Skocz do zawartości
Forum Burgmania

"Ulepszone" Vespy PX


dr.big

Rekomendowane odpowiedzi

Odpalałem RoyalEnfield kolegi

Singiel 500 cm z odprężnikiem i do tego wysoki

Oj trzeba mieć wprawę a osoby niższe mają problem

:)

A Vespa PX odpalanie to bajka

:)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

PX to bajeczka. Pojemność niewielka, dwutakcik, iskra mocna. Największy silnik, który odpalałem z kopa to BMW R100 GS PD. Właściciel go nie umiał tak odpalać, a ja ładnie go poprosiłem i poszło.

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Geni napisał:

..... Największy silnik, który odpalałem z kopa to BMW R100 GS PD. ......

a mam Cię ?  to dla tego do dzisiaj nie lubisz GS-ów  ?  było w innym wątku ?  czyżby "oddał" przed zapaleniem ? 

kurcze - właśnie wymyśliłem konkurs na Burgmanię .   Zapalanie Vespy (lub innego skutera) z kopa na czas ?   ciekawa ilu ludzi dzisiaj jeszcze potrafi ?

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, EndriuBis napisał:

a mam Cię ?  to dla tego do dzisiaj nie lubisz GS-ów  ?  było w innym wątku ?  czyżby "oddał" przed zapaleniem ? 

kurcze - właśnie wymyśliłem konkurs na Burgmanię .   Zapalanie Vespy (lub innego skutera) z kopa na czas ?   ciekawa ilu ludzi dzisiaj jeszcze potrafi ?

A nie masz mnie - 80-tki, 100-tki i nawet 1100 lubię nawet bardzo. Ale od 1200 w górę mam uczulenie - szczególnie na szynę CAN i inne paskudztwa.

Na konkursowe odpalanie kumpel dawał swojego HD XL 1000 Ironheada - takiego 6-cio woltowego. Jak to mówią "motocykl z duszą". Nosz skurczybyk do odpalania to był koszmar. Zresztą do jazdy niewiele lepiej. Lubię stare HD, ale tego XL-a to autentycznie lepiej oglądać niż odpalać i jeździć.

Wystarczy jednak jakiś silnik Dezametowski z podlewającym gaźnikiem - kupa śmiechu.

Odnośnik do komentarza

Starsze boksery BMW (olejowo powietrzne) są też jak najbardziej w moim guście, ale, przypominam, to temat o Vespach PX ? .

 

Muszę chyba wymienić przekaźnik kierunków, bo coś "klei" i czasami włączone kierunki zatrzymują się na zapalonych, a czasami na zgaszonych i tak pozostają aż do ponownego wyłączenia i włączenia.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 14.07.2019 o 08:20, tomekmajesty napisał:

Kiedyś oprócz GTSa stanie w moim garażu PX (...)

Ja rozglądam się za jakąś Vespą jeszcze starszą od PXa 🙂 .

Odnośnik do komentarza

Pakiecik "dóbr eksploatacyjnych" na przyszły sezon do Vespy zamówiony w online sklepie Scootercenter. Ostatni raz zamawiałem tam coś ponad 10 lat temu, ale konto jeszcze było🙂. W zeszłym tygodniu udało mi się w necie ustrzelić nawet kanapę z 87 roku i wspornik lusterka do mojej. Wszystko nowe oryginały z jakiegoś rozwiązania magazynów Vespy. Aż nie do wiary😀. Mikołaj z Gwiazdorem w jednym 😉 .

PS. Miałem nawet "dylemat" 😉 czy nie zamówić tej paczki w SIP Scootershop, bo dostępne artykuły były podobne albo te same.

 

A tu fota na pożegnanie lata🙂

PX200E.jpg

Odnośnik do komentarza

To jest to
:)
Nie zrozumiesz dopóki nie przejedziesz się
Taki slogan kiedyś znalazłem na stronach Moods
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
W dniu 8.11.2020 o 08:45, dr.big napisał:

A tu fota na pożegnanie lata🙂

Autorowi proponuję wrzucenie tej foty na konkurs skuter listopada. Pasowałaby do tego miesiąca a wygrana murowana👍

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, krzysztof8800 napisał:

Autorowi proponuję wrzucenie tej foty na konkurs skuter listopada. Pasowałaby do tego miesiąca a wygrana murowana 👍.

Na wygraną dam szansę innym 🙂 . Sam nie biorę udziału ani w konkursie, ani w głosowaniu 🙂 .

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
W dniu 9.11.2020 o 13:58, dr.big napisał:

Na wygraną dam szansę innym 🙂 . Sam nie biorę udziału ani w konkursie, ani w głosowaniu 🙂 .

A szkoda, bo piękna fota.

A Vespa wzbudza zachwyt 👌

Odnośnik do komentarza

Pytanko do znawców/wyznawców Vespy. Napiszcie co w niej jest świetnego, niecodziennego ? Tak jakoś zacząłem myśleć o Vespie 300, ma ona swój urok. Nie do końca kocham old school ale jest to jakiś charakter. Ciekaw jestem jak jest ze sztywnością (wiadomo, że Vespa jest w tym inna niż inni: ) )no i z osiągami. Przy pełnym obciążeniu jakie ma ona realne osiągi ? (zużycie paliwa mnie nie interesuje).

