Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jakie 400 wybrać SW-T400 , YP400 ,Burgman 400 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodatkową zaletą SW-T400/600 jest jeszcze to o czym nikt wczesniej nie wspomniał, że ma ona silnik wkręcony na sztywno w ramę, z uwagi na to ma najmniejszą masę nie resorowaną na tylnym kole - rozwiązanie bardzo zbliżone do klasycznego motocykla. Lepsze rozłożenie masy pomiędzy przednim i tylnym kołem. Co do poręczności w mieście ja nie widzę większych różnic pomiędzy YP400 - SW-T400 a jeździłem obydwoma. Zawieszenie też na korzyść Hondy min. brak tępego dobijania tylnego koła. Aksamitna praca silnika u Hondy. Dla mnie praca silnika (wibracje, dźwięk) w YP400 są nie do zaakceptowania.

Opublikowano

witam:) tak na marginesie:)dopowiem ze spidermax gt 500 tez ma na stale silnik do ramy i na dodatek rama cala alu:) a kola 16 cali co daje niesamowite wrazenia z jazdy:) mimo wagi 204kg....pozdro:)

Opublikowano

Powiedz mi prosze KOT45, gdzie Mariot może kupić do końca kwietnia - tego roku Spidermaxa (nowego) na pełną fakture VAT ?

  • Administrator
Opublikowano

Malaguti ogłosiło niedawno upadłość. To co się teraz sprzedaje w EU to resztki stanów magazynowych... więc w PL nowego nie kupisz i nie wprowadzaj zamieszania!

Poza tym pytanie było jasne... SW-T 400, YP400 lub AN400.... CZTERYSETKI !!!

Opublikowano

masz wiadomosc panie:)http://www.malaguti.info.pl/ no moze tu:) sa dilerzy i salony:)

Nie ma tam nawet wzmianki o Spidermaxie 500, jak tak dalej pójdzie to uważaj jak otwierasz lodówke albo konserwe możesz tam zobaczyć swojego Malaguti Sidermax GT 500 :D

Opublikowano

Spidermax bardzo mi się podoba cena jest odpowiednia ale malaguti jest juz prawie historią a w polsce juz nic tej marki nie kupisz.

A co do hondy i yamahy to teraz po przeczytaniu wszystkich postów mam jeszcze wieksze wątpliwości i jestem bardzo skołowany bo wychodzi na to że majesty to ciasny trzęsący się strasznie z powodu 1 garka , ale i tak trzęsie się mniej od 500 piaggio :D

A co do hondy to krowa która się nie nadaje do miasta ma lepszy silnik i ma lepsze zawiasy no i ma ponoć miejsca więcej niż yamaha.

Powiem wam jeszcze że nasz kraj jest 20lat do tyłu jeśli chodzi o rynek motocyklowy bo w/g mnie skandalem jest brak podstawowych modeli na salonach u dilerów i trzeba te motocykle kupować w ciemno lub jechać aby je zobaczayć na 2gi koniec polski.

Na przykład jedyny sw-t400 na krórym można usiąść jest Rumii koło Gdyni a yp400 jest w Warszawie.

Opublikowano

A co do hondy to krowa która się nie nadaje do miasta

:D

:D to się bardzo zdziwiłem po przeczytaniu powyższego... to, że jest ciężka (nooo, lekka nie jest) nie oznacza wcale, że SW-T jest ciężką krową, która nie nadaje się na miasto -absolutnie się z tym nie zgadzam !

Żwawy silnik i wąskie wymiary powodują, że SW-T w miejskiej dżungli czuje się jak rybka w wodzie: zwinna, gibka... wiem co piszę !!! !YES

Opublikowano

Posucha w moto a szczególnie w testówkach to fakt, sprawe wyjaśniał nie tak dawno Qwaki >>WDUŚ #60<<. Ja mam dla Ciebie inne rozwiązanie, poproś kogoś z klubu o możliwość "przymiarki" do jednego i drugiego sprzętu. Najlepiej kogoś z okolicy choć nie wiem czy akurat w Twoim regionie są posiadacze takich skuterów. Dzisiaj jest czwartek a w tym dniu grupa z Warszawy ma spotkanie, tam napewno była szansa spotkać SW-T jak i YP i mógłbyś porozmawiać bezposrednio z użytkownikami. Wiadomo że z Białegostoku do Warszawy nie jest blisko ale nie jest to drugi koniec Polski, może warto się wybrać w końcu masz zamiar wydać troche kasy i nie chcesz kupować w ciemno.

