Radiolog Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 No to teraz Marcin ,daj upust swojej wiedzy na temat 4x4, chętnie się czegoś dowiem, zanim przesiądę się z 2x2 na 4x4 by subaru
krzys-68 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Rozróźniasz róźnicę miedzy haldexem a torsenem np.?
CZARO Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 najlepszy napęd to STAŁY napęd oczywiście moja opinia... czyli żadnych sprzęgieł to tak najbardziej ogólnie
Radiolog Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2013 Rozróźniasz róźnicę miedzy haldexem a torsenem np.? nie bardzo , a które ma subaru?
Ghandi Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Radiolog a do czego Ci ma służyć 4x4. Jak do lansowania to nie polecam Subaru, laski nie lecą. Polecam Lade Nive A tak poważnie też się interesuję. Mam kilka typów: Jeep Grand Cherokee Nissan X-Trail Volvo XC 90 Mitsubishi Outlander Nie potrzebuję auta w stylu Marcina, żadne extremalne trasy. Miałem zamiar zmienić EIII na EIV ale zona powiedziała, że już karawanem nie chce jeździć. Tak w skrócie. Torsen daje stały napęd 50:50 haldex 100:0 i jak jest poślizg to daje 50:50 z opóźnieniem
marcin62 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 tutaj ciekawy filmik o co kaman. Ja co prwda CR-V smigałem i taki test, tyle że na lodzie robiłem i nie było tak źle jak na tym filmie. W cr-v jest pompa oleju i sprzęgiełka w tylnym moście, typowo hydrauliczny napęd 4*4 (ponoć kiedyś coś takiego wymyślił jako pierwszy Polak), kwestja ciśnienia oleju czyli ile w pedał. Z innych i którymi się bawiłem to quattro w Audi (torsen, w starszych Audi S-kach), całkiem inna bajka.
krzys-68 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Prawie lekcja odrobiona.Dodatkowo torsena nie zamontują w zadnym aucie w którym silnik jest poprzecznie umieszczony w komorze.Subaru ma AWD czyli klasycznego torsena.Z utrudnień w eksploatacji-banalne ale do przeglądu technicznego wymagana specjalna "sciezka dla 4x4" (wiec gdzie?).Poza tym ile razy w roku wykorzystasz te wlaściwości jezdne a paliwo spalisz bo mosty trzeba "pchac". Poza tym nie trzeba mieć Subaru zeby uzywać 4x4.Większość suv-ów i crossoverów ma system załaczane-ciagnie przód,dolączasz tył(haldex inaczej zwane sprzęgła wiskozowe) lub klasycznie -ciągnie tył i dokladasz przedni napęd. A dla ciekawości przeszedłem od starego LJ 70 przez Pajero,LJ90 i LJ0120 a teraz lekko podązam Outlanderem lub nowym modelem Rangera. tutaj ciekawy filmik o co kaman. Ja co prwda CR-V smigałem i taki test, tyle że na lodzie robiłem i nie było tak źle jak na tym filmie. W cr-v jest pompa oleju i sprzęgiełka w tylnym moście, typowo hydrauliczny napęd 4*4 (ponoć kiedyś coś takiego wymyślił jako pierwszy Polak), kwestja ciśnienia oleju czyli ile w pedał. Z innych i którymi się bawiłem to quattro w Audi (torsen, w starszych Audi S-kach), całkiem inna bajka. [media=] [/media] CRV nie porównuj do klasyka.Wystarczy gdyby miala 4L i juz wjedzie wszędzie( nie zawsze wyjedzie ale to klasyka pseudo4x4). Dla rozluźnienia-po czym się poznaje rocznik i wyposażenie suv-a=po tym jak daleko traktor do holowania musi w pole wjechac...
