Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jakie paliwo tankujecie - 95 czy 98?


Jakie paliwo tankujecie - 95 czy 98?  

173 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Ja leję 95 i jest :angry::)

Opublikowano

Ja też leję 95 , a co tam i tak zacna marka ?miga :angry: .

Opublikowano

Nia ma znaczenia co lejemy, ja osobi?cie 95, czasami jak mam gest :angry: zaleję na Statoilu t? lepsz? 95 :)

Ważniejsze jest dla mnie to "gdzie" leję :)

Opublikowano

Witam,Niezle....to co zaufania brak? ze jak jest napisane 95 to moze jest tylko 89 :P Nalanie paliwa o wiekszeje licznie oktanowej powinno zmniejszyc osiagi silnika! Jak ? Normalnie. Mozna sobie poczytac o liczbie oktanowej troche albo wyobrazic sobie tak ze mieszanka pali sie z pewna predkoscia zalezna w tym wypadu od tejze wlasnie liczby oktanowej. Jak uzyjemy mieszanki palacej sie wolniej (wieksza liczba oktanowa) to silnik zbudowany do innego paliwa nie bedzie wprawdzie "stukal" ale tez nie osiagnie swoj mocy. Kombinujcie. Poczytajcie troche, moze poeksperymentujcie. Potem nie bedzie trzeba przekonywac.

Pozdrawiam

Opublikowano

A ja wam odpowiem jutro !

Moj? Hondzinę zalałem od zakupu 2 x E98, wła?nie dochodzi do dołu. jutro pewnie pojadę dolać,

więc z ciekawo?ci zaleję 95. zobaczę jak lata i zobaczymy....

Tyle Ľe pewnie będę mógł powiedzieć więcej o mocy itp, bo spalanie ma minimalne około 3 / 100

i moĽe dynamice.

PZDR

PS. lałem 2X poniewasz zawisła mi w serwisie HONDY na Prymasa na prawie 2 tygodnie..... :P

Opublikowano
Panowie, oktanowo?ć nie ma żadnego wpływu na przyrost mocy, a spalanie detonacyjne/stukowe !!! Polecam lekturę: klik

Skutery rzadko wyposażone s? w czujniki spalania stukowego więc je?li producent zaleca 95 to koniecznie tak? należy zalewać !!!

Wszystko fajnie tylko znajdĽ mi benzynę która ma naprawdę 95 oktanów. Większo?ć paliwa w PL nie spełnia norm i tak naprawdę te 95 oktanów to tylko na dystrybutorze jest napisane. Dlatego ja leje 98 lub 100 bo wtedy jest nadzieja że paliwo ma w okolicach 95 oktanów i nie jest chrzczone.

Gość Przemo84
Opublikowano
Większo?ć paliwa w PL nie spełnia norm i tak naprawdę te 95 oktanów to tylko na dystrybutorze jest napisane. Dlatego ja leje 98 lub 100 bo wtedy jest nadzieja że paliwo ma w okolicach 95 oktanów i nie jest chrzczone.

Oooo wła?nie !!!

To miałem na uwadze głosujac w sondzie na paliwo 98 ;)

Gość auksencjusz
Opublikowano
Wszystko fajnie tylko znajdĽ mi benzynę która ma naprawdę 95 oktanów. Większo?ć paliwa w PL nie spełnia norm i tak naprawdę te 95 oktanów to tylko na dystrybutorze jest napisane. Dlatego ja leje 98 lub 100 bo wtedy jest nadzieja że paliwo ma w okolicach 95 oktanów i nie jest chrzczone.

Według mnie to wszystko nie ma sensu. Nie wiem, dlaczego kto? miałby dolewać syfu do 95, a do 98 już nie... :( trochę to naiwne... To tak, jakby kto? twierdził, że w serwisie Hondy nie założ? mu zużytych czę?ci, a w serwisie Tata założ?, bo jest tańszy.

