Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Yamaha Cygnus X 125 - proszę o informacje


Barteq

Pytanie

Jestem od stycznia tego roku posiadaczem mini-maxi skutera jakim jest Yamaha Cygnus X 125 z 2006 roku (na gaźniku).

Niestety, nic więcej o nim nie wiem.

Rozbieranie chińskich skuterów dla mnie nie stanowi żadnego problemu, niestety ten sprzęt jakoś mnie przerasta...

Chciałbym uzyskać kilka informacji na temat swojego skutera:

- jaki jest silnik montowany w tym skuterze? (chodzi o symbol)

- czy jest jakaś możliwość podniesienia nieco osiągów? (proszę nie pisać "kup sobie inny skuter")

- jaki olej powinno się lać do silnika a jaki do przekładni i co ile?

- jakie dystanse można przejeżdżać nim na raz nie narażając silnika na awarię (chłodzony powietrzem)

Jeśli przyjdą mi jakieś pytania do głowy - na pewno je zadam :biggrin:

Odnośnik do komentarza

14 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

z tego co jest mi wiadomo to ten sam silnik co moja była majesty125

oczywiście ... nie japoński :wink1: dlatego taki dobry :biggrin:

spokojnie trasa 150 km bez przerwy przy prędkości rzędu 90-110 km/godz jeździłem i silnik nie okazywał żadnych problemów

a co do podniesienia osiągów to jedynie polecam tuningowy wydech LeoVince, fajny gang i osiągi trochę lepsze

olej w silniku raz do roku wymieniałem, jaki nie wiem, wie serwis :evil:

ogólnie poszukaj manualnki do majesty125 jak nie ma do cygnusa w necie

a tu jest:

http://www.filemirrors.info/download_Yamaha+cygnus+125+Service+Manual.pdf.html

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki za link :)

Znalazłem informację, że w tym skuterze jest silnik 5ML 4V. Czy wiecie może w czym jeszcze ten silnik występował?

Czy wsadzenie cylindra 155ccm zostawiając seryjny tłumik coś da? Jest taki ze stajni Naraku (do wyboru aluminiowy - 685zł lub kuty - 540zł)

Czy lepsze osiągi da tłumik:

- LeoVince 4Road (1205zł)

- Tecnigas Silent Pro (405zł)

- Tecnigas Maxi 4 (772zł)

Pytam, bo nie zawsze cena idzie w parze z jakością...

Przytul 10% za cytowanie posta przedmówcy

kisiel. (poprawione)

Dziękuję. Za 30dni procenty wyparują :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z mini doświadczenia powiem, że zapewne montaż wydechu nie będzie najlepszy wyjściem w kwestii stosunku cena-wzrost osiagów. Na pewno odczujesz poprawę i na plus będzie dźwięk silnika, ale 4T już tak mocno nie jest podatne na zmiany osiągów po zmiane wydechu jak to ma miejsce w 2T.

Zmiana cylindra na pewno poprawi elastyczność - pytanie tylko do producenta. Naraku w 50ccm nie jest żadną renomowaną marką. Zapewne poprawny montaż pozwoli pośmigać, ale powiem, że oryginał zapewne lepiej Ci posłuży.

Wyjściem na poprawę osiągów widziałym w wariatorze. Tutaj możesz najlepiej zyskać kupując sportowy wariator i odpowiednio regulując napęd pod maxymalne wartości momentu obrotowego i mocy :clapping:

Przy okazji może pomogę tym linkiem: http://www.sqtery.com/yamaha-cygnusx-tuned-by-stage6

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kolejny link, bardzo ciekawy. Więc nie tylko z dużych pojemności można zrobić "potworka".

A co sądzicie o tezie, że skutery 125ccm są blokowane przed większymi prędkościami? Wyczytałem takie info na innym forum, że skoro w niektórych krajach pojazdy do 125ccm można jeździć na dowód osobisty lub inną nie znaną u nas kategorię prawa jazdy - to są one blokowane aby nie rozwijały prędkości powyżej 100km/h? W moim przypadku by się to zgadzało...

Co do wariatora - to jaki lepiej wybrać?

- Malossi Multivar 2000 (475,87zł)

- Polini Maxi Speed Control (555.52zł)

Czy warto dokupić zewnętrzną tarczę wariatora Malossi Ventilvar 2000 (157,28zł) ?

W jaki zestaw rolek uzbroić się do testów wariatora? (bo szkoda kupować wszystkie gramatury jak część na pewno nie będzie pasować).

Odnośnik do komentarza
  • 0

Malossi wystarczy.

Jeśli zmieniasz tylko wariator, to rolki i sprężyna dorzuca do zestawu będzie wystarczająca :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Powrócę do tematu - ostatnio testowałem Cygnusa na S8, podpiąłem sobie GPS aby zmierzyć prędkość max. na prostej.

