Maxfan Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Witam szykuje sie do kupna skutera, ale mam problem z wyborem pomiedzy tymi modelami: Kymco Xciting 250 lub Burgman 400? pytania: zalezy mi na predkosci 120min do 140 max zeby na autostradzie w miare zwinnie sie poruszac i spalanie nie wiecej niz 4,5l max 5l ktora wersje Kymco Xciting 250 wybrac co do roku z tych pierwszych podobno 2005 z lusterkami na czaszy mialy mankamenty? co do Burgman 400 nie znam tych motorow i nie wiem jaka wersje rok najlepiej kupic na fotce jest z 2004 i starsza 2002 kymco dlatego ze mam z nimi doswiadczenie i nigdy mnie nie zawiodly inne wersje xcitinga (nie znam) dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza
ptaku_1 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Z XC250 mozesz mies klopoty z serwisowaniem, ten model nie jest za bardzo popularny, poszukaj 500cm. Burgmany jesli sie nie myle w starej budzie sa na gazniku a w nowej na wtrysku. Przy AN400 wez pod uwage ze one lubia popic olej. Kymco (wersja 500) przy szybszej jezdzie moze spalic ciut wiecej niz 5l/100km, Burgman raczej nie przekroczy 5l/100km Poczytaj ten temat http://www.forum.burgmania.net/topic/11152-burek-400-vs-xciting/page__hl__xciting Odnośnik do komentarza
Lucjan73 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Wszystko zależy z jakiego żródła są te sprzęty. Z tego co wiem XC 250 nie był oferowany u nas w kraju i pewnie pochodzi z importu. W takim razie możesz mieć kłopot z serwisowaniem choć pewnie silnik jest podobny do innych wystepujących w Kymco. W temacie Burgmana to pewnie lepiej kupić nowszy model K3 jast na wtrysku ma według mnie ładniejsze zegary i ogólnie bardziej mi się podoba. Ten starszy to K2 lub tzw. "mercedes" nazwany tak z uwagi na tylne światła. Ogólnie ujmując w obu przypadkach należy kontrolować stan oleju, czasem lubi gdzieś zniknąć. Jest jeszcze temat stanu faktycznego obu egzemplarzy, ze zdjęć które zamieściłeś trudno coś wywnioskować (chyba że to zdjęcia poglądowe). Ważna jest historia pojazdu, z jakiego rynku pochodzi itp. Czasem paradoksalnie K2 może być w lepszej kondycjii od K3 wszystko zależy od egzemplarza. Odnośnik do komentarza
Klubowicze Jack Opublikowano 20 Czerwca 2012 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Chopie, bierz Ekscytacje 500i, nawet się nie zastanawiaj http://www.forum.burgmania.net/topic/15612-kymco-xciting-500i-2009r-salon-polska/ Odnośnik do komentarza
Walek Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Też szukałem coś z tych modeli, ale znalazłem takie ogłoszenie i zastanawiiam się nad yamahą http://allegro.pl/sh...item=2436244268 Odnośnik do komentarza
Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 20 Czerwca 2012 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 @Walek: te Yamahy spod Poznania to całkiem sensowny wybór. Przynajmniej wiadomo ile mają najechane i gdzie i kiedy były serwisowane. Jeśli model ci odpowiada to się za tym zakręć. @Maxfan: Zastanów się na czym ci zależy. Idealnego modelu nie ma. Skuterem 250 nie polatasz na autostradzie zbyt długo bo prędkość 140 jest gdzieś na czerwonym polu obrotów. Ja ze względu na prędkość taką jak opisujesz wybrałem Yamahę 400. Odnośnik do komentarza
emge Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Kup tego w najlepszym stanie, chyba że żaden nie będzie się nadawał (co nie jest takie rzadkie). Odnośnik do komentarza
RONIN Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 GrzechoCnik ma rację, na trasy z prędkością przelotową 120-140 250tka ewidentnie za słaba, yamahy które znalazłeś wyglądają kusząco, pod warunkiem, że będziesz głównie jeździł po mieście z trasami do 200km. prędkość przelotowa 100-120, sam się nad tym modelem zastanawiałem, miałem nawet upatrzoną sztukę ale ktoś mi ją sprzątnął i padło na scarabeo 500, i po 4 tys. km. cieszę się, że nie kupiłem 250cm. bo już by było mi mało. Odnośnik do komentarza
Gość Tajfun Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Chopie, bierz Ekscytacje 500i, nawet się nie zastanawiaj http://www.forum.bur...r-salon-polska/ Przecież jak potencjalny kupiec zobaczy ten termometr, to umrze ze śmiechu Odnośnik do komentarza
