Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Elysium


ortos

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wprawdzie Honda Elysium 750

Honda Elysium

to juz do?ć stary prototyp Maxi-skutera i pewnie po porażce BMW C1 nie doszło do dalszego rozwoju tego typu konstrukcji. Ale ja jako miłosnik dwóch kółek z dachem mam pytanie o Wasze opinie ta ten temat???

pozdr Ortos vel Mr.C1

Opublikowano

Podobna bajka jak G-Strider whist . Tzn dodatkowo z dachem... ale te wyswietlacze, kamery i inne cuda na kiju... Kto za to ma zaplacic !OKK ? Jak zwykly roller kosztuje juz 40tysi...

  • Administrator
Opublikowano

No bajka, tylko ze jak znam zycie w sprzedazy bedzie bardzo ale to bardzo uboga wersja prototypu !OKK

Opublikowano

Nawigacja, kamery zamiast lusterek to może być jako opcja....

Ale sam kształt i silnik odpowiedni to jak dla mnie rewelacja

ps.

po przejechaniu 4500 km w Polsce BMW C1 /kraju z klimatem umiarkowanym/ uważam, że duża szyba i wycieraczka w skuterze to rewelacja !OKK

pozdr....

Ortos vel Mr. C1

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie mam do?wiadczenia w temacie skuterów z klimatu C1 nawet nie siedziałem w żadnym , ale to co mówi Ortos jest dosyć przekonywuj?ce - no może poza tym rokiem gdzie połowa paĽdziernika a my ?migamy i to do tego jeszcze planujemy wyjazd w góry !OKK . Chętnie zdobył bym do?wiadczenie w takich pojazdach i jak by był a możliwo?c wypożyczenia takowego to na pewno bym się skusił i porównał warunki jazdy z klsycznymi skuterami. Co do Hondy to widoczek ciekawy i co ważne ma dwa miejsca do siedzenia a nie jak w BMW tylko jedno(o ile dobrze pamiętam).

Opublikowano
...Chętnie zdobył bym do?wiadczenie w takich pojazdach i jak by był a możliwo?c wypożyczenia takowego to na pewno bym się skusił i porównał warunki jazdy z klsycznymi skuterami...

na jakie testy, powiedz po prostu, że by? takie co? rozpie... !OKK

ale w sumie skoro w takim s? pasy bezpieczeństwa i co? w rodzaju klatki nie było by ryzyka wtopienia ochraniacza w łokieć,

whist

whist

pozdro!!

Opublikowano

W BMW mozna posmigac bez kasku, a w tej Hondzie nie widze raczej takiej mozliwosci. Zreszta jak wiemy, C1 nie zrobila wielkiej kariery nawet w D, gdzie BMW jest "on top". Produkcje wstrzymano, a prawa do nazwy zostaly sprzedane Citroenowi. A byly to skutery z dosyc skromna pojemnoscia i co za tym idzie, przystepne cenowo. Tu honda prezentuje 750- ke nafaszerowana elektronika, ktora wchodzac na rynek bedzie kosztowala calkiem niezla sumke... Tak z 1,5 Burgmana650? Wiecej? 65 tysi? 55? I kto to kupi !OKK ?

  • Administrator
Opublikowano

Osobi?cie C-1 jeĽdziłem mało ale mam jakie? tam swoje spostrzeżenia... Może zaczne od tego, że ogólnie uważam j? za fajny gadżet i maxi- skuter stoj?cy jako drugi w garażu obok typowego maxi.

Po zajęciu miejsca czułem się troche nietypowo. Po odpaleniu silnik pracuje jak typowy mały singiel (jeĽdziłem 125 executivem). Przy ruszaniu brakuje troche powera a powyżej 90 km/h czuć wyraĽnie, że mamy tu doczynienia ze 125- k?.

W zakrętach bałem się mocniej złożyć bo miałem odczucie jakbym jechał... przepraszam za okre?lenie- regałem na kołach whist .

Hamulce ok, wyposażenie także. W moim odczuciu pojazd bez kufra nie ma racji bytu ponieważ nie ma standardowego schowka pod kanap?.

Swoje jazdy odbywałem w okresie jesiennym kiedy było już do?ć chłodno (ok 12 st). Po 10 minutach jazdy było mi po prostu zimno w obrębie głowy mimo tego, że założyłem bejsbolówkę. Z drugiej strony jazda w kasku na C1 mija się z celem więc tu miałem mał? zagwostkę... Nie wyobrażam sobie dłuższej jazdy w temperaturach poniżej 10 st.

Kolejnym problemem jest jazda w deszczu... C1 oczywi?cie ma dach, szybę z wycieraczk? co pozawala poczuć pewn? dozę przytulno?ci... Niestety wszystko jest fajne dopóki nie wjedziemy w wielk? ulewę. Wtedy woda przelewa się z dachu i szyby wprost na nasz? głowe i ramiona whist . Pewnym rozwi?zaniem s? boczne osłony, które montujemy na bokach. Maj? one za zadanie ograniczenie w/w. nieprzyjemnego zjawiska.

Ogólnie skuter mimo swojej nietuzinkowo?ci podoba mi się... a może wła?nie dlatego mi się podoba?

Jazdy w trasie i w okresie jesienno- zimowym nie wyobrażam sobie no chyba, że w kasku ale jak ja bym wygl?dał na C1 w kasku? !OKK .

Uważam, że Ľle się stało iż pojazd przestał być produkowany przez BMW ponieważ C1 był swoist? ciekawostk? koloryzuj?c? nasze ulice... niestety prawa rynku s? nieubłagane- C1- ka po prostu nie sprzedawała się :) .

Tak przy okazji... Ortos- je?li miałby? chwile czasu to pro?ba aby? skrobn?ł jaki? mały opis C1 z fotkami. Dział "Opisy skuterów" na stronie głównej obejmuj? same Burgmany a chciałbym aby znalazły się tam docelowo wszystkie maxi.

Je?li idzie o Elysium to potwierdzam obawy Dr. Biga... cena napewno byłaby do?ć wysoka a tak nietypowy pojazd potrzebuje dostępno?ci większej grupy ludzi aby przebił się na rynku.

Moim zdaniem Honda Elysium pozostanie na zawsze prototypem i wizj? producenta.

Opublikowano
Tak przy okazji... Ortos- je?li miałby? chwile czasu to pro?ba aby? skrobn?ł jaki? mały opis C1 z fotkami. Dział "Opisy skuterów" na stronie głównej obejmuj? same Burgmany a chciałbym aby znalazły się tam docelowo wszystkie maxi.

Je?li tak...to chętnie napiszę parę słów o C1 - będ? to jednak wrażenia użytkownika, bo je?li chodzi o mechanikę to jestem marny...

pozdr....

Ortos vel Mr. C1

  • Administrator
Opublikowano

Czekam na maila !OKK

:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...