Administrator MariuszBurgi Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Administrator Opublikowano 7 Lutego 2011 Gdyby powstało zestawienie sprzedaży tylko MAXI, to nie sądzę aby Piaggio wylądowało gdzieś na końcu. Jak sądzisz, ile w tym czasie sprzedało się MAXI Hondy, Suzuki albo Yamahy ? !happybth Raport o rejestracjach maxi- skuterów 2009 vs 2010r. Honda sprzedaż maxi 2009: 135 szt 2010: 206 szt Wzrost 52,6% Suzuki sprzedaż maxi 2009: 59 szt 2010: 68 szt Wzrost 15,3% Yamaha sprzedaż maxi 2009: 139 2010: 129 Spadek -7,2% Kymco sprzedaż maxi 2009: 112 szt 2010: 125 szt Wzrost 11,6% Koncern Piaggio (Vespa, Gilera) 2009: 59 szt 2010: 65 szt Wzrost 10,1% Liczby są jakie są !happybth ale ważne, że tendencja jest wzrostowa !happybth . Co ciekawe... Rośnie sprzedaż motocykli turystycznych (mega wzrost 79%... duży wpływ na ten parametr miał zakup przez Policję Hondy CBF1000), motocykli użytkowych (np. Yamaha YBR 125) a także w/w maxi skuterów !happybth Wyraźne spadki odnotowały motorowery, w tym także skutery 50 ccm (-23,8%). Zastanawiający jest poważny brak zainteresowania motocyklami super sport typu R1, R6, CBR itp. Spadek ten wyniósł aż -43%!
Magda B. Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 O Matko! Dane dotyczące skuterów 50 cm są przerażające! Moim zdaniem duża w tym wina dealerów. Np. scooterland na Modlińskiej wyspecjalizował się w sprzedaży pojazdów Inca i zipp, wcześniej handlowali piaggio, peugeotem, gilerą, kymco. Widziałam, że niezbyt tam odstraszają od kupna chińszczyzny, wręcz zachęcają.
DYZIO Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 A ja myślę że w tym roku naród Polski sie obudzi tzn. bardzo w to wierzę Bo po roku 2009 chyba bardzo dużo osób zraziło się do bardzo taniej chińszczyzny nawet po swoich znajomych i sąsiadach wiem ile takich gratów leży teraz w garażu po miesiącu użytkowania Cena paliw strasznie odstrasza od jazdy samochodem szczególnie w miastach bo korki a co za tym idzie duże spalanie i strata cennego czasu. Ale napewno nie obudzi się naród do tego stopnia żeby kupować odrazu nowe maxi renomowanych firm. Podejrzewam że najpierw będą szukać używanych dobrych marek i stopniowo jak się przekonają do nich tzn. do ich wytrzymałości w porównaniu do chińszczyzny to dopiero będą zaczynać myśleć o kupnie nowych maxi. Szkoda że nie ma rankingu rejestracji maxi skuterów używanych
ptaku_1 Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Jezdzicie po chinczykach a ja bym chcial zeby one sie sprzedawaly, nie kazdego stac na 50cm za 7k pln. A czym wiecej jednosladow na naszych drogach tym nasi kierowcy 4oo bardziej na nas uwazaja i sie do nas przyzwyczajaja. Wiec niech jezdzi ich jak najwiecej nawet chinczykow.
kmodzele Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Rozumiem, że Polska jest krajem o nie majlepszej aurze do jazdy 2oo. Rozumiem, że Polacy nie zarabiają wystarczajaco dużo. Ale NIE ROZUMIEM, ze w 40.000.000 państywie, sprzedaż maxi dobrych marek liczy sie w dziesiątkach. To niepojęte! Dilerzy powinni się pochlastać, nawet na pensje ledwo im starcza. (tak, wiem, serwis zarabia) Założę się, ze nawet w państwach skandynawskich (więcej mrozu i śniegu, mniej ludzi) sprzedaż maxi bije nasz ranking na głowę. Czyli że jak ja kupiłem 250-tkę w salonie, to jestem już "bogaczem" i nietypowym posiadaczem 2oo, a Ci co kupili takiego na przykład B650 w salonie, to już można ich liczyć pewnie na palcach jednej ręki? Niedługo na Puławskiej (pomiędzy Piasecznem i Warszawą) zrobią paskudne zwężenie w związku z budową trasy. Wieszczę gwałtowny wzrost sprzedaży jednosladów w rejonie WPI ...