Je?li chodzi o benzynę, to nigdy nie miałem żadnych problemów. Tankuję zawsze na tej samej stacji Neste, czasem Statoil. Je?li jadę w trasę, to również tylko na renomowanych stacjach, zazwyczaj tych dwóch marek. Za granic? też tylko Agip, Esso, Aral itd.

Nigdy nie miałem żadnych problemów zwi?zanych z nisk? jako?ci? benzyny, więc uważam, że nie ma co się stresować na zapas. ;)

Opublikowano

Blink, to już nie te czasy. Popatrz na najnowsze wyniki badań jako?ci paliw na losowo wybranych stacjach. Naprawdę niewielki odsetek chrzcza paliwo, więc ilo?ć estrów czy kaloryczno?ć paliwa mie?ci się w normach. Tankuje na orlenie, a najczę?ciej BP z racji blisko?ci stacji i nigdy nie odczuwałem gorszych osi?gów czy wręcz problemów z prac? silnika.

Opublikowano

Według ostatnich raportów z przed jaki? dwóch, trzech miesięcy nadal sporo stacji kombinuje na paliwie. Najwięcej zastrzeżeń było do stacji typu PPHU a na drugim miejscu Orlen, który w ponad 200 stacjach w całym kraju miał złe paliwo . Nie pamiętam teraz gdzie czytałem ten raport, chyba na Interii. Akurat co do Orlenu to rok temu mój samochód wyl?dował w serwisie po zatankowaniu paliwopodobnej cieczy w jednej stacji Orłosępa. Kilka razy w roku jeżdżę na zachód i mam porównanie w jako?ci paliwa. Samochód na paliwie zatankowanym w Niemczech mniej pali , ma lepsze osi?gi i pracuje zupełnie inaczej. W PL muszę tankować 98 bo na 95 potrafi? zawory klekotać. Mam samochód z silnikiem o mocy prawie 300KM, który jest bardzo czuły na kiepskie paliwo. Według instrukcji muszę lać paliwo minimum 94 oktany. Jak zatankuje w Niemczech 95 to nie ma żadnych problemów a jak w PL to zaraz słychać że silnik inaczej pracuje

Opublikowano

Kilka razy przejechalem sie na paliwie z Orlenu. Od tej pory omijam "orla ktory strzeze :lol: " szeeeerokim lukiem. Wychodzi to pojazdom na zdrowie...

Opublikowano

kilka tygodni temu dałem taki temat na forum ale widzę że sonda lepiej się sprawdza, ja aktualnie leje 95 bo przed wypłat? a po wypłacie 98 :lol:

dochodzę też do wniosku że przydała by się sonda gdzie kto paliwo leje bo większo?ć omija Orlen a ja od zawsze zalewam na orlenie i jako? nie narzekam whist

Opublikowano

Generalnie to w samochodzie widzę zdecydowan? różnicę w kwestii benzyny... Shell BP STATOIL to moi faworyci. W tej kolejno?ci bo tak na baku przejeżdżam najwięcej. Orlen z kolej ma podobno najlepszy Gaz w kraju whist

:lol: i 4oo tylko 95 bo tak mówi instrukcja serwisowa ;)

Opublikowano

A ja byłem i jestem przekoanany, że czy 95 czy 98 to pali tyle samo. Stopień kompresji o tym mówi co lać.

Pali tyle samo, bo ta sam? objeto?ć musisz zapełnić mieszank?.

Kiedy? czytałem testy w Auto |wiecie - nawet 99Vpower nie dawała przyrostu mocy (lub przyrost w granicy błędu pomiaru).

Mój "skuter" jak dostanie 95, to przestawi se mapę zapłonu, ale grymasi na wolnych obrotach (producent mowi jasno docelowo 98).

Ostatnio czy?ciłem doloty zaworów (robię to 2 razy w roku po 3 zbiorniki 100Vpower) i różnica w kulturze pracy ogromna - silnik mruczy równiutko na wolnych...

