Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ranking sprzedaży motocykli w Polsce, poszczególne lata...


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

Bo tego trojkolowca mozna w Niemczech zarejestrowac jako samochod osobowy i jezdzic z samochodowym prawem jazdy.

i przez to ma, dodatkowy bardzo nieergonomiczny dodatkowy hamulec w prawej plozie, oprocz tych dwoch recznych

Odnośnik do komentarza

Za to samych R1200GS było w tym czasie aż 5958 sztuk . Miejsce nr. 1 :D , jak zresztą i w zeszłym roku.

PS. Miejsce drugie to Kawasaki ER-6 z 1858 sprzedanych sztuk i to pokazuje właściwą przepaść :) .

Odnośnik do komentarza

A to ranking maxiskuterowy z Francji za rok 2011.

1 - YAMAHA XP500 T-Max - 3 555 sztuk

2 - YAMAHA YP250R X-Max - 1 119 sztuk

3 - SUZUKI Burgman 650 - 955 sztuk

4 - HONDA FJS 600 Silverwing lub SW-T - 906 sztuk

5 - GILERA GP 800 - 892 sztuk

6 - VESPA GTS 250/300 - 634 sztuk

7 - SUZUKI Burgman 400 - 444 sztuk

8 - HONDA FJS 400 SW-T - 408 sztuk

9 - KYMCO Dink Street 300 - 319 sztuk

10 - YAMAHA YP 400 Majesty - 251 sztuk

11 - PEUGEOT Satelis 500 - 179 sztuk

12 - SYM Maxsym 400 - 152 sztuk

Tmax rządzi i to mocno gdyby nie trójkółki :angry: !!!

A tu jeszcze skutery 125 ccm i te 3 kołowe..

1 - YAMAHA YP125R X-Max - 8 033 sztuk

2 - HONDA PCX 125 - 5 486 sztuk

3 - PIAGGIO MP3 400 LT - 5 105 sztuk

4 - PIAGGIO XEVO 125 - 3 216 sztuk

5 - PIAGGIO MP3 500 LT - 3 091 sztuk

6 - SUZUKI UH125 Burgman - 3 080 sztuk

7 - PEUGEOT SATELIS 125 - 2 543 sztuk

8 - PEUGEOT TWEET 125 - 2 225 sztuk

9 - HONDA FES 125 S-Wing - 1 924 sztuk

10 - KYMCO DINK STREET 125 - 1 384 sztuk

11 - PIAGGIO MP3 300 LT - 1 676 sztuk

12 - SYM GTS 125 - 1 499 sztuk

13 - VESPA GTS 125 - 1 335 sztuk

14 - MBK YP125R Skycruiser 125 - 1 261 sztuk

15 - PEUGEOT Citystar 125i - 1 094 sztuk

16 - VESPA LX/LXV 125 - 1 000 sztuk

17 - PIAGGIO MP3 Yourban 300 - 943 sztuk

18 - PIAGGIO Fly 125 - 928 sztuk

19 - YAMAHA XC 125 Cygnus - 584 sztuk

20 - KYMCO Dink 125 - 575 sztuk

21 - VESPA PX 125 - 562 sztuk

22 - DAELIM S3 - 461 sztuk

PS. Nie mam pojęcia dlaczego w zestawieniu skutery 125 ccm i trzykołowe występują w jednej grupie...

Odnośnik do komentarza

Czyli prawie 10.000 piaggio mp3...

To jest dopiero przepasc! :angry:

PS

Może jednak nie zamieniać mptrójki na c 650? :angry:

Odnośnik do komentarza

Pragnę nieśmiało zauważyć, że prawdziwym zwycięzcą jest ... tada ... Yamaha X-Max.

No bo:

w "250" mamy 1119 szt

w "125" mamy 8033 oraz 1261, albowiem MBK Skycruiser to to samo co X-Max, tyle że robi go inna firma i nakleja inne oznaczenia.

10.413 szt

to jest wynik!

Drugie miejsce ma Piaggio MP3 LT (w trzech wersjach silnikowych liczonych razem) - 9872.

Jestem zaskoczony absencją Kymco Downtown na liście. Czy we Francji nie sprzedają tego skutera, czy co?

A ha. Chyba "KYMCO Dink Street 300" to to samo co u nas Downtown. Kurcze, tylko zamieszanie przez te nazwy.

A to ranking maxiskuterowy z Francji za rok 2011.

[...]

