Gość rogi_sc Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Witam Na pocz?tek chciałem się przywitać. Mam na imię Dawid, jestem z Sosnowca. Jestem nowym użytkownikiem forum Od niedawna jestem w posiadaniu Majesty Dx 250 !tut Jest to mój pierwszy motocykl a wła?ciwie Maxi Skuter !tut Wcze?niej jeĽdziłem na chińskim Haotianie i Aprili Rs 50. PrzejdĽmy do rzeczy. Rok jeĽdziłem Haotianem, jestem dostawca i przebiegi jakie robię dochodz? do 1000 km tygodniowo. Miałem do?ć robienia remontów silnika co 1-2 miesi?ce więc zdecydowałem się na zakup "czego? firmowego", miałem nadzieje ze będę mniej przy tym robił Interesował mnie tylko Burgman 250 albo Majesty 250. Padło na Majesty Przeczytałem dziesi?tki tematów na tym forum i zauważyłem że s? tu osoby które znaj? się na rzeczy więc chciał bym podzielić się spostrzeżeniami na temat mojej Majesty Nie wiem czy stan silnika da się ocenić w ten sposób, ale je?li to co? da to napisze ze nic nigdzie nie cieknie, silnik prawie w ogóle się nie grzeje. Wskazówka temperatury nie dochodzi dalej niż za połowę. Pracuje równiutko na niskich obrotach, odpala od kopa. Jego przebieg to niecałe 33 tys, rocznik '99. Wymieniłem wszystkie płyny. Od ?rody zrobiłem nim już niecałe 800km. Jak na razie bezawaryjnie Spalanie wychodzi w okolicach 4l(na pełnym baku 11l robię w mie?cie ok 275km, nie miałem jeszcze okazji przetestować go w trasie...). V-Max niezależnie czy pod górkę czy na prostym ci?gnie 120km/h. Zauważyłem jednak ze kilka rzeczy trzeba zrobić. Mianowicie tulejki zawieszenia definitywnie do wymiany. Kto? wie jaki jest koszt samych tulejek? S przydał by się oryginalny akumulator bo wsadzona jest jaka? tania żelówka z allegro. Co do paska mam dylemat. Mierzyłem jego szeroko?ć bo przeczytałem ze w ten sposób można ocenić jego stan. Chyba nie jest najlepiej bo jego szeroko?ć to 21,5mm. Prosił bym tez o porady co jeszcze wypadało by posprawdzać? Na pocz?tku niepokoiły mnie dziwne trzaski z okolic przekładni. Bałem się żeby to nie było nic poważnego ale okazało sie że jest to wina hamulca. Majesty ma pływaj?ce zaciski i wyrobił się tylni adapter hamulca. Czasem pod wpływem wibracji trochę się trzaska... Nie znalazłem nigdzie informacji jak często trzeba wymieniać olej w silniku i w przekładni? Mam też pytanie odno?nie serwisówki do tego modelu. Wszędzie spotykam się z serwisówkami do modelu YP250. Mogę kożystać z tej serwisówki czy model YP ma inna budowe niż DX? Mam też pytanie czy jest na tym forum jaki? spec w tym temacie z okolic Sosnowca lub Katowic? Wolał bym aby z bliska obejrzał go kto? kto się na tym zna. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
rafałek Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Olej zmienia się co tysi?ce niestey. Co do dzwoni?cego zacisku, to typowy feler. Trzeba nadspawać wybity fragmant zacisku. Możesz o tym przeczytać na głównej stronie albo poszperać na forum, bo nie wiem, w którym dokładnie temacie była o tym mowa (nie jednym). Przy takich przebiegach nie baw się w podróbki paska tylko szarpnij się na oryginał. Odnośnik do komentarza
Marynarz Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Po pierwsze Gratki O YP to czę?ć nazwy !tut Pełna brzmi : YAMAHA MAJESTY YP250 DX DX to wersja produkowana od 98 i charakteryzuję się hamulcem tarczowym z tyłu, lusterka "łezki" a nie kwadraty, dolne plastiki w kolorze nadwozia i parę jeszcze innych. Generalnie możesz korzystać nawet z serwisówki tzw. Majesty II (do zassania TUTAJ - dzięki po raz kolejny Artix !tut ). a czę?ci masz w tym SKLEPIE Odnośnik do komentarza
