Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Pierwsze maxi


regis

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na poczatku witam wszystkim. Jedni mnie znaja drudzy niekoniecznie ale nie o tym prawic zamierzam.

Przychodzi w zyciu 90% skuterzystow taki moment, ze w portfelu laduje maly kawalek plastiku z magicznym A nadrukowanym na odwrocie. Takowoz i u mnie sie ladny rok temu stalo.

Ten czas poswiecilem uskutecznianiu techniki jazdy na MZ ETZ 150...brak pieniedzy na cos mlodszego i bardziej plastikowego musi usprawiedliwic moje poczynania.

Niemniej jednak spodziewam sie na poczatku przyszlego roku, a co za tym idzie na poczatku przyszlego sezonu jednosladowego, torby z piniedzmi.

Reasumujac, po przejsciach z roznymi biegowymi jednosladami doszedlem do wniosku, iz jazda biegowcem po miescie jest przejawem debilizmu. Jesli wziac do tego fakt, iz dziennie nie przejezdzam wiecej jak 100km i glownie wlasnie po Warszawie (dom - uczelnia - dom) jasnym staje sie, ze to czego potrzebuje to skuter.

Tu pojawia sie problem. Primo to oczywiscie koszt. Bede w stanie wylozyc 20k PLN, co otwiera mi furtke do kilku bardzo ciekawych propozycji. Min. Kymco Xciting.

Pragne jednak uprzedzic wyrywnych napalencow gotowych polecic mi sprzeta napewno fajnego, ale niekoniecznie spelniajacego moje wymagania.

Wiec droga publiko, skoro przedarliscie sie przez ten periodyk, az do tego momentu przeczytajcie tez moje wymagania wobec maxi.

Secundo (primo bylo)

- spalanie. Jako, ze jestem biednym studentem bez perspektyw na przyszlosc (studiuje ogrodnictwo na sggw) zalezy mi na pojezdzie, ktory nie wyssie ze mnie ostatnich oszczednosci. Moja aktualna MZtka 150 ogranicza sie do 4 litrow przy ostrej jezdzie. Skuterowy wybacze 4,5l/100km z racji, iz raczej oleju nie bedzie wciagal.

- wysokosc siedzenia, jestem karyplem o czym wiedza Ci co mnie widzieli :D Moje 170cm nie pretenduje mnie do kierowcy prowadzenia wyzszych skuterow. Powiem jednak, ze radzilem sobie z Transalpem, VFR, Shadowem (lolerski moto), CBF600SA czy tez DRZ400SM.

- jak dotad jezdzilem tylko X9 250, ktory nawet mi sie podobal i to bardzo, ale jest to za drogi pojazd i wloch. Glownie jest za drogi jak na to co oferuje. Siedzialo mi sie na nim za to wygodnie, osiagi mial wiecej niz zadowalajace jak dla mnie i palil tez jakos w miare. Czyli X9 jako wyznacznik.

- pojemnosc nie ma znaczenia

- wiek, no coz, raczej bym kierowal sie ku czemus nowemu lub max 2 lata stare.

- dobra ochrona przed wiatrem i deszczem

- spora przestrzen bagazowa

- osiagi, chcialbym aby v-max byl na poziomie 130-140 km/h ale glownie zalezy mi na tym, aby moto nie meczylo sie przy 110-120km/h na trasie oraz mialo przyjemna dynamike w zakresie 70-90 czyli tyle ile sie jezdzi po wawie.

- 125ccm odpada;)

To na co do tej pory zwrocilem uwage to:

Kymco Grand Dink - moze nie jest piekny, ale jest najciekawszy pod wzgledem cenowym. Nie wiem jak live bo kontaktu nie mialem. Chetnie wobec tego uslaszylbym opinie wlasciciela tego pojazdu. Chetnie tez dalbym sie przewiezc tym pojazdem za przyslowiowy czteropak lecha oczywiscie.

Burg AN400 - troche wciaga paliwka, ale jest to klasa sama w sobie wiec mozna wybaczyc. Sek w tym, ze trafilbym do 20k tylko uzywke a uzywancow nie lubie.