2 - YAMAHA YP250R X-Max - 1 119 sztuk

[...]

Tmax rządzi i to mocno gdyby nie trójkółki :angry: !!!

A tu jeszcze skutery 125 ccm i te 3 kołowe..

1 - YAMAHA YP125R X-Max - 8 033 sztuk

[...]

14 - MBK YP125R Skycruiser 125 - 1 261 sztuk

[...]

Odnośnik do komentarza

(...)

PS. Nie mam pojęcia dlaczego w zestawieniu skutery 125 ccm i trzykołowe występują w jednej grupie...

Może dlatego, że w obu przypadkach do prowadzenia wystarczają kategorie B prawa jazdy?

Odnośnik do komentarza

Niewiele ma wspólnego z produkcją w danym roku, ale myślę, że warte wspomnienia. Zwycięzca sprzedaży WSZYSTKICH dwucylindrowych maxiskuterów, czyli Tmax, sprzedał się w Europie od czasu wprowadzenia w 2001 roku ponad 180 000 razy :P . Ok. 100 000 sztuk znalazło nabywców we Włoszech, reszta sprzedana została w innych częściach Europy.

PS. W Niemczech Tmax jest raczej rzadko spotykany, dlatego Yamaha Deutschland zamówiła na Niemcy tylko 100 sztuk nowego modelu w 2012 roku :lol: . Czyli spotkać ten skuter w Berlinie na ulicy będzie bardzo ciężko...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nowy Rok za nami więc czas spojrzeć na dane sprzedaży podsumowujące sezon 2013.

Zacznijmy od krótkich komentarzy...

Rejestracje - jednoślady, Statystyki

Rok 2013 zamknął się ogólną liczbą 56 145 pierwszych rejestracji nowych jednośladów. Jest to już ponad 2,5 razy mniej niż w rekordowym roku 2008. Od tamtego czasu każdy kolejny rok jest słabszy, a spadki wahały się od 3 do 30%. W porównaniu do roku 2012 liczba rejestracji jest mniejsza o 17,1%, czyli 11 609 sztuk.

Ogólna liczba pierwszych rejestracji nowych i używanych jednośladów wyniosła 108 719

(-12% r/r, -14 886 sztuk). Spadki w rejestracji pojazdów używanych nie są tak drastyczne jak wśród nowych, ale ta część rynku także systematycznie zmniejsza się. Używanych jednośladów zarejestrowano 52 574 (-5,9% r/r, -3 277 sztuk).

MOTOCYKL

W grudniu zarejestrowano 159 nowych motocykli. Przyczyniło się to do zamknięcia roku liczbą 7 390 rejestracji nowych motocykli(-4,6% r/r, -360 sztuk). Na przestrzeni roku spadki i wzrosty w poszczególnych miesiącach niemal równoważyły się, ale jeden miesiąc zdecydował o ogólnym spadku – w marcu zarejestrowano 39,7% (458 sztuk) mniej niż rok wcześniej. Nie zrównoważyły tej sytuacji dobre rejestracje drugiego kwartału (+9,6%), które szczególnie zostały podbudowane w czerwcu, przez przyspieszone rejestracje przed zmianą przepisów homologacyjnych i rejestracyjnych. Duży ruch odnotowano wtedy dla pojazdów SAM, które do 22 czerwca ub.r. korzystały z uproszczonej zasady rejestracji jednej sztuki na podstawie badania technicznego.

Ogółem w 2013 roku na polskich drogach przybyło 46 052 motocykli (+1,3%, +583 sztuki). Widać stąd, że tylko co 6 nowo rejestrowany w kraju motocykl jest nowy. Taka proporcja utrzymuje się co najmniej od 2006 roku.

MOTOROWERY

W 2013 roku zarejestrowano 48 755 nowych motorowerów, czyli 18,7% (-11 249 sztuk) mniej niż przed rokiem. Inaczej niż w przypadku motocykli, tutaj spadki sprzedaży utrzymywały się prawie w każdym miesiącu. Tylko dwa zimowe miesiące: luty oraz grudzień były lepsze niż w roku poprzednim. Nie mają one jednak większego znaczenia dla wyniku w całym roku.

Używanych motorowerów sprowadzono do Polski 13 912 (-23,3% r/r, -4 220 sztuk). Nowe motorowery stanowiły więc 77,8% wszystkich rejestracji.

No i to co nas najbardziej interesuje, czyli sprzedaż maxi...