Gość tommi Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 No to ładnie się przywitałe?, widac że nie wypadle? krowie spod ogona i znasz sie na rzeczy a to dobrze. Pozdrawiam, napisze jeszcze sk?d jest majesty je?li to nie tajemnica (zagranica czy miejscowa) Odnośnik do komentarza
Pleban Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Olej zmienia się co tysi?ce niestey. Dodam od siebie, że olej zmienia się co trzy tysi?ce niestety Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 9 Czerwca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Witaj. Zacisk hamulca w DX nadspawac wystarczy na okolo 20-30 tys km. Przekladniowy zmieniaj co 12 tys spokojnie wystarczy. Generalnie wszelkie techniczne problemy poruszamy w odpowiednim do tego dziale. Powitania rowniez. Choc temat poruszyles ogolny. Odnośnik do komentarza
GRinKU Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 ...widac że nie wypadle? krowie spod ogona... !happybth !happybth !happybth czy aby nie chodziło o ogon sroki? !piwko !piwko rogi_sc o oleju w silniku przypomni ci kontrolka oleju, która zapala się co 3 tys km. wła?nie. Żeby? się tylko nie przeraził, jak ja kiedy?, bo nie ma ona nic wspólnego z ci?nieniem oleju. Je?li będziesz teraz olej zmieniał to wykasuj od razu kontrolkę. Majka nie posiada niestety filtra oleju i należy pilnować wymian. Pozatym to bardzo wdzięczy i odporny na nasze drogi sprzęt, gratuluje zakupu Odnośnik do komentarza
Gość tommi Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Olej zmienia się co tysi?ce niestey. Dodam od siebie, że olej zmienia się co trzy tysi?ce niestety nie jest to wysoki koszt wymiany a napewno działa koj?co na silnik, swoj? droga w motorze kolega który prowadzi serwis i zna się dobrze na silnikach (wył?cznie moja opinia) twierdzi że należało by wymieniać olej co 4 tys, i tak własnie robi w swoich silnikach i tak tez zaleca swoim klinetom, nie chodzi o napędzanie sobie klientom. jest to jaka? opinia, ale każdy i tak robi jak uważa Odnośnik do komentarza
Gość rogi_sc Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 nadspawac wystarczy na okolo 20-30 tys km. Dzięki bardzo Artix Genialny i prosty sposób, ze tez sam na to nie wpadłem Zastanawia mnie tylko jedno. Po co w skuterze pływaj?cy zacisk? xD Pozdrawiam, napisze jeszcze sk?d jest majesty je?li to nie tajemnica Yamaha pochodzi z włoch, kupiłem j? w polsce i będzie to jej pierwsza rejestracja w kraju QUOTE (Pleban @ 9-06-2009, 7:43 )QUOTE (rafałek @ 9-06-2009, 6:37 ) Olej zmienia się co tysi?ce niestey. Dodam od siebie, że olej zmienia się co trzy tysi?ce niestety wink.gif Hehe jako? to przeżyje Olej to piku?, jeżeli tylko będzie mi się odwdzięczała bezawaryjno?ci? to będę zadowolony DX to wersja produkowana od 98 i charakteryzuję się hamulcem tarczowym z tyłu, lusterka "łezki" a nie kwadraty, dolne plastiki w kolorze nadwozia i parę jeszcze innych. Generalnie możesz korzystać nawet z serwisówki tzw. Majesty II (do zassania TUTAJ - dzięki po raz kolejny Artix wink.gif ). Dobrze wiedzieć zastanawiało mnie to bo zauważyłem w serwisówkach kilka drobnych