Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jakie 400 wybrać SW-T400 , YP400 ,Burgman 400 ?


mariot

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post ,więc na wstępie witam wszystkich maxi-maniaków.

Z maxi-skuterami do tej pory miałem niewiele wspólnego

Tydzień temu sprzedałem motocykl miałem sobie dać na wstrzymanie i kupić coś dopiero w następnym roku.

Ale wyszło jak wyszło i ze względów fiskalnych do końca kwietnia muszę kupić jakiś jednoślad.

Zdecydowałem się tym razem na maxi-skuter kwota jaką mogę przeznaczyć na zakup skutera pozwala wybierać max do poj. 400cm3.

Napaliłęm się na nowe piaggio x10 350 abs/asr ,ale ten model zaczynają produkować na początku maja więc odpada.

Zostaje honda SW-T400,majesty 400 oraz burgman 400 wszystkie z ABS-em .

Na żadmym skuterku nawet nie siedziałem wieć po części jak zwykle kupuje w ciemno.

Prosze was o porade co w moim przpadku sprawdzi się najlpiej skuterek będzie smigał w 75% po mieście, moje dane techniczne to 190cm i 89kg :D

Odnośnik do komentarza

Moje subiektywne zdanie: Honda. Najlepiej pracujący silnik (2 cylindry) - będzie najlepiej ciągnął, oraz prawdopodobnie najmniejsze problemy z serwisowaniem. A który Ci się najbardziej podoba wizualnie i na którym Ci się najwygodniej będzie siedziało - to już Twoja sprawa.

Niewiele Ci czasu zostało..

Odnośnik do komentarza

No cóż jeżeli kasa w Twoim przypadku nie jest najważniejsza to kupuj Honde. Na Twojej liście jest to jedyny skuter z dwoma cylindrami a to naprawde ma znaczenie. Nie ma co rozpisywać się na temat awaryjności bo jak sądze kupujesz nowy sprzęt z salonu i będzie na gwarancjii. Moja rada szukaj w okolicy salonu Hondy, Suzuki, Yamahy podjedź, przymierz się - bo Twoje odczucia są najważniejsze i kupuj. W przypadku Hondy nie musisz martić się o sprawy techniczne tu nic Cię nie zaskoczy.

Odnośnik do komentarza

Niska awaryjność, wysokie przebiegi, kultura pracy, to w skrócie trzy podstawowe argumenty. SW-T kosztuje co prawda więcej, ale jest to, moim zdaniem, warte "zachodu", a pomiędzy skuterami jedno- i dwucylindrowymi nie ma właściwie sensu porównania :) .

Odnośnik do komentarza

Widze ze podpowiedzi same za hondą

Ja skuterem jeżdzę od 6 sezonów. skuter uzywam na dojazdy do klientow w miście mieszkam kilka kilometrów poza miastem.

4 sezony burgman 200 od 2007 do 2011

1 sezon kymko dowtown 300i abs

w tym roku kolejna zmiana wybralem burgman 400 wersie limitowaną.

oto moje odczucia z wiosennych poszukiwań.

1 poczytałem i napalilem się na honde integrę może nowe bmw( po kupnie kymko rozwazalem skutery tylko z abs)

2 ostygłem przyjżałem sie ( brak przestrzeni bagażowej eliminowal te skutery ) brak przestrzeni na przełożenie skuterowe nogi przed siedzeniem.

a co zatym idzie mniejsza wygoda.

3 poczytałem form i opinie hura biorę sw-t400 dwa cylindry itp itd...

4 pojechalem do salonu ( LUBLIN) wsiadlem jest prawie ok bagazniki pozycja itp.. ( troszke przeszkadza plastik przy wysiagnięciu nóg do przodu) ale ..

brak mojego ulubionego białego koloru w wersji 400 więc przyjżałem sie JEDNOCYLINDROWEMU burgmanowi i co..

