Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kolejny ?wietny pomysł drogowców


Gość Svempas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Zmiany nie dokonuja sie przez 17 lat. Poprostu spoleczenstwo zarazone wirusem komunizmu jest nie uleczalne. Poszanowanie wlasnosci panstwowej to do dzis abstrakcja. A drogi no coz od pomyslu do przeciecia wstegi musi minac okolo 8 lat musi, bo tyle trwa cala pracoedura od pozyskania kasy po projekt, wykupy gruntow, czas na protesty i w koncu budowa ktora trwa srednio 2 lata. Natomiast 6 lat to okres przygotowywan do budowy. Tak sie sklada ze wlasnie wiele projektow wchodzi w ostatnia faze czyli budowy. I zadna ekipa rzadowa nie jest w stanie podczas jednej kadencji obiecac, zaprojektowac i wybudowac droge. Stad przypisywanie sobie skukcesow na ktore tak naprawde zapracowaly lata pracy administracji drogowej. W Unii jestesmy 2 lata wczesniej mielismy fundusze unijne przedakcesyjne ale w porownaniu z tym co obecnie mozemy dostac to nie bylo wiele. Narodowy Plan Rozwoju opiera sie na w zalozeniach na latach 2006 - 2013 i do tego czasu powinny byc zakonczone najwazniejsze projekty drogowe. Projekty ktorych plany lezaly w szafie bo nie bylo na nie kasy. Faktyczna praca nad siecia infrastruktury drogowej zakonczy sie w 2025 roku. Czy to duzo 19 lat na zbudowanie 6 tys km drog ekspresowych i 2 tys km autostrad nie. Od 2010 juz i tak wszyscy odczuja poprawe czyli raptem za 4 lata. Rok 2013 bedzie i tak najbardziej przelomowy bo siec autostrad bedzie juz ukonczona i dopiero wtedy bedzie fajnie. Co to jest w porownaniu do 50 lat komunizmu gdzie nic sie nie robilo.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

No i jest konkret:

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3512674.html

Super sprawa, z Z?bek do rodziny na Mokotów będę miał "rzut beretem" i mam

nadzieję bez korków... !YES

BTW:

Art, wnosz?c z obserwacji widzę, że prawdę powiadasz. Ostatnio rzeczywi?cie dużo więcej się widzi budów niż w poprzednich latach. Tak więc, my?lę że będzie dobrze !YES

pzdr

Odnośnik do komentarza

Co do tych zachodnich firm wykonuj?cych w polsce drogi to nawiększa ?ciema z jak? się w życiu spotkałem.

Tak sie składa że praktycznie przez cały 2004 i połowę 2005 roku nasze samochody były najmowane do prac przy budowie A4 wokół Gliwic oraz w kierunku Katowic. Oficjalnie ten odcinek budowała jaka? firma portugalska. Ale rzeczywisto?ć była KOMPLETNIE INNA. Wygl?dało to mniejwięcej tak, że co 500metrów pracowała inna POLSKA firma dłubi?ca swój kawałek Autobany, a Kilku Portugalczyków wraz z tłumaczami jeĽdziło terenówkami po całym odcinku bez celu w te i spowrotem. Cało?ć była jednym wielkim burdelem - zero koordynacji. No i jak już sobie każdy pokończył swój odcinek wjechała jedna firma która na cało?ci położyła dywanik. Niedoróbki widać gołym okiem, jak choćby osówaj?ce się wały wokół autostrady które s? na bierz?co naprawiane - tylko po co?? przychodzi deszcz, wał spada, zamykany jest jeden pas, po tygodniu przyjeżdża ekipa 20 chłopa, ćwicz? łopatologie, równaj?, siej? trawę, i to robota na darmo bo i tak zaraz znów się osunie - nie wnikam czyja to wina.

