SimonWarka Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Witajcie, jako, że jestem autorem dwóch testów w/w pojazdów, zachęcam do lektury. Proszę tego nie uznać za reklamę portalu - po prostu chciałbym poznać opinie prawdziwych Maxi skuterowców, jako, że na S.com praktycznie mało kto miał lub ma styczność z MAXI. Jeśli Administracji jednak inaczej zinterpretuje ten wątek, oczywiście prosze usunąć. Yamaha X-max 250 Yamaha Majesty 400 Pozdrawiam serdecznie, SimonWarka Odnośnik do komentarza
rpp Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Całkiem fajnie napisane - prośba tylko o zmianę w artykule o Majce "tylni" na "tylny" :-) bo strasznie gryzie po oczach A'propo X-maxa to dodam jeszcze swoje 3gr - przejechałem do tej pory ok. 300km (pierwsze 2oo po zrobieniu prawka) i zgadzam się w pełni, że skut prowadzi się bajecznie łatwo. Obawiałem się jazdy w korkach i przeciskania się pomiędzy samochodami a idzie mi to całkiem sprawnie. Jeśli chodzi o szybę - przez pierwsze dni jeździłem z fabryczną - w weekend wymieniłem na wyższą. Czuć jest mniejszy opór powietrza tyle, że teraz strumień powietrza idealnie "ląduje" mi na kasku i lekko przymknięta blenda p.słoneczna (mam Nolana N84) potrafi wpadać w wibracje (trzeba ją albo opuścić do końca albo podnieść). Dobrze, że napisałeś o problemach z wpakowaniem integrala pod siedzenie. W informacjach które wcześniej znalazłem pisano, że spokojnie mieszczą się 2 integrale. Może jakieś mniejsze i owszem. U mnie kask z ledwością włazi tylko w przetłoczenie bliżej kierownicy - w to na samym końcu schowka nie ma szans żeby się zmieścił (może 2 jety wejdą). Dodatkowo kwestia handbarów. Niestety w zimne dni nie chronią przed wiatrem na tyle na ile wyglądają. Kupując sprzęt miałem wrażenie, że fabryczne spokojnie wystarczą jednak trzeba będzie pomyśleć nad ich modyfikacją. Generalnie sprzęt na pewno warty zainteresowania bo jeśli chodzi o kwestie osiągów to na miasto wystarczą w 100%. Spod świateł zbiera się bardzo sprawnie. W korkach dosyć łatwo jest się przeciskać (szczególnie, że lusterka fajnie wypadają ponad tymi z osobówek). Aha - nie zauważyłem problemów z hałasującym wahaczem (będę musiał się temu "przysłuchać"). pozdr, rpp Odnośnik do komentarza
Gość Radman Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Milo czyta sie tego typu artykuly (kreci sie lezka w oku, kiedy wspomne mojego X-Max'a). Do autora: planujesz moze dorzucic testy T-Max'a? Chodzi o wersje na wtrysku, a w ogole chylilbym czoła w zestawieniu starszej wersji wtryskowej z modelem 2008 i wyzej. Pzdr Odnośnik do komentarza
Wookash Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Cieszę się, że uwzgledniłeś moje zdanie dot. opon w Majesty... takie see. Odnośnik do komentarza
SimonWarka Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Test T-maxa 2009 będzie autorstwa Kopytka, redakcyjnego kolegi !sciana Opublikujemy mam nadzieję w ciągu tygodnia !placz1 Musiałem uwzględnić słabe opony, bo po prostu w porównaniu do reszty czuć było ogromną różnice. A przecież chodzi nam o obiektywność !guns Ten wachacz aż nad to było słychać - jeśli to do tej pory Cię to nie denerwowało, być może Twój egzemplarz jest wyjątkowy Podkreślę raz jeszcze - światła z Majce są wyśmienite! Wam również tak się podobają? Warto zobaczyć to na żywo! Odnośnik do komentarza
Sympatycy orzech Opublikowano 8 Października 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Cieszę się, że uwzgledniłeś moje zdanie dot. opon w Majesty... takie see. Moim zdaniem opony w Majesty są !sciana Dziwi mnie natomiast opinia o słabym prowadzeniu pow. 130 km/h. Moim zdaniem YP400 prowadzi się do max. prędkości rewelacyjnie. Nie słyszałem nigdy od nikogo podobnej opinii !placz1 Odnośnik do komentarza
SimonWarka Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Test dotyczy wersji 2009 - zapewne w wcześniejszych wersjach tego nie było. Nie byłem jedynym kierowcą Majki - na spółkę z kolega jeździliśmy i również ten mankament on zauważył !placz1 Odnośnik do komentarza
