przy większej pojemności pownna być twardsza od oryginału, a czytałem na forach, że malossi dziwnie kombinuje z miękkimi sprężynami i kompensuje to ciężkimi rolkami... Powodzenia w regulacjach!
0 mesel Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Cenne uwagi. Nad dolotem właśnie pracuję bo został seryjny od 125. Co do sprężyny to testowo chciałem ją zmienić na seryjną (nową) ale niestety nie miałem pod ręką klucza w takim rozmiarze. Co do składu mieszanki to na tą chwilę raczej jest ok. Świeca wygląda wzorowo. Sprzęt obsługuje Motor-land więc jestem pewny, że mają pojęcie
0 kazak Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 A ja właśnie dostasłem info od mechanika że załatwił cylek i tłok w nowej już wersji 218ccm - tak więc czekam aż towar dojedzie i będzie przekładka a potem zdam relacje z tego co odczówalnie sie zmieniło. pozdro. kazak p.s. motorland jest ostatnio trochę dziwny - cały czas sie wykręcają że oni to Kymco i wogóle jak by nie chcieli gadać. dobrze że znalazłem bliżej porządnego mechanika - pasjonatę z doświadczeniem. p.s. robocizna przy cylindrze max 300 PLN - więc na prawdę jest dobrze. w razie co służę kontaktem i namiarami dla kolegów z tej strony Wisły ;-)
0 pawelecm Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Ja za zmianę cylindra zapłaciłem o ile dobrze pamiętam 70 albo 80 zł i gość zrobił to dobrze w przeciwieństwie do poprzednika, który za robociznę wziął prawie 200zł. Cena nie zawsze wyznacza jakość w przypadku usług oczywiście.
0 kazak Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 ok, na pewno da sie taniej - ale jeszcze zależy gdzie.. w Wawie ceny robocizny to praktycznie norma w przedziale 250-500 - za taką robotę. Mnie dodatkowo nie obchodzą żadne części (zmiana sprężyn i inne piedoły), oraz regulacja gaźnika i oczywiście zgranie całościowo dolotu, mieszanki dysz etc. Gośćteż ogarnia załatwienie i dostarczenie części - a z tym ostatnio słabo bo, dostępność mocno spadła (dużo ludzi widać przerabia) - tak więc towar prosto z Italii/Niemiec. Uważam że za dobrze zrobioną robotę warto zapłacić - a sam koszt mnie nie przeraża. jak sobie przypomnę historię i koszty zmian w poprzednim jeździdle - to tu praktycznie jest mega tanio.. a co najważniejsze zrobione perfect.
0 bep Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 To robić szybko i zdawać relację prosimy Jak się uda zrób pomiary na stocku, a potem na 218 ccm, np. apką na andka (o ile używasz) car performance albo czymś co mierzy i zapisuje pomiary.
0 kazak Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 może nawet podjadę do "Krematora" na hamownię - tylko muszę sprawdzić czy ogarniają jednoślady. wczoraj wpadła mi nie potwierdzona informacja że można Piaggio trochę "odetkać" wywalając katalizator (niestety konieczna zabawa z diaksem a potem migomatem) - potwierdzę i dam info.
0 bep Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Super, mój GT starej daty bo gaźnik oraz zero ekologicznych zamulaczy... A po zainstalowaniu tłumika tzw. sportowego, mam nawet "sportowy" kolektor. Czy czuć różnicę?, słychać i to czasem za bardzo, a dupohamownia mówi że gdy odkrecę manetkę przy 80-90 km/h czuć że jeszcze idzie i nawet z pod tyłka ucieka.
0 kacisonfire87 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Witam, czy znacie może jakiś dobry serwis i w miarę tani, w Warszawie ? chodzi mi o speca np od paiggio xevo 125 ?
0 kazak Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 oczywiście. Dzwoń do Motopower : 508 338 519 Wawer - po 18:00 Ja tam robię (również Xevo tylko 2008) i mogę polecić w 100%
Pytanie
maniek.
Witam posiadaczy xevo co możecie powiedzieć o tym modelu jakie osiągi jaka dostępność części i co ile kilometrów jest wymiana paska napędowego i czy nadaje się na wyprawy turystyczne za pomoc dzięki
48 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się