Przy rozpędzeniu się do maksymalnej prędkości GPS pokazał dokładnie 100km/h (licznik 103km/h) miałem wrażenie, że coś go blokuje, żeby nie rozpędzić się szybciej. Czy to możliwe, że jednak jest jakaś blokada? Oczywiście serwisy Yamahy milczą na ten temat, na internecie po polsku lub angielsku nic takiego nie znalazłem...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Raczej nie ma blokady. Masz 12 koni pod siedzeniem, trochę zużyte przeniesienie napędu i to zużycie go głównie blokuje. Po wymianie uzyskasz pewnie parę km/h, ale cudów się nie spodziewaj. To po prostu mały miejski pojazd, a w mieście 100, czy 107km/h powinno wystarczyć do wszystkiego. Bardziej się liczy dynamika, a na tą nie powinieneś narzekać.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Trochę zużyte przeniesienie napędu t.j. mam na myśli normalne po paru latach eksploatacji zużycie boczne paska napędowego i talerzy wariatora. Niestety taka jest właściwość bezstopniowej przekładni stosowanej w skuterach, że w miarę zużycia elementów współpracujących następuje pewna degradacja osiągów. Nie jest to wada, a raczej normalna cecha takiego napędu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Przed wymianą paska na nowy w lutym to skuter jechał max 93km/h, więc i tak jest lepiej ;) Zmienione mam też rolki na nowe seryjne.

Co do wariatora to niestety ale nie widziałem go na oczy na skuterze. Jednak ma on 20tyś przebiegu więc na pewno nie jest jak nowy. Ciekawe tylko czy da coś zmiana na jakiś markowy wariator "sport".

W każdym razie w "wyścigu" spod świateł z nową Yamahą Cygnus X 125 na wtrysku idę "łeb w łeb". Natomiast Vespa 125ccm objeżdża mnie jak chce niestety i na przyspieszenie i na prędkość (podaję to dla porównania, ponieważ Cygnus to dość rzadko spotykany model w Polsce.)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja też pomykam cygnusem z ale 2005r. Jak napisał juz jeden z poprzedników zmiana samego tłumika niewiele daje. Czesto jest wspawana kryza zwężającą kolanko czy kolektor wydechowy jak zwał tak zwał do tego zmiana filtra powietrza i przeregulowanie gaźnika. Jak już gdzieś czytałem takie skutery zeby spełnić pewne wymagania np prawo jazdy B1 oraz żeby ich żywot był dłuższy są tłumione. Napisz co przerobiłeś i jaki masz efekt końcowy. Ja bym troche pogrzebał przy moim zanim nie kupie coś większego.

Odnośnik do komentarza
  • 0

 

Dnia 7.12.2016 o 19:21, dudekmotorek napisał:

Ja też pomykam cygnusem z ale 2005r. Jak napisał juz jeden z poprzedników zmiana samego tłumika niewiele daje. Czesto jest wspawana kryza zwężającą kolanko czy kolektor wydechowy jak zwał tak zwał do tego zmiana filtra powietrza i przeregulowanie gaźnika. Jak już gdzieś czytałem takie skutery zeby spełnić pewne wymagania np prawo jazdy B1 oraz żeby ich żywot był dłuższy są tłumione. Napisz co przerobiłeś i jaki masz efekt końcowy. Ja bym troche pogrzebał przy moim zanim nie kupie coś większego.

cześć, mam takiego samego cygnusa jak Ty ten sam rocznik 4 zaworową 124ccm. Jakie są blokady w wydechu? za niedługo będę zmieniał rolki na lżejsze o 0,5g.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Lżejsze rolki dadzą Ci wyższe obroty zanim napęd się załączy teoretycznie wyższe spalanie i lepszy start spod świateł. V maxa nie powinny zmienić a w praktyce to sie zobaczy. W kolektorze moze byc siatka lub kryza zwężająca albo "zawirowywacz spalin" nie wiem jak to sie fachowo nazywa to w tym miejscu gdzie jest śruba wkręcona w kolektor i przyspawana. Kolega przeciął tlumik od Yamahy YBR i tam byla siatka i delikatne zwężenie, mówił ze dało trochę efektu ale niewiele. Na wynik końcowy wszystko składa się po trochu ale sam tlumik niewiele. Ja jeszcze bede u siebie napęd wymieniał po wymianie dam znac jaki efekt. Nastąpi to za kilka tygodni nie prędzej .

Odnośnik do komentarza
  • 0

wiec odpowiadam założyłem lżejsze rolki o 0,5g skuter zupełnie inaczej przyspiesza i uzyskuje większą prędkość udało mi się osiągnąć 110km/h, co do spalania nie zmieniło się może dlatego że jeżdżę raczej energicznie ale nie kręcę manetką do końca. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...