Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Tacho pokazuje, a jak jest naprawde?


dr.big

Rekomendowane odpowiedzi

W numerze "S&S" znalazlem tabelke dotyczaca przeklaman licznika w jednosladach... W trakcie rozmow w stylu "ile Twoj poleci?", najtansza forma "tuningowania" !NOT ...

W tabeli jest ok. 185 pozycji, nie bede wszystkich przepisywal, zainteresowanym polecam numer 5/2009 tej gazetki !yeah . Dodatkowo ze wzgledu na skrzynie znajdziecie tam kilka moto.

Oto wycinek jej tabeli (w nawiasie realna predkosc):

Yamaha FJR1300 260(245,3km/h)

Gilera GP800 220(188,4km/h)

Aprilia Mana850 200(190,3km/h)

Honda DN-01 187(172,1km/h)

Suzuki Burgman650 185(170,1km/h)

Honda Silver Wing600 178(164,9km/h)

Gilera Nexus500 177(157,3km/h)

Peugeot Satelis 500 175(153,1km/h)

Yamaha Tmax500 172(157,3km/h)

Peugeot Geopolis500 172(153,5km/h)

Aprilia Atlantis 500 Sprint 167(153,6km/h)

Kymco Xciting 500i 167(148,4km/h)

Piaggio X9 500 166(154,2km/h)

Peugeot Geopolis 400 165(149,5km/h)

Suzuki Burgman 400K7 165(145,7km/h)

Piaggio Beverly 500 162(153,1km/h)

Kymco Xciting 500 162(145,5km/h)

Aprilia Atlantic 500 161(153,9km/h)

Aprilia Scarabeo 500 161(153,3km/h)

Hyosung MS3 250i 160(133,5km/h)

Peugeot Satelis 400 158(141,0km/h)

Suzuki Burgman 400 155(142,5km/h)

Honda SW-T 400 154(148,0km/h)

Kymco Xciting 300i 152(133,3km/h)

Benelli Velvet 400 150(136,1km/h)

Gilera Fuoco 500 148(141,8km/h)

Suzuki Burgman 400K6 147(139,2km/h)

Suzuki Burgman 400K3 146(138,6km/h)

Kymco People S300i 146(131,8km/h)

SYM Joymax GTS 300i 145(129,6km/h)

SYM Citycom 300i 144(125,4km/h)

Malaguti Madison K400 143(140,4km/h)

Kymco Grand Dink 250 143(129,1km/h)

Gilera Runner FXR180 142(128,2km/h)

Honda SH300i 140(133,6km/h)

Peugeot Satelis 250 140(125,7km/h)

Piaggio MP3 250 138(125,1km/h)

Aprilia Atlantic 250 137(128,5km/h)

SYM Joymax GTS 250i 137(125,8km/h)

Italiet Dragster 180 136(126,1km/h)

Aprilia Atlantic 250 i.e. 135(126,7km/h)

Peugeot Geopolis 250 135(124,6km/h)

SYM Joymax GTS 250 135(123,1km/h)

Vespa GTS 250 135(120,4km/h)

Suzuki Burgman 250 134(128,8km/h)

Gilera Runner VXR200 134(127,0km/h)

Peugeot JetForce Comp. 134(125,0km/h)

Gilera Runner VXR180 135(118,8km/h)

Italjet Formula 125 134(108,1km/h)

Piaggio X8 200 133(121,1km/h)

...

Vespa GTS 300 131(120,1km/h)

Aprilia Leonardo 300 130(124,4km/h)

...

Yamaha Majesty 250 128(122,8km/h)

...

Vespa GT 200L 124(118,8km/h)

...

Piaggio Hexagon 250 118(111,8km/h)

...

Motocykl.

3 kola.

Dwusuw.

Wszystkie dane podane sa z czasopisma "Scooter&Sport" numer 5/2009 i nie musza odpowiadac wlasnym pomiarom.

Odnośnik do komentarza

Ciekawy i "duży" temat a ja podłączę się z pytaniem - na ile prawdziwe dane pokazuje GPS ?

Mój LEAD sprawdzony z licznikami kilku samochodów - licznikowo ~to samo +- 2km/h. Do tego jedno auto zmierzone z GPS i zawyża licznikowo od 3 do 6 km/h :huh:

NIektóre z tabelki to ponad 20km/h różnicy to już wychodzi poza "statystyczny" 3% błąd pomiaru whist

Odnośnik do komentarza

Lead 100 podany jako: 83(80,8km/h) whist

Dopuszczalny blad pomiaru dla homolgacji to w D 10% wskazania plus 4km/h, czyli nawet GP 800 sie zalapuje :huh: ... Jedynie nie moze pokazywac w calym zakresie predkosci mniejszej od realnej!

