Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jakie paliwo tankujecie - 95 czy 98?


Jakie paliwo tankujecie - 95 czy 98?  

173 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ skut ma delikatniejszy silnik niż 400, więc dla jego czystości - 98,najlepiej bezsiarkową lub V-power ale 95,parę razy testowałem V-power 99, też było ładnie,a że przy pojemnosci baku to symboliczna różnica w cenie i wliczam to w koszty, więc się nie zastanawiam ani przez moment :lol:

Opublikowano

prawde powiedziawszy jak do chińskiego bartona 50cm2 2T nie wleje 98 to jakos nie chce ruszyc mojego tyłka, a to dobre sto kilo :P , przy dziesieciokrotnie większym "klimku" tej różnicy nie czuć, poza tym na jakosc osiągów naprawde wpływ ma filtr powietrza(szczególnie w małych bzykach). no i pamiętajmy, że "brudne" powietrze w cylindrze świetnie zasyfia silnik.

Opublikowano

Ja tankuję tylko 95. Kiedyś sprawdzałem 98 w 400, nie odczułem żadnej różnicy więc po co przepłacać... a i tak mi przykro bo tankując fiata pandę do pełna gazem płace prawie tyle ile tankując yamahę pod korek... :blink:

  • Użytkownicy
Opublikowano

Tankuje 95 sprawdzałem kilka razy 98 ale nie odczułem różnicy i pozostała 95 :blink:

Opublikowano

W instrukcji mam min. 92 oktany ale tankuje różnie raz 98 czasem V-Power a innym razem 95. Najczęściej jednak 98

Opublikowano

Do maxi tankuję benzynę PB o liczbie oktanowej 95 i wszystko jest jak najbardziej ok..

Jak mówi reklama: jak nie widzę różnicy to po co przepłacać?? !OKK

  • 1 miesiąc temu...
Gość radiolog
Opublikowano

Do maxi tankuję benzynę PB o liczbie oktanowej 95 i wszystko jest jak najbardziej ok..

Jak mówi reklama: jak nie widzę różnicy to po co przepłacać?? !OKK

No róznice można zobacyć w specjalnym BMW podczasz motocyklowych niedziel na BP, w którym lewą połowę baku tankowali zwykłą PB 95, a prawą 98 ulimate

Po 5000 km wsadzili zamiast świec kamery i główna różnica polegała na obecności nagaru na 95 i braku nagaru na 98 ultimate, która ma zawierać środki uszlachetniające i zmywające.

Z tego tylko powodu warto lać lepsze paliwo, a nie ze względu na osiągi.

Opublikowano

Chciałbym wtrącić swoje trzy grosze na temat paliwa.

Swoje zdanie opieram na wykładach Pana Profesora Kazimierza Baczewskiego, specjalisty od płynów eksploatacyjnych oraz na pięcioletnich studiach inżynierskich, także moja wiedza nie bierze się "z kapelusza". ;)

W wielkim skrócie: liczba oktanowa określa odporność na spalanie stukowe (lub inaczej detonacyjne). Jest wyznaczana poprzez porównanie badanego paliwa do paliwa wzorcowego podczas określonych testów. Jeżeli producent pojazdu (w naszym wypadku skutera) określił, że do jego napędzania potrzebne jest paliwo o liczbie oktanowej 95 (można to znaleźć w instrukcji lub przy wlewie paliwa), to NIE MA SENSU wlewać paliwa o wyższej liczbie oktanowej, ponieważ NIC TO NIE DAJE, na pewno, a jedynie podnosi koszty eksploatacji. Jeśli mamy napisane 92 (np. Majesty) to lejemy też 95, bo 92 na stacjach nie ma ;) Jeśli zaś widnieje 98, to lejemy 98. Koniec i kropka. Wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej niż zaleca producent nie wiąże się na pewno z niższym spalaniem, ani wzrostem mocy czy momentu obrotowego.

Liczba oktanowa jest tylko jednym z wielu parametrów paliwa. Pozostałe można znaleźć w Polskiej Normie PN-EN 228. Wszystkie paliwa sprzedawane na stacjach w Polsce muszą spełniać wymagania określone w tej normie. I właśnie tutaj pojawia się różnica w poszczególnych paliwach. W normie parametry paliwa podane są jako zakres; paliwo na jednej stacji może spełniać wymagania dla górnych zakresów, a na drugiej - dla dolnych. Różnica jest na prawdę niewielka, ale może, nie musi, być zauważalna. Dlatego może się Wam wydawać, że paliwo ze stacji x jest lepsze od tego ze stacji y, ale najprawdopodobniej różnica ta wynika z długości "leżakowania" paliwa na stacji, ponieważ z biegiem czasu parametry paliwa ulegają zmianie. Ta sama różnica może dotyczyć paliwa 95 i 98 na tej samej stacji :)

Paliwo jak bułki - im świeższe tym lepsze :)

Ponadto w paliwach znajdują się specjalne dodatki ulepszające, np. czyszczące. Dlatego też gdy używamy paliwa typu "verva" lub "racing" możemy się spodziewać, że takie dodatki zawiera. Silnik pracujący na nich oczyści się z nagaru. Ale niekoniecznie musi to być dobre, zwłaszcza dla starszych silników, które mogą w SKRAJNYCH wypadkach ulec uszkodzeniu. Aha - od jakiegoś czasu na stacjach są tylko paliwa bezsiarkowe, także napis "bezsiarkowe" to chwyt reklamowy, podobny do podwójnego chmielenia piwa :)

Podsumowując - jeśli na skuterze napisane jest 95, to lejemy 95, bo wlanie innego paliwa to przepłacanie !sciana

!piwko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...