Arkadiusz Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Tak czytam ten temat, powiem szczerze niby SW, ale cieszę się, że jeżdżę SW-T400. Jeśli to nie SW to sorki za OT.
Lucjan73 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Wszystko zależy z którego rocznika będzie SW 600 te po modyfikacjach (zmienione mapy zapłonu + sąda lambda) palą zdecydowanie mniej od poprzedników. Ja miałem oba modele i ten nowszy palił od 4,3 spokojna jazda 90 km/h do max 5,8 przy naprawde ostrej jeździe autostradą. SW 400 pali ok 0,4 l mniej od 600.
Bobas Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 O !!!!! To fajnie, że 400- setka śmiga prawie jak 600- tka. Miałem kiedyś 600- tkę i byłem zadowolony z parametrów. Mojej mniejszej Hondzi nie zdążyłem jeszcze przetestować . Jechałem nią tylko osiedlową uliczką. Jak parametry mniejszej siostry okażą się tak dobre to dam jej w prezencie Leo Vince 4 Road
limmp1 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 600ka zdecydowanie lepsze osiągi niż 400ka a różnica w zużyciu paliwa jest ale kto by na to patrzył
kmodzele Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 To trudny dylemat: 400 - troche tańsza, trochę wolniejsza, trochę mniej żłopie, 600 - trochę droższa, trochę szybsza i trochę więcej chleje.Wybór należy do Ciebie. Sam przed nim stałem i kupiłem co innego. :-) Ale sentyment pozostał.
Anubis Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 A ktoś wie dokładnie od którego rocznika weszły te modyfikacje i jak rozpoznać czy dany egzemplarz je ma?
resenok Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Warto zadać sobie pytanie czy będziesz "latał" sam czy z plecaczkiem, czy będziecie we dwoje jechać na zlot z "dobytkiem". Załadowana na maxa 400 i 600 uwidoczni różnice w dynamice jazdy, która na naszych drogach jest ważna Vmax to drugorzędny temat, spalanie jak wspomnieli koledzy pierwsze modele 600 palą więcej od 2007 dołożona sonda lambda i modyfikacje komputera jak i schowków (szczególnie prawego :-)) i spalanie niższe. Ja mam na szafie 85kkm SW z 2001 roku i nie mogę narzekać na "zacną markę" :-).
Gość Bartheez5 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Tak jak poprzednicy pisali SW 600 ma bardzo rozbieżną granicę spalania , która zależy od charakteru i stylu jazdy kierownika. Osobiście w swojej ZACNEJ najlepszy wynik to 5litr/100km jadąc sam przy prędkościach 90-110km/h, natomiast jak wcześniej opisywane 7-8 litr/100 km jest możliwe do osiągnięcia przy prędkościach 160km/h i więcej. Zauważalny jest też fakt, iż przy tankowaniu (DELICJI 98Pb) , Zacna marka potrafi mile zaskoczyć kierownika mniejszym spalaniem . Na chwilę obecną 25tkm i myślę że wiele kolejnych bezawaryjnych sezonów przed nami ...
Administrator Artix Opublikowano 5 Grudnia 2012 Administrator Opublikowano 5 Grudnia 2012 Jak jezdzi SW, ile pali - to wszystko zalezy kto prowadzi. Czy 400 SW jezdzi tak samo jak 600 SW ? na to pytanie mozna tylko odpowiedzic stawiajac oba skutery obok siebie i wtedy naocznie mozna sie przekonac ile metrow za 600-tka bedzie 400-tka, bo ze bedzie z tylu to wiem na pewno. Pytanie czy roznica jest az tak wielka. Jesli komus zalezy na mniejszej ilosci paliwa to kupi 400-tke, na pewno po zaladowaniu pasazera i gratow bedzie miec lekka zadyszke za 600-tka. Poprostu wiecej mocy, oznacza wieksza lekkosc w dynamice prowadzenia. Co do pytania o roznice : ja bym to ujal tak - jesli prawy schowek z przodu nie jest lakierowany to ten model pali mniej Jesli ktos szuka skutera zeby malo palil, nie planuje nim jezdzic za miasto to polecam pojemnosc 250 ccm. W zupelnosci wystarczy, choc ja swoja 250tka bylem w Albaniii co nie zanaczy ze 250 tka to tylko miejski skuter. Wiekszosci dynamika w miescie wystarczy przy tej