ptaku_1 Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Kmodzele sprawa jest prosta, Maxi jest drozsze od tradycyjnego motocykla jest mniej szpanerske a jestesmy krajem na dorobku. U nas ciagle panuje poglad iz patrzy sie na to co sasiedzi powiedza niz na to czy dany pojazd jest uzytkowy. A Maxi to przeciez "takie krzeslo a nie motocykl" dla typowego zjadacza chleba Maxi to taka wyrosniety skuterek a nie prawdziwy "motór"
SimonWarka Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 Czyli że jak ja kupiłem 250-tkę w salonie, to jestem już "bogaczem" i nietypowym posiadaczem 2oo, a Ci co kupili takiego na przykład B650 w salonie, to już można ich liczyć pewnie na palcach jednej ręki? Jako ciekawostkę dodam, że albo w 2009 albo 2010 sprzedaż T-maxa oscylowała na poziomie ok 1-3 sztuk wg info z centrali w PL !happybth
dr.big Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Podaje ranking najpopularniejszych skutow w D w roku 2010: 1 Piaggio MP3 -400 1.659 2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 1.633 3 Piaggio VESPA GTS 250 491 4 Kymco DOWNTOWN 300 430 5 Yamaha X-MAX-250 394 6 Suzuki AN 400 BURGMAN 376 7 Honda SH 300 334 8 Suzuki AN 650 BURGMAN 314 9 Piaggio MP3 -300 250 10 Kymco XCITING 500 218 ... i dla porownania, pierwsza dziesiatka moto: 1 BMW R 1200 GS 5.674 2 Suzuki GSF 1250 BANDIT 2.428 3 Yamaha XJ6 2.141 4 Honda CBF 600 S 2.114 5 Kawasaki ER-6n 2.095 6 BMW S 1000 RR 2.049 7 BMW F 800 R 1.958 8 BMW F 650 GS 1.471 9 BMW F 800 GS 1.468 10 Suzuki SFV 650 GLADIUS 1.426 ... I sprzedaz ogolna w procentach: ................rok 2009........rok2010........zmiana w % Motocykle: 86305szt. ... 80208szt. ... -7,06% Maxiskutery: 11524szt. ... 9394szt. ... -18,48%
przemas Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Pozwolę sobie na postawienie tezy, że ranking sprzedaży/rejestracji maxiskuterów w Polsce odzwierciedla nie tylko zaiteresowanie klientów marką ale również (a może przede wszystkim) zainteresowanie importera marki klientem. Oto przykład: Zainteresowany nowym Piaggio Beverly 300ie, zaglądam sobie na stronę jednego z dilerów Piaggio (o zawartości strony www.piaggio.com.pl sie nie będę wypowiadał, bo mi ciśnienie skoczy) i widzę, że jest w ofercie, cena 20.900 pln (w granicach przyzwoitości, choć wyższa o ponad 3.500 pln niż np. w Niemczech !happybth ), ok. Dzwonię do dilera: - Dzień dobry, jestem zainteresowany Piaggio Bev.300. - A co konkretnie Pana interesuje? - Chciałbym go zobaczyć na żywo i odbyć jazdę próbną. - Niestety nie ma takiej możliwości. - Aby odbyc jazdę? - Nie, aby go zobaczyć. To pojazd sprowadzany na zamówienie klienta, tzn. nie ma go nawet w magazynie centralnym. - A czy na najbliższych targach można go będzie obejrzeć? - Niestety importer podjął decyzję, że nie wystawia się w tym roku na targach. ...