  • Klubowicze
Opublikowano

Staram sie lać na wybranych stacjach 95

  • Klubowicze
Opublikowano

Dzięki brachu - wła?nie miałem zatankować na próbę 98 i po testować ale po lekturze już mi przeszło, zazwyczaj tankuje na shellu 95 i nigdy nie miałem problemów i niech tak zostanie.

Opublikowano

Dzisiaj rano zalałem 9 literków 95 na BLISKIEJ. Do pracy wzasadzie nie widziałem różnicy, ale zobacze z wieczora, bo bedę sobie trochę latał po 100licy.

PZDR

Opublikowano

Zawsze 95 do skutera

Opublikowano

Skuter od pocz?tku tankuję Pb95 na Orlenie.

Mam długie i bogate do?wiadczenie z Orlenami w całym kraju i nigdy żaden samochód z mojej floty, nie miał awarii przez złe paliwo. Nie twierdzę, że maj? najlepsze paliwo, ale samochody się nie psuj?.

Opublikowano

Artykuł wyszperany gdzie? na interia.pl:

---------------------------------------------

"W przypadku większo?ci modeli aut tankowanie wysokooktanowych benzyn mija się z celem.

S? droższe, a nie gwarantuj? wzrostu osi?gów. Od tej reguły s? jednak wyj?tki.

Kierowców zewsz?d atakuj? natrętne slogany reklamowe w stylu: "poczuj moc swojego samochodu" b?dĽ "to paliwo da ci pełn? moc". Czy jednak tankowanie paliwa wysokooktanowego daje jakiekolwiek korzy?ci? Rzadko.

Zdecydowana większo?ć aut jest fabrycznie przystosowana do pracy na paliwie 95-oktanowym. Czę?ć modeli, zwłaszcza z rynku niemieckiego, zadowala się nawet niedostępn? u nas benzyn? 91-oktanow? (w Niemczech znan? pod nazw? Normal). W przypadku tych samochodów zarówno ci?nienie sprężania, jak i samego procesu spalania przebiegaj? na tyle stabilnie, że paliwo z liczb? oktanow? 95 w zupełno?ci im wystarczy.

Co się więc stanie, gdy do baku takiego samochodu wlejemy benzynę 98? W zasadzie nic. Ponieważ warto?ć energetyczna paliwa wysokooktanowego jest nieco niższa niż zwykłej benzyny (40,3 MJ/kg w benzynie 98 wobec 41 MJ/kg w przypadku benzyny 95), w praktyce może się okazać, że samochód spali go nawet nieznacznie więcej. Na pewno jednak zatankowanie takiego paliwa nie jest szkodliwe dla silnika.

Jeżeli chodzi o wzrost mocy, to raczej nie należy go oczekiwać. Poprawa osi?gów będzie możliwa tylko w autach przystosowanych do jazdy na benzynie wysokooktanowej.

Tu 98 jest konieczna

Na rynku s? jednak samochody, które na benzynie wysokooktanowej pracuj? wydajniej, oraz takie, które mog? jeĽdzić wył?cznie na paliwie 98- lub 100-oktanowym.

Tę pierwsz? grupę tworz? pojazdy, w których zastosowano układ zapłonowy adaptuj?cy się do liczby oktanowej paliwa i odpowiednio zmieniaj?cy k?t wyprzedzenia zapłonu. W takich modelach jeste?my w stanie odczuć poprawę osi?gów (zwykle o kilka procent, np. 2-4 KM), a często zanotujemy także zmniejszone zużycie paliwa. Tak będzie chociażby w przypadku jednostek 1.6 FSI koncernu VW. Na paliwie wysokooktanowym Golf 1.6 FSI jest wyraĽnie żwawszy i według naszych pomiarów spala około 0,7 l benzyny mniej na dystansie 100 km. Tego wyniku nie należy jednak traktować jako wyznacznika - ewentualne korzy?ci trzeba sprawdzić samemu.