szczegółów np. to ze w serwisówce s? 2 mniejsze schowki z przodu a ja mam jeden duży Napiszcie jeszcze co my?licie o tym pasku? Zauważyłem ze jak ruszam z manetk? na full to przy starcie czasem słychać taki odgłos jak by pasek ?lizgał się po wariatorze... Tommi widę że masz Majesty z '96 Miałem tez taka na oku bo w salonie w Jaworznie maja taka w identycznym kolorze Jeszcze jedno spostrzeżenie... Czy to możliwe aby ubezpieczenie w PZU było najtańsze? No nie wiem czy miałem jakies omamy słuchowe xD Poszedłem do HDI i wyszedłem z kamienn? twarz? kiedy Pani wyceniła moje OC na 470zl!! !OKK Następnie wybrałem się do PZU (tak z ciekawo?ci) a Pan wycenił OC na 160zł. Jak to możliwe? Ogólnie to dziękuje wszystkim za pomoc Bardzo mi to pomogło Odnośnik do komentarza
eMKa Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Witaj. Czytaj?c Twoje spostrzeżenia-pierwsze wrażenia cofn?łem się w czasie. JeĽdziłem Majk? 250 i miałem dokładnie takie same "problemy". Napisałem w cudzysłowie bo legendarna wytrzymało?ć silnika jest wielk? zalet? tego modelu, a to co się psuje/zużywa to małe piwo. Ad rem - tulejki zawieszenia można oczywi?cie wymienić na oryginalne, ale sprawny tokarz potrafi takie tulejki "wyczarować" z tego co pasuje do "Malucha" (nie wiem dokładnie z których, ale jak trzeba to się dowiem). Co do hamulca - zadziałaj jak najszybciej, bo inaczej będzie nierówno "zjadał" klocki i za chwilę możesz mieć na jednym krańcu blachę, a na drugim niemal nietknięt? okładzinę. Gdy będziesz wymieniał olej w silniku - pamiętaj żeby poziom mierzyć na nie wkręconym korku (wkładaj?c zanurzasz miarkę, nie dokręcasz i wyjmujesz). No i powtórzę po przedmówcach - nie wystrasz się czerwonej kontrolki oleju. To tylko przypominajka. Życzę Ci dużo przyjemno?ci z pomykania Majk?. Odnośnik do komentarza
Gość rogi_sc Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Jeszcze jeden problem. Dokladnie na tych dr?żkach mam luz, tylko że nie moge ich znalesc w poleconym przez Marynarza sklepie Easyparts.com. Musze wymienic cale dr?zki czy tylko tulejki? Czy luz na tych dr?żkach objawia się wrażeniem "uciekaj?cej dupy" na zakretach? No i powtórzę po przedmówcach - nie wystrasz się czerwonej kontrolki oleju. To tylko przypominajka. Heh, no wla?nie za?wieciło mi się to po przejechaniu pierwszych kilkuset kilometrów... Ale intuicyjnie po prostu pojechałem na serwis i wymieniłem olej w silniku i przekładni !OKK Co do klocków hamulcowych, zauważyłem że s? zamienniki. Co polecacie? Lepiej oryginały czy zamienniki też daj? rade? Życzę Ci dużo przyjemno?ci z pomykania Majk?. Dzięki bardzo Odnośnik do komentarza
ptaku_1 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Na poczatek gratuluje zakupu. A co do klockow polecam "Carbon Lorraine" dostaniesz je bez problemu na allekupa i w sklepie scigacz.pl Odnośnik do komentarza
eMKa Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 (...) Musze wymienic cale dr?zki czy tylko tulejki? Czy luz na tych dr?żkach objawia się wrażeniem "uciekaj?cej dupy" na zakretach? Z tego co pamiętam, to Yamaha nie ma w ofercie samych tulejek. Przerabiałem ten temat już jaki? czas temu, więc mogę co? Ľle pamiętać - je?li się mylę, koledzy zaraz to poprawi? . Je?li zatem chcesz wymienić na czę?ć oryginaln? będziesz musiał wymienić razem z dr?żkiem. Dlatego kombinowali?my jak obniżyć koszty i wymienić tylko to co zużyte, czyli tuleje. A luz w tych tulejach daje dokładnie taki efekt, o jakim piszesz !OKK . Odnośnik do komentarza