Odnośnik do komentarza

No to licznikowo mi się zgadza whist Jak miała świeże rolki to licznik pokzaywał 80-85. Obecnie 75-80 kilka. Więc wygląda w miarę dobrze. Musze kiedys sprawdzić z GPS - bo na pomiar suszarką się nie piszę szczególnie że jest zarejestrowana z błędem w tłumaczeniu z japońskiego :huh:

Odnośnik do komentarza

Witam, witam, witam!!!

Jeszcze żyję i... nie dam Wam spokoju! !YES

Odnośnie poruszanego tematu.

Po zakupie Majeczki - szyba standard, zero tuningu => szybkość/prędkość licznikowa ~130-135 km/h. Solo - fajnie, ale łeb chce urwać!

Z plecaczkiem trochę gorzej, bo z tyłu ciągle ktoś, coś krzyczy!!! Coś jakby "zwolnij!" whist

Po tuningu, czyli szybka-parawan GIVI /12 cm wyższa i 30 cm szersza/, armaturka boczna, sissybar plecaczka, płyta+kufer GIVI E460 => szybkość/prędkość max. 115-120 km/h. Solo i w duecie. :huh:

Bez armaturki, bez tylniego balastu, solo - GPS pokazał max. 125 km/h /zakończenie sezonu Burgmnanii 2008, Wa-wa/.

Pozdrawiam.

Agnus

Odnośnik do komentarza

Co do Tmax-a to u mnie praktycznie się zgadza.

Max jaki udało mi się osiągnąć to 178km/h ale z wiatrem w plecy.

Normalna prędkość licznikowa na prostej bez silnego wiatru i solo to 168~170km/h. (niemieckie autostrady)

Pewnie wersja wtryskowa będzie odrobine szybsza i te 172~173 licznikowe pokaże.

Przy ilcznikowych 100 wskazanie GPS wynosi~ 95km/h. :huh: - co wskazuje na małe przekłamanie licznika.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

W mojej Majce porównując wskazania prędkościomierza z GPS wychodzi na to ,że licznik zawyża ok. 5 - 10 km/h , czyli nie jest najgorzej :huh: , i też nasuwa się pytanie , na ile prędkość wskazywana przez GPS jest dokładna whist

Odnośnik do komentarza

@Orzech: niestety, YP400 nie ma i nawet nie wiem dlaczego...

@robson: GPS praktycznie przy predkosciach powyzej 100km/h i dobrym odbiorze ok. 6-8 satelitow raczej nie przeklamuje. Im nizsza predkosc, tym bardziej "klamie".

Podaj moze jeszcze predkosc max. licznikowa i ta odczytana z GPS (nie namawiam do tej jazdy YP po normalnej drodze :huh: ).

Odnośnik do komentarza

Sprawdzałem t-max`a i w moim przypadku przy licznikowych 160km/h gps pokazywał 151km/h. Tylko ze na blad pomiaru wplywaja jeszcze takie czynniki jak cisnienie w ogumieniu a nawet stopien zuzycia opon - jednym slowem wszystko co ma wpływ na srednice koła (tzw. promien dynamiczny kola - tak to sie chyba nazywa :huh: )

Odnośnik do komentarza
Sprawdzałem t-max`a i w moim przypadku przy licznikowych 160km/h gps pokazywał 151km/h. Tylko ze na blad pomiaru wplywaja jeszcze takie czynniki jak cisnienie w ogumieniu a nawet stopien zuzycia opon - jednym slowem wszystko co ma wpływ na srednice koła (tzw. promien dynamiczny kola - tak to sie chyba nazywa :huh: )

Dopisz prosze jak możesz maxymalną prędkość osiągniętą na Twoim Tmaxie, i czy jest to wersja wtryskowa. Ewentualnie wskazanie GPS przy 100km/h licznikowych.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
@Orzech: niestety, YP400 nie ma i nawet nie wiem dlaczego...

Szkoda !YES

Dlaczego pytam:

Wydawało mi się, że T-maxy są szybsze :D

Moja Ypka po przebiegu 50 000 potrafi śmignąć na autobanie licznikowe 170 z malutkim okładem, może tak jak u Pawłaosiemsetosiemdziesiąttrzy :huh: coś mi się ślizga.

GPS zanotował max 156 km/h więc lipy nie ma.

