Barteq Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Jestem od stycznia tego roku posiadaczem mini-maxi skutera jakim jest Yamaha Cygnus X 125 z 2006 roku (na gaźniku). Niestety, nic więcej o nim nie wiem. Rozbieranie chińskich skuterów dla mnie nie stanowi żadnego problemu, niestety ten sprzęt jakoś mnie przerasta... Chciałbym uzyskać kilka informacji na temat swojego skutera: - jaki jest silnik montowany w tym skuterze? (chodzi o symbol) - czy jest jakaś możliwość podniesienia nieco osiągów? (proszę nie pisać "kup sobie inny skuter") - jaki olej powinno się lać do silnika a jaki do przekładni i co ile? - jakie dystanse można przejeżdżać nim na raz nie narażając silnika na awarię (chłodzony powietrzem) Jeśli przyjdą mi jakieś pytania do głowy - na pewno je zadam Odnośnik do komentarza
0 tomekmajesty Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 z tego co jest mi wiadomo to ten sam silnik co moja była majesty125 oczywiście ... nie japoński dlatego taki dobry spokojnie trasa 150 km bez przerwy przy prędkości rzędu 90-110 km/godz jeździłem i silnik nie okazywał żadnych problemów a co do podniesienia osiągów to jedynie polecam tuningowy wydech LeoVince, fajny gang i osiągi trochę lepsze olej w silniku raz do roku wymieniałem, jaki nie wiem, wie serwis ogólnie poszukaj manualnki do majesty125 jak nie ma do cygnusa w necie a tu jest: http://www.filemirrors.info/download_Yamaha+cygnus+125+Service+Manual.pdf.html Odnośnik do komentarza
0 Barteq Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Dzięki za link Znalazłem informację, że w tym skuterze jest silnik 5ML 4V. Czy wiecie może w czym jeszcze ten silnik występował? Czy wsadzenie cylindra 155ccm zostawiając seryjny tłumik coś da? Jest taki ze stajni Naraku (do wyboru aluminiowy - 685zł lub kuty - 540zł) Czy lepsze osiągi da tłumik: - LeoVince 4Road (1205zł) - Tecnigas Silent Pro (405zł) - Tecnigas Maxi 4 (772zł) Pytam, bo nie zawsze cena idzie w parze z jakością... Przytul 10% za cytowanie posta przedmówcy kisiel. (poprawione) Dziękuję. Za 30dni procenty wyparują Odnośnik do komentarza
0 SimonWarka Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Z mini doświadczenia powiem, że zapewne montaż wydechu nie będzie najlepszy wyjściem w kwestii stosunku cena-wzrost osiagów. Na pewno odczujesz poprawę i na plus będzie dźwięk silnika, ale 4T już tak mocno nie jest podatne na zmiany osiągów po zmiane wydechu jak to ma miejsce w 2T. Zmiana cylindra na pewno poprawi elastyczność - pytanie tylko do producenta. Naraku w 50ccm nie jest żadną renomowaną marką. Zapewne poprawny montaż pozwoli pośmigać, ale powiem, że oryginał zapewne lepiej Ci posłuży. Wyjściem na poprawę osiągów widziałym w wariatorze. Tutaj możesz najlepiej zyskać kupując sportowy wariator i odpowiednio regulując napęd pod maxymalne wartości momentu obrotowego i mocy Przy okazji może pomogę tym linkiem: http://www.sqtery.com/yamaha-cygnusx-tuned-by-stage6 Odnośnik do komentarza
0 Barteq Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Kolejny link, bardzo ciekawy. Więc nie tylko z dużych pojemności można zrobić "potworka". A co sądzicie o tezie, że skutery 125ccm są blokowane przed większymi prędkościami? Wyczytałem takie info na innym forum, że skoro w niektórych krajach pojazdy do 125ccm można jeździć na dowód osobisty lub inną nie znaną u nas kategorię prawa jazdy - to są one blokowane aby nie rozwijały prędkości powyżej 100km/h? W moim przypadku by się to zgadzało... Co do wariatora - to jaki lepiej wybrać? - Malossi Multivar 2000 (475,87zł) - Polini Maxi Speed Control (555.52zł) Czy warto dokupić zewnętrzną tarczę wariatora Malossi Ventilvar 2000 (157,28zł) ? W jaki zestaw rolek uzbroić się do testów wariatora? (bo szkoda kupować wszystkie gramatury jak część na pewno nie będzie pasować). Odnośnik do komentarza
0 SimonWarka Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Malossi wystarczy. Jeśli zmieniasz tylko wariator, to rolki i sprężyna dorzuca do zestawu będzie wystarczająca Odnośnik do komentarza
0 Barteq Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Powrócę do tematu - ostatnio testowałem Cygnusa na S8, podpiąłem sobie GPS aby zmierzyć prędkość max. na prostej. Przy rozpędzeniu się do maksymalnej prędkości GPS pokazał dokładnie 100km/h (licznik 103km/h) miałem wrażenie, że coś go blokuje, żeby nie rozpędzić się szybciej. Czy to możliwe, że jednak jest jakaś blokada? Oczywiście serwisy Yamahy milczą na ten temat, na internecie po polsku lub angielsku nic takiego nie znalazłem... Odnośnik do komentarza
0 Geni Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Raczej nie ma blokady. Masz 12 koni pod siedzeniem, trochę zużyte przeniesienie napędu i to zużycie go głównie blokuje. Po wymianie uzyskasz pewnie parę km/h, ale cudów się nie spodziewaj. To po prostu mały miejski pojazd, a w mieście 100, czy 107km/h powinno wystarczyć do wszystkiego. Bardziej się liczy dynamika, a na tą nie powinieneś narzekać. Odnośnik do komentarza