Do ostatniej grupy pojazdów wymagaj?cych benzyny wysokooktanowej należ? prawie wył?cznie samochody z silnikami usportowionymi. Czasami s? to jednostki wysokoobrotowe, ale najczę?ciej turbodoładowane. Jeżeli na klapce wlewu paliwa b?dĽ w instrukcji obsługi znajdziemy wskazówkę, aby tankować wył?cznie benzynę 98, to nie radzimy oszczędzać. Zastosowanie paliwa o liczbie oktanowej 95 może spowodować nieodwracalne uszkodzenie silnika, wł?cznie z wypaleniem dziur w tłokach. Jest to zwi?zane z występowaniem bardzo szkodliwego dla jednostki napędowej spalania stukowego. Objawia się ono charakterystycznym grzechotaniem przy pedale gazu wci?niętym do oporu (czasami mylnie nazywanym "dzwonieniem zaworów"). Gdy zauważymy ten objaw, natychmiast zmieńmy paliwo.

Liczba oktanowa

Jest miar? odporno?ci paliwa na spalanie stukowe (gwałtowny wybuch). Im jest wyższa, tym paliwo jest w stanie wstrzymać wyższe ci?nienie sprężania czy doładowania. St?d paliwo wysokooktanowe stosuje się głównie do silników o wysokiej mocy jednostkowej (KM/l).

W Europie powszechnie oznacza się paliwa za pomoc? RON (Research Octane Number). Popularne paliwa maj? wtedy liczby oktanowe 91, 95, 98 oraz 100 oktanów. W USA stosuje się liczbę oktanow? wg MON (Motor Octane Number), która jest o około 10 niższa niż RON. Je?li więc na klapce wlewu paliwa modelu amerykańskiego znajdziemy zalecenie MON-85, oznacza to, że w Europie samochód powinien jeĽdzić na paliwie 95 oktanów (MON 85=RON 95).

Nie licz na cudowne wła?ciwo?ci paliwa

W przypadku samochodów przystosowanych do pracy na benzynie 95 nalanie paliwa wysokooktanowego przyniesie najwyżej... poprawę samopoczucia. Wzrost mocy odczujemy tylko w autach, które zostały fabrycznie przystosowane do spalania benzyny 98.

Tu sprawa może wygl?dać jeszcze gorzej: paliwo o wyższej liczbie oktanowej ma często mniejsz? warto?ć energetyczn?, st?d auto nieprzystosowane może go więcej spalać. Tylko w modelach, w których zaleca się benzynę 98, można się spodziewać poprawy oszczędno?ci.

Jeżeli nasz silnik spala już olej, to nie łudĽmy się, że cokolwiek poprawi tu zastosowanie paliwa z "formuł? czyszcz?c? silnik z osadów". Żaden cudowny ?rodek nie przywróci sprawno?ci silnika. Wtedy konieczny jest po prostu remont.

Jakie paliwo wybrać?

Poszukaj zaleceń dotycz?cych paliwa, np. na klapce wlewu benzyny. Jeżeli będzie tam informacja, że można tankować 95 lub 98 (Super lub Super Plus), to wybór należy do ciebie. Przyrostu osi?gów można się spodziewać raczej w autach z turbodoładowaniem. Jeżeli zalecana jest benzyna 98, to pod żadnym pozorem nie tankuj paliwa 95. "

----------------------------------

Ja do swojego pierdzityłka leję 95. Jest tak w instrukcji nabazgrane, w serwisie też mówiono, że nic nie da 98 więc po co przepłacać?

Dodam jeszcze od siebie, że chyba każdy wie jakie paliwo u nas jest... Ja w 99% przypadków tankuję na jednej i tej samej stacji (akurat Orlen) - zero problemów. Czasami na wyjeĽdzi zaleję gdzie? indziej (nie będę 20l paliwa woził ze sob? przecież)... I co? Często nic, ale kilka razy... Tak moc podupadła, że modliłem się aby 100km do domu jako? dotoczyć pierdziawkę. Raz gdzie? w trasie to była stacja Bliska, kilka razy razy to BP (w Głogowie przy Legnickiej na wylocie z miasta w stronę Legnicy) oraz BP w Lubinie koło Reala. Na obu po dwa razy tankowałem, aby sprawdzić czy to skut czy stacja dziwna - efekt zawsze taki sam. Ledwo motorower sę toczył. Więcej tam nie tankuję.