Czyli Yp 400 w tabeli powinna wyglądać TAK

1.Yamaha Tmax500 172(157,3km/h)

2.Yamaha Yp400 170(156,0km/h)

3.Honda SW-T 400 154(148,0km/h)

Jadąc na Burgmanię z Mariuszem sprawdziliśmy, że Honda była minimalnie szybsza

Co do T-maxa nie ma co dyskutować - powinien być znacznie szybszy.

Przy 100 na budziku mam około 90 na GPS'ie czyli tak jak w teście Artixa.

Coś mam pokopane z licznikiem i GPS'em................chyba whist

Odnośnik do komentarza
@Orzech: niestety, YP400 nie ma i nawet nie wiem dlaczego...

Szkoda !YES

Dlaczego pytam:

Wydawało mi się, że T-maxy są szybsze :D

Moja Ypka po przebiegu 50 000 potrafi śmignąć na autobanie licznikowe 170 z malutkim okładem, może tak jak u Pawłaosiemsetosiemdziesiąttrzy :huh: coś mi się ślizga.

GPS zanotował max 156 km/h więc lipy nie ma.

Czyli Yp 400 w tabeli powinna wyglądać TAK

1.Yamaha Tmax500 172(157,3km/h)

2.Yamaha Yp400 170(156,0km/h)

3.Honda SW-T 400 154(148,0km/h)

Jadąc na Burgmanię z Mariuszem sprawdziliśmy, że Honda była minimalnie szybsza

Co do T-maxa nie ma co dyskutować - powinien być znacznie szybszy.

Przy 100 na budziku mam około 90 na GPS'ie czyli tak jak w teście Artixa.

Coś mam pokopane z licznikiem i GPS'em................chyba whist

Tmax wcale nie musi być znacznie szybszy od YP400.

Przecież to tylko 6 koników więcej.

Napewno jest bardziej zestrojony na przyspieszenie niż na prędkość maksymalną.

Hipotetycznie moje licznikowe 170km/h to GPS-owe 160. Pisze hipotetyczne bo przy takich prędkościach nie miałem odwagi patrzeć na mały ekranik nawigacji.

Odnośnik do komentarza

dr.big Podałeś-

Suzuki Burgman650 185(170,1km/h)

Moje pomiary v max 193 licznikowe 180 GPS Z kufrem centralnym givi 46l

Dodam ze na dłużśzym odcinku sprawdzając z innymi motocyklami licznikowa była mocno zbliżona

Co zaóważyłem w prędkości do 60 km/h licznik w burku nie miał przekłamań

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
@Orzech: niestety, YP400 nie ma i nawet nie wiem dlaczego...

@robson: GPS praktycznie przy predkosciach powyzej 100km/h i dobrym odbiorze ok. 6-8 satelitow raczej nie przeklamuje. Im nizsza predkosc, tym bardziej "klamie".

Podaj moze jeszcze predkosc max. licznikowa i ta odczytana z GPS (nie namawiam do tej jazdy YP po normalnej drodze !YES ).

Nie mam za bardzo warunków żeby się rozpędzić powyżej licznikowych 150km/h , ale np. przy 140km/h licznikowych GPS pokazuje ok. 130 - 135km/h w zależności od warunków - wiatr etc.

Jutro sprawdzę dokładniej , ale na tej cholernej "jedynce" nie można przez dłuższą chwilę jechać ze stałą prędkością , jadąc rano do roboty czuję się jak w jakimś wyścigu pomiędzy katamaranami . Wracając wieczorem przeważnie mam przed sobą niekończącą się karawanę ciężarówek :huh:whist

Odnośnik do komentarza

Niestety w przypadku Xcitinga ta tabela mówi prawdę !wchair

Licznik przekłamuje nieziemsko, mierzyłem dwoma różnymi GPS'ami.

W moim przypadku przedstawia się to następująco:

licznik (GPS)

100 (86)

118 (100)

164 (145) vmax

I wychodzi na to, że Xciting to najwolniejsza z 500-setek, ale i tak go nie zmienię na nic innego, chyba że na MyRoad'a :)

Dopuszczalny blad pomiaru dla homolgacji to w D 10% wskazania plus 4km/h, czyli nawet GP 800 sie zalapuje :)

No nie całkiem, licznik kłamie ponad 16%.

Jest może w tej tabeli UH200 i jego VMX?

Odnośnik do komentarza

Chetnie bym sprawdzil, ale ... w D praktycznie nie istnieje grupa o pojemnosci 150... Jest wysyp 125 i pozniej to juz raczej 200- 250ccm. Zwiazane jest to z przepisami dotyczacymi PJ i ubezpieczenia...

