Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Majesty 250


rafałek

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem w końcu oparcie (po dwóch miesi?cach sprowadzania). Problem mam teraz taki, że nie mogę do końca otworzyć kufra (oparcie jest trochę za wysokie. Czy wielkim przestepstwem bedzie podłożenie pod płytę mocuj?c? paru podkładek? My?lę, że jakby kufer poszedł jaki? 6-7 mm wyżej to klapa otwierała by się bez problemów.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jakie oparcie ci blokuje GIVI ? hmm. Na marginesie ja z podkladkami bym nie eksperymentowal, lepiej kufer jak nie bedzie sie otwieral do samego konca.

Odnośnik do komentarza

Oaprcie jest GIVI i płyta GIVI ale kufer Kappa i może to jest przyczyna. Pewnie GIVI jest osadzony bardziej z tyłu. Przy kuferku Kappa oparcie opiera się o kufer, więc nie ma mowy o dodatkowym miejscu na karimatę (kiedy? o tym piasłe?). Z podkładkami nie będę kobinował, kufer otwiera się na tyle, że nie powinno być z tym problemu. Jedynie co to będzie się sam zamykał ale trudno.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie tyle karimate co wozilem tam namiot, miejsca spokojnie starczy bo u mnie bylo okolo 5 cm i byla to tylko kwestia upakowania namiotu na bardzo plasko. Oczywiscie wtedy mialem juz spory problem z otwieraniem kufra. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Cze?ć

Mam wyniki pomiaru spalania (na razie tylko trzy):

3,6 - V power racing

3,8 - Suprema Statoil 98

3,9 - Jet 98

Ermi mówił, że osi?gał nawet 3,2

Jazda w 70% miasto

Czy te wyniki s? w normie czy uderzać z reklamacj? regulacji gaĽnika???

Przy okazji po 1300 km konsumpcja oleju =0

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza

hehehe to do?ć delikatnie jeĽdzisz skoro nie wysiorbała Ci oleju aż dziwne.

a filtr powietrza wymieniłe? na malossiego. Bo ten oryginalny miał już do?ć.

ja jeĽdziłem na paliwie z jeta. 95. i wynik 3.2 osi?gn?łem raz - jad?c do kielc. A tak to spalała wła?nie w tych przedziałach - uważam że te wyniki które wykręcasz s? bardzo przyzwoite i standardowe.

a jak tam z ci?nieniem w kołach?

Odnośnik do komentarza

Ci?nienie trochę odpu?ciłem. G?bka do filtra powietrza została ta sama bo po 4 miesi?cach oczekiwania na przesyłkę ze skutercentrum napiasłem im że teraz to sobie t? go?bk? mog? dupę podetrzeć. Ten obecny wkład jeszcze nie jest taki zły - ten sezon można na nim przejeĽdzić.

Poza tym chodzi jak zegarek. Może uda nam się spotkć na Bemowie bo poki co ambitnie sie tam wybieram.

Odnośnik do komentarza

Cze?ć

Dzisiaj pierwszy raz przejechałem się bez kasku i wysłuchałem, że tylna tarcza hamulcowa trze o klocki wydaj?c za każdym obrotem gło?ny odgłos podobny do tracia metalu o metal (w kasku tego nie było słychać). Tarcie nie odbywa się na całym obwodzie tylko jakby w jednym miejscu. Klocki s? do?ć zużyte, ale jeszcze szczelinkę kontroln? widać, a tarcza w dobrym stanie. Czy wymiana klocków pomoże? Czy trzeba wymieć też tarczę bo jest zwichrowana?

Może jakie? inne sugestie?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza

klocki z tyłu były wymieniane na nowe razem z oponami czyli jakie? 4k. km temu nie mog? być zużyte.

To szuranie dochodzi od przedniej tarczy gdzie masz klocki ceramiczne a które też nie powinny być jeszcze zużyte. Te odgłosy to standard w Ypkach tak mam być. Też mnie to irytowało ale można się przyzwyczaić. Nawet rozebrałem przedni zacisk na elementy 1 i oczy?ciłem wszystko co można było oczy?cić, wymieniłem płyn hamulcowy przeszlifowałem klocki, nasmarowałem co trzeba odtłu?ciłem też co trzeba i co ??? szuranie. :P hehehe

A tak wogule to nie mów ,że hamujesz tyłem??? :P

Odnośnik do komentarza

Szuranie dochodzi z tylnej tarczy, przód chodzi OK. A szura na tyle gło?no że wygl?da jakbym na jakim? rozpadzie jechał a nie na porz?dnym sprzeciku :P Odgłos jest fatalnie paskudny tak bym to nazwał i nie wydobywa się w czasie hamowania tylko w czasie luĽnego obracania kołem (przy hamowaniu nawet staje się cichszy). A wogóle, przy wolmej jeĽdzie to ten odgłos jest tak samo silny jak praca silnika, słychać go wyraĽnie (w kasku wogóle go nie słychać). Tu chodzi o "walory estetyczne" i nie bed? mi żadne tam buraki mówić "ale ci kole? rzężi", więc tego, że tak ma być nie mogę przyj?ć do wiadomo?ci :P

Odnośnik do komentarza

dziwne do?ć jedz do kuby niech to sprawdzi bo pomysłu nie mam.

edit:

mam pomysla!!!

jak bawiles sie w pompowanie tylnego kola to odgi?łes rurkę wętyla na zewn?trz i to pewnie ona szura. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

Dzi? jestem po pierwszym serwisie olejowym. Pobór minimalny (nie musiałem dolewać. Olej wymieniony i kolejne 3000km przede mn? (pierwsze zajęły mi miesi?c :D ).