Zatem wniosek prosty - niektóre 95 s? rzeczywi?cie 95. Inne 95 s?... 85 !scooter Może się pokuszę następnym razem zalać 98 na jednej z tych podejrzanych stacji BP

Opublikowano

Misiooo, miales cierpliwosc wyszukac. Juz chyba teraz nikt nie bedzie mial watpliwosci.. !w00t Patrze na sonde o statystyce wieku skuterkow i mysle ze tych silniczkow do 98 to bardzo musi niewiele byc. Kiedys obserwowalem znaczna roznice w osiagach silnika na paliwie tankowanym w Niemczech i u nas. Troche szybciej jechal i troche mniej palil. Ostatnie te roznice sie zacieraja, zreszta Niemcy przyjezdzaja w rejonach nadgranicznych tankowac do Polski. Nie robili by tego gdyby jakosc byla bardzo zla. Trafi sie czasem paliwo ze silnik ledwo jedzie, fakt. Dobrze ze nieczesto. Pozdrowionka

Opublikowano

Melmacie jak paliwo jest gorsze, a masz "pod mask?/plastikami" 100KM to i tak nie odczujesz różnicy przy zwykłej, przepisowej jeĽdzie... Gorzej przy mniejszych pojemno?ciach, gdzie często wykorzystuje się 80-100% mocy. Paliwo kiepskie zabierze nam konika czy dwa i to już czuć niestety mocno !happybth

Nieważne czy 95 czy 98 - byle czyste było i już !w00t

Opublikowano
melmacie napisał:
(...)Kiedys obserwowalem znaczna roznice w osiagach silnika na paliwie tankowanym w Niemczech i u nas. Troche szybciej jechal i troche mniej palil. Ostatnie te roznice sie zacieraja, zreszta Niemcy przyjezdzaja w rejonach nadgranicznych tankowac do Polski. Nie robili by tego gdyby jakosc byla bardzo zla. Trafi sie czasem paliwo ze silnik ledwo jedzie, fakt. Dobrze ze nieczesto. Pozdrowionka

Niektore stacje nie pozwalaja sobie na gorsze paliwo, bo fama by je wykonczyla. Patrz na przyklad na przygraniczny (Kolbaskowo) Orlen. Mimo ze przez lata tam czasami tankowalem, to NIGDY nie zatankowalem lipy, a przy powrotach znad morza na Orlenie w Rurce (to zaledwie 20 km dalej) czy Kamieniu Pom. za to tak. Obojetne, benzyna czy diesel. Podobnie Shell na Mieszka, od czasu powstania (a to juz pewnie ponad 10 lat) super paliwo, obojetnie czy benzyna czy diesel.

Fama czyni czasami cuda :lol:.

Podobnie stacja po polskiej stronie na wysokosci Frankfurtu/O (w Slubicach), gdyby tam mieli syf w dystrybutorach, poczta pantoflowa rozeszlaby sie wiadomosc i kierowcy z Niemiec jezdziliby w inne miejsce. A tak mieli (maja?) ciagle kolejki na stacji... Kilka razy tam przejazdem tankowalem i nic zlego nie moge powiedziec. A stacja niemarkowa...

Moznaby ciagnac dalej, bo przykladow na przestrzeni lat obserwowalem wiele...

  • Administrator
Opublikowano

Zatankowalem kiedys w Niemczech "benzin" no "benzin" to "benzin" nie doczytalem ile ma oktan a mialo 91 roznica w Silverze byla taka ze spalil wiecej niz normalnie o jakis litr innych roznic nie zaobserwowalem. Zreszta na Orlenie na A2 u Kulczyka tankujac 95 mialem identyczne objawy :P jak z niemiecka 91

Opublikowano

Cze?ć wszystkim ja wył?cznie tankuje na stacjach Shell (95) natomiast omijam stacje Orlen stanowczo nie polecam!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...