Gość elwood_blues Opublikowano 17 Września 2005 Opublikowano 17 Września 2005 Wiem, że od pewnego czasu jest dostępny w Europie Xciting 250. Widziałem go na belgijskich i hiszpańskich stronkach skuterowo-motocyklowych i muszę stwierdzić, że wizualnie niczym nie różni się od pięćsetki, oprócz czywi?cie gabarytowo mniejszego napędu - jest to jedna z trzech najbardziej widocznych różnic. Dwie pozostałe różnice to widoczna mniejsza chłodnica płynu i jaki? plastik w okolicach tylnego koła. Oprócz tego inne rozwi?zanie przedniego i tylnego zawieszenia. Ale reszta jest dosłownie identyczna - oprócz oczywi?cie drobnych nie maj?cych dużego wpływu na dostrzeżenie różnic, np. wys. skutera lub jego długo?ć - różnice wynosz? po ok. 5mm. Masa dwie?ciepięćdziesi?tki wynosi 190 kg. Cena tego skutera w Hiszpanii wynosi 3680 EUR, co w przeliczeniu na nasze złotówki wynosi ok. 14300 PLN w/g kursu NBP z dnia dzisiejszego. Gdyby tak Motor-Land zdecydował się na import tych skuterów, to w przyszłym roku kupiłbym taki skuter. Różnic w komforcie między pięćsetk? nie ma chyba żadnych, do tego spalanie w/g Hiszpanów w okolicach 4.5 ltr, V max. 138 km/h, Do 100 km/ h w 7 sek. Czego chcieć więcej za tak? cenę? Czy ktokolwiek ma jakie? newsy o dostępno?ci tego modelu w Polsce w przyszłym roku? pozdr.
ERMI Opublikowano 17 Września 2005 Opublikowano 17 Września 2005 4.5 ltr, V max. 138 km/h, Do 100 km/ h w 7 sek jezeli była by to prawda to kimco strzeliło by sobie gola do własnej bramki Raczej to nieprawdopodobne aby 250 jechała 138km/h i rozpędzala sie w 7 sek. do 100. zuzycie paliwa jest realne, jeszcze bardziej realne jest vmax 120-130 i 11 sekdo 100.
Gość elwood_blues Opublikowano 17 Września 2005 Opublikowano 17 Września 2005 jezeli była by to prawda to kimco strzeliło by sobie gola do własnej bramki Raczej to nieprawdopodobne aby 250 jechała 138km/h i rozpędzala sie w 7 sek. do 100. Służę linkiem w celu wyja?nienia Twoich w?tpliwo?ci: http://motos.coches.net/revista/novedades/...a.cfm?codigo=54 A co do samobója to pozwolę sobie nie zgodzić się z Tob?. Uważam, że 250cm3 w obudowie pięćsetki to strzał w dziesi?tkę. Ja na przykład nie potrzebuję 500 cm3 i taka 250-ka w zupełno?ci by mi wystarczyła. Poza tym Grand Dink 250 nie grzeszy urod? a Xciting jest po prostu ?liczny.
ERMI Opublikowano 17 Września 2005 Opublikowano 17 Września 2005 to albo kup majesty albo rydzykoj z kimco powodzenia
Misiek_500V Opublikowano 17 Września 2005 Opublikowano 17 Września 2005 czyzby robila sie ciezka atmosfera w tym temacie??
-=Dee Jay=- Opublikowano 18 Września 2005 Opublikowano 18 Września 2005 to albo kup ode mnie majesty albo rydzykoj z kimco powodzenia Ermis a Ty co takiego ci?nienia dostałe? na sprzedanie YP'ki ... takiej ładnej ch.jni chcesz sie pozbyc ??
