Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Okresowe badania techniczne


Mareczek

Rekomendowane odpowiedzi

Co właśnie z tymi przeglądami na skutery? Już wprowadzone?

Co jakiś czas zadają mi pytania co z badaniami techn. motorowerów więc postanowiłem założyć nowy temat.

Od dnia 22 września 2009 r. motorowery podlegają okresowym badaniom technicznym.

„Właściciel motoroweru dla którego od dnia pierwszej rejestracji minęło więcej niż 3 lata obowiązany jest przedstawić go do badania technicznego w terminie roku od dnia wejścia w życie ustawy

Okresowe badania techniczne motorowerów !happybth !happybth !happybth :D

http://piskp.pl/admin/wyswig/pliki/esklep1..._06_08_2009.pdf

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

O takim stanie żeczy już słyszałem i jestem zadowolony z tego bo w końcu będzie jeździło po naszych drogach więcej sprawnych motorowerów. Jeszcze tylko powinni wprowadzić jakieś uprawnienia do kierowania w/w sprzętem dla tych powyżej 18-go roku życia

Odnośnik do komentarza
O takim stanie żeczy już słyszałem i jestem zadowolony z tego bo w końcu będzie jeździło po naszych drogach więcej sprawnych motorowerów. Jeszcze tylko powinni wprowadzić jakieś uprawnienia do kierowania w/w sprzętem dla tych powyżej 18-go roku życia

z tym okresleniem wieku na 18lat to bym polemizował ;)

Moze najpierw wychowac rodziców :D

Odnośnik do komentarza
z tym okresleniem wieku na 18lat to bym polemizował

a ja jak najbardziej nie.

Nie każdy 18-latek, -latka musi posiadać wiedzę na temat kodeksu ruchu drogowego, a juz poruszanie się po "dużym" mieście to dla niektórych motorowerzystów to hardcore, a że o innych użytkownikach muszących na takich niezdyscyplinowanych nie wspomnę.

Ja swojej żonie mimo że ma dwadzieścia...... yyy lat :D nie pozwoliłbym jeździć skuterem jeśli by nie zdała egzaminu przynajmniej u mnie ;)

ale nie o tym tu :;)

Odnośnik do komentarza

Marek zapisz mnie w kalendarzu już teraz, bo jak wysypią sie wszystkie Komarki, Jawki, Romeciki i wszelkiej maści chińskie skuterki, ciężko będzie się dostać na przegląd ;)

A może już wiesz ile to będzie kosztowało? Z tego co słyszałem motorower podlega badaniom technicznym co dwa lata..... to prawda?

Edit: Aha, a w jaki sposób będą mierzone osiągi motoroweru, co by pojazd motorowerem mógł być określony? :D

Odnośnik do komentarza

Jako ze inna kontola stanu technicznego motorowerow chyba kuleje, zostal wprowadzony system znany z pojazdow o wiekszej pojemnosci. Czy zda egzamin czas pokaze :D . W koncu jezdzi tez wiele zlomow 4oo, ktore jakos dostaja co roku przeglad mimo tego, ze dostac go nie powinny...

Odnośnik do komentarza

A może już wiesz ile to będzie kosztowało? Z tego co słyszałem motorower podlega badaniom technicznym co dwa lata..... to prawda?

Edit: Aha, a w jaki sposób będą mierzone osiągi motoroweru, co by pojazd motorowerem mógł być określony?  :D

Koszt badania to 50zł i pojazd spełniający warunki ustawy otrzyma wpis o dopuszczeniu do ruchu na 2-a lata.

Adam; To bardzo proste. Diagnosta jedzie kilka set metrów i jeżeli będzie miał wątpliwości zatrzyma dowód rejestracyjny i poprosi o ocenę techniczną. Rzeczoznawca przeprowadzi sprawdzenia na hamowni motocyklowej i napisze stosowną ocenę.

PS. Nie udostępnienie pojazdu Diagnoście jest równo znaczne z odstąpieniem od badania.

3.jpg

. W koncu jezdzi tez wiele zlomow 4oo, ktore jakos dostaja co roku przeglad mimo tego, ze dostac go nie powinny...

Robert a jesteś pewien że te złomy jeżdżące mają w ogóle zrobione badanie techniczne.

Dopóki centralny rejestr pojazdów nie będzie działał dopóty złomy będą widoczne na drogach.

Tysiące pojazdów jeździ w Polsce:1) bez OC

2) bez ważnych badań

3)z fałszywym wpisem do dow.rej.

* Który z Auto-handel robi B /Techniczne na SKP w pojazdach już zarejestrowanych.?

Odnośnik do komentarza
Jeszcze tylko powinni wprowadzić jakieś uprawnienia do kierowania w/w sprzętem dla tych powyżej 18-go roku życia

z tym okresleniem wieku na 18lat to bym polemizował whist

Moze najpierw wychowac rodziców !sciana

Tu się niestety nie zgodze ze trzeba wychować rodziców. Według obowiazujacych przepisów kazdy powyżej 18 roku życie może jeździć motorowerem tylko posiadając dowód osobisty. Według mnie nie dotyczy to w takim wypadku tylko młodych ludzi na skuterach itp. Tyczy sie to też tych którym z jakiś powodów nie wychodzi zdanie egzaminu na prawo jazdy (kat. A czy !scooter a chca sobie jeździć po drogach niekoniecznie rowerem. Osobiscie znam osobę po 40-tce która próbowała zdać egzamin na kat. B chyba z 6 razy z czego 4 egzamin teoretyczny. Jest to czlowiek który nie uznaje jakichkolwiek przepisów ruchu drogowego. Ostatnio kupił sobie malego "chinczyka" i szaleje. Nie liczy sie z niczym, ma glęboko przepisy i jest bezkarny. Nie ważne jesli niechcący w trakcie jazdy zrobi cos sobie ale on przedewszystkim jest dużym zagrozeniem dla innych uczestników ruchu. Moim zdaniem przepisy dotyczące jazdy tylko z dowodem powinny byc zmienione a jazda bez uprawnień karana.

