Gość radiolog Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Bo tego trojkolowca mozna w Niemczech zarejestrowac jako samochod osobowy i jezdzic z samochodowym prawem jazdy. i przez to ma, dodatkowy bardzo nieergonomiczny dodatkowy hamulec w prawej plozie, oprocz tych dwoch recznych
dr.big Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Za to samych R1200GS było w tym czasie aż 5958 sztuk . Miejsce nr. 1 , jak zresztą i w zeszłym roku. PS. Miejsce drugie to Kawasaki ER-6 z 1858 sprzedanych sztuk i to pokazuje właściwą przepaść .
Robertsonnh Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Ma ktoś linka do strony, gdzie jest pokazana ogólna sprzedaż maxi-skuterów we Włoszech? ok , już znalazłem http://www.cyberscooter.it
dr.big Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 A to ranking maxiskuterowy z Francji za rok 2011. 1 - YAMAHA XP500 T-Max - 3 555 sztuk 2 - YAMAHA YP250R X-Max - 1 119 sztuk 3 - SUZUKI Burgman 650 - 955 sztuk 4 - HONDA FJS 600 Silverwing lub SW-T - 906 sztuk 5 - GILERA GP 800 - 892 sztuk 6 - VESPA GTS 250/300 - 634 sztuk 7 - SUZUKI Burgman 400 - 444 sztuk 8 - HONDA FJS 400 SW-T - 408 sztuk 9 - KYMCO Dink Street 300 - 319 sztuk 10 - YAMAHA YP 400 Majesty - 251 sztuk 11 - PEUGEOT Satelis 500 - 179 sztuk 12 - SYM Maxsym 400 - 152 sztuk Tmax rządzi i to mocno gdyby nie trójkółki !!! A tu jeszcze skutery 125 ccm i te 3 kołowe.. 1 - YAMAHA YP125R X-Max - 8 033 sztuk 2 - HONDA PCX 125 - 5 486 sztuk 3 - PIAGGIO MP3 400 LT - 5 105 sztuk 4 - PIAGGIO XEVO 125 - 3 216 sztuk 5 - PIAGGIO MP3 500 LT - 3 091 sztuk 6 - SUZUKI UH125 Burgman - 3 080 sztuk 7 - PEUGEOT SATELIS 125 - 2 543 sztuk 8 - PEUGEOT TWEET 125 - 2 225 sztuk 9 - HONDA FES 125 S-Wing - 1 924 sztuk 10 - KYMCO DINK STREET 125 - 1 384 sztuk 11 - PIAGGIO MP3 300 LT - 1 676 sztuk 12 - SYM GTS 125 - 1 499 sztuk 13 - VESPA GTS 125 - 1 335 sztuk 14 - MBK YP125R Skycruiser 125 - 1 261 sztuk 15 - PEUGEOT Citystar 125i - 1 094 sztuk 16 - VESPA LX/LXV 125 - 1 000 sztuk 17 - PIAGGIO MP3 Yourban 300 - 943 sztuk 18 - PIAGGIO Fly 125 - 928 sztuk 19 - YAMAHA XC 125 Cygnus - 584 sztuk 20 - KYMCO Dink 125 - 575 sztuk 21 - VESPA PX 125 - 562 sztuk 22 - DAELIM S3 - 461 sztuk PS. Nie mam pojęcia dlaczego w zestawieniu skutery 125 ccm i trzykołowe występują w jednej grupie... 1
Marcino1 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Czyli prawie 10.000 piaggio mp3... To jest dopiero przepasc! PS Może jednak nie zamieniać mptrójki na c 650?
kmodzele Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Pragnę nieśmiało zauważyć, że prawdziwym zwycięzcą jest ... tada ... Yamaha X-Max. No bo: w "250" mamy 1119 szt w "125" mamy 8033 oraz 1261, albowiem MBK Skycruiser to to samo co X-Max, tyle że robi go inna firma i nakleja inne oznaczenia. 10.413 szt to jest wynik! Drugie miejsce ma Piaggio MP3 LT (w trzech wersjach silnikowych liczonych razem) - 9872. Jestem zaskoczony absencją Kymco Downtown na liście. Czy we Francji nie sprzedają tego skutera, czy co? A ha. Chyba "KYMCO Dink Street 300" to to samo co u nas Downtown. Kurcze, tylko zamieszanie przez te nazwy. A to ranking maxiskuterowy z Francji za rok 2011. [...] 2 - YAMAHA YP250R X-Max - 1 119 sztuk [...] Tmax rządzi i to mocno gdyby nie trójkółki !!! A tu jeszcze skutery 125 ccm i te 3 kołowe.. 1 - YAMAHA YP125R X-Max - 8 033 sztuk [...] 14 - MBK YP125R Skycruiser 125 - 1 261 sztuk [...]