ERMI Opublikowano 18 Września 2005 Opublikowano 18 Września 2005 mam tak? okoliczno?ć, że muszę sprzedać swoj? ypkę i puszczam j? za naprawdę atrakcyjne pieni?dze. Więc jak kto? jest chętny to proszę bardzo. MISIEK - nie no sk?dże Do tego chudszego z blues brothers: Internet to nie tylko skarbnica wiedzy ale również wysypisko ?mieci. Nie wszystko da sie czytać i nie na wszystkim da rade się opierać. Czasem to majaczenia albo chciejstwa. Znaj?c błędy jakimi obłożone s? liczniki kimco, my?lę że te 140 to raczej licznikowe. Więc realnie będzie to co? w granicach 120-125 km/h - co? jak grand Dink. (pewnie silnik będzie podobny - tylko inaczej plastikami obłożony) Przyspieszenie 7 sek na 250 ccm. - i to jeszcze w sqterze??? chyba ze to jaki? sportowy albo Hiszpanie maj? wyj?tkowo wolne stopery Trakcje oba sqtery powinny mieć bardzo zbliżon? ale porównaj wagę X250 z wag? Majesty 250. Jak to możliwe że cięższy sqter jeĽdzi szybciej i kosmicznie lepiej przyspiesza niż dużo lżejszy. No wła?nie - niestety o tym decyduje moc silnika w obu przypadkach około 21 KM - bo oba maj? z pewno?ci? doskonale obliczone przełożenia napędu. Jeżeli chodzi o gabaryty to wydaje mi się, że 250 ccm to trochę za mało na tak? duż? kupę plastiku. Takie samo odczucie mam do Ypki 250ccm - to za mało. Gdyby Ypka miała 300-350kubików była by doskonale dopasowana wła?nie pod względem trakcji do masy i mocy. Tak więc jak chcesz kupić X250 to bardzo fajnie - zawsze to jaki? nowy duch i inny sprzęt. Chętnie na najbliższym zlocie sprawdziłbym się z tob? na jakich? 400 metrach bezpiecznej prostej czy to hiszpańskie majaczenie to prawda.
Gość CHOOPER Opublikowano 18 Września 2005 Opublikowano 18 Września 2005 Z wygl?du to może i fajny jest, cena również jest kusz?ca, ale 190 kg ????? kuĽde to jest ciężarówka nawet MADDY k400 tyle nie waży ( chyba że go zatankujesz do pełna ). Apropo osi?gów 7 sek do 100 km/h to chyba było sprawdzane jak szybko się te 100 na wy?wietlaczu pokaże ,a nie jak jest w rzeczywisto?ci ;-) Chociaż czas pokaże byc może moment obrotowy w Kymco jest zdecydownie wiekszy jak w innych 250 ccm, z tego co wiem stosunek momentu obrotowego do masy z gaĽnikowych MAXI 250 ccm, najlepszy ma MADISON jak wynika z tego testu poniżej:
Gość elwood_blues Opublikowano 18 Września 2005 Opublikowano 18 Września 2005 Do tego chudszego z blues brothers:Internet to nie tylko skarbnica wiedzy ale również wysypisko ?mieci. Nie wszystko da sie czytać i nie na wszystkim da rade się opierać. Czasem to majaczenia albo chciejstwa Ty mi tego drogi kolego Ermi nie musisz tak jednoznacznie podawać na tacy, mam 34 lata, żonę, 10-cio letniego syna i co nieco wiem o Internecie i jego słabo?ciach. Strasznie przej?łe? się moim postem o Kymco a ja jedynie podałem informację o tym modelu w formie ciekawostki. Wyskakujesz z aresenałem torpeduj?cym - OK, masz do tego pełne prawo, szczególnie, że Twoja argumentacja wydaje się słuszna, ale proszę aby? w przyszło?ci nie próbował mnie pouczać. A co do ewentualnych zawodów, to ja niestety nie biorę udziału w takich zabawach - za stary jestem. Powodzenia przy sprzedaży skutera. P.S. Tak naprawdę to jestem ten grubszy blues brother, ale nicka mam od tego chudszego
Gość CHOOPER Opublikowano 18 Września 2005 Opublikowano 18 Września 2005 Wła?nie sprawdziłem pod linkiem Elwooda i moment Xcitinga to zaledwie 21,8 Nm wiec co? kantuj? Aha i ciekawe czy to jest moment obrotowy podawany przez producenta, czy już mierzone na drodze
ERMI Opublikowano 18 Września 2005 Opublikowano 18 Września 2005 Co się Elwood pienisz, wyluzuj. Post NIE jest WYŁˇCZNIE przeznaczony dla Ciebie i do Ciebie. WIelu ludzi go czyta ale pewna ich grupa z cała pewno?ci?, nie odróżnia "ziarna od plew". Że jeste? rozs?dnym facetem to pewnie nie ulega w?tpliwo?ci. Za syna gratulacje. Pouczać kogokolwiek - Stary no nie sorry, jestem jak najdalej od tego - zbyt osobi?cie potraktowałe? moj? wypowiedz. Jeżeli chodzi o ?ciganie - to ja też już z tego wyrosłem i to do?ć dawno temu - miałem na my?li raczej co? w rodzaju porównania osi?gów a sposobów jest pare - prawda Kubo Ale dalej będe parł w przekonaniu, że to co hiszpanie podali to jaka? ?ciema. Swoj? drog? Chooper mógłby? przybliżyć zawarto?ć tej pięknej tabelki??, bo zrobiła na mnie wrażenie a z całej kolekcji języków ten akurat rozumiem naj mniej. Cały post wydaje mi się jak najbardziej SI - temat się rozwija - robi sie coraz bardziej ciekawie. Powiem nawet więcej. Jeżeli okazalo by się prawd? to co mówi? hiszpanie to jestem gotów postawić Ci duż? flachę i chyba sam zdecydowałbym się na X250. bo parametry trakcji osi?ga jak B400.
