Skocz do zawartości
Forum Burgmania

kilka pytań o silver winga 600


Gość jacrac1

Rekomendowane odpowiedzi

witam .przymierzam się do zakupu tej maszynki i prosiłbym użytkowników o małą pomoc .

-na co zwrócić uwagę przy zakupie (największe bolączki silvera)

-czy seryjna szyba zapewnia dobrą ochronę przed wiatrem (mam 170 cm wzrostu)

-po zakupie z jakimi kosztami muszę się liczyć? (wymiana paska itp.)

-czy mając już pewne doświadczenie nie żałujecie zakupu ?

z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza

Witaj w klubie poszukiwaczy:)

Ja Tak samo przymierzam sie do zakupu Silvera.

Wiem, że filtry to koszt do ok 150 do 200 zł.

Pasek oryginalny ok 500. To nie są dane pewne, tylko to gdzieś tam przeczytałem w internecie. Dobrze by było, żeby nie było problemów z dostaniem tych części. Jak ich niema to wtedy jest problem.

Także proszę ja jak i autor tego tematu o pomocne dla nas informacje od użytkowników SW.

Odnośnik do komentarza

@jacrac1

@Ronin026

zanim adminom gula skoczy :D , wpiszcie w opcji Szukaj, w polu 'Szukaj wg słów kluczowych': 'SW' lub 'silver'. Wybierzcie w polu 'szukaj postów od...' wartość "kiedykolwiek" i wywali Wam tyle lektury, że całą noc będziecie czytać.

Miłej lektury

Odnośnik do komentarza
-czy seryjna szyba zapewnia dobrą ochronę przed wiatrem (mam 170 cm wzrostu)

Mam 174 cm i jestem z fabrycznej szyby zadowolony. Oczywiście zawsze można wstawić większą, turystyczną, ale wtedy trzeba się liczyć z tym, że będzie sięgała powyżej Twojej linii oczu. Gdy jest sucho nie ma problemu, gdy mokro widoczność jest ograniczona. Mi to nie pasuje, ale są zwolennicy wysokiej szyby.

-po zakupie z jakimi kosztami muszę się liczyć? (wymiana paska itp.)

Wszystko zależy od przebiegu. Na forum znajdziesz instrukcję obsługi a w niej tabelę okresowych przeglądów. Pasek wymienia się co 24000 km. Olej co 12000 km.

-czy mając już pewne doświadczenie nie żałujecie zakupu ?

Wcale nie czuję się doświadczony, ale zakup był przemyślany i niczego nie żałuję. No, może kupiłbym miesiąc później, ale to długa historia ;)

Wiem, że filtry to koszt do ok 150 do 200 zł. Pasek oryginalny ok 500.

Filtr powietrza kosztuje 165 zł. (wymieniony został po przebiegu 12000 od nowości). Pasek to wydatek 600 zł. Przegląd w serwisie Hondy ze wszystkimi materiałami i wymianą opon 525 zł. (oczywiście bez opon) !OK

Korzystajcie z wyszukiwarki, ten model jak kilka innych jest tu szczegółowo opisany.

Odnośnik do komentarza

Witam :) .

Abach jak zwykle temat obcykał profesjonalnie !OK .

Panowie to jest zacna marka na Kujawach , w tym modelu brak tylko większego zbiornika na paliwko , a po za tym to tam nie ma się co psuć ;) .

Jeśli chodzi wszak o szybę seryjną to temat jest taki że do wzrostu 170 powinno Koledze styknąć . Pozdrawiam i życzę udanego zakupu . Wszak to zacna marka :);) .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Generalnie paski dozywaja spokojnie 30 tys przebiegu. No chyba ze chcesz jezdzisz szybciej niz producent to przewidzial. Szczegoly w watku o rolkach Pulleya. Moim zdaniem koszty utrzymania SW sa naprawde przyzwoite. Reszte faktycznie Abach wyjasnil !OK

Odnośnik do komentarza

to fajne .jeżdzę samochodem tej marki i dla mnie to ideał bezawaryjności . mam jeszcze takie pytanko .czy SW prowadzi się dobrze przy większych szybkościach 150-170 km/h .

ps.szukajka wypluwa tylko 11 wątków o silverku . przeczytałem w godzinę jeszcze przed napisaniem tego posta . !OK