Lucjan73 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Panowie Walek i Maxfan nie wiem czy te skutery z pod Poznania są w waszym zasięgu finansowym i czy wogóle rozważacie zakup tego mdelu ale warto się dogadać i wspólnie udać się na zakupy w końcu zbliża się weekend. Sprzedający pisze że dwie sztuki odda za 18 tyś. i można coś jeszcze utargować. W takim układzie i pod warunkiem że opis jest zgodny ze stanem faktycznym jest to okazja. Odnośnik do komentarza
Klubowicze Jack Opublikowano 20 Czerwca 2012 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Prawda, prawda. Ładne Yamaszki. Warto wziąć. Tylko trzeba przemyśleć, czy 250tka wystarczy. Bo jeśli ktoś choć trochę jeździ w trasy, to przeważnie nie wystarcza. Mocy mało. Luck, niech moc będzie z Tobą! !starwars Mi już nawet 500tka nie wystarcza... Odnośnik do komentarza
Maxfan Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Yamahy nie chce mialem i fakt sa niezawodne, ale jak sie cos sypnie to maskra- a jak kupie burka na zamiennikach to juz wogole - czesci w cenach kosmicznych poza tym nie maja ladnych dopiero nowsze zaczeli robic fajnie co do wygladu ale ceny comos przeczytalem cala rozmowe z postu i sporo sie dowiedzialem ale sie lubicie hehe jedna dygresja dlaczego porownujecie w tamtym poscie Suzuki Burgman 400 z Xciting 500i ? i wlasciwosci ktore wogole nie powinny byc brane pod uwag, gdyz 400 nigdy nie bedzie lepszy od 500 co do osiagow jest roznica 33 KM a 40 KM zastanawialem sie tez nad 500cc xciting, ale daje sobie spokoj bo ma przeklamany licznik, wiecej spala w miescie i jak bym mial brac z 500cc to raczej doplacilbym i Burgmana 650 Executive juz gomialem kupowac na samym poczatku jednak musze kupic samochod (to nie italia - sporo deszczow), a z motoru nie zrezygnuje wiec szukam mniejszego i tanszego ma sie rozumiec ale zeby wybor byl jeszcze lepszy mam kilka pytan dzieki ktorym mysle ze pomoga mi ostatecznie: 1. co macie na mysli ze pije olej? ten w starej budzie k2? a ten k3 tez pije olej? czy chodzi o to samo co w silnikach 2T? ze wlewamy na 1000km litre oleju? czy jest jakas kontrolka w tym modelu K3 ktora swiecic zaczyna jak olej sie konczy? bo chyba nie na oko? 2. Suzuki Burgman 400 K3 - pod tego bym sie sklanial bardziej niezle osiagi no i na wtrysku - jaki rocznik jest najbezpieczniejszy z tej serii? 3. Xciting 250, 500i nie potrzbuje oleju? nie rozumie 4. Suzuki Burgman 400 K3 - przy trasie ile potrafi spalic? Odnośnik do komentarza
MartinT Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 ja mogę odpowiedzieć na pytanie 1... "Pije olej" to nie znaczy że dolewamy oleju do paliwa, tylko że trzeba często, oj bardzo często sprawdzać poziom oleju w silniku, ponieważ tenże zużywa olej (niezbędny do smarowania elementów). "Zużywa" - znika bezpowrotnie (nie kapie, nie poci)... kontrolka w K2 nie istnieje - oprócz bagnetu Odnośnik do komentarza
ptaku_1 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Nie slyszalem o piciu oleju przez XC AN400 na wtrysku (model K3 i nowsze) na trasie zejdzie ponizej 4l/100km przy normalnej jezdzie (ale w trasie warto zatrzymac sie i sprawdzic olej, moze byc tak ze przejedziesz 200km i bedzie trzymal stan a po nastepnych 100km moze byc juz malo oliwy) Odnośnik do komentarza
Maciej_f Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Potwierdzam iż K2 potrafi łyknąć olej. Ale taka jego uroda. Raz pije a raz nie. Mimo wszystko tej małej wady jazda daje ogromna przyjemność. Miałem "Mercedesa" i nie narzekałem że trzeba olej sprawdzać i dolewać. Jeśli zaczynamy patrzeć na koszty to chyba żaden maxi czy biegowiec nie bedzie tak tani jak 50 ccm. Co by nie było każdy pojazd to koszt, ale i frajda użytkowania. Wszytko trzeba brać pod uwagę. Odnośnik do komentarza
Lucjan73 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Niestety z tym olejem to prawda, tylko dlaczego ? Odpowiem - większość egzęplarzy jest sprowaszona z przekręconymi licznikami. Na szafie masz 20 tyś. a w rzeczywistości 50 - 70 tyś. km i nic dziwnego że olej znika. Polska to dziwny kraj .... Odnośnik do komentarza
MartinT Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Lucjan73: ja nigdy nie narzekałem na to że mi znika olej ... a przebieg mam ponad 52 tys. ...no chyba, że mi też kręcili licznik ... Odnośnik do komentarza
ptaku_1 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Moj AN400 K5 w chwili sprzedazy mia cos w okolicyl 30k km i bral okolo 200-300ml na 1000km, ale przed remontem potrafił lyknac 1L na 1000km. Teraz mam XC500 zrobilem nim okol 1500km i nie stwierdzilem ubytkow oliwy. Odnośnik do komentarza
