Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Testy Yamahy - Majesty400 & X-max 250


SimonWarka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jako, że jestem autorem dwóch testów w/w pojazdów, zachęcam do lektury.

Proszę tego nie uznać za reklamę portalu - po prostu chciałbym poznać opinie prawdziwych Maxi skuterowców, jako, że na S.com praktycznie mało kto miał lub ma styczność z MAXI.

Jeśli Administracji jednak inaczej zinterpretuje ten wątek, oczywiście prosze usunąć.

Yamaha X-max 250

Yamaha Majesty 400

Pozdrawiam serdecznie,

SimonWarka

Odnośnik do komentarza

Całkiem fajnie napisane - prośba tylko o zmianę w artykule o Majce "tylni" na "tylny" :-) bo strasznie gryzie po oczach

A'propo X-maxa to dodam jeszcze swoje 3gr - przejechałem do tej pory ok. 300km (pierwsze 2oo po zrobieniu prawka) i zgadzam się w pełni, że skut prowadzi się bajecznie łatwo. Obawiałem się jazdy w korkach i przeciskania się pomiędzy samochodami a idzie mi to całkiem sprawnie.

Jeśli chodzi o szybę - przez pierwsze dni jeździłem z fabryczną - w weekend wymieniłem na wyższą. Czuć jest mniejszy opór powietrza tyle, że teraz strumień powietrza idealnie "ląduje" mi na kasku i lekko przymknięta blenda p.słoneczna (mam Nolana N84) potrafi wpadać w wibracje (trzeba ją albo opuścić do końca albo podnieść).

Dobrze, że napisałeś o problemach z wpakowaniem integrala pod siedzenie. W informacjach które wcześniej znalazłem pisano, że spokojnie mieszczą się 2 integrale. Może jakieś mniejsze i owszem. U mnie kask z ledwością włazi tylko w przetłoczenie bliżej kierownicy - w to na samym końcu schowka nie ma szans żeby się zmieścił (może 2 jety wejdą).

Dodatkowo kwestia handbarów. Niestety w zimne dni nie chronią przed wiatrem na tyle na ile wyglądają. Kupując sprzęt miałem wrażenie, że fabryczne spokojnie wystarczą jednak trzeba będzie pomyśleć nad ich modyfikacją.

Generalnie sprzęt na pewno warty zainteresowania bo jeśli chodzi o kwestie osiągów to na miasto wystarczą w 100%. Spod świateł zbiera się bardzo sprawnie. W korkach dosyć łatwo jest się przeciskać (szczególnie, że lusterka fajnie wypadają ponad tymi z osobówek).

Aha - nie zauważyłem problemów z hałasującym wahaczem (będę musiał się temu "przysłuchać").

pozdr,

rpp

Odnośnik do komentarza

Milo czyta sie tego typu artykuly (kreci sie lezka w oku, kiedy wspomne mojego X-Max'a).

Do autora: planujesz moze dorzucic testy T-Max'a? Chodzi o wersje na wtrysku, a w ogole chylilbym czoła w zestawieniu starszej wersji wtryskowej z modelem 2008 i wyzej.

Pzdr

Odnośnik do komentarza

Test T-maxa 2009 będzie autorstwa Kopytka, redakcyjnego kolegi !sciana

Opublikujemy mam nadzieję w ciągu tygodnia !placz1

Musiałem uwzględnić słabe opony, bo po prostu w porównaniu do reszty czuć było ogromną różnice. A przecież chodzi nam o obiektywność !guns

Ten wachacz aż nad to było słychać - jeśli to do tej pory Cię to nie denerwowało, być może Twój egzemplarz jest wyjątkowy :angry:

Podkreślę raz jeszcze - światła z Majce są wyśmienite!

Wam również tak się podobają? Warto zobaczyć to na żywo! :lol:

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Cieszę się, że uwzgledniłeś moje zdanie dot. opon w Majesty... takie see.

Moim zdaniem opony w Majesty są !sciana

Dziwi mnie natomiast opinia o słabym prowadzeniu pow. 130 km/h. Moim zdaniem YP400 prowadzi się do max. prędkości rewelacyjnie. Nie słyszałem nigdy od nikogo podobnej opinii !placz1

Odnośnik do komentarza

Test dotyczy wersji 2009 - zapewne w wcześniejszych wersjach tego nie było.