Gość elwood_blues Opublikowano 18 Września 2005 Opublikowano 18 Września 2005 Co się Elwood pienisz, wyluzuj. No może rzeczywi?cie zbyt zdecydowanie odpowiedziałem na Twojego posta, ale spoko - nie jestem typem pieniacza, jeżeli tak to odebrałe?, to przepraszam za zdecydowan? wypowiedĽ. A co do osi?gów, to chyba należy poczekać na miarodajny i wiarygodny test uznanego fachowca lub poczekać na kogo?, kto kupi ten skuter i powie jak jest naprawdę z tymi osi?gami.
Gość CHOOPER Opublikowano 18 Września 2005 Opublikowano 18 Września 2005 Swoj? drog? Chooper mógłby? przybliżyć zawarto?ć tej pięknej tabelki??, bo zrobiła na mnie wrażenie a z całej kolekcji języków ten akurat rozumiem naj mniej. Ano mógłbym co do tej niebieskiej tabeli na dole to tak: Potenza ( potencja ) - Moc max, przy giri - czyli obrotach Coppia ( to można skojarzyc z kopem ) maksymalny moment siły, wyrażony w jednostce kilogramometr kgm. Velocita max - prędko?c maksymalna ( km/h ) Accelerazione - przyspieszenie ( sprint na cwierc mili = 400 m ) Ripresa - elastycznosc ( czas pokonania odcinka 400 metrów podczas przyspieszania od prędko?ci 50 km/h ) Peso - masa własna ( kg ) Prezzo - cena ;-) To chyba tyle jak co? jeszcze nie jasne pytac , bo co? skrobn?łem włoskiego, a słownik włoski też niedaleko leży
Szaary Opublikowano 19 Września 2005 Opublikowano 19 Września 2005 heh Chciałem tylko zauważyć że w tabelce w poli accelerazione s? podane warto?ci przy?pieszeń po przejechaniu zadanych odcinków 100 200 300 400 metrów. Końcowa kolumna podaje prędko?ć jak? skuter osi?ga po przejechaniu danego dystansu. Można z niej wyczytać że dopiero na dystansie 300 m po 15,351 sekundy skuter osi?gn?ł prędko?ć 103,6 km/h . Czyli te 7 sekund to raczej nie wina hiszpańskich stoperów tylko raczej polskiego czytaelnika Z tabeli wychodzi że silnik w xcitingu 250 będzie miał podobne osi?gi co majesty 250, no może poza przyspieszeniem bo tutaj jest chyba szybsza majesty. Pozdrawiam
Gość CHOOPER Opublikowano 19 Września 2005 Opublikowano 19 Września 2005 hehChciałem tylko zauważyć że w tabelce w poli accelerazione s? podane warto?ci przy?pieszeń po przejechaniu zadanych odcinków 100 200 300 400 metrów. Końcowa kolumna podaje prędko?ć jak? skuter osi?ga po przejechaniu danego dystansu. Można z niej wyczytać że dopiero na dystansie 300 m po 15,351 sekundy skuter osi?gn?ł prędko?ć 103,6 km/h . Czyli te 7 sekund to raczej nie wina hiszpańskich stoperów tylko raczej polskiego czytaelnika Z tabeli wychodzi że silnik w xcitingu 250 będzie miał podobne osi?gi co majesty 250, no może poza przyspieszeniem bo tutaj jest chyba szybsza majesty. Pozdrawiam Je?li i?c tym tokiem my?lenia jaki w testach używaj? włosi to masz rację , bo słusznie zauważyłe? tam te niepozorne słowo acelera , tylko mogli tam dac jeszcze "metri" i już by było wszystko jasne Czyli mój test się jednak na co? przydał