Opublikowano

Zawieszenie też na korzyść Hondy min. brak tępego dobijania tylnego koła. Aksamitna praca silnika u Hondy. Dla mnie praca silnika (wibracje, dźwięk) w YP400 są nie do zaakceptowania.

Jeśli chodzi o wibrację i dźwięk, to zależne od gustu, mnie, to się nawet podobało. Zawieszenie tu Bogdan masz całkowitą rację i zapomniałem o tym, jest dużo, dużo lepsze i komfortowe, tak jak pisałeś nie dobija. Aksamitna praca silnika ? Jak Ty to pięknie ująłeś, czyż byś tęsknił za Zacną marką? :D No co zacne to zacne. !winkiss

Ps. Kolego Mariot, poczytaj testy tych sprzętów, najlepiej jak Ci podpowiedział kolega Przemas zrób jazdę próbną, na jednym i na drugim, lub trzecim, ja np. zakochałem się w mojej Hondzie, jestem urzeczony jej wykonaniem zegarów, i pięknego tyły, nie widziałem tak dużych świateł pozycyjnych, co wpływa na moje bezpieczeństwo podczas jazdy w nocy, i nie zamienię jej na razie na nic innego. Tak jak widzisz musisz się po prostu dopasować, zobaczyć, pomacać, jedni lubią blondynki inni szatynki, czy blondynów czy szatynów, tak to jest.

EDIT :

A co do hondy to krowa która się nie nadaje do miasta ma lepszy silnik i ma lepsze zawiasy no i ma ponoć miejsca więcej niż yamaha.

Prosisz o poradę, nigdy nie siedziałeś na tych skuterach a wydajesz takie opinie?

Ponoć ma być koniec Świata, tylko kiedy ?

Na temat AN400, się nie wypowiem, bo nigdy nie jeździłem, ale na wszytko jeszcze jest czas. !winkiss

Opublikowano

A dlaczego uwazasz, ze YPke bedzie trudno sprzedac? Jakies ukryte wady?

Ja wlasciwie tylko ogladalem sie za Majka, wiec...

Porozmawiaj z tymi, którzy "zawodowo" zajmują się sprzedawaniem maxiskuterów. Oni orientują się w kwestii podaży rynku. Niektórzy nawet już nie chcą ściągać YP400, cytat: "z Majesty to się trzeba bujać kilka miesięcy, a Burgman to się sprzedaje w tydzień".

Zdecydowanie nie chodzi tu o ukryte wady. Wielu powie Ci, że YP400 jest mniej awaryjna od AN400, choć ja uważam, że od 2007 roku awaryjność YP400 i AN400 są na porównywalnym poziomie. Mit awaryjności Burgmana wynika z wadliwej konstrukcji uszczelniaczy zaworowych w silnikach sprzed 2007 roku i ze ... statystyki - w naszym kraju jest znacznie więcej zajeżdżonych Burgmanów niż Majesty. A dlaczego? Bo jest chętniej kupowany.

Opublikowano

:D

:D to się bardzo zdziwiłem po przeczytaniu powyższego... to, że jest ciężka (nooo, lekka nie jest) nie oznacza wcale, że SW-T jest ciężką krową, która nie nadaje się na miasto -absolutnie się z tym nie zgadzam !

Żwawy silnik i wąskie wymiary powodują, że SW-T w miejskiej dżungli czuje się jak rybka w wodzie: zwinna, gibka... wiem co piszę !!! !YES

Cytat z opisu klubowego testu by: MariuszBurgi

"Honda SW T-400 to tak naprawdę stary dobry znajomy Silver Wing 400 tylko w nowym opakowaniu. Skuter lepiej czuje się na trasie niż w miejskich aglomeracjach, co oczywiście nie oznacza, że nie może służyć jako codzienny środek transportu.

Wyraźnie czuć nadwagę 250 kg. masy własnej jednak w trasie zapominamy o tym a wręcz może to być zaletą."