Nie byłem jedynym kierowcą Majki - na spółkę z kolega jeździliśmy i również ten mankament on zauważył !placz1

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Proszę tego nie uznać za reklamę portalu [..]

Jeśli Administracji jednak inaczej zinterpretuje ten wątek, oczywiście prosze usunąć.

Nie uznajemy za reklamę i usuwać niczego nie będziemy... jednak w moim odczuciu jeśli skupiliście się na 50-tkach, tuningu optycznym i mechanicznym motorowerów to wchodząc w testy dużych skuterów zmieniacie znacząco target i userzy Waszego forum mogą się czuć nieswojo ;) . Sam zresztą o tym wspominasz:

po prostu chciałbym poznać opinie prawdziwych Maxi skuterowców, jako, że na S.com praktycznie mało kto miał lub ma styczność z MAXI

Specjalizacja !OK Rozrdabnianie się !YES

To taka moja drobna dygresja whist .

Poza tym testy ok- całkiem fajne fotki :) .

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Test dotyczy wersji 2009 - zapewne w wcześniejszych wersjach tego nie było.

Nie byłem jedynym kierowcą Majki - na spółkę z kolega jeździliśmy i również ten mankament on zauważył !OK

Rama jest ta sama, zawieszenie takie jak roczniki po 2005 roku więc gdzie tkwi przyczyna w innym (gorszym) prowadzeniu.

Nie wiem, może mam mało doświadczenia z YP400 !YES

Odnośnik do komentarza

Dziwi mnie natomiast opinia o słabym prowadzeniu pow. 130 km/h. Moim zdaniem YP400 prowadzi się do max. prędkości rewelacyjnie. Nie słyszałem nigdy od nikogo podobnej opinii 

Ja to odebralem jako uwage o kiepskim prowadzeniu przy duzej predkosci i silnych podmuchach wiatru bocznego - i z ta opinia sie zgodze.

Natomiast niemoge sie zgodzic z opinia, jakoby YP400 nie nadawala sie do przeciskania w korkach z racji swoich gabarytow. Wedlug mnie nie jest znaczaco wieksza/szersza od pozostalych maxi, a ponadto bardzo dobrze sie nia manewruje/balansuje przy malych predkosciach !YES .

Odnośnik do komentarza

Też się zdziwiłem czytając o powyższym, tym bardziej, że jestem świeżo po przesiadce z malutkiego (jak 50ka) Cygnusa. Doszło mi po 5cm z lewej i prawej, co nie jest tak dużo. Poza tym, dłonie mam równo pod lusterkami, więc łatwiej wyczuć szerokość skutera. W Cygnusie lusterka wystawały daleko poza moje dłonie (koniec kierownicy), więc i mniej intuicyjnie wyczuwa się jego szerokość.

Również zdziwił mnie brak pewności jazdy powyżej 130km/h. Wsiadając pierwszy raz na Majesty miałem w drodze do domu do pokonania prawie 300km, podczas których prędkość potrafiła przekraczać 160km/h. Nie licząc 20 minut testowej jazdy na Majesty, to były moje pierwsze chwile na niej (i w ogóle na maxiskuterze) i przyznam, że wcale nie czułem się niepewnie. A wręcz przeciwnie.

No, ale może to są te różnice pomiędzy modelem 2009 a 2008 i wspomniane zmiany aerodynamiki.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

przyznam szczerze , ze test majesty 400 i x-max 250 byl dla mnie zdecydowanie ciekawszy , jezeli chodzi o test t-max'a to mniej wiecej tyle samo a moze i wiecej wyklepie handlowiec yamahy jak Cie zobaczy w swoim salonie.

Odnośnik do komentarza

Sam jeżdżę takim X-maxem; już prawie 20.000 km.

1. W moim egzemplarzu także nie słychać żadnego warczenia w amortyzatorach whist Za to czasem słychać jakieś chrzęszczenie w przekładni (?) podczas ruszania. Ale tylko czasem.

2. Do tej pory nie znalazłem drugiego schowka pod kierownicą. Mam jeden - z kluczykiem. Gdzie jest drugi?!??!?

3. Używam jetów. Moje dwa się mieszczą w schowku i to z zapasem - nie muszę ich starannie układać. Ale szybki muszę zamknąć.

