Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jakie paliwo tankujecie - 95 czy 98?


Jakie paliwo tankujecie - 95 czy 98?  

173 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja Tankuje na Statoil 95 i 95 bezsiarkowa różnicy nie widać !TOMCAT więc nie warto przepłacać :ph34r:

Opublikowano

To ja jestem zboczony bo tankuję tylko na SHELL -u i to V-power 98 . !scooter Jako? nigdy nie tankowałem innej benzynki do mojego Maxia więc nie wiem czy co? daje to paliwo czy też nic . Nawet jak ?migałem na kibelku 80ccm Made in China to tankowałem lepsze paliwo tylko że w tamtym sprzęcie akurat zatankowana słabsza benzynka była odczuwalna w jeĽdzie !YES

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sprawdzilem w swojej instrukcji; u mnie 91 oktan wystarczy. Pozdrawiam

Opublikowano

Przez ostatnie 2 tankowania lałem paliwo 98 verva. Różnice w spalaniu w/g komputera 0,1 litra na /100 km. Odczuwam jednak nieco lepsz? dynamikę. Moim zdaniem taka różnica nie watra jest dopłaty. !OK

Opublikowano

Ja na pocz?tku "atalowałem" vervy, racingi i inne.... Teraz leję 95 na bliskiej i statoilu. Różnica praktycznie nie występuje.

PZDR

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

vpower to 95, a vpower racing to 99+

tankuję najczę?ciej 95 na neste a24- i tak na baku 12 litrów przejeżdżam 300km.

natomiast test Matizem do augustowa na 95 i vpower.:

Sylwii Matiz zalany 95 na baku wyjeżdża 550 km, zalany vpowerem 600.

Opublikowano

Ostatnio zalałem Vpower racing 100 czy 99+ jako? tam- róznica w mocy praktycznie niezauważalna, może odrobinę szybciej wkręca, ale za to mniej pali.

Opublikowano

Staram się tankować na firmowych stacjach Auchan, Eleclerc, Tesco - 95. Nie czuję żadnych różnic w pracy Aprili (moc/spalanie). Jak już wyżej wspomniał Artix jako fanaberię od wielkiego ?więta zaleję V-power Shella :lol:

Opublikowano

Testowałem oba paliwa i różnica jest tak niewielka, że nie widze potrzeby wydawania pieni?dzy na niewielkie zwiększenie mocy...

95 i już.

Opublikowano

jak kto? napisał wcze?niej- na miasto 95 i kwita.

na trase- można się zastanowić czy zaoszczędzone paliwo przekłada się na kasę.

Opublikowano

Ja tam zalewam tylko 95...w mojej ocenie nie ma snsu lania 98. Nawet producent zaleca 95 ale w odróżnieniu do Artemisa staram sie unikać stacji typu Auchan, Eleclerc, Tesco.... za to samoobsługowe nestle jest zdecydowanie moim faworytem;)

Opublikowano

95 bo nie widzę rużnicy

Opublikowano

95, 98 czy v-power nie zaobserwowałem żadnej zmiany, więc jak to mówi? po co przepłacać skoro nie widać różnicy... :)

Opublikowano

Liczba oktanowa nie oznacza kaloryczno?ci benzyny. To nie jest tak, że benzyna 95 oktanowa jest "słabsza" lub mniej kaloryczna od 98.

Liczba oktanowa wskazuje na skłonno?ć paliwa do samozapłonu. Je?li nie zwiększali?cie stopnia sprężenia (np. przez planowanie głowicy) to lanie 98 w miejsce 95 jest czystej wody frajerstwem a ewentualnie zauważone większe przyspieszenia lub mniejsze spalanie to wył?cznie autosugestia. Inna sprawa z różnic? jako?ci paliw na różnych stacjach - tu faktycznie możemy odczuć różnice.

Opublikowano

Wlałem kilka razy V-Power`a dla próby . Subiektywnie to w osiągach ....nie ma żadnej różnicy ale silnik jakoś tak ciszej może bardziej "gładko" pracował. Chociaż faktycznie wiekszą róźnicę robi DOBRE paliwo a nie liczba na nim.