Szaary Opublikowano 19 Września 2005 Opublikowano 19 Września 2005 Je?li i?c tym tokiem my?lenia jaki w testach używaj? włosi to masz rację , bo słusznie zauważyłe? tam te niepozorne słowo acelera , tylko mogli tam dac jeszcze "metri" i już by było wszystko jasne Czyli mój test się jednak na co? przydał Heh ale tam jest metri spazio metri dokładnie co pewnie znaczy dystans przejechany Ogólnie wygl?dowo Xciting jest ok, co do silnika 250 ccm to pytanie jak przy dwóch osobach i bambelach na zlot bedzie to jeĽdziło i tyle
Gość CHOOPER Opublikowano 19 Września 2005 Opublikowano 19 Września 2005 Heh ale tam jest metrispazio metri dokładnie co pewnie znaczy dystans przejechany Hehe ale mnie chodzi o opis Kymco http://motos.coches.net/revista/novedades/...a.cfm?codigo=54 I zdanko: El scooter de 250 acelera de 0 a 100 en 7 segundos
Administrator Artix Opublikowano 19 Września 2005 Administrator Opublikowano 19 Września 2005 Nie moge zrozumiec jednej rzeczy, czy wy jezdzicie skuterami dla osiagow, przyspieszenia, v-maxa Predkosc podrozna to i tak zakres 110-120 km/h a tyle osiagaja wszystkie wymienione skutery, bez wzgledu na pojemnosc silnika. Liczniki wszystkie klamia i dobrze bo nie trzeba gnac ostro wystarczy widziec ze tyle sie gna Jesli ktos nie ma zaciecia do dalekiej turystyki (mam tu na mysli wypady po 5-6 tys km) to naprawde silnik 250 ccm jest wystarczajacy. Choc akurat AN400 dzieki temu ze jest wybitnie ekonomiczny spalanie jest identyczne jak w YP250, zarowno w miejscie jak i na trasie. Zreszta nie tylko z wlasnego doswiadczenia to widze ale nie raz jadac razem z 250-tkami (YP250) liczba tankowanego paliwa byla identyczna, Helix pali mniej ale nie jest to tez wielka roznica. Kymco mysle ze ma porownywalna jakosc z japonczykami. Czas pokaze, ale jak narazie ciezko zarzucic temu producentowi niedorobek. Xciting250 wiec moze okazac sie strzalem w dziesiatke, bo wszyscy musza miec 500 ccm. Jesli jeszcze cena na poziomie 14 tys pozostala by bez zmian to sukces gwarantowany. Jak na razie widze tylko jedna wade w Xcitingu - bagaznik, ale razem z kufrem i torba przekrokowa ta niedogodnosc znika. Pozdrawiam ps. 7 do setki hmm AN400 ma okolo 11 sekund co nie zmienia faktu ze tylko 2 litrowe auta maja szanse na swiatlach poprzeszkadzac mi do nastepnego, skrzyzowania ale czemu nie moze i ma moze i nie ma, czy to istotne ?