pojemnosci. Ja poszedlem na kompromis, musze miec i moc zaladunkowa i moc predkosci i przyspieszenia - no ale musze sie liczyc przez to ze zwiekszonym spalaniem. Kiedys sobie to obliczylem i wyszlo mi ze na 1 tankowaniu place okolo 20 zl wiecej za tankowanie, tankuje mniej wiecej co tydzien a rok ma 52 tygodnie z czego przynajmniej 15 tyg nie jezdze bo snieg, lod na drodze czy np mi sie nie chce zatem za moja fanaberie place 700 zl rocznie wiecej. Zyskuje - frajde z jazdy z odpowiednimi predkosciami i przyspieszeniami co dla mnie warte jest okolo 1000 zl rocznie. Zatem jestem do przodu jakies 300 zl rocznie i wpisuje to jako oszczednosc
Klubowicze Jack Opublikowano 5 Grudnia 2012 Klubowicze Opublikowano 5 Grudnia 2012 Artur Wyraziłeś moje odczucia w tym temacie. W kwestii osiągów - kiedyś, wracając grupą z Zegrza, m.in. ja i Wrzonio startowaliśmy parę razy ze świateł. (Był tam wtedy Mariusz na testowym BMW650, z którym nikt nie miał szans ) Wrzonio ze startu był lepszy ode mnie. Zastanawiałem się czemu. Po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że: - mój model w papierach ma wpisane (chyba) 23 kg więcej masy własnej - co najmniej drugie tyle masy własnej ja mam więcej niż Wrzonio - Wrzonia starsza wersja SW pali pewnie trochę więcej, więc i kopa może mieć lepszego. A spalanie? Na początku próbowałem mierzyć. Wychodziło nieraz całkiem mało, nawet 4,5l. Czasem 5,5l. Średnio powiem, że wychodzi 5,0. Od pewnego czasu zrezygnowałem z wszelkich pomiarów. Nie po to kupowałem 600tkę, żeby jej litry wyliczać. Leję i jadę... z bananem !
Skuti Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Moja maszyna 2001r jazda mieszana z prędkościami 40- 140 km/h i wychodzi 6,0 - 6,5 i nie chce byc mniej. Ale co tam, i tak mam go do przyjemności, a nie na dojazdy do pracy, więc nie będę sie dręczył o 05 litra Przesiadłem sie na Silwer Wing 600 z CBR 900 RR, no w mocy różnica kolosalna, ale są zalety tego kroku. Po pierwsze więcej widzę po trasie, ponieważ jadę wolniej, duża moc kusiła, więc jechałem ile mogłem, teraz jadę sobie wolno relaksacyjnie, w tej pozycji jaką mam na skuterze, moge sobie na to pozwolić, krajobrazy są piękne. Po drugie własnie ta pozycja za kierownicą, można jechac i jechać, i nie męczę się, a przynajmniej nadgarski nie bolą, wysoka szyba zwiększa przyjemność z jazdy. Skuter przyjemny dla oka, i użytkowania, nie ma ich za dużo na drodze, to też ozdoba nie wątpliwa, i miny kierowców w samochodach, jak to skuterek wyprzedza ich przy 140 km/h. Podoba mi się jego tył, taki stylizowany jak Kadilak. Poza tym bagażnik, 50 l co chcę to wsadzę, rękawiczki, pokrowiec, inne przedmioty, przy CBR woziłem plecak. Dość szybko przyzwyczaiłem sie do tej maszyny, a zmieniłem ponieaż chciałem jeździć z moim 6 letnim synem, i nie żałuję. Co mnie denerwuje, to małe koła , wybierają wszystkie dziury, a kiedy jadę po dziurach - wiekszoć naszy dróg je posiada, to plastiki rezonują głuche dzwięki. Honda SW 600 jest przyjemna, przynajmniej w moim odczuciu, zakręty fajnie bierze, mozna sie i złożyć, jest długa więc dobrze jej to wychodzi. Hamulce są dość dobre, ale w CBR były lepsze. Dodatkowa zaleta, to dwa schowki wprzedniej owiewce, i gniazdo 12 V. Nie wymaga jakiś specjalnych zabiegów serwisowych, wiadomo raz w roku trzeba przejżeć to i tamto, ale można zapomnieć o smarowaniu i naciągu łańcucha, bo go nie ma. Miałem wątpliwości czy kupić skuter, a jak sie zdecydowałem, to jaki, i wybór padł na Hondę, i to było dobre posunięcie, nie żałuję.
marek_m Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Moja 400'ka - codzienne dojazdy do pracy. 50% autostrada (prędkość do 140 km/h), 50% miasto - pali 4,9 l/100 km (średnia z miesiąca).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się