  • Sympatycy
Opublikowano

Ja mam w instrukcji "min. 95 okt.", więc leję też conajmniej 95 na renomowanych stacjach...

Tak się zastanawiam, czy oleje też w większości lejecie najtańsze, ale spełniające

normy (na etykiecie) ? Przecież "to frajerstwo przepłacać" (jak to ktoś tu napisał) !OK !OK

Zresztą, co mnie to... Mam kaprys, to leję 98, V-Power, Olej dobrej f-my etc.

Jak nie mam kaprysu to min 95 oktanów. Wolność mamy a nie "frajerstwo".

pzdr

Opublikowano

szorstki olej to inna beczka ;-)

Przy paliwie widzisz (lub częściej nie) korzyści z zalania "lepszej wachy".

Olej to inwestycja długoterminowa. Być może też nie ma sensu lać castrola tylko jakiś orlen 3 razy tańszy... jednak ja się nie podejmę ryzyka :rolleyes: O ile wodę z gaźnika czy płukanie baku można zrobić dosyć tanio to już kapitalka (lub wymiana) silnika kosztuje... Nawet jak za 10tys miałoby się coś stać - wolę lać castrola whist

Raz nalałem jakiegoś taniego na stacji zakupionego syntetyka (25plnów, na codzień castrol 2t power racing, choć mój pojazd to raczej nie-racing). Sytuacja zmusiła - oleju mało było, kontrolka już kilka(dziesiąt) km się świeciła a tu nigdzie po drodze castrola syntetyka nie mieli... Efekt? Głośniej zaczął silni pracować (zauważalnie). Wlałem tego taniego tylko kieliszek, aby dojechać w końcu po castrola gdzieś. I po kolejnych kilkudziesięciu kilometrach znowu zauważalna różnica w głośności i kulturze pracy silnika (na wolnych obrotach i dobrym olejem zalane te silniki to jak czterosuwy cichutko i równo pracują, miałeś to wiesz).

Opublikowano

"Ćwiczyłem" lepsza benzynę (98, V-power) w smarcie i w moim skuterku. Oczywiście pomiarów nie robiłem bo nei bardzo mam czym.

Moje odczucia są takie, że osiągi się nie zmieniały. Natomiast raz w smarciaku miałem wyraźnie większe zużycie paliwa (akurat notuję wszystkie tankowania i wiem ile kiedy pali). 95 jest najlepsza dla mojego pojazdu.

A teraz OT

Ostatnio ćwiczę ekonomiczną jazdę. Podoba mi się to - mam satysfakcje z WYRAŹNIE zmniejszonego zużycia paliwa i satysfakcję z poskramiania huci odkręcania manetki do oporu i pokazywania sobie i innym, jak można jeździć.

Otóż patrzę na światła do których się zbliżam, na gęstość ruchu i staram się nie jechać niepotrzebnie szybciej. Prawy pas na ogół też wystarcza, by optymalnie dojechac do stojących aut i po przebiciu sie przez kilka, trafiać na zielone, wyjeżdżać w korku przed innych. Nie muszę jechać 120, 70 też daje ten sam efekt czasowy. A w paliwie? Mmmmm

Polecam! To jest metoda na mniejsze zużycie paliwa.

Opublikowano

Takze cwiczylem kiedys w samochodzie roznice pomiedzy 95 a 98 tankujac zawsze pod korek i zapisujac wszystkie dane - niestety testy nie wykazaly roznicy w spalaniu i od tej pory zawsze leje 95. Rowniez jestem zwolennikiem oszczednej jazdy ale nie koniecznie wolnej (bez zbednych hamowan)

Opublikowano
Tak się zastanawiam, czy oleje też w większości lejecie najtańsze, ale spełniające

normy (na etykiecie) ? Przecież "to frajerstwo przepłacać" (jak to ktoś tu napisał)

Liczba oktanowa nie jest miarą jakości paliwa. Jeśli Twój silnik nie wykazuje spalania stukowego - lanie 98 jest frajerstwem. Olej też wybierasz nie o innych (nawet wyższych) "cyferkach" niż instrukcja podaje, tylko od dobrego producenta. Paliwo 95 oktanów na "lewej" stacji nie jest bardziej lewe niż 98 na tej samej stacji. Ciekaw jestem, czy gdyby paliwo 95 nazwać 5, a 98 - 2 (w sensie: 5% różnica między izooktanem a benzyną i analogicznie 2% różnica), to lałbyś "piątkę" bo to większa liczba i na pewno lepsze paliwo?

