Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Trochę pytań o technikalie do Piaggio X8 125


Pytanie

  • Klubowicze
Opublikowano

Jak już informowałem "klubowiczów", dołączyłem w końcu do "Maxi Maniaków" i zakupiłem Piaggio X8 125ccm (rocznik 2004). Jednak jako "świeżak" mam kilka pytań natury technicznej, jako że jestem w fazie szykowania sprzętu po kupnie do swoich wymagań, czyli ustawień na TipTop...

Na razie wymieniłem olej "na płukankę" (jeszcze bez wymiany filtra), bo ten zlany z silnika był czarny, jak smoła (to oczywiście dobrze, bo znaczy że czyścił silnik) i wyczyściłem filtr powietrza i nasączyłem olejem. Umyłem całość, odświeżyłem plastiki i wszystko zaczyna nabierać wyglądu. Zostało mi jeszcze zmienić świecę, płyn w układzie chłodzenia, płyn hamulcowy...

No ale teraz zaczynają się schody, dlatego mam parę pytań do posiadaczy Piaggio i innych uzbrojonych w wiedzę...

1 - smarowanie przekładni? Korek wlewowy (przynajmniej tak mi się wydaje), znalazłem ale gdzie jest korek zlewowy? Pokrywa paska wydaje mi się zintegrowana z miską olejową (bo jest w niej wlew ojeju), no i tu kolejne pytanie... czy na sucho dotrę do paska i wariatora?????

2 - silnik pracuje dość przyjemnie, ale mam wrażenie że przy nawet minimalnemu przekręceniu manetki, od razu zasprzęgla się napęd, przez co silnik nieco terkocze pod obciążeniem, zanim złapie obroty i się "rozkręci"... Czyżby za ciężkie rolki? A może już zużyte? Problem z niewiedzą na temat pokrywy z punktu 1, uniemożliwia sprawdzenie organoleptycznie...

3 - Jaka świeca do tego silnika? (2004)

4 - Jaki pasek (wymiary / firma)

5 - ewentualnie co jeszcze wymienić i na co zwrócić uwagę?

Trafiłem na dość dokładny Manual do 125-ki, ale nadal nie wiem, czy pokrywa jest zintegrowana z miską oleju??? http://manuals.wotmeworry.org.uk/x8%20part...emium_Parts.pdf <_<

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Wymieniałem, poszukaj na forum jest cały proces wymiany krok po kroku. A jak odrestaurowałeś WD40 to posmaruj smarem do łożysk tocznych - będziesz miał dobrze uszczelnione i zakonserwowane :blink:

  • 0
Opublikowano

Potrzebuję informacji ile oleju oraz jakiej gęstości wlewa się do Piaggio X8 125ccm, rocznik 2004.

Ponieważ zacząłem słyszeć lekkie stuki na wybojach, postanowiłem poeksperymentować i zajrzeć do lag. Zalałem 90ccm nowego oleju (stary oczywiście wylałem) i nie słyszę już nic, zawieszenie zrobiło się dużo sztywniejsze, wszelkie stuki ustały, dużo pewniej czuję się w zakrętach ale chciałbym mieć to zrobione z zgodnie z zaleceniami producenta.

Jeśli ktoś ma informacje, ile i jaki olej wlać do mojego motóra, to bardzo proszę o informację, szukałem kilka godzin w sieci ale z marnym skutkiem. !OK

  • 0
Opublikowano
Potrzebuję informacji ile oleju oraz jakiej gęstości wlewa się do Piaggio X8 125ccm, rocznik 2004.

Do X9 leje się właśnie 90ccm, SAE 20W, nie podejrzewam, żeby w X8 było inaczej - katalog pokazuje, że zawieszenia przednie (półka, trzpień kierownicy i lagi) są zamienne w X8 125 i X9 180.

Pozdrawiam

Marcin S.

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

@superspeedo - Dobrze że wspomniałeś o stukach w przednim zawieszeniu, bo właśnie też mi to się zaczęło pojawiać. Mówisz, że po wymianie oleum przestało? Jaki olej wlałeś i czy mógłbyś wspomnieć coś o rozbieraniu lagi, bo jeszcze z tym nie miałem okazji się zmierzyć. Jak się dobrać do środka ? (uszczelnienia nie ciekną a guma wygląda na zdrową)...

  • 0
Opublikowano

Jeśli nie będziesz wymieniał uszczelniaczy to stawiasz skuter tak, żeby przód był w górze:

-ściągasz czachę, zacisk, koło, błotnik (kolejność dowolna whist ),

-od góry w plastiku który pozostał są otwory i tam odkręcasz śruby z góry lag imbusem,

-odkręcasz lagi od półki (4 śruby chyba 12),

-ściągasz lagi,

-wyjmujesz górą sprężyny,

-wylewasz olej, pompujesz, żeby wszystko wyleciało,

i teraz musisz wlać olej, podpompować i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Ile oleju... nie wiem dokładnie, w X9 leje się 90ml na jedną lagę i tyle wlałem. Lepkość... też nie wiem, wlałem 15W ale jest za twardo, więc dzisiaj jak zdążę to wleję 10W, jaki olej... do amortyzatorów, wybór spory. W Piaggio Beverly jest olej 7,5W a w X9 20W, wydaje mi się, że ten drugi jest za gęsty, bo jak się przysłucham to jest efekt siorbania w lagach, czyli nie przechodzi śwobodnie po kanalikach.

Jak wyjmiesz sprężyny to zmierz ich długość i podaj na forum, zobaczymy czy mamy tę samą :D

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Hmmm... Gdzieś na forum czytałem, że to jakiś specjalny olej do lag jest, ale coś nie mogę tej nazwy teraz znaleźć. Poszukam jeszcze. Oczywiście zmierzę i podam Ci, ale będę to robił już po sezonie (cały skuter rozkręcam na elementy pierwsze, plastiki idą do lakiernika), więc jeszcze trochę czasu minie...

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Czy orientuje się ktoś, jakie luzy ustawić na zaworach ssących-wydechowych w X8 125 ccm... W moim Piaggio Catallogo PDF nie mogę coś odkopać tej informacji !YES

  • 0
Opublikowano

W serwisówce od x7 pisze:

Characteristic

Valve clearance

Inlet: 0.10 mm Outlet: 0.15 mm

W x8 pewnie jest tak samo

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Tak, też dokopałem się w końcu tej informacji z PDFu od X7 przy okazji tematu naszego kolegi, który szukał coś o tym modelu... Ale dzięki za info i odkopanie tematu :lol:

  • 0
Opublikowano

WItam ! Postanosiłem sie podpiąć pod temat bo mój problem jest podobny :

Piaggio X9 250 cc .Rozciekła sie lewa laga - olej kapie z samego dołu - od spodu lagi. Górna część jest sucha.

Co ciekawe że w ten sam sposób rozciekła sie 2 laga - również lewa. Poprzednią wymieniłem na zapasową którą kiedys kupiłem i też sie rozciekła.

2 cieknące lagi w przeciągu miesiąca ..

Co mogło ulec uszkodzeniu ? czy od spodu też są jakieś szczelnienia?

Z góry dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...