Marynarz Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 No i powtórzę po przedmówcach - nie wystrasz się czerwonej kontrolki oleju. To tylko przypominajka. No Ja się niestety wystraszyłem !OKK Oj nie zapomnę tego uczucia nigdy Odnośnik do komentarza
Gość rogi_sc Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 mylę, koledzy zaraz to poprawi? smile.gif. Je?li zatem chcesz wymienić na czę?ć oryginaln? będziesz musiał wymienić razem z dr?żkiem. Dlatego kombinowali?my jak obniżyć koszty i wymienić tylko to co zużyte, czyli tuleje.A luz w tych tulejach daje dokładnie taki efekt, o jakim piszesz yes.gif Prosil bym o pomoc co mam z tym zrobic bo juz kilka razy o malo nie wypadlem przez to z zakretu xD przez ten luz tylne zawieszenie jest bardzo niestabilne. Szukalem tej czesci w sklepie i nie mogeg jej znalesc a chcial bym sie zorientowa ile to kosztuje... Wła?nie jeszcze raz przejrzałem wszystkie czę?ci w sklepie easy parts i albo jestem slepy albo tam nie ma tych dr?żków !scooter Jeszcze jedno, skad moge najtaniej zamowic oryginalny pasek? Z gory dzieki za info Odnośnik do komentarza
Gość brachu Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Wybite tuleje wahacza powoduj? hu?tawkę na nierówno?ciach i zakrętach, czasem i w czasie jazdy na wprost - czujesz jak ucieka Ci tyłek. Pasek kupisz u wielu dostawców, mniej więcej cena u każdego z nich oscyluje w okolicach 290-310zł w zależno?ci od kursu "ojro". Je?li będzie znacz?co wyższa - odpu?ć sobie i szukaj innego sklepu. Uzbroi się również w nowy komplet roleczek oraz dobry smar wysokotemperaturowy do łożysk (wario jest mokre). Odnośnik do komentarza
Gość rogi_sc Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Uzbroi się również w nowy komplet roleczek oraz dobry smar wysokotemperaturowy do łożysk (wario jest mokre). Czyli ze co mam nasmarowac? Rozebrac wariator i tam jest jakies lozysko? jak czesto trzeba to robic? Odnośnik do komentarza
Sympatycy Kisiel Opublikowano 11 Czerwca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Wła?nie jeszcze raz przejrzałem wszystkie czę?ci w sklepie easy parts i albo jestem slepy albo tam nie ma tych dr?żków Jaka? wizyta kontrolna u okulisty ..... Tutaj - czę?c numer 3 zanim sprawdzisz cenę zażyj relanium !OKK Odnośnik do komentarza
Gość rogi_sc Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Porabalo ich? 50 euro za kawalek metalu ktory w procukcjji nie kosztuje pewnie wiecej niz 10zl !OKK Chyba jednak sproboje jakos zregenerowac stare tulejki bo az taki bogaty nie jestem xD Z 2 strony... zachcialo sie firmowego sprzetu... to mam xD Aaa. I dzieki Kisiel za pomoc, nie moglem dostrzec tej czesci HM. Dzisiaj sie zorientowalem ze jednak nie wszystko jest ok. Sluchac jakies pukanie z silnika... Prosze podajcie mi namiary na zaufanego fachowca w tym temacie, jezeli znajduje sie taki w okolicach Sosnowca lub Katowic. Chcial bym zeby ktos kto sie na tym zna go przejrzal i jezeli to mozliwe powiedzial co jest nie tak... Widze ze nikt tu juz nie zaglada Dzisiaj byla jazda bez trzymanki. Odkrecil mi sie drazek od ramy. Sruba byla slabop zakrecona xD Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się