  • Sympatycy
Opublikowano
Ciekaw jestem, czy gdyby paliwo 95 nazwać 5, a 98 - 2 (w sensie: 5% różnica między izooktanem a benzyną i analogicznie 2% różnica), to lałbyś "piątkę" bo to większa liczba i na pewno lepsze paliwo?

Kolego homer84, jakbym miał kaprys, tobym lał "trójkę", takie moje prawo.

Masz z tym jakiś problem, kompleks, boli Cię to, spać nie daje, że nazywasz to frajerstwem ? !starwars

Jak masz kaprys to lej np. rzepakowy z Makro do diesla.

Ja nie nazwę tego frajerstwem bo mnie to "wali" co, kto, i gdzie leje.

pzdr

BTW:

Uprzedzając, nie rób już może wywodu, o różnicy między rzepakowym z Makro

a innymi paliwami do diesli, bo to znowu ironia z mojej strony była... !TOMCAT

Opublikowano

tylko po co dyskusja skoro masz kaprys i masz w nosie?

Dyskutowaliśmy na temat rodzajów paliw i przedstawiłem Ci dowód, że dla większości silników, nie ma różnicy między 95 i 98. Ty powiedziałeś, że wcale że jest różnica bo olej.

Nie podoba Ci się słowo "frajerstwo" więc zamien je sobie na jedno z poniższych: "głupota", "niepotrzebne wydawanie pieniędzy na lanie paliwa o zmienionym parametrze nie mającym żadnego znaczenia", "kalarepka".

EDIT: Niestety, prawdopodobnie, nie jest głupotą / niepotrzebnym... / kalarepką lanie paliwa na lepszej stacji - lepszej czyli takiej, która ma znaczek, że niezależna instytucja przeprowadza kontrole paliwa.

  • Sympatycy
Opublikowano
przedstawiłem Ci dowód
Łomatko ! !happybth

To taka rada na przyszłość. Wiem, że to nie do zniesienia... !happybth

Jak coś "udowadniasz", nie pisz, że frajerstwem, tudzież głupotą czy kalarepką, jest tego Twojego

"dowodu" nie przyjąć. To nieco kompromituje "dowodzącego"...

A "dyskusja" ? Żeby było precyzyjnie, tematem sondy nie było:

"dlaczego lejesz takie a nie inne paliwo ?"

tylko:

"Jakie paliwo tankujecie ?".

Fajerwerki wiedzy w temacie, oczywiście się pojawiły, i dobrze !piwko.

Tylko że w większości,

w postaci suchych faktów lub doświadczeń. Bez klasyfikowania na mądrych

i głupich jak u Ciebie...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Pozwolę sobie nieco odkurzyć temat.

Pracuję na Stacji Paliw, toteż miałem okazję sprawdzić czym poza liczbą oktanową różni się benzyna E95 i E98.

Otóż zgodnie z unijną dyrektywą koncerny muszą dodawać do paliw tzw. biokomponenty.

W interesującej nas E95 jest to obecnie 2,9% alkoholu etylowego.

Przypuszczam że jedne silniki znoszą to lepiej, inne gorzej...

Opublikowano

Od czasu wprowadzenia w D benzyny E10 (domieszka 10% bioetanolu) i wycofania !NOT ze sprzedazy PB95 (na wielu stacjach), tankuje V Power lub jej odpowiedniki...

PS. Wlasnie zalalem skuta... V Power cena ~1,60€ za litr... E10 to koszt ~1,50€/l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...