Mors Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Witam! Po wielu tygodniach spędzonych nad wyborem pierwszego maxi-skutera, znalazłem wreszcie model, który najbardziej mi odpowiada i (mam nadzieję) spełni moje oczekiwania. Jest nim Kymco Xciting 500. Widziałem, siedziałem i bardzo mi sie podoba !OK Nurtuję mnie jednak jedna rzecz: Jak sprawuje się w warszawskich korkach w porównaniu do innych maxi? Nie spodziewam się że będzie zwrotny jak przeciętna pięćdziesi?tka, któr? można uprawiać slalom gigant, ale chciałbym dowiedzieć się czego? więcej na ten temat od posiadaczy tego skuterka. Najlepiej takich, którzy przesiedli się z 50-tek. Obecnie, w wolnym tempie przemieszczam się Kymco B&W 50 i muszę przyznać, że jestem z niego bardzo zadowolony. W korkach sprawuje się rewelacyjnie, jest do?ć zwrotny i łatwo się składa lusterka Niestety dalsze wyprawy s? do?ć męcz?ce, ze względu na haniebn? prędko?ć. O ile nie mam w?tpliwo?ci co do turystyki na Xciting'u, to mam pewne obiekcje w stosunku co do codziennej jazdy, która w Warszawie jest walk? o przeżycie. Będę wdzięczny za każd? odpowiedĽ. Odnośnik do komentarza
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Smigam Xcitingiem od marca tego roku i nie mam najmniejszych problemów w jezdzie w korkach.Nie ma co porównywać do 50 bo to zupełnie inna bajka.Nie jęzdziłem 50 a Burgmanem 400 który w porównaniu do Kymco jest lżejszy i niższy.Xciting nie jest może super zwrotny ,waży też swoje, ale radzi sobie bez problemu.Musisz też pamiętać że Xciting ma do?ć wysoko umieszczon? kanape i niskie osoby musz? pamiętać żeby nie stawać na garbie kolein( ja mam 174 i nie mam problemu)Nie wiem który rocznik Cię interesuje ale podobno (tak słyszałem) wersja z przed liftingu ma dosyć szeroko rozstawione lusterka co może troszke utrudniać przeciskanie.Nie będe się m?drzył bo ja mam wersje z lusterkami na kierownicy i nie mam z tym problemu, ale najlepiej jak się wypowiedza ci którzy takim jężdz?. Ja osobi?cie polecam,codziennie pokonuje 20km do i z pracy,a 90% trasy to korki(Toruńska,most Grota) !OK Odnośnik do komentarza
Cezy001 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Ja też się przepycham w warszawskich korkach Xcitingiem. Niestety nie mam porównania z innymi maxi czy 50-sk?. Powiem tak: na trasach z 3 szerokimi pasami (Wisłostrada, Toruńska, Łazienkowska) zero problemu i często przejrzał kilka km bez zatrzymania. Prędko?ć w zasadzie zależy od poziomu ryzyka jakie akceptujesz. Na w?skich dwupasmowych to już tak różowo nie jest ale nie wiem czy nawet 50-stk? jest tam łatwo. Zdecydowanie trzeba wyczuć gabaryty. Duż? zalet? jest że lusterka s? powyżej tych z sam. osobowych a uważać trzeba na SUV-y i mniejsze dostawcza bo te maj? tam gdzie Xciting. Też zdecydowanie polecam model po liftingu bo lusterka po uderzeniu się składaj? (o ile za mocno nie dokręcisz). Ze dwa razy to sprawdziłem !OK Odnośnik do komentarza
Mors Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Xciting nie jest może super zwrotny ,waży też swoje, ale radzi sobie bez problemu. No wła?nia, ta waga. Ułomkiem nie jestem, ale 200kg (wersja z 2009) trochę mnie przeraża. Z drugiej strony, bardzo często jeżdzę z plecaczkiem skuterkiem który waży 120kg. Z bambetlami daje to prawie 300kg, więc może nie będzie tak Ľle. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że ł?czna waga Xcitinga i moja to też 300kg !OK Musisz też pamiętać że Xciting ma do?ć wysoko umieszczon? kanape i niskie osoby musz? pamiętać żeby nie stawać na garbie kolein. Miałem problem raczej odwrotny, szukałem sprzętu na którym na dłuższej trasie mógłbym się "rozwalić jak na kanapie". Je?li chodzi o wygodę siedzienia i wysoko?ć, to Xciting jest po prostu idealny. Plecaczek potwierdza. Nie wiem który rocznik Cię interesuje ale podobno (tak słyszałem) wersja z przed liftingu ma dosyć szeroko rozstawione lusterka co może troszke utrudniać przeciskanie. 2009. Tylko dlaczego jest tylko biały Ja osobi?cie polecam,codziennie pokonuje 20km do i z pracy,a 90% trasy to korki(Toruńska,most Grota) Przynajmniej pasy s? do?ć szerokie i jest sporo miejsca dla jedno?ladów, ale korki na tym odcinku to masakra. Dzięki z info. Odnośnik do komentarza
Gość milosz Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Ja mam wersję z przed liftingu i nie ma problemu z przeciskaniem się w korkach. Lusterka zawsze można złożyć i tak na marginesie, chyba się będę przesiadał na co? innego więc po długim weekendzie wystawię na sprzedaż. Oczywi?cie burgmaniacy maj? pierwszeństwo, więc jak co? to zapraszam na priv. Odnośnik do komentarza