marcin62 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Ja uważam że jeśli chodzi o to czy wszędzie wjedzie czy też nie wjedzie, to w 80% kwestia wysokości zawieszenia (podwozia), przekonałem się o tym parę razy. I czy było 2*4, 4*4 etc, to jeśli się zawiesi to umarł w butach, a w większości o to chodzi. Nie porównuje cr-v do torsena, tylko pisałem o tym co miałem do dyspozycji i dowolnej zabawy. Były też inne ale nie było możliwości dogłębnego sprawdzenia. Patrząc na obecne wynalazki 4*4 to jest w czym wybierać, lecz nie wiem jak z awaryjnością. Pewnie im więcej elektroniki tym zawsze z czasem coś sie na desce zaświeci... i wezwie do ASO. Szerokości.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 3 Stycznia 2013 Klubowicze Opublikowano 3 Stycznia 2013 lecz nie wiem jak z awaryjnością. Pewnie im więcej elektroniki tym zawsze z czasem coś sie na desce zaświeci... i wezwie do ASO. Szerokości. I tu jest przewaga Subaru (przynajmniej w rocznikach 1997-2008).Praktycznie zero elektroniki ,znaczny prześwit,stały napęd 4x4 i przy dbaniu praktycznie bezawaryjny.Jeśli chodzi o paliwo to fakt trochę łyka ale radą jest LPG które przyjmuje bez problemu i wtedy tak nie boli
Radiolog Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2013 no to filmik mnie przekonał do subaru , plus symetryczność umieszczenia napedu, plus boxer
krzys-68 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Poczekam aż silnik wytknie kopytko bo jeśli do przekładni i zawieszenia nie ma zastrzezeń to silniki coraz gorsze...
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 3 Stycznia 2013 Klubowicze Opublikowano 3 Stycznia 2013 Boxer w każdej postaci jest super. I ten z napędem na 4 koła i ten z napędem " na 4 łapy"
reno Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Prawie lekcja odrobiona.Dodatkowo torsena nie zamontują w zadnym aucie w którym silnik jest poprzecznie umieszczony w komorze. No nie całkiem odrobina - Alfa 159q4 silnik poprzeczny i torsen
krzys-68 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Tak bo ma 3 mechanizmy różnicowe a nie 2.Jeszcze chcesz o wadach i zaletach A159q porozmawiać? Małe,ciasne wnętrze,piękny 2,4 JTD( tam się nie psuje układ paliwowy jak w innych HDI,CDI itd itd),brak szpery no i cena ....
marcin62 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Tak bo ma 3 mechanizmy różnicowe a nie 2.Jeszcze chcesz o wadach i zaletach A159q porozmawiać? Małe,ciasne wnętrze,piękny 2,4 JTD( tam się nie psuje układ paliwowy jak w innych HDI,CDI itd itd),brak szpery no i cena .... co do HDI to nie ma co przesadzać, pierwsze HDI smigały ok, po kilka stówek, w 406 przy 300tkm licznik się zerował... Co do Alfy 159 to ponoć jedyny model który poprawił jakość (statystyki usterkowości) w Alfie. Ale już z tematu schodzimy. Więc dodam że jeśli idzie o usterkowość napędów 4*4 to w CR-V, a użytkowałem 4 sztuki o przebiegach od kilkudziesięciu do ponad grubo 200tkm nie miałem żadnej usterki dotyczącej napędu, ba nawet żadnej usterki która związana byłaby z elektroniką (w napędzie brak), chyba że akumulator. Jedno co to jak zacznie chałasować tylny most przy skręcie kół, to wymiana oleju i to tylko na oryginał dpsf Hondy, bo inne nie dawały rady (średnio co około 100tkm) taki myk.
Tony Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Tak z ciekawości co powiecie na temat Suzuki Vitara albo SX4 jakie macie opinie?
krzys-68 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Grand Vitarą jeżdziłem i prawie ideał.Prawie bo wg mnie: 1.Rozrząd w dieslu co 50tkm to porażka( tym bardziej że jak nowy rozważałem to wymiany w ASO kosztują prawie 5kpln a gwarancja jest na auto więc albo rybko albo...) 2.Stały napęd 4x4 dziala idealnie 3.Spalanie przy spokojnej jeżdzie w trasie 8,5lON/100km nie jest rewelacją. 4.Mały bagażnik-na narty dla 4 osób box na dach nie rozwiązywał tematu. Dlatego na crossovera wybór padł na Outlandera-napęd 4x4 dołaczany na sprzeglach(ciągnie klasycznie przód),dużo obszerniejszy. Poszło na kompromis.
marcin62 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Dokładnie potwierdzam, środek ok, ale dość ciasny jak na te gabaryty Vitary. Silnik diesla z Renault ten 1.9, głośny jak traktor (ponoć to stara konstrukcja), poczytaj na forach opinie. Rozrząd to porażka, a do tego ta wymiana strasznie często... W CR-V masz łańcuch i w dieslu i w benzynie. Ja wybierałem między: x-trial, Cr-v, vitarą, outlanderem i nawet inna półka pathfinderem. Popatrzyłem, poczytałem pojeździłem i pozostałem jednak przy Cr-v. Nie wiem jak ta nowa 2013 Cr-v, napęd ten sam od wieków, ale środek z tego co czytałem bardzo funkcjonalny. Sx4 jest robiony też jako Fiat Sideci i chyba jeszcze coś. Godny polecenia, nie doceniony, ale jak gabaryty pasują to fajne autko.