Yamaha YP250 - jest jeszcze ten model w sprzedazy? Bo generalnie to Yamaszka mi sie najbardziej z tego wszystkiego podoba. Co powiedza uzytkownicy?

Apa Atlantic 250 - wszystko ladnie pieknie, ale ponoc przelozenia ma takie jak 125ccm wobec czego owszem ladnie sie zbiera, ale maxa ma daremnego. No i cena.... 20 tałzenów to sporo....

No i teraz na Was kolej.

Tylko prosze bez krzykow i bitw sugerujacych, ze posiadany przez dana osobe pojazd jest najlepszy.

Wezcie pod uwage, ze mam 170cm wzrostu i waze zaledwie 58kg.

  • Administrator
Opublikowano

Witam

Hmm wg twoich wyliczen wychodzi ze szukasz AN400, ktory jest niski, pali wlasnie w okolicach max 4,5 po miescie, ma duzy bagaznik. Grand Dink, no coz niski nie jest. Pozdrawiam

  • Sympatycy
Opublikowano

Przypomina mi się pewna reklama:

"...Takie co? to tylko w salonie ery..." :D

A tak poważnie, to poza powierzchni? bagażow? najbardziej pasuje do Twoich wymagań Exciting (i jest nówka). Burger 400 to przy małej dopłacie trafisz "powystawowy", ale piszesz, że "używańców nie lubisz..." więc jednak nie wiem czy to dobry pomysł.

A co do GrandDInk-a, no cóż, pojazd bardzo praktyczny (posiada np. składane el. lusterka) i niedrogi, tyle, że mocno kontrowersyjny je?li idzie o wygl?d. Mnie osobi?cie kojarzy się z chińsk? porażk? o nazwie kuna (sorki je?li kogo? uraziłem, mam na my?li gusta).

pzdr

  • Administrator
Opublikowano
No i teraz na Was kolej.

Tylko prosze bez krzykow i bitw sugerujacych, ze posiadany przez dana osobe pojazd jest najlepszy.

Wezcie pod uwage, ze mam 170cm wzrostu i waze zaledwie 58kg.

Witaj Regis... Gdzies ty sie zapodział tyle czasu? ;)

Co do słów które cytuje: Czy Tobie nie pomyliło się nasz forum z innym? Tutaj ludzie nie podniecaj? się swoimi skuterami (no może czasem s? podxcitingowani :D ) a patrz? na nie bardzo krytycznie i staraj? się wychwycić w nich poza zaletami także wady... Przynajmniej ja tak mam.

Generalnie poleciłbym Ci Xcitinga 500 bo sprzęt jest w tej cenie naprawde OK (teraz można go nabyć za ok 19 ty?. PLN) ale zważywszy na znaczne obniżki posezonowe Burgmana 400 proponuje jednek w Twoim przypadku tego drugiego... Chodzi mi tu o Twój wzrost. An 400 jest zdecydowanie bardziej dostępny dla niskich kierowców aniżeli Xciting.

Problem w tym, że jak wyczytałem z Twojego postu, będziesz chciał kupić co? na wiosne a to nie jest dobry moment na zakupy. Wtedy też An 400 będzie kosztował ok 27 ty?. PLN więc będzie w normalnej cenie.

Co do Grand Dinka: JeĽdziłem nim, fajna 250, w super cenie, z ciekawymi extrasami ale... no wła?nie... je?li nie uważasz ten skuter za brzydki to oferta jest OK. Za tak? cenę nie znajdziesz nic m?drzejszego, nowego, w 250- tce.

Aprilia 250... Hmmm napiszę krótko: Odradzam.

Majesty 250 nie ma już w ofercie więc pozostaj? używki. Można co? wyszperać dobrego i w rozs?dnych kosztach ale wymaga to czasu i znajomo?ci tematu.

A tak w ogole to zacznij ruszac tylek w czwartki pod Route 66 bo o ile kojarzę to wła?nie tam ostatni raz Cię widziałem... już my?lałem że zostałe? utylizowany :(

Opublikowano

Well...Mariusz...no tak, podziewalem sie na s-t.pl oraz motocykle.jednoslad.pl i rowery.jednoslad.pl i te ostatnie najbardziej wchlonely moja osobe.