Honda wydała się przy nim jakać przestarzała z wyglądu chociaż burgman 400 ma już 5 lat aktualna wersja design 2007 -BIały , wygodny , przestrzen bagażowa ogromna.a silnik dziala bez zarzutu więć:

5 Kupiłem bialego burgmana 400 L2 i jestem ekstremalnie zadowolony z wyboru.

reasumując część osób patrzy na parametry część na design inni na wyposażenie.

a silnik -- czy ktoś widzial awaryjnego burgmana???

pozdrawiam czytających.

Odnośnik do komentarza

Nie chcę sie rozpisywać, bo widzisz sam, że Honda będzie zdecydowanie najlepszym wyborem.

2 cylindry i niska awaryjność to dwie najlepsze cechy tego skutera.

Jak będzie Ci ciasno to wywalasz oparcie i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

a silnik -- czy ktoś widzial awaryjnego burgmana???

pozdrawiam czytających.

Widział, widział wystarczy poczytać forum.

Generalnie to musisz się przymierzyć do sprzętu tak jak radzą koledzy, ze względu na ergonomię każdego pojazdu.

A jednak co dwa cylindry to dwa cylindry. Poprostu inna jazda.

Odnośnik do komentarza

W Białymstoku mamy yamahe i suzuki ale hondy juz nie.

Yamaha i Suzuki nie maja na salonie yp400 ani B400 ,wiec przymiarka odpada.

Po przeczytaniu testów 3 skuterów odpada burgman400 z powodu min słabego zawieszenia.

A w/g testu Honda wychodzi na to ciężką krowe której silnik z 2 cylindrami z powodu 30kg nadwagi nie jest szybszy od jedno cylindrowych 400-tek.

Yamaha w/g testu to taki złoty środek po mieście jest troche bardziej zwinna od hondy.

http://www.motogen.pl/laboratorium/testy-skuterow-i-motorowerow/suzuki-burgman-an400-abs-zadaj-szyku-na-miescie,art20.html

http://www.motogen.pl/laboratorium/testy-skuterow-i-motorowerow/yamaha-yp400-majesty-nowe-wcielenie-krolowej-trzech-kamertonow,art21.html

http://www.motogen.pl/laboratorium/testy-skuterow-i-motorowerow/go:2/honda-sw-t400-abs-nowosc-z-nadwaga,art18.html

Honda jest droższa od yamahy o 2250zl.

O co chodzi z tymi DWOMA cylindrami czy naprade to odgrywa tak wielką role ?

Na którym ze skuterów będzie więcej miejsca dla kierowcy ze 190cm bo w/g testów na sw-t400 i na yp400 jest podobnie ?

Odnośnik do komentarza

(...)O co chodzi z tymi DWOMA cylindrami czy naprade to odgrywa tak wielką role ?(...)

Kultura pracy jednostki jest nieporównywalna- po prostu inny świat :) .

Odnośnik do komentarza

Oczywiście przychylam sie do opini o silniku dwu cylindrowym choć chyba troszkę więcej pali pb.

co do wzrostu wcześniej nie zauważyłem tej danej ale na każdym 400 oparcie do wyżucenia albo przeróbki bo kolana za wysoko. jam mam 176 i oparcie max odsunięte.

w związku z tym iż słucham muzy w kasku lub gadam przez telefon to praca jednocylindrówki mi nie przeszkadza więć jeszcze raz powtarzam zalecam przymiarkę i obejżeć na żywo - całkiem inne odczucia od tych opisowych i subiektywnych poszczególnych właścicieli.

"zadać sobie jedno najważniejsze pytanie. co chcę robić ? i zacząć to robić!!!!"

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 26.04.2012 o 09:59, dr.big napisał:

Kultura pracy jednostki jest nieporównywalna- po prostu inny świat :) .

Dnia 26.04.2012 o 10:06, Geni napisał:

Sprawa jest mniej więcej taka sama, jak przy porównaniu kultury pracy silnika poldasa z silnikiem mercedesa.