stefanekmac Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Jeździłem rok subaru foresterem 2 xt z 2003.. Naprawdę mocna maszyna, do 100 lekko ponad 7 sek.Teraz od roku wolny ssak outback 2,5 l.Też daje radę ale tego pazura już nie ma...obydwa były zagazowane . Ale przyzwoita instalacja lpg zestrojona przez słynnego Jako kosztowała ponad 5k. W outbacku już była.Mam na liczniku ponad 170 k przebiegu i jest ok. Pali ok 12 l gazu. Na autobanie forek palił 15, ten 13. No ale forek to opływowy nie był.Te na ropę palą naprawdę niewiele tyle że kosztują hoho.Zaznaczam że prawdziwe terenówki to nie są.Prześwit 20-21 cm.
Radiolog Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 No niestety nowe nie mają juz turbo w benzynie i toto się słabo zbiera do tych 4 000 rpm, kiedy zaczynają jechać, jedyną alternatywą to diesel, to zbiera się już od samego dołu, zaraz usłyszę, że sie sprzęgła palą - ale to tylko sposób jazdy i sposób używania sprzęgła na to wpływa ( a są tacy którzy uwielbiają półsprzęgło). Forester to nie terenówka, ale na polskie drogi, wysokie krawężniki, polne dojazdy i zimowe przejazdy w sam raz, o gustach się nie dyskutuje, ale mnie się podoba.
marcin62 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 zaraz usłyszę, że sie sprzęgła palą - ale to tylko sposób jazdy i sposób używania sprzęgła na to wpływa ( a są tacy którzy uwielbiają półsprzęgło). Forester to nie terenówka, ale na polskie drogi, wysokie krawężniki, polne dojazdy i zimowe przejazdy w sam raz, o gustach się nie dyskutuje, ale mnie się podoba. Nowe Forestery mają już poprawione sprzęgło i nie było zgłoszeń do ASO po lifcie czy też roczników 2012 (nie wiem dokładnie czy to był lift czy jakaś inna zmiana, nie znam historii). Informacja z serwisu jak znajomy kupował diesla. Dodam że on był w szoku jak mało pali w stosunku do poprzednika Toyoty Ravki z 2010 też D. Spalanie w rawce oscylowało w granicach 9-10l, a Subaru co sam jest w szoku, ze stałym napędem te same warunki jazdy 8-8,5l.
krzys-68 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Każde sprzęgło idzie spalić nawet jak na "pół" nie będzie jeżdzić.Chip do diesla "na duzym dymie czyli full mocy z dołu" i bedzie się ślizgać aż miło.Outek 2l fabrycznie miał 140KM,po sofcie 205KM i 400NM ale jechac się nie dałoby za długo.Okrojony do 170KM jeżdzi miło i bezawaryjnie
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 4 Stycznia 2013 Klubowicze Opublikowano 4 Stycznia 2013 No niestety nowe nie mają juz turbo w benzynie i toto się słabo zbiera do tych 4 000 rpm, ............ Forester to nie terenówka, ale na polskie drogi, wysokie krawężniki, polne dojazdy i zimowe przejazdy w sam raz, o gustach się nie dyskutuje, ale mnie się podoba. Dlatego się na niego zdecydowałem,a braku turbo tak bardzo nie odczówam bo i zamiar z jakim kupowałem Forka był inny (upalanie mnie już nie bawi a do tego masa fotoradarów,ITD z mobilnymi videorejestratorami i bramki liczące średnią prędkość Ja za te przyjemności dziękuję)
krzys-68 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Ale wiesz że NM są potrzebne też do sprawnego wyprzedzania?
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 4 Stycznia 2013 Klubowicze Opublikowano 4 Stycznia 2013 Wiem. Ale te 186 Nm to nie tak mało aby były problemy z wyprzedzaniem. Ale to tak jak z dyskusją czy skuterem o mocy 50 KM i 60nm przy masie 250 kg będzie jeździło się bezpiecznie i wygodnie? Będzie . A że mocniejszymi motocyklami szybciej to co. Jeździłem samochodami o mocach od 70 do 196KM i momęcie od 120 do 280Nm .I wszystkimi dało radę i to dynamicznie. Tylko trzeba się przestawić i dostosować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się