Wlasnie przeanalizowalem sobie parametry motocykla, ktory wysokosciowo jest dla mnie wyznacznikiem - Honda Transalp - siedzenie na wysokosci 84,5cm masa na sucho 191kg. Porownalem z dwiema propozycjami, nad ktorymi najbardziej sie zastanawiam mianowicie Kymco Grand Dinkiem, Xcitingiem oraz Suzi Burg.

Z moich raczej amatorskich i dalekich od ideau analiz wyniklo to co nastepuje:

Xciting, mimo iz jest 5 cm nizszy od Transalpa, to jest od niego prawie 40kg ciezszy, a co za tym idzie moge miec problemy z manewrowaniem pojazdem podczas wolnej jazdy lub podczas najprostrzych czynnosci typu przetaczanie skuta po garazu.

Dink, wyglad mi nie przeszkadza jest on natomiast 6cm nizszy od transa i dobre 30kg lzejszy. Do tego cena, stosunkowo duza moc. Jest to jednak jedyny pojazd, ktorego nie widzial live, nie macalem i nieobslinilem.

No i burgman....no tak...legenda. Ledwie 184kg i niecale 700cm wysokosci siedzenia, pretenduje ten pojazd do zajmowania miejsca na podium moich poszukiwan...ale....boje sie, ze mimo, iz nie spodziewam sie po skuterze rewelacyjnych osiagow to jednak pojazd bedzie sie zachowywal jak Honda Shadow, plywal po zakretach, raczej toczyl niz jechal i nie pozwoli na nutke szalenstwa w codziennej jezdzie...

No coz, bede sie musial w czwartek pofatygowac i zmusic kogos do przewozki.

P.S. Przypomnialem sobie jeszcze tego X9 250 Evolution, wysokosc siedzenia 790 masa 168kg...i dalo sie jakos nim tam machac....ehh...trzeba ruszyc w czwartek dupe...bedzie ktos na Xcitingu? Bo chetnie bym sie przymierzyl....

P.P.S.

Co do slow Mariusz, ktore cytowales.....a myslisz ze dla czego wybralem wlasnie to a nie inne forum?

Tak, wlasnie tak...dlatego, ze tylko tu znajde potrzebne mi do wyboru informacje, dlatego, ze tu jezdza ludzie na maximaszynach i wiedza o nich praktycznie wszystko.

A i jeszcze cus, pojazdu nie musze kupowac na wiosne. Jade na rok do Norwey (z tad ten przyplyw gotowizny) i wracam na stale w pazdzierniku 2006. Zastanawiam sie jednak, czy nie wrocic gdzies na wiosne i nie kupic w tedy jakiegos sprzeta i nim pojechac zpowrotem do Norway...wiem, ze ceny wzrosna, ale moga sie jeszcze trafic jakies zeszloroczniaki....albo kupie uzywke.... ktos zamierza pozbyc sie fury na wiosne? :D

Opublikowano

Po przeczytaniu tekstu: Burgman 400 injection :D .

Opublikowano

I wiesz co Bigu.....chyba masz racje....chyba przyjade na wiosne i zanabede jakas K3....

Pytanie jest jedno, czy za granice moge wyjechac fura na tymczasowym dowodzie i czy odebrac staly dowod moze ktos za mnie? Np. brat, mama?

Opublikowano

Na tymczasowym mozesz wyjechac, tylko jak ktos ma odebrac staly, jak trzeba zdac tymczasowy?