przemas Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 (...) PS. Nie mam pojęcia dlaczego w zestawieniu skutery 125 ccm i trzykołowe występują w jednej grupie... Może dlatego, że w obu przypadkach do prowadzenia wystarczają kategorie B prawa jazdy?
dr.big Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Niewiele ma wspólnego z produkcją w danym roku, ale myślę, że warte wspomnienia. Zwycięzca sprzedaży WSZYSTKICH dwucylindrowych maxiskuterów, czyli Tmax, sprzedał się w Europie od czasu wprowadzenia w 2001 roku ponad 180 000 razy . Ok. 100 000 sztuk znalazło nabywców we Włoszech, reszta sprzedana została w innych częściach Europy. PS. W Niemczech Tmax jest raczej rzadko spotykany, dlatego Yamaha Deutschland zamówiła na Niemcy tylko 100 sztuk nowego modelu w 2012 roku . Czyli spotkać ten skuter w Berlinie na ulicy będzie bardzo ciężko...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Administrator Opublikowano 30 Stycznia 2014 Nowy Rok za nami więc czas spojrzeć na dane sprzedaży podsumowujące sezon 2013. Zacznijmy od krótkich komentarzy... Rejestracje - jednoślady, Statystyki Rok 2013 zamknął się ogólną liczbą 56 145 pierwszych rejestracji nowych jednośladów. Jest to już ponad 2,5 razy mniej niż w rekordowym roku 2008. Od tamtego czasu każdy kolejny rok jest słabszy, a spadki wahały się od 3 do 30%. W porównaniu do roku 2012 liczba rejestracji jest mniejsza o 17,1%, czyli 11 609 sztuk. Ogólna liczba pierwszych rejestracji nowych i używanych jednośladów wyniosła 108 719 (-12% r/r, -14 886 sztuk). Spadki w rejestracji pojazdów używanych nie są tak drastyczne jak wśród nowych, ale ta część rynku także systematycznie zmniejsza się. Używanych jednośladów zarejestrowano 52 574 (-5,9% r/r, -3 277 sztuk). MOTOCYKL W grudniu zarejestrowano 159 nowych motocykli. Przyczyniło się to do zamknięcia roku liczbą 7 390 rejestracji nowych motocykli(-4,6% r/r, -360 sztuk). Na przestrzeni roku spadki i wzrosty w poszczególnych miesiącach niemal równoważyły się, ale jeden miesiąc zdecydował o ogólnym spadku – w marcu zarejestrowano 39,7% (458 sztuk) mniej niż rok wcześniej. Nie zrównoważyły tej sytuacji dobre rejestracje drugiego kwartału (+9,6%), które szczególnie zostały podbudowane w czerwcu, przez przyspieszone rejestracje przed zmianą przepisów homologacyjnych i rejestracyjnych. Duży ruch odnotowano wtedy dla pojazdów SAM, które do 22 czerwca ub.r. korzystały z uproszczonej zasady rejestracji jednej sztuki na podstawie badania technicznego. Ogółem w 2013 roku na polskich drogach przybyło 46 052 motocykli (+1,3%, +583 sztuki). Widać stąd, że tylko co 6 nowo rejestrowany w kraju motocykl jest nowy. Taka proporcja utrzymuje się co najmniej od 2006 roku. MOTOROWERY W 2013 roku zarejestrowano 48 755 nowych motorowerów, czyli 18,7% (-11 249 sztuk) mniej niż przed rokiem. Inaczej niż w przypadku motocykli, tutaj spadki sprzedaży utrzymywały się prawie w każdym miesiącu. Tylko dwa zimowe miesiące: luty oraz grudzień były lepsze niż w roku poprzednim. Nie mają one jednak większego znaczenia dla wyniku w całym roku. Używanych motorowerów sprowadzono do Polski 13 912 (-23,3% r/r, -4 220 sztuk). Nowe motorowery stanowiły więc 77,8% wszystkich rejestracji. No i to co nas najbardziej interesuje, czyli sprzedaż maxi... W tej kategorii na szycie stawki znajduje się w PL Kymco, które odnotowało najlepszy wynik sprzedaży. Na drugim miejscu uplasowała się Yamaha a na trzecim Honda. Suche dane, rejestracje nowych maxi-skuter: Kymco 2013: 252 szt (rok 2012: 275 szt) Spadek -8.4% Yamaha 2013: 120 szt (rok 2012: 133 szt) Spadek -9.8% Honda 2013: 102 szt (rok 2012: 230 szt) Spadek -55,7% Inne marki 2013: 300 szt (rok 2012: 345 szt) Spadek -13%