magart Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Podaje ranking najpopularniejszych skutow w D w roku 2010:1 Piaggio MP3 -400 1.659 2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 1.633 3 Piaggio VESPA GTS 250 491 4 Kymco DOWNTOWN 300 430 5 Yamaha X-MAX-250 394 6 Suzuki AN 400 BURGMAN 376 7 Honda SH 300 334 8 Suzuki AN 650 BURGMAN 314 9 Piaggio MP3 -300 250 10 Kymco XCITING 500 218 ... ... Kurcze jestem pod wrażeniem popularności marki Piaggio, a w szczególności modelu MP3 !happybth Ciekawe, że Fuoco nie występuje w tym rankingu !happybth
alessandro Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 No wiesz, fakt, że Motor Land z uporem maniaka zamawia 50 sztuk gdy zainteresowanych jest 3x wiecej swiadczy o czym? O glupocie? Moze. A moze o biznesowej ostroznosci. W PL gospodarka jest na najwyzszym poziomie od 89, ale polski konsument narzeka i czuje kryzys. Tak dla zasady, jak to u Polakow. Wiec kupujemy malo nowych maszyn, czy to 400 czy 200. Oczywiscie - mnie, jako klienta, wkurfia fakt, ze jak chce nabyc DT300 to musze czekac dluzej niz tydizen.. Dzis spotkalem w garazu szczesciarza, sasiada, ktory nabyl droga kupna DL650, pare tygodni temu. Nie jest to wcale popularna maszyna w PL. Swietna, pokusilbym sie nawet o stwierdzenie, ze najfajnieszy sprzet wsrod biegowcow, jaki znam, ale jednak... nie jest to Skoda Octavia czy inne VW Golf. Tak czy owak, po przemilej pogawedce, zapytalem go, majac w mysli Kymco i Motor Land, jak dlugo musial czekac na sprzeta. Powiedzial: "koszmar, ale dlatego, ze zamowilem czarnego, a takiego na stocku nie bylo, wiec musialem czekac. Ze 3 dni." No comments.
Gość Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Kurcze jestem pod wrażeniem popularności marki Piaggio A ja nie !happybth
Magda B. Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Pozwolę sobie na postawienie tezy, że ranking sprzedaży/rejestracji maxiskuterów w Polsce odzwierciedla nie tylko zaiteresowanie klientów marką ale również (a może przede wszystkim) zainteresowanie importera marki klientem.Oto przykład: Zainteresowany nowym Piaggio Beverly 300ie, zaglądam sobie na stronę jednego z dilerów Piaggio (o zawartości strony www.piaggio.com.pl sie nie będę wypowiadał, bo mi ciśnienie skoczy) i widzę, że jest w ofercie, cena 20.900 pln (w granicach przyzwoitości, choć wyższa o ponad 3.500 pln niż np. w Niemczech ), ok. Dzwonię do dilera: - Dzień dobry, jestem zainteresowany Piaggio Bev.300. - A co konkretnie Pana interesuje? - Chciałbym go zobaczyć na żywo i odbyć jazdę próbną. - Niestety nie ma takiej możliwości. - Aby odbyc jazdę? - Nie, aby go zobaczyć. To pojazd sprowadzany na zamówienie klienta, tzn. nie ma go nawet w magazynie centralnym. - A czy na najbliższych targach można go będzie obejrzeć? - Niestety importer podjął decyzję, że nie wystawia się w tym roku na targach. ... Co do Piaggio Beverly - też to przerabiałam. We Włoszech sprzęt w czołówce sprzedaży - u nas - widmo Cena - nie wiem skąd? Nowa wersja Piaggio - New Beverly ma nowy design - w Polsce tego nie ma. Sprawdzałam na włoskiej stronie - New Beverly z silnikiem 300 kosztuje w przeliczeniu ok. 17 tys PLN. Ale nie kupiłabym u nas tego modelu - bardzo ciężko go sprzedać - u nas duże kółka nie są lubiane. Importer Piaggio w PL - do bani.