Co do klocków tylnych to zdarte były do blachy i dlatego szurało. Nowe klocki i po problemie.

Zyczę wielu km podczas długiego weekendu.

Odnośnik do komentarza

Przeczytalem wlasnie temat na niemieckim forum: YP250('96) przekroczyla magiczna liczbe 100 000 km i uwaga(!), w silniku byly wymieniane tylko jeden raz pierscienie !!!

Wlasciciel przestrzegal jakosci oleju i wymienial go zawsze co 3000km.

Zuzyl oczywiscie kilka paskow, chyba 2(lub3) waria, sprezyny z przodu, amorki, 2 wydechy, kilka opon( !tut ), ale np nie wymienial nigdy lozyska w glowce ramy!

Po 100tkm skuter byl ogolnie zuzyty, nie oplacalo sie go naprawiac i gosc zakupil za niewielkie pieniadze YP250('97) z przejechanymi 10tkm !tut .

Skoro jednocylindrowka jest w stanie wytrzymac 100tkm, to ciekawe ile wytrzyma dwucylindrowiec przy starannym serwisie !tut ?

Odnośnik do komentarza

Cze?ć.

Dzisiaj koleiny serwis po następnych 3000km.

W ramach kontroli rozebrano napęd. Rolki maj? jedn? stronę przytart? na płasko i będ? wymienione. Niepokoi mnie jednak stan tarcz wariatora. Pod palcami czuć nierowno?ci a na zewnętrznej krawędzi (jakie? 3mm od brzegu) jest wytarty rowek szeroki na jakie? 2 mm i głęboki na może 0,2 (na pewno nie więcej niż 0,5mm). Wymieniać czy nie?

Chyba jednak Malossi nie robi najlepszych wariatorow skoro po 6 tys. wycieraj? się w nich rowki.

Dodam, że skuter chodzi bez zarzutu (zero dziur w przyspieszeniu) jedynie pomiedzy 50 a 60km/h słychać zmianę obrotów silnika (jakby przy redukcji na wyższy bieg ale nie czuć oslabienia w ci?gu) podobno co? takiego nie powinno występować. V max nigdy nie sprawdzalem, ale do 130 km/h doszedlem.

Tak więc tarcze do wymiany czy to dopuszczalny stopień zużycia?

Jeszcze chciałem zapytać o minimaln? szeroko?ć pasa napędowego w YPce. Wiem, że była już o tym mowa ale nie potrafię tego odszukać. Kolejns sprawa to ten papierowy filtr powietrza chłodz?cego wario. Strasznie zasyfiony... wystarczy go przedmuchać sprężonym powietrzem (tak mówi instrukcja) czy wymienić?

Pozdrowienia

EDIT:

Dzisiaj w drodze do roboty sprawdzałem V max:

Z lekkiej górki, po przyczajce za szyb? 140km/h

W normalnej pozycji po poziomym 130km/h

więc to chyba norma dla YP-ki?

EDIT2:

Chyba jestem słaby w wyszukiwaniu, bo znowu nie mogę odszukać tematu, w którym była mowa o rozmiarach rolek do YP. W zwi?zku z tym jeszcze jedno pytanko: Jakie rolki zastosować? Nadmienię, że bardziej jestem zainteresowany doborem rolek na turystykę nie na sport. YPka i tak ma na miasto odej?cie aż nadto wystarczaj?ce.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jesli osiagasz takie predkosci to nie zmienial bym nic w rolkach. Malossi poleca 11 gram, seryjne to 13 gram. I edytuj posty a nie dopisuj. :blink:

Odnośnik do komentarza

Czesc Ermi. Dzisiaj w Ryni po jazdach testowych RobaB wyniknela sprawa shimmy w mojej YPce. Z tego co słyszlem akurat w tym modelu to jest norma. Jak to w końcu jest?

Może inni posiadacze YPek powiedz? cos o shimmy w swoich sprzętach. Ja wyczuwam ten efekt w okolicach 50-60km/h na mocno wyładowanym skuterze z 15kg w kufsze w dwie osoby. Nie wiem czy powinienem co? robić przy przednim zawieszeniu??? Przy ręcznej kontroli luzów nie ma.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza

norma zawsze o tym pisałem ze ypki maja w tym zakrese prędkop?ci tendencje do shimy i powinien być montowany amortyzator skrętu tak jak mam atlantic. !holiday

Odnośnik do komentarza

Ermi.

O jakim Atlanticu piszesz w sprawie shimy Ypek?.

W moim (jeszcze go nie rozbierałem :ph34r:) nie zauważyłem amortyzatora skrętu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...