Opublikowano

Dojade do Norway i wysle poczta lotnicza;) Moze nie zginie....moze doleci do polski zamiast do dajmy nato Gwadelupy? :D

W Norway przez miesiac bez papiera wytrzymam tymbardziej, ze robota na miejscu;)

  • Administrator
Opublikowano

Regis no prosze :D

Nutke szalenstwa na AN400 od K3 znajdziesz napewno. Powiem tak jazda po ostrych winklach przy 120 km/h jest absolutnie bez stresowa. Stresa mozesz zlapac dopiero jak naprawde gdzies przy 140 km/h bardzo mocno zlozysz skuter w zakret i tez wcale nie chybocze, nie plywa. Oczywiscie jest jedno ale, zaczyna nie tylko trzec centralka ale i plastikiem, choc powiem ci ze raz tylko mi sie tak stalo. Kolejna wada a moze zaleta, AN400 jest niski jak psia mac i dzieki temu nozki sie nie smajtaja ale mozna przytrzec na garbach (ogranicznikach predkosci) centralka. Cos za cos. Dynamika jest na naprawde przyzwoitym poziomie i trzeba miec jakies 2 litry w aucie pod maska zeby do 140 km/h jechac rowno, lub jak ktos za wolno zmienia biegi to napewno cie nie wyprzedzi, potem niestety w Burgim konczy sie moc i przyspieszanie, plynnie jeszcze przyspiesza do 150 km/h i opornie dochodzi do 160 km/h mowa oczywiscie o predkosciach licznikowych. Przy tym spalanie przy takiej jezdzie solo ale z bagazem mocno cie zdziwi na stacji benzynowej, 4,6 litra. Jezdzac w korkach tez zmiescisz sie w sumie wszedzie. Po wczuciu sie w skuter to wlasciwie jak 50-tka mozna lawirowac na przyslowiowa zyletke miedzy autami. Na kolo na pewno nie postawisz, ale chyba nie o takie szalenstwa ci chodzi. Reasumujac, jest to skuter naprawde szybki, naprawde dobry i naprawde ekonomiczny i pakowny. Pozdrawiam

  • Sympatycy
Opublikowano

Heja Regis, KOPE LAT :D ...

Co do skutera, to też uważam, iż Burgi400 będzie najlepszy...

Nie będe znów się wdawał w rozmowy na temat spalania gaĽnika i wtryskowca...

Ale i gaĽnikowiec by Ci stykn?ł... Jednakże je?li chodzi o rocznik, to Twoim wymaganiom podpada tylko K3-K6...(które s? zar?biste...).

Życzę udanego zakupu kiedy? tam !guns i mam nadzieję, że do zobaczenia na jakim? zlociku :( .

Pozdrówka, Kuba ;)

Opublikowano

Mialem przyjechac jutro pod R66 ale raczej mi sie nie uda - najechalem na jakis ostry syf MZtka i mam tylna detke do wymiany. Ponad 20 km jazdy na flaku....tragedia

  • Administrator
Opublikowano
Mialem przyjechac jutro pod R66 ale raczej mi sie nie uda - najechalem na jakis ostry syf MZtka i mam tylna detke do wymiany. Ponad 20 km jazdy na flaku....tragedia

Polecam MZA, PKS, PKP, TAXI, Rower, wrotki czy cokolwiek nawet :D czy ;)

Najważniejsze, żeby dotrzeć i być z nami !guns

  • Sympatycy
Opublikowano

Regis, dasz radę...

A co zrobiłe? ze swoim "...może i na sprzedaż..." - to był CPI ? :D

Ja jutro postaram się wreszcie trafić na 19 do R66 na swoim 50maluchu50 ;)

BTW:

Heh, ale teraz zrobiło się "komiksowo" na forum z lewej strony... Takiej "mimiki"

jeszcze nie widziałem !guns

Opublikowano

No coz, postaram sie przybyc ( to w cale nie jest takie proste z Legionowa dojechac do Warszawy).

Co stalo sie Szorstki kolego :D) z CPI ??

Ano brat sie uczyl jezdzic (paradoks, brat 2 lata starszy). Nauczyl sie wystarczajaco, zeby zlapac jednosladowego syfa (tak sie u mnie na uczelni wirusy okresla) i w tym roku robi wreszcie kurs na prawo jazdy kat. A.....ile mnie nerwow i stresow kosztowalo namowienie go na ten kurs.....

Opublikowano

Ok. Klamka zapadla, sciagam z zagranicy (prawdopodobnie franca) X9 500 :P

Sprzet mi sie podoba, dosc mocny i najwazniejsze, jest w miare tani!!

A moze pojawi sie juz w przyszlym roku w Polsce? Who knows!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...