Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Czy mam ABS w skuterze?


ptaku_1

Rekomendowane odpowiedzi

Odswieze troche temat. Dzis wymienilem u siebie kolcki mialem EBC z indeksem HH czyli te twardzsze (wymienialem bo jadly mi tarcze). Wymienilem na Carbon Lorraine Maxi SC. Jedna z najbardziej wyraznych roznic to duzo cichsze hamowanie, brak dzwieku toczonego metalu, skutecznosc hamowania wydaje tez mi sie lepsza. Z minusow znowu musze docierac klocki i podczas jazdy grzeje mi sie troche tarcza, ale to raczej normalne na nowych klockach.

Jako ciekowastkie dodam ze klocki EBC przejechaly 930km i na tym dystansie schudly zaledwie o 0,1mm.

P.S. Czy YP250 z 2001 posiada ABS, przy awaryjnym hamowaniu przednie kolo wydaje piski przy blokadzie kola ale sa przerwane, a nie czuje na klamce zadnych uderzen tak jak to czujemy w 4oo gdy dziala ABS?

Przeniesione, zeby nie robic dalej OT.

dr.big

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dokladnie, kiedy zalacza sie ABS w moto to doznajemy masazu reki :D pulsuje identycznie jak w aucie. Co prawda w YPce w ktorej nie mialem ABS tez raz mi sie przytrafilo ze klamka mi pulsowala, ale najzwyczajniej w swiecie zgialem tarcze ruszajac z disc lockiem !sciana na tarczy. Zgiecie bylo minimalne ale na tarczy juz wyczuwalne. Ehh i nowa tarcza poszla sie #$%$#$% tydzien wczesniej wymieniona

Odnośnik do komentarza

hmmm mi nic nie pulsuje i nie wiem czy poprostu nie docisnelem klamki czy moze mam ten ABS, po czym mozna poznac ze Yp-ka ma ABS???

Odnośnik do komentarza

Ptaku, u mnie brak ABS'u. Ostatnio uczyłem się Majki przez skuteczne hamowanie i doprowadziłem do zblokowania przedniego koła na suchym asfalcie. Skuteczne hamowanie to priorytet. Podobno ABS w jedno?ladach jest mało skuteczny tzn wydłuża drogę hamowania. W najnowszych maszynach dopiero został poprawiony...

Odnośnik do komentarza

Paweł w Twojej Ypce nie ma ABS-u na 100%. Taki objaw jak opisujesz jest powodowany tym, że hamuj?c mocno (awaryjnie) przodem opona jest na granicy przyczepno?ci a jezdnia nie jest nigdy tak prosta jak tafla szkła. W momencie gdy koło trafia na górkę czujesz mocne spowolnienie pojazdu, jak koło trafia na mał? wklęsło?ć w asfalcie docisk opony maleje i jest uslizg koła z piskiem.

Odnośnik do komentarza

ABS nie skraca drogi hamowania, a wydłuża j?. :angry:

ABS ma za zadanie nie dopu?cić do blokowania koła i ułatwić ominięcie przeszkody kiedy wiemy że nie damy rade wyhamować. A wiadomo jak się kończy zablokowane koło w 2oo.

Odnośnik do komentarza

Cobesh, to nie moje słowa, a do?wiadczonego instruktora jazdy, który jeĽdzi na motorach już kupę lat. Z tego co mówił, a wcze?niej już pisałem - po wprowadzeniu ABS'u do jedno?ladów przez wiele lat nie były tak sprawne, jak s? dopiero od całkiem niedawna...

Odnośnik do komentarza

Powszechnie wiadomo że najlepsze efekty hamowania osi?ga się hamuj?c na granicy przyczepno?ci opony. I tyle.

ABS (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System).

ABS skraca drogę hamowania w okre?lonych warunkach. W sporcie dalej się go nie stosuje.

W moto dodatkowo jest problem z wielko?ci? i wag? całego urz?dzenia, st?d pocz?tkowa niska skuteczno?ć.

Odnośnik do komentarza

Ciekawy temat sie zaczyna, czy ABS skraca czy wydluza droge hamowania :angry: ?

Wszystko zalezy od nawierzchni i umiejetnosci hamujacego. U przecietnego kierowcy raczej skraca, pod warunkiem ze wciska klamke "do oporu" pozwalajac na swobodna (i szybka) prace systemu. Nawet na superprzyczepnej i suchej nawierzchni podstawa sa umiejetnosci naprawde ostrego hamowania. A jest malo osob ktore to trenuja od czasu do czasu.

Przy mokrej lub sliskiej nawierzchni czy na zakretach hamowanie z ABS wybacza wiele bledow i pozwala bezpieczniej wytracac predkosc...

To tak w duzym skrocie :) .

Edit: @Cobesh: zgadza sie, w sporcie sie nie stosuje, bo zawodnicy raczej potafia efektywnie hamowac :) .

Wydaje mi sie, ze doskonalym rozwiazaniem jest tutaj odlaczany ABS. Po wlaczeniu silnika, stojac mamy mozliwosc dezaktywowania systemu i po problemie.

Odnośnik do komentarza

Je?li chcesz sprawdzić czy masz ABS przyjrzyj się dokładnie tarczy i temu co jest zamontowane tuż przy niej. Je?li oprócz tarczy hamulcowej zobaczysz mniejsz? tarczkę charakteryzuj?c? się duż? ilo?ci? regularnych otworów - to najprawdopodobniej zobaczyłe? element optyczny ABS'u, więc go masz. ABS musi "widzieć" ruch koła, element za to odpowiedzialny najczę?ciej bez problemu da się zlokalizować przy tarczy hamulcowej.

Odnośnik do komentarza

Witam !OKK .

EMKa masz racje , ale ja o ile dobrze pamiętam w Majce ABS miałem w ?rodku koła , tak więc tarczkę ABSu miałem zakryt? . Do bębna , a jak kto woli ?rodka no prawie ?rodka koła był doprowadzony przewód od manetki .

Je?li mogę na mał? uwagę , to ABS jest super , nie raz miałem okazję się przekonać .

A droga hamowania , tak jak pisał Bigu? jest uzależniona od podłoża .

Jak trafimy czego nie nikomu nie polecam testować na deszcz i paski dla pieszych to wtedy się przekonać można co znaczy ABS , ale nie radzę .

No chyba że kto? ma wielk? ochotę spróbować .

Szkoda że moja zacna marka nie ma ABSu !w00t . Wielka szkoda !yawn .

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
W sporcie dalej się go nie stosuje.

Wyczynowym może nie (na razie), ale poczytaj opinie o tym systemie, przemy?lanym

przez Hondę w nowej('09) cebrze 1000 RR. !yawn

@Carrea, żaden burgman 400 nie miał ABS-u

pzdr

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...