Sądze że osoba która pisałą te słowa jezdziła pewnie wieloma skuterami i wiedziała co pisze.

Dalsze wnioski wyciągnołem z tego testu: http://www.scooter-station.com/Comparatif-Yamaha-YP-400-Majesty.html

Yp400 po zmianach w 2009r charakterstyka silnika całkiem inna niż w rocznikach do 2009r

(zmiany w przekładni oraz nowe mapy wtrysku itp) zrobiła się bardziej zrywna w przdziałach od 0-70 km/h , a reakcja na gaz przy tych prędkościach jest bardziej spontaniczna niż w hondzie.

Hamulce ma lepsze yamaha.

A prawie 30kg otyłośc hondy jest cały czas odczuwalna w ruchu miejskim.

Yamaha przegrywa z honda jeśli chodzi o zawiasy ,stabilnośc ,oddawanie mocy ,płynnośc oraz oraz kulture pracy silnika no i jakośc wykonania.

Czyli po przeczytaniu testu wynika że yamaha bije na głowe honde w mieście a honda bije na głowe yamahe na trasie.

95% rad zawartych w postach pokrywa się z wieloma testami krajowymi i zagranicznymi które przczytałem w przciągu kilku dni i za nie wielkie dzięki.

Opublikowano

Mariot, napisz jakiego wyboru, dokonałeś !OKK

  • Klubowicze
Opublikowano

Im więcej będziesz czytał testów naszych czy zagranicznych tym większy będziesz miał mętlik w głowie.Wiem bo sam tak miałem.

Generalnie moim zdaniem jednak Honda wygrywa.

Zawieszenia i silnik to coś czym przekonuje bez dwóch zdań.

Ułamki sekund lepsze lub gorsze przyspieszenia w przedziałe 60-100km/godz. to jakiś żart.

Wago +20-30 kg. przt tak wyważonych sprzętach to nic.Gdyby to był motocykl turystyczny gdzie środek ciężkości jest metr nad ziemią to co innego.Skuter którym jeżdzę waży więcej niż mój poprzeni motocykl ale przez rozkład masy wydaje się lżejszy o 70 kilo albo i lepiej.

Zrobisz jak zechcesz ale komfort jaki oferuje Honda jest jednym z najlepszych.

I nie ważne czy to miasto,trasa czy fatalne drogi oznaczone na biało na naszych mapach(sam jździłem już parę razy po szutrach drogami leśnymi)Honda jest !OKK

Opublikowano

Porozmawiaj z tymi, którzy "zawodowo" zajmują się sprzedawaniem maxiskuterów. Oni orientują się w kwestii podaży rynku. Niektórzy nawet już nie chcą ściągać YP400, cytat: "z Majesty to się trzeba bujać kilka miesięcy, a Burgman to się sprzedaje w tydzień".

Zdecydowanie nie chodzi tu o ukryte wady. Wielu powie Ci, że YP400 jest mniej awaryjna od AN400, choć ja uważam, że od 2007 roku awaryjność YP400 i AN400 są na porównywalnym poziomie. Mit awaryjności Burgmana wynika z wadliwej konstrukcji uszczelniaczy zaworowych w silnikach sprzed 2007 roku i ze ... statystyki - w naszym kraju jest znacznie więcej zajeżdżonych Burgmanów niż Majesty. A dlaczego? Bo jest chętniej kupowany.

Nie wiem, z czego wynikaja problemy ze sprzedażą YPki. Na otomoto w PL jest 90 burgmanow (57 jako bezwypadkowe) a tylko 18/11 Majek.

Jak napisalem, szukalem YPki i taka znalazlem (prawie nowke sztuke z polskiego salonu). Jestem zadowolony, choc porownania nie mam.

Burgman po prostu mi sie nie podoba. Choc czytajac teraz wasze opinie, moze popatrzylbym tez na Honde. Teraz juz i tak za pozno.

Jeszcze zajrzałem na otomoto na Hondy. Obecnie są 2 sztuki, jedna 600 i jedna 400. Wybor zaden jezeli chodzi o rynek wtorny. Zostaja wiec tylko Yamaha i Suzuki

Co do wibracji, to sa dosyc fajne przy okolo 3k obr, czyli przy wolnym toczeniu sie i delikatnym przyspieszaniu.