Oczywiście racja... ale należy pamiętać, że nie każdy potrzebuje 2 garków i nie dla każdego ta kultura jest tak ważna. Poza tym zależy jaka 1-cylindówka. Są takie, które pracują łagodnie a są takie, które generują spore ilości wibracji. Np. 500-tka mastera faktycznie może męczyć i zalatuje vibratorem :)

Co do tematu... takich dylematów na forum było już baaardzo dużo... wystarczy poszukać w archiwum. Przede wszystkim SW-T 400 będzie z tego wszystkiego największy i najcięższy. W trasie prowadzi się najlepiej. Praca silnika- miód. Spalanie porównywalne z jednocylindrowymi 400tkami. Jedyne co przemawia (jak dla mnie) za An 400 czy Yp 400 to ciut lepsza poręczność w mieście.

Polecam także dział testy ze strony głównej. Wszystkie w/w maxi są tam obecne.

Odnośnik do komentarza

(...)w związku z tym iż słucham muzy w kasku lub gadam przez telefon to praca jednocylindrówki mi nie przeszkadza (...)

To nie chodzi tylko o dźwięk, ale głównie o drgania przenoszone na cały skuter :) .

Inaczej chodzi jednocylindrówka, inaczej rzędowa dwójka (z różnymi rozwiązaniami niwelującymi drgania), a jeszcze inaczej dwójka V90°... niezależnie od doznań dzwiękowych...

Odnośnik do komentarza

Nie przymiarki, tylko jazda próbna!

Aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że jazda próbna SW-T jest osiągalna prędzej w jakimś komisie, niż w salonie Hondy.

Jeśli zdecydujesz się na SW-T to, przy twoich gabarytach, raczej warto dopłacić do 600-ki...

Aha, w kwestii wibracji: W moim odczuciu odczuwalne wibracje jednocylindrowego silnika AN400 są znacznie niższe niż np. silnika V2 w Gladiusie, czy DL650. Dużo zależy więc od twoich preferencji, od tego jakim motocyklem jeździłeś wcześniej i jaki jest twój poziom tolerancji dla wibracji silnika.

Odnośnik do komentarza

Dodaj jeszcze jeden czynnik.

Trwałość silnika wielocylindrowego jest znacznie większa od jednocylindrowców.

Wynika to z prostej zasady - lepsze wyważenie, mniejsza masa tłoków, mniejsza prędkość tłoka względem gładzi cylindra niż w jednocylindrowcu o większym skoku przekładają się na większe przebiegi między remontowe oraz większą odporność maszyny na długotrwałe utrzymywanie prędkości autostradowych.

W mieście oczywiście ma to mniejsze znaczenie.

Zaletą jednocylindrowca jest oczywiście mniejsza masa jednostki napędowej, a ona jest ważna w mieście.

Każdy skuter, oprócz kilku o nietypowej konstrukcji napędu, będzie miał tą nieprzyjemną cechę, że ma większą niż w motocyklu masę nieresorowaną, co na nierównej nawierzchni najbardziej powinno objawiać się w Burgmanie 400.

Pozdr

Odnośnik do komentarza

Czy te dodatkowe 30kg hondy w porównaniu do yamahy będzie aż tak znacząco wpływać na gorszą zwinność hondy w mieście gdzie w 75% będzie tam przezemnie użytkowany ?

Czy to prawda że honda nie ma regulowanych klamek hamulców ?yamaha je posiada.

Mam drobne dłonie i to dość istotna sprawa.

Odnośnik do komentarza

30kg, to niby niedużo, ale jak się łącznie spojrzy na łączną masę sprzetu to robi się 250kg, do czego trzeba dodać oleje, paliwko i bagaże. Mój obecny motocykl ma na sucho 278kg i daję radę, ale prawdę mówiąc zawsze byłem i bedę zdania, że do miasta im mniej kg, tym lepiej.

Sam więc musisz wybrać, ale prawdę mówiąc dla siebie do eksploatacji miasto i okolice plus czasami trasa wybrałbym YP-kę.

Odnośnik do komentarza

W zakresie poręczności w mieście, do większej masy SW-T dodałbym gorszą geometrię przedniego zawieszenia (gorszą na miasto, lepszą na trasę) tj. większy kąt główki ramy. Ale do wszystkiego można się przyzwyczaić, więc powtórzę jak mantrę - Jazda Próbna...

YP-ka ma jedną, specyficzną wadę, o której "dżentelmeni nie rozmawiają" (a ja dowiedziałem się niedawno i to z kilku źródeł) - ciężko ją będzie sprzedać (tu niewątpliwie AN400 ma bez porównania łatwiej).