gutek janus Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 absolutnie zgadzam sie z postem Geddy i nie jest to patriotyzn regionalny. wielokrotnie zwrocilem uwage na zainteresowanie skutem "zwyklych" motocyklistow. tego nie ma duzo na ulicach. w Kymco robi wrazenie obudowa napedu, taka tam przerysowana, dostojna przypadlosc xcitinga
przemas Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Dzis spotkalem w garazu szczesciarza, sasiada, ktory nabyl droga kupna DL650, pare tygodni temu. Nie jest to wcale popularna maszyna w PL. Swietna, pokusilbym sie nawet o stwierdzenie, ze najfajnieszy sprzet wsrod biegowcow, jaki znam, ale jednak... nie jest to Skoda Octavia czy inne VW Golf. Tak czy owak, po przemilej pogawedce, zapytalem go, majac w mysli Kymco i Motor Land, jak dlugo musial czekac na sprzeta. Powiedzial: "koszmar, ale dlatego, ze zamowilem czarnego, a takiego na stocku nie bylo, wiec musialem czekac. Ze 3 dni." No comments. Chyba żartujesz, DL650 to najlepiej sprzedający się motocykl w swojej klasie, również w Polsce (wielokrotny zwycięzca testu "Alpen Masters", w testach porównawczych zawsze lepszy od Transalpa)... Ale wracając do tematu wątku, tu nie chodzi o to ile trzeba czekać na zamówiony sprzęt (sam czekałem miesiąc na Burgmana, bo chciałem kolor taki a nie inny). Tu chodzi o to, że choćbyś chciał jechać na drugi koniec Polski aby sprawdzić czy pozycja za kierownicą Ci odpowiada, czy jakość wykonania Cię satysfakcjonuje itd. (nie mówiąc już o jeździe próbnej) to nie ma takiej możliwości, bo nawet jedna sztuka nie została sprowadzona/wypożyczona do Polski, choćby w celu pokazania na targach... Piaggio to nie Ferrari i jeśli ktoś liczy, że znajdzie klientów na podstawie pokazywania zdjęć to sorry ale nie ten produkt, nie ten rynek i bajki że Piaggio to "mercedes" wśród skuterów nikt już nie łyknie...
alessandro Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 @ przemas Poważnie? Kurczę, nie zdawałem sobie z tego sprawy. Enduro to ja prawie na ulicach nie widuje. Nakedy, supersporty, choppery, to tak, ale enduro? Zadko. Tak czy owak, dzisiaj wiele sprzetow lepszych niz Transalp. Chocby moj ulubieniec (wizualny) - Versys. Ale ale - masz gdzies źródło tych danych? Bo to, że wygrywa markietingowe Alpen Masters albo, że coś o nim piszą pisemka typu Motocykl czy Świat Motocykli to dla mnie nie argument. A chetnie zapoznalbym sie z danymi sprzedazy w PL... Z góry dziękuję!
Magda B. Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 W Warszawie jest mnóstwo DL 650. Oczywiście, że enduro są popularne. Na te dziury.. A DL to duzy motor, uniwersalny i jego cena nie jest jeszcze taka wysoka w porównaniu do konkurencji. Jazda na sprzętach enduropodobnych jest bardzo wygodna, ja miałam okazję przejechać się na Super Tenere i GS 800. Siedzisz prosto i zawieszenie idealnie wybiera dziury. Moc duża, osiągi fajne, no i jak ktos umie i lubi bawić sie na błocie - tez sie nada. Mój małżonek własnie nabył Yamahę xtz 660 Tenere. Juz nie moge doczekać się jazdy. Ale dla mnie skuter jest idealny - gdzie ja zmieszczę zakupy i inne "drobiazgi" na enduro.
przemas Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 @ przemasTak czy owak, dzisiaj wiele sprzetow lepszych niz Transalp. Chocby moj ulubieniec (wizualny) - Versys. Ale ale - masz gdzies źródło tych danych? Bo to, że wygrywa markietingowe Alpen Masters albo, że coś o nim piszą pisemka typu Motocykl czy Świat Motocykli to dla mnie nie argument. A chetnie zapoznalbym sie z danymi sprzedazy w PL... Z góry dziękuję! Niestety alessandro nie mam takich danych i sam chciałbym je poznać. Jedyne co mogę zaproponować to zgrubne porównanie ilości ofert na allegro w tym samym przedziale rocznikowym (2004 - 2011), a to ze względu na to że trampek był produkowany dużo dłużej: DL 650 - 76 ofert Transalp - 41 ofert Versys - 28 ofert
Sympatycy Qw@ki Opublikowano 23 Marca 2011 Sympatycy Opublikowano 23 Marca 2011 Do statystyk dorzucę statystykę LCM SOKÓŁ sprzedaż w 2010 <do> 2009 Suzuki 24szt < 31szt w tym skutery: AN650- 1 < 2 AN400- 1 < 2 UH200- 1 > 0 UX150- 1 = 1 pozostałe to: KingQuady- 7 > 4 moto pow.1000ccm- 3 < 7 moto 600-999-ccm- 8 < 10 Honda 18szt < 37szt w tym skutery FJS600- 0 = 0 FJS400- 1 = 1 NSS250- 0 < 1 PCX125- 1 > 0 Quady- 0 < 2 najwięcej w 2010- XL700 Transalp 5szt najwięcej w 2009- CRF250 8szt Kymco 34szt < 52szt w tym 50-tki - 25 < 38 MAXI skutery- 0 < 2 ATV(150-500)- 9 < 12 Dziękujemy wszystkim, którzy wybrali Lublin jako miejsce zakupu swojego pojazdu. P.S.Na serwisie nie ma kolejek - zapraszamy.
