Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Silnik z piaggio x8 z 2006r. (125cm) a piaggio x9


Gość kangoo

Pytanie

Witam Wszystkich forumowiczów. Mam pytanie, tak jak w temacie. Czy silnik z piaggio x8 125 cm z 2006 r. będzie pasował do mojego piaggio x9 z 2002 r. Bardzo proszę o pomoc i ewentualne wskazówki. Znalazłem silnik z x8 na allegro ale nie jestem do końca pewien czy bez problemów będzie pasował. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mam X8 z 2005r i X9 z 2002r z silnikami 125ccm i oba wygladaja identycznie - Piaggio Leader. Byc moze sa jakies tam subtelne roznice takie jak podgrzewanie paliwa w gazniku, bo tego wymagaja nowsze normy emisji spalin ale ogolnei silnik to ta sama konstrukcja. Punkty mocowania silnika sa takie same wiec do ramy wejdzie na bank.

Pamietaj tylko, ze byla wersja X8 z silnikiem chlodzonym powietrzem (chyba street to sie nazywa) wiec obys takiegi przypadkiem nie kupil.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam Kolego i dziękuję za tą odp. Dzisiaj właśnie wkładałem silnik jw. Masz rację z tym podgrzewaniem (w moim x9 z 2002 r. nie ma pewnego elementu, który jest w silniku z x8 z 06r.) ale chyba sobie z tym poradziłem, choć nie jestem pewien do końca gdyż pozostał mi jeden przewód - wężyk gumowy (z małą opaską uciskową), który idzie od zbiorniczka płynu chłodzącego (z prawej strony skutera, spod kierownicy,) a którego to nie mam, nie wiem gdzie wpiąć. Może jest to właśnie spowodowane tym podgrzewaniem. Nadmienię, iż skuter po wymianie silnika odpalił (pomimo niepodłączonego w/w wężyka). Po chwili po odpaleniu, delikatnie - powoli z tego wężyka zaczął kapać płyn chłodzący. Po jego zaślepieniu czekałem aż silnik złapie temp. i załączy wiatraki lecz pomimo wskazań praktycznie bliskie max wiatraki nie włączyły się - tak jakby termostat nie puszczał (chłodnica zimna, przewody - węże gumowe im dalej od silnika tym zimniejsze). Jeśli ktoś wie na czym może polegać mój problem, wie gdzie powinien być wpięty w/w wężyk proszę o porady. Z góry dziękuje i jeszcze raz proszę o pomoc gdyż zacząłem już powątpiewać w forum po wcześniejszym poście i braku odp. pozdro Wszystkim, kangoo whist

A i jeszcze jedno bo byłbym zapomniał. Odpowiem na swoje pierwsze pytanie. Silnik z x8 z 2006 nie jest identyczny z tym z x9 z 2002 r. ale myślę, że niedużym nakładem pracy i środków można sobie poradzić z problemem. Oprócz podgrzewacza o którym pisał kolega Waflo, silnik z piaggio x8 z 06 r. ma inną (większa) średnicę frezu na trzpieniu napędu na który nachodzi piasta (piasta z mojego x9 ma za małą średnice na frez z silnika x8) z tarczą hamulcową, tylne koło i jego mocowanie (wahacz itd). Problem polega na tym, iż piasta z tarczą hamulcową od mojego x9 nie pasuje do silnika z x8. Wystarczyło kupić piastę z modelu x8 i po kłopocie (wszystko inne pasowało bez żadnego problemu). Zmieniłem piastę z x9 na tą z x8 i poskładałem bez problemów. Jeszcze raz proszę o porady.

Prosimy używaj funkcji „edytuj“ i nie umieszczaj posta pod postem. Łączę oba.

W przyszłości drugi post będzie kasowany.

Administracja

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ten maly wezyk o ktorym piszesz to pewnie nic innego jak wlasnie podgrzewanie paliwa w gazniku (plynem z ukladu chlodzenia). Te wszystkie podgrzewacze itp bajery maja zwiazek z nowszymi normami emisji spalin. Mozna to wszystko zaslepic/wylaczyc, a silnik bedzie pracowal poprawnie bo to nie jest cos niezbednego do jego pracy. Jesli u Ciebie w gazniku nie ma (a mysle, ze nie ma) krocca gdzie podprowadza sie ten plyn z ukladu to po prostu zaslep wezyk i po sprawie.

Co do problemow z przegrzewaniem silnika, ty woglada na to, ze po prostu termostat sie nie otwiera. Silnik kupiles uzywany, wiec mozliwe, ze ta mala czesc mial uszkodzona. Zaraz przy termostacie zamontowany jest czujnik plynu w ukladzie ale on podaje tylko sygnal na wskaznik, nie odpowiada, za wlaczanie wentylatorow. Za to odpowiedzialny jest inny czujnik, umieszczony z boku, na gorze chlodnicy. Wymien termostat na nowy, albo ewentualnie przeloz ten ze starego silnika.