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Mors z tego co wiem to Xciting chyba waży nawet troche więcej niż 200 kg ale naprawde wag? się nie przejmuj-po paru km szybko się przyzwyczaisz.A poza tym pokaż mi maxi skutera który waży mniej niż 200 kg. Jak ja zamawiałem w lutym to były dwa kolory do wyboru-ciemny grafit i srebrny Z tego co wiem biały jest zarezerwowany dla wersji R. Odnośnik do komentarza
ptaku_1 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 A poza tym pokaż mi maxi skutera który waży mniej niż 200 kg. Mowisz masz, co prawda to mniejsze pojemnosci ale tez maxi !scooter Dealim - 173kg Sym GTS - 173kg Yamaha YP 250 - 156kg Piaggio X9 - 168kg Burgman 200 - 179kg Burgman 400 - 194kg Xciting - 215kg Odnośnik do komentarza
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Miałem na my?li te o poj pow 400 cm3 ,a tu różnica jest naprawde niewielka,ale ok ptaku_1 masz racje-pare jednak jest.Troszku się myliłem Odnośnik do komentarza
Mors Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Dzi? na próbę przejechałem się kawałek motorem (jaki? Triumph), który waży 221 kg. Mieli?cie racje, taka waga to nic strasznego. Po trzecim kółku dookoła parkingu czułem się już całkiem komfortowo, a po 30-tu minutach nawet 5 ósemek zrobiłem. No może trochę oszukiwanych Odniosłem wrażenie, że na cięższej maszynie czuję się nawet stabilniej niż na lżejszej. Tylko ciekawe jak to będzie wygl?dało przy bardzo małych prędko?ciach, rzędu 7-10 km/h i na skuterze. No nic, czas pokaże. P.S. Xciting z 2009 roku jest 15kg lżejszy od swojego poprzednika. Tak przynajmniej wynika z informacji na stronie Kymco. http://www.kymco.com/showroom/showroom_spe...rtyName=CHASSIS http://www.kymco.com/showroom/showroom_spe...rtyName=CHASSIS Nigdzie niestety nie znalazłem informacji jaka jest maksymalna "ładowno?ć" obu modeli. Je?li te 15kg różnicy będę mógł przeznaczyć na bagaż lub szczupłego inaczej pasażera to rewelacja EDIT: Znalazłem w dokumentacji maksymalny dozwolony ciężar - 150kg. Trochę mało. Ile tak realnie udało Wam się zapakować na wasze Xciting'i? Odnośnik do komentarza
Macek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Jezdze Xcitingiem z 2005. Nie mam zadnych problemow z przeciskaniem sie w korkach nawet z pasazerem. Oczywiscie nie ma porownania z 50-tka, ale Xciting moim zdaniem dobrze sie sprawdza i w miescie i w trasie. Rzeczywiscie lusterka moga przeszkadzac, ale zdarza sie to rzadko. Pozdr, Macek Odnośnik do komentarza
Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 10 Czerwca 2009 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Odniosłem wrażenie, że na cięższej maszynie czuję się nawet stabilniej niż na lżejszej. Tylko ciekawe jak to będzie wygl?dało przy bardzo małych prędko?ciach, rzędu 7-10 km/h i na skuterze. No nic, czas pokaże. Mój Dink ma 143kg i mogę powiedzieć, że przy małych prędko?ciach zachowuje się idealnie. Dojeżdżam do ?wiateł zwalniaj?c do zera i nawet kilka sekund uda mi się utrzymać równowagę bez podpórki i to bez specjalnego wysiłku i starań. Mogę się domy?lić że przy cięższych maszynach jest jeszcze stabilniej. Odnośnik do komentarza
prodzyn Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Ja jeżdze Xcitingiem na codzień po Kielcach, nie mam z nim problemów. Pojechałem raz do Wawy i tutaj już gorzej, szczególnie na wlocie od Janek do centrum, ale w samym mie?cie bardzo dobrze. Nie przejmuj się mas?. Ja się przesiadałem z B&W na Xcitinga, z tym że po drodze miałem jeszcze Piaggio X7, wybrałem drogę 50-250-500 ccm. Kwestia objeĽdzić sprzęt i potem nie będziesz chciał patrzeć na mniejsze skutery. Polubisz ten skuter i nie będziesz patrzył na masę. Bardzo udany wg mnie pojazd. Mimo iż jest szeroki, to jest widoczny i kierowcy staraj? się na boki zjeżdżać. Dobre ?wiatła w tym pomagaj? i wcale nie trzeba mrugać. To co koledzy pisz? o lusterkach i SUVach, BUSach to prawda, przy mijaniu się z nimi musisz uważać, a szczególnie pomiędzy 2 ciężarowymi, tak to luzik. Życzę udanego zakupu i do zobaczenia na trasie... Odnośnik do komentarza
Carrea Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Ja nie mam Xcitinga ale ogl?dałem go z bliska i dla mnie to jest czołg i na pewno nie jest to najlepszy maxi-skuter do przeciskania się między puszkami. Pochwaliłe? swoj? 50tkę m.n za zwrotno?ć lecz narzekasz na nisk? prędko?ć więc może Runner 180-200 VXR spełnił by twoje wymagania? Skuter nie duży, wygodny, duży bak paliwa no i prędko?ć spora. !OKK Odnośnik do komentarza
Mors Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Muszę przyznać, że Wasze wypowiedzi rozwiały moje w?tpliwo?ci. Pozostaje jedynie kwestia załadunku, bo 150kg to po prostu bardzo mało. EDIT: 2009-08-04 Po przejechaniu 3 000 km mogę zapewnić przyszłych nabywców Xcitinga, że problem nie istnieje. Większa maszyna jest po prostu stabilniejsza i łatwiej się j? prowadzi. Teraz ?miać mi się chce, że sie o to martwiłem Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się