Portugale zgarneli kase za budowę, polskim mniejszym firmom nie zapłacili, więc zbankrutowały i kolejna rzesza ludzi poszła na bezrobotne...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Na A4 na tym odcinku daja o sobie znac szkody gornicze. Kopalnie mialy zabezpieczyc puste wyrobiska, dostaly na to kase i tego nie zrobily. Teraz sprawa jest w sadzie. Fajnie sie krytykuje jak sie ma malo danych. Bo ja cos tam slyszalem, kumpel mi mowil etc. etc. Svempas, nie chce cie przekonywac bo po prostu mi sie nie chce. Nie jestem w pracy i nie musze opowiadac bajek. Staram sie jednak rzetelnie wyjasnic a ty naczytatales sie i nasluchales glupot. To nie budowala jakas tam sobie firma a raczej konsorcjum wykonawca nazywal sie: MSF - Moniz da Maia, Serra & Fortunato – Empreiteiros S.A./Teodoro Gomes Alho & Filhos, LDA i mowa o 19 km odcinka Kleszczow - Sosnica. A niby robotnicy podstawowi maja byc sciagani z Hiszpanii i Portugalii ? To chyba lepiej ze jest praca dla polakow. Nie wierze tez ze wykonawcy nie dostali kasy bo widzialem faktury dla podwykonawcow. Mozliwe ze jakis pracownik nie dostal kasy bo oszukal bo polski szef. W to juz nie wnikam. Ty wiesz swoje bo cos tam slyszales ja wiem bo mam dostep do danych o ktorych za cholere dziennikarze nie chca pisac bo to nie news i nie ma w tym nic sensacyjnego, a ty wierzysz w bzdury wyssane z palca. Moze faktycznie lepiej nic nie budowac bo i tak ekolodzy byli by wtedy szczesliwi jak by Polska byla rezerwatem bez drog. Nawet jak bedzie 2 tys km autostrad to i tak znajdzie sie masa ludzi ktorzy beda marudzic ze nic sie nie dzieje a jakosc jest gowniana.

Svempas chetnie zabiore cie na budowe autostrady oraz pokaze ci jak wyglada dokumentacja autostrady oraz dokumenty przetargowe nie mniej niz 300 kg bo na kartki to juz sie dawno nie liczy takiej dokumentacji.

Odnośnik do komentarza

Szkody górnicze tak, ale nie na tym odcinku, największe uskoki s? przy MOPie na wysoko?ci Rudy |l?skiej. A co do osówania się ziemi, wg mnie powodem nie s? szkody górnicze, tylko znów oszczędno?ci przy budowie, ponieważ zostały usypane z jałowej ziemi (prawie że piasku), k?t tego wału jesy zbyt mocny jak na ten rodzaj ziemi a efekty widać gołym okiem, I tu nie pomogły nawet dreny, czy położenie siatki antyosówaj?cej. A informacje które tutaj napisałem nie s? zasłyszane od kumpli czy gdzies wyczytane tylko sytuacje które widziałem na własne oczy. Sami się z tego ?miali?my, gdy nazwa odbiorcy na dok. WZ była wła?nie taka jak napisałe? a wieĽli?my do infrapolu czy awbudu. Więc dokumenty dokumentami a rzeczywiso?ć kompletnie inna. Poza tym sieć podwykonawców była taka duża że nie sposób tego opisać, my jako firma również nie otrzymali?my czę?ci zapłaty za wykonan? usługę- ale była to kwota niewielka w skali ogółu więc nie ma co tego roztrz?sywać.

Naj?mieszniejsze w tym wszystkim wg mnie jest to, że wszyscy uważaj? iż autostradę budowali Portugalczycy, podczas gdy żaden z nich przysłowiowej łopaty nie dotkn?ł !guns

Odnośnik do komentarza

Co? widze Atrix że zawzięcie bronisz tej "drugiej" strony niewiem z jakiego powodu nie wnikam ;) W każdym razie skoro wszędzie buduj? niemcy, portugalczycy czy ludzie z innych krajów to jako?ć jest tak Beznaziejna ??

Wszędzie spotyka się przykłady takiego geniuszu inżyneryjnego co to będzie super przez niecały rok a podziurawi się wraz z nadej?ciem zimy :D . Mówisz że to komunizm ale s? przypadki nowiutkich dróg które bez łatania wytrzymuj? około rok !guns Tak od wej?cia do uni rzeczywi?cie buduje się dużo więcej pytanie tylko na jak długo :D Owszem zawsze może kto? przyjechać z niemiec wzi??ć pracowników z polski i wybudować ?wietn? droge ale po co skoro maj? to głęboko w ... :D przyjad? zrob? na odwal się przy użyciu polskich robotników "podstawowych B) " za minimaln? płace i pojad? spokojnie w swoj? strone lub poprostu zlec? to polskim firm? czyli najprawdopodobneij Partacz? :D Przykład ? po 14 latach wznowiono budowe mostu nad przemsz? w myslowicach w miendzyczasie rozpadł się już 2-3 razy ale w końcu go wyremontowali Notabene tylko po 15 latach most ma może kilka miesięcy a już w podjazdach występuj? dziury i koleiny B) Często dochodzi również przy remoncie dróg do tego że zanim jest ona ukończona to 1 czynny pas trzeba od nowa remontować albo jest tak że wydaje się x milionów na obwodnice po której nic nie jezdzi (przypadek z mojego miasta) a już widać na niej pięknie osunięte zbocza B)

