Gość tomwwa Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Ad 3. nie zmieniamy biegów, więc nie robimy dziur w przyszwach prawego buta. Żekłbym, że raczej o lewy but się rozchodzi (chociaż, prawy też się ?ciera... od spodu, od hebla tylnego) !yawn A poza tym zgadzam się w pełnej rozci?gło?ci !OK pzdr hebla tylnego nie nalezy uzywac. To niebezpieczne Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 hebla tylnego nie nalezy uzywac. To niebezpieczne Akurat z tym sie mocno (zupelnie!) nie zgodze !yawn . Porownaj sobie efekty hamowania na wszystkich moto (z naciskiem na skutery) hamulcem przednim i oboma hamulcami. Efekty sa piorunujace. Ja nie wyobrazam sobie jazdy skutem i hamowania jedynie hamulcem przednim !OK ... To zakrawa na samobojstwo. Mam nadzieje, ze stwierdzenie to jest zartem? I ogolnie uzywanie hamulcow jest niebezpieczne, wiec lepiej wogole nie dotykac klamek !scooter . Odnośnik do komentarza
misioooo Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 I ogolnie uzywanie hamulcow jest niebezpieczne, wiec lepiej wogole nie dotykac klamek !OK . Tu się zgodzę !yawn Mnie uczono, że sprzęgło to zawsze brutalnie, a hamulce... Jak z ogniem i nie tykać jak nie ma potrzeby. Potrafię przejechać trasę 100km i ani razu na hamulec nie wdusić (autem). Oczywi?cie ?wiatła czy kierowcy lubi?cy dusić naprzemiennie gaz/hamulec zmuszaj? mnie do używania tego "diabelskiego" narzędzia. Odnośnik do komentarza
Gość deleted Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 wszyscy jestescie w bledzie hamowac trza tylko butami !!!!!!!! !yawn Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 wszyscy jestescie w bledzie hamowac trza tylko butami !!!!!!!! W koncu "Flintstonesi" nam to udowodnili !yawn . Tylko ze oni nie mieli butow !scooter . I co teraz? Kierowco, pamietaj aby przed hamowaniem sciagnac szybko buty i hamowac pietami. Owocuje to krotsza droga hamowania, tudziez oszczedzaniem podeszwy w buciorach !OK . A najlepiej jezdzic bez butow bedac gotowym do hamowania w kazdej chwili !scooter ... Odnośnik do komentarza
stapoz Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Ja tam zaczynam hamowanie tylnym po czym pomagam sobie przednim (je?li potrzeba). Oczywi?cie gdy jest czas np dojeżdżaj?c do ?wiateł. U?lizg tylnego znacznie łatwiej opanować a przy okazji odczuwam przyczepno?ć nawieżchni... Odnośnik do komentarza
Ziemowit Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Je?li chodzi o mnie to staram się zawsze korzystać z obu (obydwu?) hamulców na raz. Oczywi?cie je?li sytuacja na drodze na to pozwala. Z reguły jest tak jak pisze stapoz najpierw tył potem przód. Odnośnik do komentarza
rambo wwa Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Ja natomiast jak podrozowalem motocyklem to zawsze staralem sie hamowac przodem, tylem i silnikiem jednoczesnie. Teraz jak podrozuje skuterkiem to styl hamowania mam przerozny np. jak podjezdzam powoli do swiatel to lekko tylnym, potem dochamowuje przednim, jak ostre hamowanie to dwa na raz, itd itp. Odnośnik do komentarza
frato Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Hamowanie to czysta fizyka. Niedawno był artykuł o tym w Motocyklu chyba. Generalnie motocykle hamuj? przodem, tył bardzo delikatnie. Cruisery, choppery i skutery maj? większ? masę na tylnej osi więc używanie tylnego hamulca jest konieczne. Ale to i tak proporcja 85% przód a 15% tył. Niezłym rozwi?zaniem jest system dual jaki mam w X9. Lewa klamka hamuje proporcjonalnie tyłem i przodem, tak że tyłu prawie nie da się zablokować , a prawa klamka drug? tarcz? z przodu. Odnośnik do komentarza
