Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Honda Pantheon 125 - 2002 rok


Gość igor_corp

Pytanie

Hello

Sprowadzilem sobie z zagranicy dokładnie z Francji skuter bo miałem tanio do kupienia, ale nie o tym moje pytanie poniewaz jest to moj pierwszy skuter i mam kilka pytan na temat skuterow.

Skuter ma przebier 11 tys km i jest z 2002 roku jednak nie wiem czy to 2-sow czy 4-sow, ale jak znalazlem w necie raczej 2-sow

1. Pomalu dowiaduje sie informacji na temat skuterow jednak jeszcze nie wszystko wiem dlatego chce sie spytac co to jest na zdjeciu "1" pod A i B oraz do czego sluza owe koła.

1s.JPG

Obrazek w wiekszej rozdzielczosci

2. Na zdjeciu "2" ponizej jest gaznik jednak zdjecie jest ciemne i nie wyszlo tak dokladnie ale widac mniej wiecej i po co jest ten zbiornik na filtrze powietrza, oraz do czego sluzy pojemnik po drugiej stronie gaznika ktory jest wielkoscia podobny do pojemnika oleju.

2s.JPG

Obrazek w wiekszej rozdzielczosci

3. Na zdjeciu "3" jest pasek jak mam sprawdzic czy pasek jest zuzyty czy jest taki jak ma byc.

3s.JPG

Obrazek w wiekszej rozdzielczosci

4. Jak sprawdzic jaki jest stan oleju w przekladni czy jest to miejsce na zdjeciu ponizej jak tak to jak sie wymienia na nowy albo jak dowiedziec sie czy jest dobry. Oraz na zdjeciu zaraz pod liczba "4" jest jakis mechanizm do czego on sluzy.

4s.JPG

Obrazek w wiekszej rozdzielczosci

Teraz kilka pytan odnosnie uzytkowania.

5. Czy jest to normalne ze jak ruszam to on stai a w pewnym momencie zaczyna dopiero sie zbierac.

6. Gdy zapalam skuter kiedy jest zimny to wylatuje z niego sporo dymu ale gdy sie nagrzeje juz nie wydobywa sie bialy dym czy jest to normalne.

7. Czy da sie jakos ocenic czy rolki sa zuzyte po jezdzie jak tak to jak najprosciej to uczynic.

8. Jak mam niedobor plynu hamulcowego to czy warto wymienic caly plyn czy tylko dolac dodaje ze skuter jest z francji

9. I chyba ostanie pytanie jak mam olej w dozowniku to moge dolac jaki chce poniewaz czytalem ze nie powinno sie mieszac mineralnych z syntetycznym ale ja nie wiem jaki jest tam wlany.

Pozdrawiam igor

Odnośnik do komentarza

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Postaram sie odpowiedziec na kilka pytan :D .

Zdj 1

A: Wariator, sluzy do bezstopniowej zmiany przelozenia -> sila odsrodkowa przesuwa rolki -> rolki przesuwaja jedna z powierzchni ciernych -> zmienia sie srednica po ktorej obraca sie pasek. To tak w skrocie.

B: Sprzeglo, dzwon sprzegla plus "cos" czego zapomnialem nazwy, a co sluzy rowniez do bezstopniowej zmiany przelozenia :D . Ma za zadanie zmniejszyc srednice po ktorej porusza sie pasek wraz ze wzrostem obrotow. Na tym zamontowane jest sprzeglo odsrodkowe, ktore przenosi naped na dzwon.

Zdj 2

C: Wydaje mi sie ze jest to cos w rodzaju seryjnego gazboxu? "Wylapuje" cofajaca sie mieszanke przy ruchach manetka.

D: Ciezko powiedziec o co chodzi...

Zdj 3

Normalnie mierzy sie szerokosc paska i porownuje z szerokoscia serwisowa. Dodatkowo wazny jest wyglad: porowatosc, zuzycie. Ten na zdjeciu nie wyglada za dobrze.

Zdj 4

Olej w przekladni sprawdza sie zazwyczaj :D po drugiej stronie w okolicach osadzenia walka sprzeglowego. Moze to byc od "strony kola" albo calkiem z tylu odlewu przeniesienia napedu.

Modul zaplonowy? Jesli to przewody wysokiego napiecia...

Odp 5

Tak to normalne.

Odp 6

Raczej lekko niebieski. Bialy moze byc wskazowka na padnieta uszczelke pod glowica lub inna nieszczelnosc w relacji uklad chlodzenia- komora spalania. Przy chlodnym lub wilgotnym powietrzu moze byc tez bialy.

Odp 7

Odkrecic wariator i sprawdzic starcie rolek.

Odp 8

Wymienic.

Odp 9

W zaleznosci od uznania i zasobow portfela, dzisiejsze oleje sa miedzy soba mieszalne.