Odnośnik do komentarza
(...)

Tysiące  pojazdów jeździ w Polsce:1)  bez OC

                                                        2) bez ważnych  badań

                                                        3)z  fałszywym wpisem do dow.rej.

(...)

Czyli kompletnie zawodzi system kontroli... Mozna stworzyc i 1000 nowych przepisow, tylko po co? Jesli nie ma mozliwosci ich wyegzekwowania to i tak mozna sobie je darowac...

Odnośnik do komentarza

może dzięki badaniom technicznym rzeczywiście zniknie przynajmniej część złomów

ale także dziwolągów pojemności 150, 200 czy innej rejestrowanych na 50.

też pięćdziesiątek o osiagach jak "z toru"

Odnośnik do komentarza

Wg mnie wszystko wygląda dobrze na papierze, tylko zawsze przez tego typu przepisy cierpią uczciwi.

Wraz z wejściem tych przepisów posiadanie motoroweru stanie się luksusem dla zamożnych osób.

W moim wypadku nie mógłbym sobie pozwolić na zobienie AM, ponieważ kurs pewnie będzie kosztował kilkaset złotych, a ja jako 14latek nie dysponowałem takimi pieniędzmi (rodzice jak coś potrzebuje to dostane kase na następny dzień, ale jak coś bym chciał to mam sobie zarobić).

Obecnie zbliżając się do 18 dowiedziałem się o podatku vat, dzięki czemu będe musiał się pozbyć wszystkich 2 letnich oszczędności (jeszcze brak stałych dochodów), a chciałem sobie kupić jakiś lepszy kask.

Co do kategorii A2. Pomysł mi się podoba, ale czy po 2 latach nie można poprostu zdać egzaminu na A. Po co od nowa cały kurs, który w praktyce niczym się nie będzie różnił.

Jeżeli chodzi o przeglądy to idąc na przegląd moją 50ccm przyblokuje ją, a po przeglądzie odlokuje, bo wg mnie, w niektórych przypadkach, prędkość 60-70km/h jest bezpieczniejsza od 45km/h

Kończąc powiem, że nami rządzi za dużo humanistów, którzy więcej zastanawiają się nad treścią ustawy niż nad jej sensem.

EDIT:

Zauważyłem, że zszedłem troche z tematu. !scooter

Odnośnik do komentarza

Zgadza się że wszyscy którzy mają 50 70 czasem 125 cc będą blokować je przed przeglądem tak żeby spełnić warunki przeglądu tego nie ominiemy bo diagnosta nie będzie mógł rozkręcić silnika i sprawdzić faktyczną pojemność. Ale jak każdy będzie musiał raz na te 2 lata chociaż hamulce odpowietrzyć i założyć klocki które mają chociaż trochę okładziny wyjdzie nam na zdrowie

Odnośnik do komentarza

Czyli kompletnie zawodzi system kontroli... Mozna stworzyc i 1000 nowych przepisow, tylko po co? Jesli nie ma mozliwosci ich wyegzekwowania to i tak mozna sobie je darowac...

policja_flag.gif

Może wypowie się któryś Kolega zatrudniony w tej firmie. :blink:B)

Odnośnik do komentarza

Może mnie ktoś oświecić...?

Czy szanowna moja małżonka dosiadająca Neos'a z 2005 roku z bezterminowym badaniem technicznym będzie musiała (czytaj: ja będę musiał) stawić się na przegląd?

Odnośnik do komentarza

Tak. Jest na to czas do... 22 września?

Koszt badania to 54-64zł (dokładnie nie pamiętam) i trzeba je wykonywać 1 raz na 2 lata.

W przypadku nowych pojazdów pierwszy, a właściwie drugi przegląd jest po 3 latach.

Odnośnik do komentarza

Taka prawda, że bezterminowy przegląd przestał istnieć we wrześniu zeszłego roku. Czy to dobre czy nie to dopiero czas pokaże. Jednak czytając fora typu skutery.net czy squtery.com natrafia się na całe mnóstwo zapytań i informacji na temat nieuprawnionego i co za tym idzie niezgodnego z prawem użytkowania skuterów o pojemności 50ccm. Ledwo "młody" zakupi "50" a już kombinuje jak by tu cylinder zmienić, może gaźniczek przerobić i takie tam. Po wejściu w życie przepisu o przeglądach aż ciepło zrobiło się od pytań na temat blokowania wszystkich wynalazków. Czyli , że mają ludzie wiedzę i potrafią ją wykorzystać . Nie jestem przeciwny nikomu i niczemu. Sam ciągle używam"50" ale może problem tkwi w głowach użytkowników i ustawodawców. Same zakazy, nakazy i obostrzenia nic nie dadzą . Trzeba pokazywać "młodym" kierowcom, że prowadzenie pojazdów to" nie je bajka" i można komuś krzywdę zrobić. Wierzę, że te przeglądy mają wprowadzić pewien ład w sytuację. Powinny też zniknąć dowody osobiste jako dokumenty uprawniające do poruszania się pojazdami po drogach. Choć z drugiej strony, idąc tym śladem, trzeba by wprowadzić dokument pieszego użytkownika jezdni. Bo piesi też poruszają się po drogach tam gdzie nie ma chodników a i one są częścią drogi. Sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...