zx_space Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 !placz1 Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 8 Października 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Proszę tego nie uznać za reklamę portalu [..]Jeśli Administracji jednak inaczej zinterpretuje ten wątek, oczywiście prosze usunąć. Nie uznajemy za reklamę i usuwać niczego nie będziemy... jednak w moim odczuciu jeśli skupiliście się na 50-tkach, tuningu optycznym i mechanicznym motorowerów to wchodząc w testy dużych skuterów zmieniacie znacząco target i userzy Waszego forum mogą się czuć nieswojo . Sam zresztą o tym wspominasz: po prostu chciałbym poznać opinie prawdziwych Maxi skuterowców, jako, że na S.com praktycznie mało kto miał lub ma styczność z MAXI Specjalizacja !OK Rozrdabnianie się !YES To taka moja drobna dygresja . Poza tym testy ok- całkiem fajne fotki . Odnośnik do komentarza
Sympatycy orzech Opublikowano 9 Października 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Test dotyczy wersji 2009 - zapewne w wcześniejszych wersjach tego nie było.Nie byłem jedynym kierowcą Majki - na spółkę z kolega jeździliśmy i również ten mankament on zauważył !OK Rama jest ta sama, zawieszenie takie jak roczniki po 2005 roku więc gdzie tkwi przyczyna w innym (gorszym) prowadzeniu. Nie wiem, może mam mało doświadczenia z YP400 !YES Odnośnik do komentarza
Makrotek Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Dziwi mnie natomiast opinia o słabym prowadzeniu pow. 130 km/h. Moim zdaniem YP400 prowadzi się do max. prędkości rewelacyjnie. Nie słyszałem nigdy od nikogo podobnej opinii Ja to odebralem jako uwage o kiepskim prowadzeniu przy duzej predkosci i silnych podmuchach wiatru bocznego - i z ta opinia sie zgodze. Natomiast niemoge sie zgodzic z opinia, jakoby YP400 nie nadawala sie do przeciskania w korkach z racji swoich gabarytow. Wedlug mnie nie jest znaczaco wieksza/szersza od pozostalych maxi, a ponadto bardzo dobrze sie nia manewruje/balansuje przy malych predkosciach !YES . Odnośnik do komentarza
monk Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Też się zdziwiłem czytając o powyższym, tym bardziej, że jestem świeżo po przesiadce z malutkiego (jak 50ka) Cygnusa. Doszło mi po 5cm z lewej i prawej, co nie jest tak dużo. Poza tym, dłonie mam równo pod lusterkami, więc łatwiej wyczuć szerokość skutera. W Cygnusie lusterka wystawały daleko poza moje dłonie (koniec kierownicy), więc i mniej intuicyjnie wyczuwa się jego szerokość. Również zdziwił mnie brak pewności jazdy powyżej 130km/h. Wsiadając pierwszy raz na Majesty miałem w drodze do domu do pokonania prawie 300km, podczas których prędkość potrafiła przekraczać 160km/h. Nie licząc 20 minut testowej jazdy na Majesty, to były moje pierwsze chwile na niej (i w ogóle na maxiskuterze) i przyznam, że wcale nie czułem się niepewnie. A wręcz przeciwnie. No, ale może to są te różnice pomiędzy modelem 2009 a 2008 i wspomniane zmiany aerodynamiki. Odnośnik do komentarza
Gość Radman Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Test T-maxa 2009 będzie autorstwa Kopytka, redakcyjnego kolegi Opublikujemy mam nadzieję w ciągu tygodnia !scooter Cos juz wiadomo w tej sprawie. Czekamy z niecierpliwoscia... Pzdr, Odnośnik do komentarza
SimonWarka Opublikowano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Pogonię kolegę! Odnośnik do komentarza
Gość Radman Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Pogonię kolegę! Moze pora zmienic metody !bicz Ani widu, ani slychu. Pzdr Odnośnik do komentarza
SimonWarka Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Witajcie! REDakcyjny kolega wreszcie opublikował test T-maxa Zapraszam do lektury: www.sqtery.com Test SQTERY.com - Yamaha T- Max 500 Pomimo, iż nie jestem autorem testu, z miłą chęcią wysłucham i prosze o spostrzeżenia, uwagi, sugestie Pozdrawiam, SimonWarka Odnośnik do komentarza
mxmichal Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 przyznam szczerze , ze test majesty 400 i x-max 250 byl dla mnie zdecydowanie ciekawszy , jezeli chodzi o test t-max'a to mniej wiecej tyle samo a moze i wiecej wyklepie handlowiec yamahy jak Cie zobaczy w swoim salonie. Odnośnik do komentarza