PS. W tabeli jest zaledwie kilka 150- tek: Italiet Milenium 150, Peugeot Elyseo 150, Aprilia Leonardo 150, Yamaha Maxter 150, Vespa ET 150 i to wszystko.

Odnośnik do komentarza

Kurcze, ale przekłamianie GP800 wg tej tabeli jest "mega" (ponad 30km przy Vmax) !OKK !OKK Cóż - nie ma jak to "made by Italy" liczy się przede wszystkim wygląd (a wygląd ma "w dechę" przynajmniej jak dla mnie !OKK )

Odnośnik do komentarza
Dopisz prosze jak możesz maxymalną prędkość osiągniętą na Twoim Tmaxie, i czy jest to wersja wtryskowa. Ewentualnie wskazanie GPS przy 100km/h licznikowych.

Moj t-max jest na wtrysku. Przy 100 km/h wg licznika gps pokazuje 94 km/h . Nigdy nie sprawdziłem Vmax gdy jade solo. Te pomiary ktore podałem były przy obciazeniach grubo ponad to co pozwala fabryka. (dwie osoby + kufer 46l + torba w przekrok + załadowany cały bagaznik pod siedzeniem). W takich warunkach 160 km/h to był max na prostej rownej drodze jednak gdy t-max tylko powachał zjazd z gorki to odrazu przyspieszal do ponad 170km/h. Mysle ze jadac solo poszedł by ponad 170 ale nigdy tego nie sprawdzałem - tylko takie przypuszczenia

Przy tym obciazeniu i predkosci 160 km/h mialem rowno 6750 obr/min czyli punkt gdzie moment obrotowy jest najwiekszy wiec nie dziwi mnie ze przy duzym obciazeniu nie chciał jechac szybciej.

Odnośnik do komentarza

Tmax mareckiego to (wnioskujac z avatara) nowy model produkowany od 2008 roku, czyli moze odbiegac od wartosci przypisanych do starszego modelu (najpierw gaznik, a w 2004 wtrysk).

Odnośnik do komentarza

Fakt może być to nowy model 2008>.

Ale podawane przez Mareckiego osigi są zbliżone do tych ze starszych wersji. Przekłamanie licznika przy 100 też praktycznie identyczne.

Bigu Ty też jeżdziłeś Tmax-em podaj prosze Twoje pomiary seryjnego maxa.

Może ktoś jeszcze podałby też parametry AN650 i SW600. Zawsze ciekawiły mnie osiągi tych dwu maxiskuterów i jak bardzo przekłamują ich budziki.

Odnośnik do komentarza
(...)Bigu Ty też jeżdziłeś Tmax-em podaj prosze Twoje pomiary seryjnego maxa.(...)

Problem w tym, ze nie przywiazuje zbytnio wagi do osiagow (mimo ze stram sie je polepszyc), ani spalania i co za tym idzie, nie pamietam dokladnie tych parametrow... Nie zapisywalem sobie danych, wiec nie chce strzelac !OKK .

PS. Pogrzebie w temacie vario, bo wiem ze tam cos napisalem na temat predkosci max.

Edit: Znalazlem cos takiego, predkosc licznikowa przed zalozeniem J.Costa: "na prostej drodze to licznikowe 170- 175 km/h, lekko z gorki to 180 km/"

Po zalozeniu waria Costy predkosc na prostej wynosila licznikowe 180 km/h.

Nie wiem jaka to realna predkosc, bo w Tmaxie nie mialem zamontowanej navi.

Odnośnik do komentarza
Tmax mareckiego to (wnioskujac z avatara) nowy model produkowany od 2008 roku, czyli moze odbiegac od wartosci przypisanych do starszego modelu (najpierw gaznik, a w 2004 wtrysk).

Tak moj tmax to model `08

Odnoszac osiagi tmaxa do YP400 ktora uzytkowalem 2 lata, to nie ma wielkiej przepasci jesli idzie o Vmax - YP zaladowana w podobny sposob tez na liczniku pokazywała 160 tylko ze nie pamietam wskazan gps ale cos mi sie zdaje ze licznik bardziej zawyzał predkosc. Jednak jezei chodzi o przyspieszenia w caly zakresie predkosci to juz niestety tmax jest odczowalnie lepszy.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

"Piaggio X9 500 166(154,2km/h)" - ooo to całkiem niezły wynik, sporo poniżej 10 % błędu !OKK . Co prawda mi udało się wykręcić na liczniku więcej niż to

co podaje tabela...

pzdr

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...