Kubus Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 W luznych miejskich sytuacjach silnik i przód . Z kolei sytuacje awaryjne przód i tył. W deszczu bardziej tył i silnik z przodem delikatniej . !OKK Odnośnik do komentarza
kmodzele Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 A ja używałem TYLKO tylnego. przez 8000 km. Aż ... sie klocki wytarły. Do czasu ich wymiany (oczywi?cie ASO nie miało, musięli zamawiac), zostałem zmuszony do używanuia przedniego. I tak nauczyłem się używac przedniego. Teraz hamuję tyłem, albo oboma (obama?). Odnośnik do komentarza
Agnus Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Mowa o hamowaniu butami, bosymi stopami, normalnym czy awaryjnym? Ten temat raczej niczego nie wnosi. !OKK Sorry, bez obrazy. Je?li chodzi o hamowanie normalne, czyli zamierzone spowolnienie naszych 2oo kucyków, to technik jest tyle co ... kierowców/kierowników/woĽniców. Odnośnik do komentarza
misioooo Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 W skuterq używam obu. Zim? na lodzie/?niegu dużo sprawniej hamowało mi się samym tyłem delikatnie (przód lekko wystarczyło tkn?ć i już przednie koło uciekało, a tył jako? się trzymał). Zatem zależnie od warunków i przyczepno?ci, ale 90% czasu używam obu. Jak teraz tak my?lę nad tymi CBS (Combined Break system czy co?) to nie wiem czy taki fajne s?... Jakbym takie co? miał to zim? leżałbym nieraz (w końcu nie da się wtedy samym tyłem hamować)... Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 13 Lipca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Jak teraz tak my?lę nad tymi CBS (Combined Break system czy co?) to nie wiem czy taki fajne s?... Jakbym takie co? miał to zim? leżałbym nieraz (w końcu nie da się wtedy samym tyłem hamować)... Jakby? się przejechał czym? co waży ponad 200kg, to zauważyłby? mizerno?ć hamowania tylko tyłem. Taki sposób na ?liskim doprowadziłby do zablokowania tylnego koła. Je?łi chodzi o kombinowany system, to u mnie działa to tak. Lewa klamka, ma wyczuwalne dwa stany, delikatnie wciskana do pierwszego oporu, wydaje się, że działa sam tył. Dopiero mocniejsze wci?nięcie (do wyczuwalnego 2 oporu) powoduje zarzucenie kotwicy, bo wł?cza się dodatkowo jedna przednia tarcza. W S9 hamowałem głównie przednim, tylko na ?liskim i w awaryjnych sytuacja dodatkowo tyłem. W X9 dopiero uczę się kombinowanego systemu, ale raczej zim? nie będę jeĽdził... pzdr Odnośnik do komentarza
misioooo Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Szorstki ja w pełni zdaję sobie sprawę z tego, że tył mizernie hamuje. Ty miałe? S9. Ja mam jego większego brata - 130kg ponad. Niemal tyle co niektóre 250ccm Jednak wolę na ?liskim przyblokować na moment lekko tył niż przód - tył da się łatwiej opanować podczas po?lizgu... Może jakby? po ?niegu się S9 przejechał to też by? zauważył takie zjawisko, że przodem jak hamujesz to efektu zwalniania brak, jedynie po?lizg przodu się pojawia. Jak tyłem hamujesz - skuter zwalnia dużo wyraĽniej niż przy przodzie no i po?lizg tyłu łatwiejszy do opanowania. Ewentualnie S9 to za lekka masa na takie testy W praktyce podejrzewam, że to i tak kwestia wprawy W końcu wielu z nas nie ma ABS w 2oo, a jako? daje sobie radę na piachu czy mokrym... Odnośnik do komentarza
Klubowicze krzytro Opublikowano 13 Lipca 2009 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Panowie je?li chodzi o mnie to ja hamuję głównie sandałkami.A tak serio zawsze hamuję przednimi i tylnymi hamulcami.Siłę hamowania uzależniam warunkami atmosferycznymi. :)Jak jest mokro,troszkę mocniej tyłem a jak sucho ,mocniej przodem. Odnośnik do komentarza
Sympatycy orzech Opublikowano 13 Lipca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Ja tak samo jak Krzytro tylko nie mieszam do tego obuwia Odnośnik do komentarza