4. Dokupiłem akcesoryjne handbary i dłonie są dobrze osłonięte.

5. Co z v-max? Ja osiągnąłem prawie 145 licznikowe. Wg GPS to 130.

6. Żałuję braku wyłącznika silnika (czerwony guzik pod prawym kciukiem w "prawdziwych" 2oo). Czasem wyłączam silnik na światłach i kluczykiem. Straszna partyzantka.

7. Potwierdzam zbyt dużą odległość pomiędzy lewą rączką i przełćzanikami świateł i klaksonu. Przez ponad rok nie opanowałem sztuki błyskawicznego używania tych rzeczy. Zanim sięgnę, namacam i zastanowię sie gdzie co jest... Staram sie radzić sobei bez trąabienia i mrugania !scooter

8. Bardzo doskwiera mi brak miejsca na wyprostowane nogi. Chyba dzięki temu skuter jest krótszy. Nie wiem, co by było, gdyby to miejsce wygospodarowano, może straciłby na zwrotności? Nie wiem. Ale nogi to bym se czasem wyprostował... :(

9. Polecam też akcesoryjną szybę wyższą. Nie wali tak wiatr po klacie i szyi (cieplej = zdrowiej). Choć nie jest tak wysoka, żeby i głowę osłonić. Ale coś za coś - dzięki temu widać drogę nie przez szybę. Ale też ma to wadę - krawędź szyby mam na wysokosci brody/szyi. W razie nagłego zatrzymania - być może zostanę odgłowiony? Na razie nie doświadczałem :P Choć niektórzy uważają, że głowę dawno już straciłem.. !OKK

10. Spalanie. U mnie od 3,3 do 4,0. Przeważnie 3,5-3,7. Nigdy nie przekracza 4,0.

Odnośnik do komentarza

Test T-maxa chyba został przepisany z foldera !scooter. Ale..

co słusznie zauważył testujący, szyba nie sprawdza się w t-maxie najlepiej. Mam 182 cm wzrostu i podczas jazdy jest HUK. Używam kasku SHOEI Multitec. Zastanawiam się czy to wina kasku, szyby czy każdego po trochu.

Widzialem w sprzedaży szyby

http://www.defender.net.pl/product-pol-329...500-08-09-.html

Czy ktoś z szanownych miał okazję sprawdzić różnicę miedzy tą szybą a oryginałem.

Odnośnik do komentarza
2. Do tej pory nie znalazłem drugiego schowka pod kierownicą. Mam jeden - z kluczykiem. Gdzie jest drugi?!??!?

no właśnie - ja mam model '09 i też nie znalazłem tego schowka - myślałem, że był w jakiś wcześniejszych wersjach ale wynika, że nie

Krzysiek - a może po prostu białe go nie mają :-)

Odnośnik do komentarza
Już myślałem, że liczyć nie umiem, a w sumie dawno nim jeździłem ale jednak dobrze pamietałem. Nawet na pierwszym lepszym zdjęciu widać 2 schowki

http://image.motorcyclistonline.com/f/2962...t_side_view.jpg

Ta uwaga tyczy się testu mojego autorstwa......za co bardzo przepraszam za błąd merytoryczny....wypadek przy pracy :D

Odnośnik do komentarza
Już myślałem, że liczyć nie umiem, a w sumie dawno nim jeździłem ale jednak dobrze pamietałem. Nawet na pierwszym lepszym zdjęciu widać 2 schowki

http://image.motorcyclistonline.com/f/2962...t_side_view.jpg

Ale w tym wątku mieszają się 3 testy, Ja i rpp pisaliśmy o X-Max, a Ty - o T-Max :-)

Odnośnik do komentarza
  • 9 miesięcy temu...

przymierzałem się do nowego x-maxa, aczkolwiek nie jeździłem.

jeśli chodzi o kwestie "statyczne" to zgadzam się z testem.

plastiki i jakość o niebo lepsze od "starego" x-maxa.

co do hamulców - myślę, że można zrobić przód w stalowych oplotach.poprawiło by to jakość hamowania i dozowania. co do zawieszenia...no cóż.coś kosztem czegoś.

myślę, że jak ktoś chce składać się w zakręty to jednak kupuje motocykl...geometria pozwala na więcej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...