Taka jest wła?nie polska oby było kiedy? lepiej bo kocham ten kraj ale ni cholery go nie rozumiem.

Svempas mam takie zdanie ja ty :P

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie tyle bronie co podaje fakty, ktore znam, ale faktycznie nie ma sensu nawet ich podawac bo to nic nie zmieni. PCX i Svempas wiedza swoje a mi sie nawet juz nie chce tego komentowac. Nie potrzebna obwodnica OK tylko ktos chcial zeby byla i nawet protestowal zeby byla. Widze ze macie obaj wiedze inzynieryjna dotyczaca budowy drog i gleboka znajomosc zagadnien drogownictwa. Pewnie nawet rozrozniacie zarzadcow drog !guns i technologie jaka byla zastosowana przy remontach. Co do oszczedzania srodkow to akurat Svempas to byl jeden z najdrozszych budowanych odcinkow 60 mln zl za 1 km, no ale skoro wiesz lepiej jakie tam byly zastosowane materialy i technologia oraz w ktorym miejscu sa wyrobiska gornicze to ja sie juz nie wypowiadam, bo sa eksperci znajacy sie na tym lepiej z roentgnem w oczach. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Artix ja się na materiałach nie znam. Nie wnikam co lub kto jest powodem zniszczeń bo to nie moja brocha. Piszę to co widzę, a to co widzę teraz i widziałem podczas budowy wieje fuszer?. Tyle.

Co do sprawy któr? opisał PCX to nie znam i się nie wypowiadam

Odnośnik do komentarza

Powiedy mi Artix jak? wiedze trzeba według ciebie mieć aby dokonywać oceny dróg ?? !V Przecież gołym okiem widać dziury, koleiny, osunięcia lub zlewanie się asfaltu widać także a raczej czuć że taka droga po ulewie zamienia się w ?lizgawice i jazda na niej motocyklem to gra w rosyjsk? ruletkę !piwko a przy większych upałach te "wspaniałe" drogi zamieniaj? się w breje. Pozatym łatane dziury s? "na odwal się" a czasami s? wręcz tylko zasypywane. Moim zdaniem nie trzeba do tego jakich? wyj?tkowych uzdolnien lub specjalnej wiedzy.

Przy haraczach jakie płac? wszyscy użytkownicy dróg powinni?my jezdzić po drogach przynajmniej dobrych no i jeszcze osobne opłaty za autostradę (a4) która bardziej przypomina drogę ekspresow? niż autobane i regularnie jest odnawiana remontowana i redukowana miejscami do jednego pasa i to za 6,50 za bramkę !piwko

A co się dzieje z pieniędzmi na drogi ?? poprostu politycy za ich niesamowice "ciężk?" prace pobieraj? wiele dodatków, premi, ryczałtów itd a ile już nielegalnie podbierali to tylko on sami wiedz?... !piwko Reszta tych pieniędzy trafia o po?redników którzy też wysoko się ceni? lub poprostu wydaj? kase na bezsensowne projekty za które zapłaciwszy poprostu olewaj? ...

Odnośnik do komentarza

A ja wiem czemu broni ! :D:D

]To, że renomowane firmy robi? u nas drogi to nie znaczy, że takie same, tylko tyle, że dokładnie w/g wytycznych zleceniodawców. A zleceniodawcy s? biedni i koło się zamyka, a my mamy po roku następne koleiny. :D !OKK

Odnośnik do komentarza
Spoko, ja w Legionowie i okolicach mam nie mniej.

Tak troszke w temacie Suwałki sa na 3 miejscu je?li chodzi o liczbe TIR'ów.

Legionowo jest mooocno daleko.

Miesiecznie około 130 ty? a dane za ostatni rok to 1,5 mln :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...