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

SW najlepiej prowadzi sie przy 140 km/h, przy predkosciach zblizonych do maxa na pusto jedzie sie tak sobie ze wskazaniem na ocene 2 w skali 1-6. Przy pelnym obciazeniu razem z pasazerem, ujdzie ale o komforcie tez ciezko powiedziec ale powiedzmy 4.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Niestety tylko dociazony SW prowadzi sie naprawde niezle, ba dociazony sakwami, torba przekrokowa, kufrem i pasazerem jest bardzo stabilny, na zakretach, przy mocnym bocznym wietrze. Warunek zestaw musi zblizac sie w okolice 500 kg i wtedy prowadzi sie bajkowo. Na pusto przy wiekszych predkosciach "myszkuje", winkle lubi tylko ciasne, dlugie i szybkie sa powiedzialbym nawet niebezpieczne. Ot typowy skuter do turystyki dla 2 osob. Swoja droga jeden z nielicznych skuterow jakimi jezdzilem ktory ma wlasnie taka dziwna charakterystyke jazdy pod obciazeniem i bez obciazenia.

Odnośnik do komentarza
(...)sugerujesz że taka różnica jest we "frajdzie" z jazdy na SW z dociążeniem? :)  2 a 4 hmmmm

Jest i to ogromna :D , ocenilbym podobnie jak Art. I to nie tylko SW, ale wrecz kazdy skuter :) .

Edit: Ups, zle zrozumialem :) , moje zdanie jest odwrotne, subiektywne i dotyczy kazdego jednosladu :) .

Odnośnik do komentarza
Gość Michał Kupczyk
Niestety tylko dociazony SW prowadzi sie naprawde niezle, ba dociazony sakwami, torba przekrokowa, kufrem i pasazerem jest bardzo stabilny, na zakretach, przy mocnym bocznym wietrze. Warunek zestaw musi zblizac sie w okolice 500 kg i wtedy prowadzi sie bajkowo. Na pusto przy wiekszych predkosciach "myszkuje", winkle lubi tylko ciasne, dlugie i szybkie sa powiedzialbym nawet niebezpieczne. Ot typowy skuter do turystyki dla 2 osob. Swoja droga jeden z nielicznych skuterow jakimi jezdzilem ktory ma wlasnie taka dziwna charakterystyke jazdy pod obciazeniem i bez obciazenia.

Okolice 500 kg? Doskonale gra to z moimi planami powiekszenia zbiornika. Wiecej paliwka i dodatkowo lepsze prowadzenie! :P

Policzmy...

480 masy idealnej - 250kg maszyny - 150 kg moje(w ubraniu !piwko ) i bagaz

daje 80kg zapasu

Cholerka - ma ktos pomysl gdzie by upchnac 80litrowy zbiornika paliwa w SW ?

Albo chociaz 40 !OK

:P:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

A tak na serio - wyczuwam to wezykowanie jako niepewnosc w szybkich zakretach.

Czy regulacja zawieszenia (gdyby byla) moglaby temu zaradzic?

A amortyzator skretu?

Dodane:

A moze nie ma co poprawiac fabryki i nalezy traktowac gorsza sterownosc jako cene za komfort (przekrok = mniej sztywna rama) ?

--

Michal

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
A amortyzator skretu?

Tak się zastanawiam...gdzie by go zamontować w skuterze... !piwko

Podejrzyj atlantica posiada coś takiego i pięknie się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Popieram Abacha i Artixa. W SW nie ma się co psuć. Jak kupisz sprzęt zadbany (technicznie) i bez wypadkowy to nie powinieneś mieć problemów. Przebiegi na jednym pasku są naprawdę bardzo duże, a ten zużyty niewiele się różni od nowego (ja zmieniłem pasek po 12tys. jak kupiłem skuter, bo myślałem, że trzeba nie zaglądając do serwisówki i nie oglądając paska, a po porównaniu obydwu i pomierzeniu nie widac było różnicy, zresztą trzymam go do tej pory). Eksploatacja taka jak w innych sprzętach tylko rzadziej. Części raczej dostępne i troche kosztują (ale tak jest przecież ze wszystkimi markowymi skuterami). Taki drogi to filtr powietrza, ale oleju kosztuje już od 25 zł., wkład filtra do pokrywy paska napędowego 20 zł.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...