Odnośnik do komentarza

To i tak mała wada.

Są takie sprzęty, co potrafią sobie na trasie same "zespawać" panewkę z wałem i też są fajne - nie mam na myśli żadnego z trzech rozpatrywanych :) .

Odnośnik do komentarza

Chyba biore majesty skuter bedzie jezdził poza miasto max 2 razy w roku a ostatni motocykl jaki miałem ważył 249kg i to była masa jak dla mnie za duża do jazdy po mieście .

Zresztą do majesty dokładają oryginalne graty yamahy kufer z płytą i oparciem .

Oraz nieorginalne podgrzewane manetki oraz torbe.

No i jest tańszy o 2250zl.

Zna ktoś francuski bo znalazłem fajny test yamahy i hondy

http://www.scooter-station.com/Comparatif-Yamaha-YP-400-Majesty.html

Za pomocą gogogle tlumacza wyczytałem że od 120km/h honda pokazuje klase i można ja traktować jak luksusowy pojazd GT,typowo turystyczny pojazd.

A yamaha do 120km/h prwie nie odstaje od hondy dynamiką , powyżej tej prędkości robi się nerwowa , ma lepsze hamulce,bardziej miejski pojazd.

Odnośnik do komentarza

Ja w zeszłym roku miałem mozlowość jeżdzenia na Burgman 400 i Honda 400. Na jednym i drugim jest dużo miejsca (mam 112kg wagi i 185 wzrosatu)> Honda jakby była węższa i może lepiej jeździć w miejskich korkach. Ponadto Honda zdecydowanie lepiej się przyśpiesza, ale suzuki zdecydowanie lepiej trzymało sie drogi i to szczególnie w zakrętach. Honda faktycznie uchodzi za bezawaryjna, ale ja w swoim burgmanie nic nie robiłem przez 16.000km. Najlepiej zobacz ogłoszenia sprzedaży skuterow w pobliżu twojej miejscowości i pojedź i zobacz.

Burgman ma chyba większy kufer i więcej schowków.

Odnośnik do komentarza

Zna ktoś francuski bo znalazłem fajny test yamahy i hondy

Testy tych pojazdów masz po polsku na naszej stronie głównej !winkiss z tego co kojarzę.

Jeździłem i YP400 i SW-T400 obydwa mi się podobają i bardzo dobrze się nimi jeździ, jak dla mnie, kąty główki mnie nie interesowały. Praca dwu i jedno cylindrowca, to już do oceny osobistej.

Odnośnik do komentarza

...

YP-ka ma jedną, specyficzną wadę, o której "dżentelmeni nie rozmawiają" (a ja dowiedziałem się niedawno i to z kilku źródeł) - ciężko ją będzie sprzedać (tu niewątpliwie AN400 ma bez porównania łatwiej).

A dlaczego uwazasz, ze YPke bedzie trudno sprzedac? Jakies ukryte wady?

Ja wlasciwie tylko ogladalem sie za Majka, wiec...

Odnośnik do komentarza

W moich stronach skreślił bym najpierw Burgmana -choćby ze względu na awarie jakie dopadają tą markę i powtórny brak autoryzowanego serwisu w Poznaniu.

Pozostaje Yamaha i Honda...

hmm... ja mam Hondę, dwa cylindry i zawieszony silnik do ramy zwyciężyły.

Ale przed zakupem na twoim miejscu obowiązkowo bym dosiadł skuter -choćby ze względu na twój wzrost !

Odnośnik do komentarza

Mam 182 cm i 90 kilo

Majka 400 jest dla mnie ciasna na wysokości kolan, jakoś ten tunel jest inny niż w sw

A na Allegro są dwie oferty swt400 z 2011 i 2010 roku poniżej 30 tys zł :)

Miałem brać ale maja tylko czarne :nuke:

Więc wziąłem białą Vespę GTS i na mieście jest bezkonkurencyjna :(

A dzisiaj na kawałku autostrady 130 km/godz sobie śmignąłem :puke:

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...