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 20 Września 2005 Administrator Opublikowano 20 Września 2005 Niestety muszę Was zmartwić... w/g moich informacji Xciting 250 nie będzie u nas sprzedawany (przynajmniej narazie). W Włoszech, je?li wierzyć zapowiedzi? w 2006 roku dostępny będzie na tamtejszym rynku a jego cena ma wynosić 3995 EUR... czyli trochę wiecej jak sugeruj? Hiszpanie. Czy skuter będzie szybszy od Yp 250 czy wolniejszy okaże się. Je?li idzie o testy, które ostatnio bardzo dokładnie ?ledze muszę stwierdzić w nich bardzo dużo nie?cisło?ci... Np. W te?cie porównawczym Scooter Sport Dealima Freewinga S2 125 z Burgmanem 125 podaj?, że ten pierwszy spala 3. 7 na 100 km a w innym te?cie dwumiesięcznika Motorretta przeczytamy, że S2 pali o ponad litr więcej. Kolejny mega test porównawczy w tej samej Motorettcie w którym poczytamy o szrankach takich skuterów jak Gilera Nexus 500, Aprilia Atlantic 500, Piaggio X9 Strett 500, Piaggio Beverly 500, Suzuki Burgman 650 i Yamaha T- max 500 pokaż? kolejne rozbieżno?ci z rzeczywisto?ci?. Nie chce się tu zagłębiać w szczegóły ale uważam, że do większo?ci testów należy podchodzić chłodno... A już napewno nie uwierzę, ze Xciting 250 przyspiesza od 0- 100 w 7 sekund !!! V- max 138 jest oczywi?cie możliwy ale licznikowo. Realnie 250- tka o takiej masie będzie jechała moim zdaniem prawdziwe 120 km/ h. Je?li już jeste?my przy Xcitingu to warto nadmienić, że w cytowanym już powyżej Scooter Sport znajduje sie bardzo fajny test porównawczy: Xciting 500 i Atlantic 500... W moim odczuciu ten ostatni po modernizacji został totalnie skaszaniony !! Poza sporo obiżon? cen? w stosunku do porzednika (nowy Atlantic 500 kosztuje teraz praktycznie tyle samo co Xciting 500) wszystko jest w nim gorsze aniżeli w modelu poprzednim... Wygl?d optyczny (taki sam jak wersja 125 ), wyposażenie, zegary (katastrofa!) czy słabe hamulce. Nie wróże nowemu Atlanicowi Sprint 500 ?wietlanej kariery nigdzie poza ewentualnym rodzimym włoskim rynkiem. Edit>>> Muszę zrobić małe dementi: Uzyskałem dzi? naj?wieższe wie?ci odno?nie Xcyting' ów u Ľrodła czyli w firmie Motorland: W 2006 roku wejdzie do sprzedaży 500 z wtryskiem i ABS. Jego cena wynosić będzie 22. 900 PLN czyli o 2000 więcej od wersji gaĽnikowej. W ofercie znajd? się jednak zarówno 500 gaĽnik jak i wyżej wspomniany wtrysk. Na specjalne zamówienie będzie można także sprowadzić Xcytinga 250. Tu także będzie możliwo?ć wyboru sposród dwóch opcji... Wersja zasilana gaĽnikiem będzie kosztować 15. 900 PLN a wtryskowa 16. 900 PLN. Warto nadmienić, że masa 250- tki zatankowanej w/g danych katalogowych jakie posiada przedstawiciel Kymco na Polskę mówi?, że 250 jest lżejsza od 500- tki o 11 kg !!! Inn? ciekawostk? jest jedna tarcza a nie dwie jak w 500. Opinia osoby z któr? rozmawiałem w Motorlandzie jest taka, że nie widz? sensu oficjalnego sprowadzania XC 250 ponieważ dużo m?drzejszym wyborem jest ich zdaniem Grand Dink 250, lżejszy, tańszy i ekonomiczniejszy... moim jednak zdaniem zdecydowanie mniej atrakcyjny wizualnie. Tak więc je?li będziemy się upierać, że chcemy nabyć Xcyting' a 250 to oczywi?cie będzie można go zamówić jednak na specjalne zamówienie. Oczywi?cie trzeba będzie też na niego chwile zaczekać.
Administrator Artix Opublikowano 21 Września 2005 Administrator Opublikowano 21 Września 2005 Grunt ze jednak bedzie taka opcja, chcesz to ci sciagniemy, w przeciwienstwie do innych gdzie nawet na specjalne zamowienie nie da sie sciagnac wybranego modelu. Swego czasu chcialem kupic Honde Jazz, skuter oczywiscie. Mimo ze byl on dostepny w Europie w Polsce nie moglem go kupic. No i to sie nazywa dobre podejscie do klienta. Pozdrawiam
rudy_56 Opublikowano 21 Września 2005 Opublikowano 21 Września 2005 Jeszcze ja 3 grosze od siebie dodam. Je?li silnik w Xcitingu 250 jest ten sam co w grand dink to torped? to nie jest. Miałek okazje przekonać się o tym jako plecaczek w?skiego. Paweł
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 21 Września 2005 Administrator Opublikowano 21 Września 2005 Je?li silnik w Xcitingu 250 jest ten sam co w grand dink to torped? to nie jest.Miałek okazje przekonać się o tym jako plecaczek w?skiego. Nie jest to ten sam silnik. Jego moc jest większa w stosunku do silnika Grand Dinka o 1 kW... jednak masa też jest duuużo większa, więc osobi?cie uważam, że osi?gi będ? mizerne... Uważam, że przy tej masie i tej wielko?ci skutera, silnik 250 ccm jest nieporozumieniem ale to tylko moje prywatne zdanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się