Maxfan Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Witam czyli mam rozumiec ze w burgmannie nie zrobil kontrolki ze olej zaczyna sie konczyc? i dal nam bagnet jak na wojnie zolnierzowi poza bronia? hahah a czy mozna taka kontrolke samemu dorobic? ktos kiedys sie tego podjal? nie rozumie dlaczego tak dziala to picie oleju ze 200km i bedzie trzymal stan a po nastepnych 100km moze byc juz malo oliwy) i to samo sie tyczy wersji K3,4,5? nikt tego nie dowiedzial sie w serwisie Suzuki? przeciez to mozna zbankrutowac jak ja po 200km musze lac olej ;/ Moj AN400 K5 w chwili sprzedazy mia cos w okolicyl 30k km i bral okolo 200-300ml na 1000km, ale przed remontem potrafił lyknac 1L na 1000km. Teraz mam XC500 zrobilem nim okol 1500km i nie stwierdzilem ubytkow oliwy. co dokladnie w nim remontowales? ze tak spadlo pobieranie oleju?Suzuki Burgman 400 K2 mnie nie interesuje od K3 w gore i teraz jaka jest roznica pomiedzy Suzuki Burgman 400 K3, a k4, k5? poza cena oczywiscie? ktory polecacie, abym kupil model? Odnośnik do komentarza
ptaku_1 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Robilem pelen remont silnika: nowe pierscienie, nowy tlok, szlif cylindra, nowa klawiaturka zaworow. Kosztowalo to 1/3 wartosci skutera. Odnośnik do komentarza
Maxfan Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 No to sporo robiles, ale czemu az tak powaznie? czyzby burgmany standardowo potrzebowaly takich remontow po ilus tam KM przebiegu? ktora wersje Suzuki Burgman 400 K... bys mi poradzil kupic? Odnośnik do komentarza
didi Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 jaka jest roznica pomiedzy Suzuki Burgman 400 K3, a k4, k5? poza cena oczywiscie? też się kiedyś nad tym zastanawiałem K3 K4 - schowki te małe pod kierownicą możesz tylko uchylić --->> K5 K6 możesz uchylić i klapki przekręcić w bok masz wtedy lepszy dostęp K5 końcem roku miał mały lifting -->> białe kierunki i plastik między szybą a reflektorem malowany w kolorze nadwozia w K3 K4 musisz przed kupnem zobaczyć czy te zamknięcia schowków są całe bo przeważnie mają wyrwane zawiasy bo każdy myśli że da się je po otwarciu przekręcić ja polecam K5 Odnośnik do komentarza
ptaku_1 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Ja bym sie skupil na modelu z wtryskiem czyli od K3 w gore. Czy kazdy AN tak ma zapewnie nie, ale ladnego Burka (czytaj w dobrej kondycji kupic to nie lada sztuka, szukaj egzemplarza z pierwszej reki zawsze to mniejsze ryzyko) Odnośnik do komentarza
Klubowicze Jack Opublikowano 21 Czerwca 2012 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 zastanawialem sie tez nad 500cc xciting, ale daje sobie spokoj bo ma przeklamany licznik, wiecej spala w miescie i jak bym mial brac z 500cc to raczej doplacilbym i Burgmana 650 Executive juz gomialem kupowac na samym poczatku jednak musze kupic samochod (to nie italia - sporo deszczow), a z motoru nie zrezygnuje wiec szukam mniejszego i tanszego ma sie rozumiec Maxfan, ja mam dla Ciebie proste rozwiązanie. Daj sobie spokój z 4setką. Kupuj 650, a samochód kup mniejszy i tańszy. Odnośnik do komentarza
Maxfan Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 też się kiedyś nad tym zastanawiałem K3 K4 - schowki te małe pod kierownicą możesz tylko uchylić --->> K5 K6 możesz uchylić i klapki przekręcić w bok masz wtedy lepszy dostęp K5 końcem roku miał mały lifting -->> białe kierunki i plastik między szybą a reflektorem malowany w kolorze nadwozia w K3 K4 musisz przed kupnem zobaczyć czy te zamknięcia schowków są całe bo przeważnie mają wyrwane zawiasy bo każdy myśli że da się je po otwarciu przekręcić ja polecam K5 pomiedzy K3,4 a K5 wizualnie mam rozumiec zaszly zmiany,a od strony mechaniki cos robili? co do kupna to mam zmiar wybrac sie do Niemiec po skuter i nim wrocic juz kupilem tam 3 wczesniejsze, udokumentowane naprawami, a nawet jesli mialy wieksze przebiegi to i tak byly silniki w swietnym stanie (opinia mechanika) z oryginalnymi czesciami itp. z kuframi, dodatkami - a z tego co sie zorientowalem w Niemczech jest ich sporo tak samo ja podchodze do teamtu przy sprzedazy - dbalem o nie i nowi wlasciciele sa bardzo zadowoleni... ale do tego trzeba miec inna mentalnosc Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się