0 Barteq Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Co masz na myśli pisząc "zużyte przeniesienie napędu"? Odnośnik do komentarza
0 Geni Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Trochę zużyte przeniesienie napędu t.j. mam na myśli normalne po paru latach eksploatacji zużycie boczne paska napędowego i talerzy wariatora. Niestety taka jest właściwość bezstopniowej przekładni stosowanej w skuterach, że w miarę zużycia elementów współpracujących następuje pewna degradacja osiągów. Nie jest to wada, a raczej normalna cecha takiego napędu. Odnośnik do komentarza
0 Barteq Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Przed wymianą paska na nowy w lutym to skuter jechał max 93km/h, więc i tak jest lepiej Zmienione mam też rolki na nowe seryjne. Co do wariatora to niestety ale nie widziałem go na oczy na skuterze. Jednak ma on 20tyś przebiegu więc na pewno nie jest jak nowy. Ciekawe tylko czy da coś zmiana na jakiś markowy wariator "sport". W każdym razie w "wyścigu" spod świateł z nową Yamahą Cygnus X 125 na wtrysku idę "łeb w łeb". Natomiast Vespa 125ccm objeżdża mnie jak chce niestety i na przyspieszenie i na prędkość (podaję to dla porównania, ponieważ Cygnus to dość rzadko spotykany model w Polsce.) Odnośnik do komentarza
0 dudekmotorek Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Ja też pomykam cygnusem z ale 2005r. Jak napisał juz jeden z poprzedników zmiana samego tłumika niewiele daje. Czesto jest wspawana kryza zwężającą kolanko czy kolektor wydechowy jak zwał tak zwał do tego zmiana filtra powietrza i przeregulowanie gaźnika. Jak już gdzieś czytałem takie skutery zeby spełnić pewne wymagania np prawo jazdy B1 oraz żeby ich żywot był dłuższy są tłumione. Napisz co przerobiłeś i jaki masz efekt końcowy. Ja bym troche pogrzebał przy moim zanim nie kupie coś większego. Odnośnik do komentarza
0 maciek111 Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Dnia 7.12.2016 o 19:21, dudekmotorek napisał: Ja też pomykam cygnusem z ale 2005r. Jak napisał juz jeden z poprzedników zmiana samego tłumika niewiele daje. Czesto jest wspawana kryza zwężającą kolanko czy kolektor wydechowy jak zwał tak zwał do tego zmiana filtra powietrza i przeregulowanie gaźnika. Jak już gdzieś czytałem takie skutery zeby spełnić pewne wymagania np prawo jazdy B1 oraz żeby ich żywot był dłuższy są tłumione. Napisz co przerobiłeś i jaki masz efekt końcowy. Ja bym troche pogrzebał przy moim zanim nie kupie coś większego. cześć, mam takiego samego cygnusa jak Ty ten sam rocznik 4 zaworową 124ccm. Jakie są blokady w wydechu? za niedługo będę zmieniał rolki na lżejsze o 0,5g. Odnośnik do komentarza
0 dudekmotorek Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Lżejsze rolki dadzą Ci wyższe obroty zanim napęd się załączy teoretycznie wyższe spalanie i lepszy start spod świateł. V maxa nie powinny zmienić a w praktyce to sie zobaczy. W kolektorze moze byc siatka lub kryza zwężająca albo "zawirowywacz spalin" nie wiem jak to sie fachowo nazywa to w tym miejscu gdzie jest śruba wkręcona w kolektor i przyspawana. Kolega przeciął tlumik od Yamahy YBR i tam byla siatka i delikatne zwężenie, mówił ze dało trochę efektu ale niewiele. Na wynik końcowy wszystko składa się po trochu ale sam tlumik niewiele. Ja jeszcze bede u siebie napęd wymieniał po wymianie dam znac jaki efekt. Nastąpi to za kilka tygodni nie prędzej . Odnośnik do komentarza
0 maciek111 Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 wiec odpowiadam założyłem lżejsze rolki o 0,5g skuter zupełnie inaczej przyspiesza i uzyskuje większą prędkość udało mi się osiągnąć 110km/h, co do spalania nie zmieniło się może dlatego że jeżdżę raczej energicznie ale nie kręcę manetką do końca. Odnośnik do komentarza
Pytanie
Barteq
Jestem od stycznia tego roku posiadaczem mini-maxi skutera jakim jest Yamaha Cygnus X 125 z 2006 roku (na gaźniku).
Niestety, nic więcej o nim nie wiem.
Rozbieranie chińskich skuterów dla mnie nie stanowi żadnego problemu, niestety ten sprzęt jakoś mnie przerasta...
Chciałbym uzyskać kilka informacji na temat swojego skutera:
- jaki jest silnik montowany w tym skuterze? (chodzi o symbol)
- czy jest jakaś możliwość podniesienia nieco osiągów? (proszę nie pisać "kup sobie inny skuter")
- jaki olej powinno się lać do silnika a jaki do przekładni i co ile?
- jakie dystanse można przejeżdżać nim na raz nie narażając silnika na awarię (chłodzony powietrzem)
Jeśli przyjdą mi jakieś pytania do głowy - na pewno je zadam
Odnośnik do komentarza
14 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się