Odnośnik do komentarza

Sztywność samonośnej konstrukcji szczególnie odczuwa się na koleinach gdzie mimo kół 12 spoko jadę czy szybko czy wolno
Druga sytuacja to w czasie manewrowania sztywność i małe koła pozwalają na jazdę w korkach wszerz a nie tylko wzdłuż
Ponadto do maksymalnej prędkości czyli 130 nie myszkuje i wiatr jej nie zrzuca z drogi mimo dość małych rozmiarów
Pozycja krzesełkowa z możliwością lekkiego wysunięcia nóg do przodu, wtedy stopy wystają w połowie na boki, bardzo wygodna i aktywna
Duża ładowność, w Azji tylko na vespe (stare modele) można tyle naładować
No i ostatnie - po prostu to jest Vespa
Siądź przejedż się to zobaczysz
Ja tak się przejechałem i zsiadłem z Triumpha :)
Do jednego się nie nadaje-szybkich przelotów autostradami ale wycieczki po 200 - 300 km dziennie, spoko


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Potwiedzam - sztywne, zwarte nadwozie. Ja może jestem trochę zwichrowany sprzętami o vmax 200+, ale doceniam rzeczywiście podwoziowo jest naprawdę dobrze i do tego rzeczywiście jest przyjemnie jest obcować z maszyną wykonaną w tradycyjnej technologii z umiarkowaną ilością "plastic-fantastic". No i jest naprawdę wygodnie, jak na dosyć skromny gabarytowo pojazd.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, tomekmajesty napisał:


Siądź przejedż się to zobaczysz
 

 

Najgorsze jest to, ze przynajmniej w PL to nie jest tak łatwo "się przejechać". Jak chcę kupić samochód za 50 czy za 300 tys to żaden problem. Idę do "salonu" i sobie testuję co chcę. Ale kupić tak dwa koła to jakiś koszmar. Nie rozumiem tego. Albo trzeba zostawić równowartość sprzętu albo ładnie prosić i pana w sklepie całować w pupę. Przegięcie wielkie. Dlatego jestem ciekaw co fanów Vespy ciągnie w jej stronę

4 minuty temu, Geni napisał:

Potwiedzam - sztywne, zwarte nadwozie.

 

To jest ważny argument bo wiadomo, że Vespa jest samonośna. Tylko czy tak naprawdę robi to prawdziwą sporą różnicę ? Testowałem Yamahę Xmax i czułem, że ma Świetne podwozie mimo że rama a nie karoseria....

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Michał_ napisał:

Najgorsze jest to, ze przynajmniej w PL to nie jest tak łatwo "się przejechać". Jak chcę kupić samochód za 50 czy za 300 tys to żaden problem. Idę do "salonu" i sobie testuję co chcę. Ale kupić tak dwa koła to jakiś koszmar. Nie rozumiem tego. Albo trzeba zostawić równowartość sprzętu albo ładnie prosić i pana w sklepie całować w pupę. Przegięcie wielkie. Dlatego jestem ciekaw co fanów Vespy ciągnie w jej stronę

To jest ważny argument bo wiadomo, że Vespa jest samonośna. Tylko czy tak naprawdę robi to prawdziwą sporą różnicę ? Testowałem Yamahę Xmax i czułem, że ma Świetne podwozie mimo że rama a nie karoseria....

Co do pierwszego, to nie powinno być problemu. Parę lat temu dostałem Vespę GTS na 2 dni bez zastawów itp. ceregieli. 

W drugiej sprawie oczywiście jest tak, że każdy prawidłowo skonstruowany i wykonany pojazd będzie się dobrze prowadził. X-max to też całkiem dobry przykład, ale też zupełnie inna kategoria pod kątem klimatu i wrażeń z jazdy.

Odnośnik do komentarza

Vespa GTS jest sztywniejsze od wielu skuterów, jeździłem na kilku i mam porównanie
Także bardziej komfortowo wybiera nierówności dzięki przedniemu wahaczowi
Np miałem Xcitinga 500 i w porównaniu z Vespą to duuuużo mniejszy komfort a manewrowość w mieście to w ogóle nie ma co porównywać z Vespą


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

To zależy jak dla kogo
Pełny relax do 90
Stała przelotowa 100 najlepsza także z pasażerem kufrem i bagażem
W mieście między skrzyżowaniami do 90 spokojnie
Od 120 muszę się koncentrować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, tomekmajesty napisał:

To zależy jak dla kogo
Pełny relax do 90
Stała przelotowa 100 najlepsza także z pasażerem kufrem i bagażem
W mieście między skrzyżowaniami do 90 spokojnie
Od 120 muszę się koncentrować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

nie szukam "sportu" ale te 100 kmh jako prędkość przelotowa byłoby miłe...

Odnośnik do komentarza
W dniu 18.11.2020 o 00:21, Michał_ napisał:

nie szukam "sportu" ale te 100 kmh jako prędkość przelotowa byłoby miłe...

A to nie ten temat😁, Vespa PX to ok. 80 km/h, a 100 to w niej prawie max😂. Da radę ze 110, ale ja więcej niż 80 nie "duszę" . Po prostu cenię sobie zdrowie i życie😁

W temacie o PX- ach prędkości przelotowe na poziomie 100 km/h zakrawają na żart😂

Odnośnik do komentarza

Przecież pisałem że GTS 300 przelotowa 100 to spoko
Powyżej 120 trzeba się skoncentrować np na wiatr albo podmuchy ciężarówek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Czytałem całość. To tak, jak byśmy w temacie Helixa dyskutowali o osiągach Integry. Bo jedno i drugie to przecież Honda i pewnie dlatego są bardzo podobne do siebie 😉 .

Tu widzę podobną zbieżność, Vespy są przecież różne, ale dlaczego "rozjeżdżać" temat poświęcony modelowi PX?

Ja rozumiem chęć "podyskutowania" o Vespach, ale w temacie PXów (nawet tych "ulepszonych") prędkości przelotowe rzędu 100 km/h to jest pewnie coś dla baaaaardzo odważnych ludzi🤣.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...