PS. Nigdy nie posiadalem Pantheona, ani nie zagladalem mu pod plastiki, takze odpowiedzi potraktuj z duza doza rezerwy :D .

Odnośnik do komentarza
  • 0

Hello

Co do plastikow to sciagalem sam i nie bylo z tym zarnych problemow.

Obecnie jestem w szkole jak bede w domu to postaram sie zrobic lepsze zdjecia paska oraz tego pojemnika dodatkowego.

Co do wymiany oleju w przekladni znalazlem srubke jednak nie znalalzme deugiem i czy mozliwe jest aby byla jedna ??

Ile mm powinny miec klocki z przodu aby wymienic oraz jak sprawdzic stan tylniego hamulca poniewaz w mojej hondzie jest hamulec hydrauliczny oraz na linke i nie wiem jak tam sprawdzic stan.

W sobote lub niedziele dodam zdjecia.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Stan klocków z przodu najlepiej ocenić odkręcaj?c zacisk.Chyba ,że widać bez tego grubo?ć okładzin.

Klocki maj? taki znacznik zazwyczaj ,czyli rowek w połowie klocka.

Je?li jest starty już tak,że go nie ma to należy wymienić.Wydaje mi się że może to być jakie? min 1 mm.

Lepiej wymień zawczasu bo szkoda tarczy.

Je?li z tyłu jest bęben to nie ma innego sposobu jak go zdj?ć.Grubo?ć okładzin analogicznie tylko,że nie będzie rowka.

Wentyl

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam,

Fajnie że zrbione s? zdjęcia też mogę się czego? nauczyć - równie niedawno zakupiłem Suzuki Epicuro 125. Mam w zwi?zku z tym kilka pytań:

1. Jak odkręcić wariator, aby nic nie zepsuć, przy odkręcaniu ?ruby do pewnego momentu jest opór ale póĽniej wariator obraca się wraz ze ?rub? - jak go zablokować, aby bez problemu odkręcić ?rubę i nic nie zepsuć?

2. Czy w chwili wymiany paska należ również odkręcić tyln? czę?ć - dzwon sprzęgła je?li dobrze się orientuję? Je?li tak to podobne pytanie do porzedniego jak je zablokować przy zdejmowaniu?

3. Gdzie można zakupić pasek i jakiej firmy aby nie było z nim póĽniej problemów?

4. Przy okazji kiedy zdeję wariator to je?li rolki będ? do wymiany to gdzie je można zakupić w celu wymiany?

5. Na co jeszcze ewentualnie się przygotować przy wymianie paska?

6. Po pokryw? sprzęgł? znajduje się również uszczelka papierowa (chyba) jest również już podarta - gdzie można j? dostać?

7. Na zdjęciu nr 1 pomiędzy wariatorem a dzwonem sprzęgła jest "jakie? czarne wydaje się łożysko". Co? takiego nie występuje u mnie w suzuki? Czy poprzedni serwiz zapomniał to zainstalować, czy tak jest OK?

Dzięki za pomoc,

Melon

Odnośnik do komentarza
  • 0

1: Najlepiej uzyc opcji szukaj-> bylo juz kilkakrotnie omawiane na forum :lol: . A obraca sie pozniej nie tylko wariator, ale caly silnik poprzez wal.

2: Nie trzeba. Przy odkrecaniu sprzegla mozna je zablokowac specjalnym kluczem lub np. pasem do odkrecania fitrow olejowych.

3: W suzuki.

4: W suzuki.

5: Kontrole gladzi ciernych, rolek, ogolne czyszczenie przestrzeni przeniesienia napedu...

6: Na pewno w suzuki.

7: Jest to normalne, w wielu modelach nie ma takiego zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Co do wymiany oleju w przekladni znalazlem srubke jednak nie znalalzme deugiem i czy mozliwe jest aby byla jedna ??

Na pewno sa dwie.

Po lewej stronie tylnego kola ok 4 cm nad sruba spustowa jest wlewowa ,latwo powiniennes znalesc w poblizu powinien byc napis 0,18l tyle wlasnie powiniennes wlac oleju.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam,

Mam jeszcze jedno pytanie dotycz?ce Suzuki Epicuro oraz odkręcania varia - udało mi się odkręcić nakrętke, która trzyma Vario. Jednak pod nakrętk? znajduje się mała zębatka, która służy do nożnego odpalania skutera.

Mimo iż nakrętka jest odkręcona to zębatka nadal pozostaje na swoim miejscu. Próbowałem j? zdj?ć, ale do pewnego momętu schodzi a póĽniej się zatrzymuje. Nie chcę nic uszkodzić, czy powinienem próbować j? siłowo zdj?ć czy co? jeszcze powinno zostać odkręcone.

Dzięki za radę.

Pozdrawiam

Melon

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...