W tej kategorii na szycie stawki znajduje się w PL Kymco, które odnotowało najlepszy wynik sprzedaży. Na drugim miejscu uplasowała się Yamaha a na trzecim Honda.

Suche dane, rejestracje nowych maxi-skuter:

Kymco 2013: 252 szt (rok 2012: 275 szt) Spadek -8.4%

Yamaha 2013: 120 szt (rok 2012: 133 szt) Spadek -9.8%

Honda 2013: 102 szt (rok 2012: 230 szt) Spadek -55,7%

Inne marki 2013: 300 szt (rok 2012: 345 szt) Spadek -13%

Odnośnik do komentarza

"Honda 2013: 102 szt (rok 2012: 230 szt) Spadek -55,7%"

Brawo Honda. Jeszcze trochę nad cenami popracujecie to w końcu pozbędziecie sie tego najsłabszego ogniwa w Waszej strategii sprzedaży, czyli .... klienta. A jakby nie do końca, to nie wpuszczać do salonów klientów bez krawatów, bo wiadomo, że taki jest bardziej awanturujący się jak zobaczy te ceny.

Może i czepiam się tej Hondy, bo w końcu inni to samo robią.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Udało mi się "pozyskać" dane rejestracji maxi w PL (swoją drogą ciekawe, że owe dane są tak tajne :ninja: )

Są to dane rejestracji w 2014 roku liczone od stycznia do października. Oczywiście należy pamiętać, że wliczone są w to także pojazdy "demo", które mogą nadal stać u dealerów.

Lista nie zawiera dwóch ważnych graczy na rynku sprzedających pojazdy Made in China.

No to po kolei (w nawiasach dane rejestracji modelu za rok 2013)

BMW

- C600 Sport -->> 9 szt (9 szt)

- C650 GT -->> 9 szt (13 szt)

Honda

- PCX 125 -->> 102 szt (39 szt)

- Forza 300 -->> 14 szt

- Integra 750 -->> 11 szt

Kawasaki

- J300 -->> 47 szt

Kymco

- Agility City 125 --->>253 szt (141 szt)

- Like 125 -->> 39 szt (18 szt)

- Downtown 300 -->> 34 szt (51 szt)

- Downtown 125 -->> 24 szt

- Agility 125 16+ -->> 29 szt

- Xciting 400 -->> 9 szt (9 szt)

- K-XCT 300 -->> 8 szt (1 szt)

- MyRoad -->> 2 szt (2 szt)

Suzuki

- Burgman 400 -->> 9 szt (10 szt)

- Burgman 650 -->> 18 szt (11 szt)

- Burgman 200 -->> bd.

Sym

- Maxsym 400 -->> 4 szt

Yamaha

- MajestyS 125 -->> 39 szt

- Tricity 125 -->> 30 szt

- Xmax 125 -->> 90 szt

- Xmax 250 -->> b.d (postaram się dopisać później)

- Xmax 400 -->> 70 szt (28 szt)

- Tmax 500 --->> 16 szt (26 szt)

Vespa

- GTS 300 -->> 26 szt

- Primavera 125 -->> 26 szt

- GTS Super Sport 125 -->> 13 szt

- Sprint 125 -->> 12 szt

- 946 -->> 8 szt

Hit sprzedaży maxi skuter 2014 roku (oczywiście liczby wynikają głównie z ustawy PJ "B" = 125)

1. Agility City 125 -->> 253 szt

2. Honda PCX 125 -->> 102 szt

3. Yamaha X-max 125 -->> 90 szt

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Widać, że Król nadal nadal króluje w dużych pojemnościach :)

Nie oszukujmy się... żaden wynik maxi dwucylindrowego w PL nie jest absolutnie powodem do dumy.

Z powyższych danych można wysnuć jedno -->> 2 cylindrowe maxi w PL to towar luksusowy :confused:

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

No cóż, w małych pojemnościach Kymco Agility miażdży okrutnie, ale sprawa jasna - duże koła, dobra cena. Natomiast to, że J300 pobił zdecydowanie sprzedażą DT 300 jest dość interesujące :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Natomiast to, że J300 pobił zdecydowanie sprzedażą DT 300 jest dość interesujące :)

W/g moich info akurat ten model był w sporej ilości rejestrowany jako demo... ale tak czy inaczej wynik jest, oczywiście jak na nasze realia... bardzo dobry :)

Tak dla kontrastu -->> Ranking sprzedaży maxi skuterów we Włoszech, cały 2014 rok.