Przy normalnej ruszaniu od 0, wibracji nie ma bo obroty stoja na 4-5k obr. Czyli poza zakresem 'wibracyjnym'.

Warn i zakaz pisania do czasu zmiany rubryki "miejscowość", proszę o PM informującego o zmianie, w innym przypadku restrykcje nie zostaną zmienione.

Wpis "okolice" nie jest zaakceptowany. Koniec przekazu.

Pozdrawiam, dr.big.

Opublikowano
Nie wiem, z czego wynikaja problemy ze sprzedażą YPki. Na otomoto w PL jest 90 burgmanow (57 jako bezwypadkowe) a tylko 18/11 Majek.

W PL były różne ciekawe zjawiska na rynku motoryzacyjnym. Poldasów też się sprzedawało więcej niż BMW, co jednak nie koniecznie świadczyło o przewadze technicznej Poldasa nad produktami BMW.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam.Czy ma ktoś dane osiągów tych trzech 400?Czy faktycznie Burgman 400 rozpedza się do 100 w 12s?Szukam dobrej sztuki od ponad miesiąca.Teraz mam stare BMW F650 i boję się braku dynamiki.Nie potrzebuje super osiągów,ale nie chcę mnieć problemów z wyprzedzaniem tirów.

  • Klubowicze
Opublikowano

Kup SW-T 400 i załóż rolki DrPuley 22gr. i białą sprężynę sprzęgła Malossi.

Nikt Ci nie fiknie :msn-wink:

A tak poważniej cały czas będziesz miał max. moment obrotowy pod ręką.

Żaden inny skuter o poj. 400 Ci tego nie da.

  • Sympatycy
Opublikowano

....SW-T...bardzo dobry wybór...jeszcze jak trafisz salon Polska to nie będziesz miał żadnych problemów.

  • Klubowicze
Opublikowano

Żaden inny skuter o poj. 400 Ci tego nie da.

Chyba że Kymco Xciting 400i... Ten też ma godne osiągi, no ale nonotłok niestety...

  • Klubowicze
Opublikowano

To fakt Kymco mnie zadziwia.

Ale pytanie było o konkretne typy. Z tych wybrałbym SW-T

  • Klubowicze
Opublikowano

Było już kilka dyskusji na ten temat na forum. Dobrze przeszukaj.

Ja też rekomenduję z pośród wymienionych SW-T, a czy 400 czy 600 to już wybór przyszłego kierownika.

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Mały kamyk do ogródka hondy. Konfort wsiadania, zsiadania i podróżowanie pasażera.

Np. w ocenie mojej żony brak pełnych podestów dyskwalifikuje hondę. Na tylnym siedzeniu mniej miejsca w porównaniu do Burgmana 400 o Burgmanie 650 - nawet nie wspominam.

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie wiem jakiego wzrostu jest twoja żona ale moja ( 160cm ) nie jest zachwycona B650. Siodło jest co prawda wygodne ale za szerokie i źle się jej trzyma nogi. Nie pieje też z zachwytu nad pełnymi podestami bo na zwykłych podnóżkach ( jak np. w każdym biegowcu ) może się po prostu zaprzeć opierając plecami o kufer a na podestach nogi jej się przesuwają ( a to bardzo istotne jak np. w trakcie jazdy odwraca się robiąc zdjęcia do tyłu - bez 100% pewności że jej nogi nie przesuną śię jest to niebezpieczne i nie komfortowe). Wsiadanie i zsiadanie jest w obu takie same.( zwykłymi motocyklami przejeździła kilkadziesiąt tyś. km na SW-T 73 tyś a B650 ok 2 tyś. )

Tak więc te zarzuty są czysto indywidualne

PS

Koleżance o wzroście ok 175- 180 jest na B650 SUPER

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Dobra Arturo - poddaje się.

Takich przebiegów nie mamy (i nie wiem czy zdążymy zrobić zanim się zestarzejemy :( ) Za długą mieliśmy przerwę w jeździe na 2oo.

Masz racje - kwestia indywidualna. Po prostu w naszym przypadku po bardzo, bardzo długiej przerwie, żona pewniej czuje się wsiadająć i zsiadając ze skutera z pełnymi podestami. Wzrost też swoje robi - 164 cm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...