lazyfox Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 "Honda 2013: 102 szt (rok 2012: 230 szt) Spadek -55,7%" Brawo Honda. Jeszcze trochę nad cenami popracujecie to w końcu pozbędziecie sie tego najsłabszego ogniwa w Waszej strategii sprzedaży, czyli .... klienta. A jakby nie do końca, to nie wpuszczać do salonów klientów bez krawatów, bo wiadomo, że taki jest bardziej awanturujący się jak zobaczy te ceny. Może i czepiam się tej Hondy, bo w końcu inni to samo robią.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Administrator Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udało mi się "pozyskać" dane rejestracji maxi w PL (swoją drogą ciekawe, że owe dane są tak tajne ) Są to dane rejestracji w 2014 roku liczone od stycznia do października. Oczywiście należy pamiętać, że wliczone są w to także pojazdy "demo", które mogą nadal stać u dealerów. Lista nie zawiera dwóch ważnych graczy na rynku sprzedających pojazdy Made in China. No to po kolei (w nawiasach dane rejestracji modelu za rok 2013) BMW - C600 Sport -->> 9 szt (9 szt) - C650 GT -->> 9 szt (13 szt) Honda - PCX 125 -->> 102 szt (39 szt) - Forza 300 -->> 14 szt - Integra 750 -->> 11 szt Kawasaki - J300 -->> 47 szt Kymco - Agility City 125 --->>253 szt (141 szt) - Like 125 -->> 39 szt (18 szt) - Downtown 300 -->> 34 szt (51 szt) - Downtown 125 -->> 24 szt - Agility 125 16+ -->> 29 szt - Xciting 400 -->> 9 szt (9 szt) - K-XCT 300 -->> 8 szt (1 szt) - MyRoad -->> 2 szt (2 szt) Suzuki - Burgman 400 -->> 9 szt (10 szt) - Burgman 650 -->> 18 szt (11 szt) - Burgman 200 -->> bd. Sym - Maxsym 400 -->> 4 szt Yamaha - MajestyS 125 -->> 39 szt - Tricity 125 -->> 30 szt - Xmax 125 -->> 90 szt - Xmax 250 -->> b.d (postaram się dopisać później) - Xmax 400 -->> 70 szt (28 szt) - Tmax 500 --->> 16 szt (26 szt) Vespa - GTS 300 -->> 26 szt - Primavera 125 -->> 26 szt - GTS Super Sport 125 -->> 13 szt - Sprint 125 -->> 12 szt - 946 -->> 8 szt Hit sprzedaży maxi skuter 2014 roku (oczywiście liczby wynikają głównie z ustawy PJ "B" = 125) 1. Agility City 125 -->> 253 szt 2. Honda PCX 125 -->> 102 szt 3. Yamaha X-max 125 -->> 90 szt
Klubowicze MarP Opublikowano 15 Stycznia 2015 Klubowicze Opublikowano 15 Stycznia 2015 Spoza oferty 125 świetną sprzedaż ma Yamaha Xmax 400
Klubowicze DaniL Opublikowano 15 Stycznia 2015 Klubowicze Opublikowano 15 Stycznia 2015 Widać, że Król nadal nadal króluje w dużych pojemnościach
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Administrator Opublikowano 15 Stycznia 2015 Widać, że Król nadal nadal króluje w dużych pojemnościach Nie oszukujmy się... żaden wynik maxi dwucylindrowego w PL nie jest absolutnie powodem do dumy. Z powyższych danych można wysnuć jedno -->> 2 cylindrowe maxi w PL to towar luksusowy
Sympatycy KriSSo Opublikowano 15 Stycznia 2015 Sympatycy Opublikowano 15 Stycznia 2015 No cóż, w małych pojemnościach Kymco Agility miażdży okrutnie, ale sprawa jasna - duże koła, dobra cena. Natomiast to, że J300 pobił zdecydowanie sprzedażą DT 300 jest dość interesujące
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Administrator Opublikowano 15 Stycznia 2015 Natomiast to, że J300 pobił zdecydowanie sprzedażą DT 300 jest dość interesujące W/g moich info akurat ten model był w sporej ilości rejestrowany jako demo... ale tak czy inaczej wynik jest, oczywiście jak na nasze realia... bardzo dobry Tak dla kontrastu -->> Ranking sprzedaży maxi skuterów we Włoszech, cały 2014 rok.