A tak na marginesie to silnik 125ccm produkuje na tyle niewiele ciepla, ze zostawiajac go pracujacego na wolnych obrotach nawet przez godzine nie nagrzeje plynu w ukadzie na tyle aby zalaczyl sie wiatrka na chlodnicy. Byc moze stojac w korku, w srodku miasta, w slonecznej Hiszpani udalo by sie go zagrzac na tyle, ale nie w naszym klimacie.

Pozdrawiam

T.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Waflo, ale ten przewód nie jest od nowego silnika a pozostał mi (nie wpięty) od mojego x9 (wcześniej on już był). Gdyby nie fakt, że na jego końcu znajduje się opaska uciskowa nie przejmował bym się nim i po prostu go zaślepił.

A czy przypadkiem tam na jego końcu nie powinien być jakiś pojemniczek - filterek lub odpowietrznik o którym zapomniałem lub go przeoczyłem?

Zastanawiam się jeszcze czy po odpowietrzeniu układu (przy zaślepionym w/w wężyku) nie było by wszystko w porządku. Jak wie ktoś jak odwietrzyć układ niech da znać. Nadmienię, iż przy termostacie nie znalazłem żadnej śrubki lub tym podobne. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0

Sprawdze jutro w moim X9 jak to tam jest rozwiazane. W nowszym X8 jest elektryczne podgrzewania paliwa w gazniku (to pewne, sprawdzilem na schemacie), byc moze w X9 podobna funkcje rozwiazali za pomoca plynu chlodzacego (cos mi swita, ze tak to wlasnie wyglada w X9) - zbadam w wolnej chwili i dam znac.

Co do odpowietrzania ukladu chlodzenia to nie ma odpowietrznika. Zalewasz i sam sie powinien odpowietrzyc. Kilka razy wykonywalem jakies tam operacje ktore wymagaly spuszczenia plynu. Po zalaniu nie bylo najmniejszego problemu - uklad odpowietrzyl sie samoczynnie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam. Uruchomiłem x9 i jest tak:

Przewód o którym mowa wyżej zaślepiony, po tym jak temp wzrosła i wskaźnik był trochę przed czerwonym polem załączył się wiatrak. Wtedy też przy dodaniu gazu silnik nie zbierał się a dławił i gdy nie odpuściłem gasł. Nadmienię, iż gdy silnik - temp nie była wysoka przy operowaniu gazem wszystko było w porządku. Wie ktoś o co może chodzić? Cały czas zastanawia mnie ten wężyk. Jeśli ktoś ma to poproszę o przesłanie schematu układu chłodzenia x9tki.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Jeśli ktoś ma to poproszę o przesłanie schematu układu chłodzenia x9tki.

Co prawda od madisona, ale silnik taki jak w piaggio (tyle że 180ccm, nic bliższego nie udało mi się znaleźć - może na http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/ coś lepszego leży?)

x9chlodzenie.jpg

Legenda:

A - zbiornik wyrównawczy

B - odpowietrzanie (tu już widać różnicę, w X9 nie ma)

C - chłodnica

D - układ podgrzewania gaźnika (stawiam na ten wężyk u ciebie, a problemy wynikają z czegoś innego...)

E - termostat (z by-passem)

F - pompa wody chłodzącej

A pompa wody w ogóle jest tam i coś pompuje? !placz1 (przepraszam za takie insynuacje, ale mnie też zdarza się czasem strzelić babola i kilka dni siedzieć nad przyczynami porażki)...

Pozdrawiam

Marcin S.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kangoo jak udalo Ci sie doprowadzic silnik do tak wysokiej temperatury, ze az wiatrak na chlodnicy sie zalaczyl??

Ja zostawilem swojego X8 z pracujacym silnikiem (na wolnych) przez ponad godzine i temperatura nie skoczyla wyzej niz do polowy wskaznika. Skoro Twoj tak sie grzeje to moze wartalo by sprawdzic jednak pompe wodna.

Co do tego zamulania przy wysokiej temperaturze silnika to mozliwosci sa w zasadzie tylko dwie. Zuzyta swieca zaplonowa (wymien na nowa) lub zly sklad mieszanki (obstawial bym jednak swiece).

Dlaczego nie przelozysz gaznika z X9, tego co miales wraz ze starym silnikiem. W nim jest miejsce na podlaczenie tego wezyka z plynem. Czy nie prosciej tak to rozwiazac zamiast walczyc z tym gaznikiem z X8?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Gaźnik mam od x9. Myślę, że pomieszałem coś z przewodami podciśnienia i tym całym układem podgrzewania paliwa. Jutro biorę się od nowa do roboty, dam znać o efektach.

No i po kłopocie! Przeanalizowałem wszystkie połączenia, wymieniłem świecę i wszystko gra. ODPUKAĆ !w00t X9 śmiga i oby tak dalej. pozdrowienia i podziękowania dla Wszystkich, którzy pomogli!!! !OKK

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...