kmodzele Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Sam jeżdżę takim X-maxem; już prawie 20.000 km. 1. W moim egzemplarzu także nie słychać żadnego warczenia w amortyzatorach Za to czasem słychać jakieś chrzęszczenie w przekładni (?) podczas ruszania. Ale tylko czasem. 2. Do tej pory nie znalazłem drugiego schowka pod kierownicą. Mam jeden - z kluczykiem. Gdzie jest drugi?!??!? 3. Używam jetów. Moje dwa się mieszczą w schowku i to z zapasem - nie muszę ich starannie układać. Ale szybki muszę zamknąć. 4. Dokupiłem akcesoryjne handbary i dłonie są dobrze osłonięte. 5. Co z v-max? Ja osiągnąłem prawie 145 licznikowe. Wg GPS to 130. 6. Żałuję braku wyłącznika silnika (czerwony guzik pod prawym kciukiem w "prawdziwych" 2oo). Czasem wyłączam silnik na światłach i kluczykiem. Straszna partyzantka. 7. Potwierdzam zbyt dużą odległość pomiędzy lewą rączką i przełćzanikami świateł i klaksonu. Przez ponad rok nie opanowałem sztuki błyskawicznego używania tych rzeczy. Zanim sięgnę, namacam i zastanowię sie gdzie co jest... Staram sie radzić sobei bez trąabienia i mrugania !scooter 8. Bardzo doskwiera mi brak miejsca na wyprostowane nogi. Chyba dzięki temu skuter jest krótszy. Nie wiem, co by było, gdyby to miejsce wygospodarowano, może straciłby na zwrotności? Nie wiem. Ale nogi to bym se czasem wyprostował... 9. Polecam też akcesoryjną szybę wyższą. Nie wali tak wiatr po klacie i szyi (cieplej = zdrowiej). Choć nie jest tak wysoka, żeby i głowę osłonić. Ale coś za coś - dzięki temu widać drogę nie przez szybę. Ale też ma to wadę - krawędź szyby mam na wysokosci brody/szyi. W razie nagłego zatrzymania - być może zostanę odgłowiony? Na razie nie doświadczałem Choć niektórzy uważają, że głowę dawno już straciłem.. !OKK 10. Spalanie. U mnie od 3,3 do 4,0. Przeważnie 3,5-3,7. Nigdy nie przekracza 4,0. Odnośnik do komentarza
Gość wytrych Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Test T-maxa chyba został przepisany z foldera !scooter. Ale.. co słusznie zauważył testujący, szyba nie sprawdza się w t-maxie najlepiej. Mam 182 cm wzrostu i podczas jazdy jest HUK. Używam kasku SHOEI Multitec. Zastanawiam się czy to wina kasku, szyby czy każdego po trochu. Widzialem w sprzedaży szyby http://www.defender.net.pl/product-pol-329...500-08-09-.html Czy ktoś z szanownych miał okazję sprawdzić różnicę miedzy tą szybą a oryginałem. Odnośnik do komentarza
rpp Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 2. Do tej pory nie znalazłem drugiego schowka pod kierownicą. Mam jeden - z kluczykiem. Gdzie jest drugi?!??!? no właśnie - ja mam model '09 i też nie znalazłem tego schowka - myślałem, że był w jakiś wcześniejszych wersjach ale wynika, że nie Krzysiek - a może po prostu białe go nie mają :-) Odnośnik do komentarza
Gość Kopytko Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Już myślałem, że liczyć nie umiem, a w sumie dawno nim jeździłem ale jednak dobrze pamietałem. Nawet na pierwszym lepszym zdjęciu widać 2 schowki http://image.motorcyclistonline.com/f/2962...t_side_view.jpg Odnośnik do komentarza
SimonWarka Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Już myślałem, że liczyć nie umiem, a w sumie dawno nim jeździłem ale jednak dobrze pamietałem. Nawet na pierwszym lepszym zdjęciu widać 2 schowki http://image.motorcyclistonline.com/f/2962...t_side_view.jpg Ta uwaga tyczy się testu mojego autorstwa......za co bardzo przepraszam za błąd merytoryczny....wypadek przy pracy Odnośnik do komentarza
kmodzele Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Już myślałem, że liczyć nie umiem, a w sumie dawno nim jeździłem ale jednak dobrze pamietałem. Nawet na pierwszym lepszym zdjęciu widać 2 schowki http://image.motorcyclistonline.com/f/2962...t_side_view.jpg Ale w tym wątku mieszają się 3 testy, Ja i rpp pisaliśmy o X-Max, a Ty - o T-Max :-) Odnośnik do komentarza
SimonWarka Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Witam, W tym roku atakujemy również Xmaxa 250, ale w nowej budzie! !TAZ Co sądzicie o nim oraz o teście? http://www.sqtery.com/modules.php?name=Con...howpage&pid=332 Odnośnik do komentarza
malina83 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 przymierzałem się do nowego x-maxa, aczkolwiek nie jeździłem. jeśli chodzi o kwestie "statyczne" to zgadzam się z testem. plastiki i jakość o niebo lepsze od "starego" x-maxa. co do hamulców - myślę, że można zrobić przód w stalowych oplotach.poprawiło by to jakość hamowania i dozowania. co do zawieszenia...no cóż.coś kosztem czegoś. myślę, że jak ktoś chce składać się w zakręty to jednak kupuje motocykl...geometria pozwala na więcej. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się