Akar_Zaephyr Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Powód zaskakującej sprzedaży J300 vs DT300 jest jeden - plakietka W dalszym ciągu pokutuje w Polsce przeświadczenie że Chiny = tandeta (tak, wiem - Tajwan to tak nie do końca Chiny). Wystarczy zakryć nazwę Kymco, napisać mazakiem "Kawasaki" i statystyczny Kowalski już wychwala pod niebiosa bezawaryjność japońskiej myśli technicznej Taka klientela, co zrobić.
Lucjan73 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Na ten ranking można spojrzeć bardziej optymistycznie - kupujący maxiskutery to ELITA A tak poważnie to wynik w Italii chyba dla nas nigdy nie będzie osiągalny.
Sympatycy KriSSo Opublikowano 15 Stycznia 2015 Sympatycy Opublikowano 15 Stycznia 2015 Tak dla kontrastu -->> Ranking sprzedaży maxi skuterów we Włoszech, cały 2014 rok. No właśnie, kontrastowe są nie tylko liczby zarejestrowanych motocykli, ale np niesamowity sukces Beverly - u nas praktycznie unikat. Skąd ta rozbieżność "upodobań", trudno stwierdzić. Czyżby tylko cena?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Administrator Opublikowano 15 Stycznia 2015 A tak poważnie to wynik w Italii chyba dla nas nigdy nie będzie osiągalny. Lucek, Włosi to teraz moooocno stękają i drapią się po głowach. Dla nas ich aktualne wyniki są nieosiągalne ale jak spojrzymy na, taki powiedzmy 2009 to zrozumiemy skąd tamtejsza frustracja. Raport (jeszcze tłustego) 2009 roku z Włoch Np. blisko 11 tysięcy sprzedanych Tmaxów ale np niesamowity sukces Beverly - u nas praktycznie unikat. Skąd ta rozbieżność "upodobań", trudno stwierdzić. Czyżby tylko cena? W PL ogólnie skutery na dużych kołach mają słabe wzięcie, taka specyfika. Wracając do naszego rynku... warto wspomnieć o wynikach Kymco. Sprzedaż wszystkich maxi od Kymco w 2013 wyniosła 246 sztuk natomiast w 2014 to... 443 sztuki.
Lucjan73 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ja patrzę optymistycznie na 2015 przez pryzmat 125 -tek. W tamtym sezonie importerom zabrakło tego typu sprzętów na bieżący rok na pewno będą lepiej przygotowani. Liczę na to że "szarańcza" rzuci się na 125 - ki a po sezonie, dwóch złapie bakcyla, zrobi prawko i przesiądzie się na większe pojemności.
Bad Method Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 "szarańcza" rzuci się na 125 - ki a po sezonie (...) zrobi prawko i przesiądzie się na większe pojemności W kontekście tego, że wykupiłem miejsce na kursie (pierwszy termin na 2015 w Krk) czuję się osobiście dotknięty tą szowinistyczno-zoologiczną inwektywą
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 16 Stycznia 2015 Użytkownicy+ Opublikowano 16 Stycznia 2015 Są to dane rejestracji w 2014 roku liczone od stycznia do października. Oczywiście należy pamiętać, że wliczone są w to także pojazdy "demo", które mogą nadal stać u dealerów. Kymco - MyRoad -->> 2 szt (2 szt) Ciekawi mnie czy ktoś się odważył i kupił, czy to testówki ??
Jerry_R Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Mariusz, czy to jedynie pierwsze rejestracje? Jezeli maszyna jest kupiona i zarejestrowana w 2014, potem sprzedana i przerejestrowana w 2014 - to jest to liczone 1 raz? wynik w Italii chyba dla nas nigdy nie będzie osiągalny. Jak pogoda bedzie sie dalej ocieplac, jak ostatnio, plus dozwolona jazda po buspasach i... Bedziemy sie zblizac
Vorenus Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Ja patrzę optymistycznie na 2015 przez pryzmat 125 -tek. W tamtym sezonie importerom zabrakło tego typu sprzętów na bieżący rok na pewno będą lepiej przygotowani. Liczę na to że "szarańcza" rzuci się na 125 - ki a po sezonie, dwóch złapie bakcyla, zrobi prawko i przesiądzie się na większe pojemności. Dokładnie tak. Jestem tego przykładem. Pod koniec sierpnia kupiłem 125. We wrześniu zapisałem się na kurs, a pod koniec listopada miałem kat. A w kieszeni Teraz trzeba sprzedać 125 i kupić coś większego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się