Odnośnik do komentarza

Powód zaskakującej sprzedaży J300 vs DT300 jest jeden - plakietka :)

W dalszym ciągu pokutuje w Polsce przeświadczenie że Chiny = tandeta (tak, wiem - Tajwan to tak nie do końca Chiny). Wystarczy zakryć nazwę Kymco, napisać mazakiem "Kawasaki" i statystyczny Kowalski już wychwala pod niebiosa bezawaryjność japońskiej myśli technicznej ;) Taka klientela, co zrobić.

Odnośnik do komentarza

Na ten ranking można spojrzeć bardziej optymistycznie - kupujący maxiskutery to ELITA :clap: A tak poważnie to wynik w Italii chyba dla nas nigdy nie będzie osiągalny.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

No właśnie, kontrastowe są nie tylko liczby zarejestrowanych motocykli, ale np niesamowity sukces Beverly - u nas praktycznie unikat. Skąd ta rozbieżność "upodobań", trudno stwierdzić. Czyżby tylko cena?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

A tak poważnie to wynik w Italii chyba dla nas nigdy nie będzie osiągalny.

Lucek, Włosi to teraz moooocno stękają i drapią się po głowach. Dla nas ich aktualne wyniki są nieosiągalne ale jak spojrzymy na, taki powiedzmy 2009 to zrozumiemy skąd tamtejsza frustracja.

Raport (jeszcze tłustego) 2009 roku z Włoch :)

mercato009tot_top100.gif

Np. blisko 11 tysięcy sprzedanych Tmaxów yikes.gif

ale np niesamowity sukces Beverly - u nas praktycznie unikat. Skąd ta rozbieżność "upodobań", trudno stwierdzić. Czyżby tylko cena?

W PL ogólnie skutery na dużych kołach mają słabe wzięcie, taka specyfika.

Wracając do naszego rynku... warto wspomnieć o wynikach Kymco. Sprzedaż wszystkich maxi od Kymco w 2013 wyniosła 246 sztuk natomiast w 2014 to... 443 sztuki.

Odnośnik do komentarza

Ja patrzę optymistycznie na 2015 przez pryzmat 125 -tek. W tamtym sezonie importerom zabrakło tego typu sprzętów na bieżący rok na pewno będą lepiej przygotowani. Liczę na to że "szarańcza" rzuci się na 125 - ki a po sezonie, dwóch złapie bakcyla, zrobi prawko i przesiądzie się na większe pojemności.

Odnośnik do komentarza

"szarańcza" rzuci się na 125 - ki a po sezonie (...) zrobi prawko i przesiądzie się na większe pojemności

W kontekście tego, że wykupiłem miejsce na kursie (pierwszy termin na 2015 w Krk) czuję się osobiście dotknięty tą szowinistyczno-zoologiczną inwektywą :P

Odnośnik do komentarza

Są to dane rejestracji w 2014 roku liczone od stycznia do października. Oczywiście należy pamiętać, że wliczone są w to także pojazdy "demo", które mogą nadal stać u dealerów.

Kymco

- MyRoad -->> 2 szt (2 szt)

Ciekawi mnie czy ktoś się odważył i kupił, czy to testówki ??

Odnośnik do komentarza

Mariusz,

czy to jedynie pierwsze rejestracje?

Jezeli maszyna jest kupiona i zarejestrowana w 2014, potem sprzedana i przerejestrowana w 2014 - to jest to liczone 1 raz?

wynik w Italii chyba dla nas nigdy nie będzie osiągalny.

Jak pogoda bedzie sie dalej ocieplac, jak ostatnio, plus dozwolona jazda po buspasach i...

Bedziemy sie zblizac ;)

Odnośnik do komentarza

Ja patrzę optymistycznie na 2015 przez pryzmat 125 -tek. W tamtym sezonie importerom zabrakło tego typu sprzętów na bieżący rok na pewno będą lepiej przygotowani. Liczę na to że "szarańcza" rzuci się na 125 - ki a po sezonie, dwóch złapie bakcyla, zrobi prawko i przesiądzie się na większe pojemności.

Dokładnie tak. Jestem tego przykładem. Pod koniec sierpnia kupiłem 125. We wrześniu zapisałem się na kurs, a pod koniec listopada miałem kat. A w kieszeni :) Teraz trzeba sprzedać 125 i kupić coś większego :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...