Sympatycy Worlan Opublikowano 13 Lipca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Zawsze dwa hamulce, jak mało to i buty. (wła?nie przetarłem podeszwę) Odnośnik do komentarza
KAZI Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 To s? jedne z droższych butów jakie kupiłem, więc butami NIE. Po ?niegu i lodzie nie jeżdżę, na piasku staram się nie hamować a po deszczu i tak przyczepno?ć przy hamowaniu większa jest na przedniej osi więc w większo?ci używam przedniego hamulca. Nie wiem jak w innych skuterach, ale w moim kymco hamulec zinterowany w porównaniu z przednim hamuje słabo. Odnośnik do komentarza
Marcin02 Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 W mojej hondzie tez jest hamulec zintegrowany i również działa stopniowo najpierw łapie tył po mocniejszym wci?nięciu przód w większo?ci przypadków to wystarczy i raczej jestem zadowolony z tego systemu. A gdy trzeba zatrzymać się szybko to przód jest ni zast?piony. Odnośnik do komentarza
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 17 Lipca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Nie wiem jak w innych skuterach, ale w moim kymco hamulec zinterowany w porównaniu z przednim hamuje słabo. Z tego co wiem w Xcitingu nie ma zintegrowanych hamulców.Lewa klamka tył ,prawa przód. Odnośnik do komentarza
misioooo Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Grzegorz chyba się mylisz. Wg wszelkich danych na różnych stronach Kymco Xciting 500 posiada system CBS (Combined Brak System - system hamowania kombinowanego) - lewa klamka daje na tył i przód, prawa tylko przód. Jak masz inaczej to albo co? pohahmecone w układzie, albo jaki? dziwny model/egzemplarz trafiłe?. Odnośnik do komentarza
KAZI Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Nie wiem jak w innych skuterach, ale w moim kymco hamulec zinterowany w porównaniu z przednim hamuje słabo. Z tego co wiem w Xcitingu nie ma zintegrowanych hamulców.Lewa klamka tył ,prawa przód. Pofatygowałem się do instrukcji: str. 25 cyt. "DĽwignia kombinowanego układu hamulcowego (lewa dĽwignia). Wci?nięcie tej dĽwigni powoduje uruchomienie przedniego i tylnego układu hamulcowego. Jednocze?nie roz?wietla się lampka kontrolna hamowania" Co do lampki to nie wiem bo u mnie żadna przy hamowaniu nie "roz?wietla się". Odnośnik do komentarza
prodzyn Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Je?li mogę dodać co? od siebie, to w moim Xcitingu, jak nie wcisnę obu hamulców, to nie ma mowy hamowaniu na oba koła. Sprawdzałem to już wielokrotnie. Odnośnik do komentarza
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 17 Lipca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Je?li mogę dodać co? od siebie, to w moim Xcitingu, jak nie wcisnę obu hamulców, to nie ma mowy hamowaniu na oba koła. Sprawdzałem to już wielokrotnie. Potwierdzam.Dla pewno?ci polazłem do garażu żeby sprawdzić .U mnie NIE MA kombinowanego systemu hamulców.Tak jak napisałem wcze?niej-lewa tylko tył ,prawa tylko przód Troche OT Instrukcj? obsługi to bym się do konca nie sugerował.Na stronie 19 s? opisane lampki kontrolne,a na 20 taka uwaga dotycz?ca lampki kontrolnej akumulatora ,,wskaznik kontrolny roz?wietla się po wł?czeniu stacyjki i powinien wygasić się natychmiast po zapaleniu silnika''.Prawda jest taka,że w Xcitingu lampka nie ?wieci się po przekręceniu kluczyka- zapala się dopiero w przypadku braku ładowania.Nawet pytałem się o to na przegl?dzie i mechanik mi potwierdził. No chyba że ja faktycznie mam jaki? wybrakowany model Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się