Sympatycy szorstki Opublikowano 23 Marca 2011 Sympatycy Opublikowano 23 Marca 2011 Piaggio to nie Ferrari i jeśli ktoś liczy, że znajdzie klientów na podstawie pokazywania zdjęć to sorry ale nie ten produkt, nie ten rynek i bajki że Piaggio to "mercedes" wśród skuterów nikt już nie łyknie... Co fakt to fakt, Ferrari to nie jest, ma znacznie wyższy stosunek jakości do ceny... W Polsce pokutuje pewna głupota, tekst brzmi tak: "włoszczyzna to tylko do zupy". Więc i rynek na włoskie sprzęty jest mizerny, bo właściciele skody, volkswagena, czy toyoty, wolą kupić używaną, ale japońską myśl techniczną, choćby nie wiem jaki to gruz był... Stąd pewnie takie podejście importerów "włoszczyzny". (oczywiście, żeby nie było, włoski, używany gruz też tu się pompuje na rynek) A jak jest naprawdę "w wielkim świecie" ? ~ 4000 sztuk Maxi Piaggio sprzedanych w DE, w stosunku do cudów japońskiej techniki - Suzuki, sprzedanych w ilości ok 700 sztuk. Jeśli wierzyć zestawieniu Biga (zsumowałem 2 najlepiej sprzedające się marki w segmencie MAXI). pzdr
przemas Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Z jedną małą różnicą: W DE możesz obejrzeć i odbyć jazdę próbną zarówno Piaggio jak i Suzuki. W PL możesz jedynie Suzuki... I to jest główny powód różnicy w proporcjach sprzedaży. Nie to, która marka ma lepszą opinię. Aby zbudować sobie pozycję na rynku trzeba trochę zainwestować w klienta. Myślenie typu "nie sprowadzamy, bo nie ma zainteresowania" nie doprowadzi do wypromowania marki na żadnym rynku. Pisząc o tym, że Piaggio to nie Ferrari nie miałem na celu deprecjonowania marki. Piaggio to dobre skutery, ale nie będą się sprzedawać na przedpłaty i na telefon...
malina83 Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 skąd taka duża sprzedaż mp3 400 ? wiecie może jak wygląda serwis i usterkowość zastosowanego napędu w tym skuterze ?
ptaku_1 Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Z jedną małą różnicą:W DE możesz obejrzeć i odbyć jazdę próbną zarówno Piaggio jak i Suzuki. W PL możesz jedynie Suzuki... Dokladnie, nie wyobrazam sobie kupic nowgo sprzeta bez jazdy probnej. Suzuki, Yamaha, Kycmco no problem. A z Wloszczyzna mazenie scietej glowy, nawet serwisu Piaggio nie widzialem (takiego z glownym szyldem Piaggio)
dr.big Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 skąd taka duża sprzedaż mp3 400 ? (...) Bo tego trojkolowca mozna w Niemczech zarejestrowac jako samochod osobowy i jezdzic z samochodowym prawem jazdy.
dr.big Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Podaję liczby sprzedaży za niepełny rok 2011, liczone do końca października: 1 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 2.040 2 Piaggio MP3 -400 1.203 3 Honda SH 150 575 4 Yamaha X-MAX-250 476 5 Kymco DOWNTOWN 300 405 6 Piaggio BEVERLY 300 TOURER 390 7 Piaggio MP3 -500 BUSINESS/SPORT 382 8 Suzuki AN 400 BURGMAN 357 9 Suzuki AN 650 BURGMAN 343 10 Honda SH 300 303
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się