Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Majesty 250 vs 400


Gość brachu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzi? miałem okazję przejechać się Majk? 400 z 2006 roku byłego wła?ciciela mojego egzemplarza. Przejażdżka bardzo krótka, dosłownie 300-400m (nie miałem kasku, a ulica była krótka). Muszę przyznać następca II-jki jest bardziej cicha, stabilniejsza na wybojach, lepiej wygłuszona od zawieszenia, zdecydowanie ładniejsza i proporcjonalniejsza, no i ten gang 400-tki. Zdziwiło mnie jednak mniejsze przyspieszenie 0-70km/h (więcej nie dało rady rozwin?ć), nie mówi?c już o mulastym starcie. Przekonałem się, że 250-tka jest idealna w miasto, a w tym celu była wła?nie kupiona (potwierdza się to co zawsze piszecie na łamach forum). Po tej przejażdżce utwierdziłem się w przekonaniu, że mój zakup jest zdecydowanie trafny. !scooter

Odnośnik do komentarza

Miałem okazję przejechać się majk? 150 przy okazji poszukiwania maxi. Uważam, że dużo brakowało jej do napędzenia się. Jak na wagę maxi silniczek 250 to optimum ale i minimum. Jak na warszawę gdzie s? ulice na których 4oo jeżdż? z prędko?ciami dużo przekraczaj?cymi 50, czuję się bezpieczniej kiedy wiem, że mam czym przyspieszyć.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Brachu, wybacz że to napiszę ale zastanawiam się nad sensem zakładania tematu tylko po to żeby podzielić się wrażeniami z 300-400 metrowej przejażdżki i silić się na porównywanie na tej podstawie pojazdów o tak różnych parametrach !OKK .

Jeżeli chodzi o estetykę to sprawa gustu i można porównywać bez wsiadania na skuter, tylko po co, przecież obydwa s? bardzo ładne :) .

Przekonywać co do słuszno?ci wyboru 250-ki do poruszania się głównie po mie?cie specjalnie nie musisz, bo przy wielu okazjach było to podkre?lane, jednak żeby się o tym przekonać trzeba by chyba było trochę więcej pojeĽdĽić bo samo przy?pieszenie na starcie to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
A ja bardzo się cieszę i chciałem się tym z Wami podzielić !happybth

Arecki, powiało chłodem...

HURA !happybth Odebrane,

choć Arecki ma sporo racji - CHŁODU nie wyczułem, więc się nie d?saj bez powodu :angry:

Pozdrawiam

RobB. !piwko

Odnośnik do komentarza

To jeszcze tylko dodam, że miałem identyczne odczucia. Też mam 250 i przejażdżka 400 pokazała, że start i pocz?tkowe przyspieszenie s? mniejsze niż w 250.

Co innego Burgman 400 K6 - zdarzyło mi się jeĽdzić kilka razy i przyspieszenie jest fantastyczne...

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
A ja bardzo się cieszę i chciałem się tym z Wami podzielić !piwko

Arecki, powiało chłodem...

A ja cieszę się z Tob? i nie ma mowy o chłodzie !OKK .

Zaczynaj?c temat, który w tytule sugeruje porównanie dwóch pojazdów, na pewno oczekiwałe? albo przynajmniej liczyłe? się z opiniami o Twoich wnioskach czy sposobie przeprowadzenia porównania.

To co napisałem było tak? własnie opini? o tym, na podstawie czego wnioskujesz o lepszej przydatno?ci 250-ki do jazdy po mie?cie.

Jak wiesz używam YP250-ki i bardzo j? lubię, jest bardzo zgrabnym i fajnym (cokolwiek to znaczy) skuterem, gdybym jednak miał możliwo?ć wybrał bym Majesty 400 bo też jest zgrabny i fajny a do tego mocniejszy.

Na starcie faktycznie 250-ka jast żwawsza ale od 70-80km/h jej przewaga się kończy. Pod innymi względami wyższo?ć 250-ki w ruchu miejskim nie jest już tak odczuwalna za to 400 jest znacznie bardziej uniwersalna i sprawdzi się dodatkowo przy dłuższych wypadach.

Odnośnik do komentarza

Zanim dosiadłem Majeczki YP 400 jeĽdziłem YP 250. Spostrzeżenia trafne, Arecki uj?łe? istotę różnic i podobieństw bardzo celnie i czytelnie !YES . Nie wchodz?c w szczegóły - tak można okre?lić 250 i 400. Oczywi?cie różnic i podobieństw jest więcej, ale w skrócie trudno o nich pisać. Większa Majka jest nieco cięższa (o wagę worka kartofli !YES) co w trasie jest na plus, w mie?cie na minus; więcej pali, co jest na minus; większe koła mniej podatne na wszechobecne koleiny i frezy, kilka konstrukcyjnych udoskonaleń (dwie tarcze z przodu, hamulec postojowy, diodowa lampa z tyłu, dwie lampy "realizuj?ce" ?wiatła drogowe, ?wiatła awaryjne... itd, itp) sprawia, że to nieco inna maszyna. Kultura pracy silnika, bezawaryjno?ć, ?wietne zawieszenie, duże schowki (dzielone siedzenie) ł?cz? te dwie "siostry".

Obydwie s? godne miana: ?wietny skuter.

Odnośnik do komentarza

Arecki również za mn? przemawia jako kierownik YP250, jednak dla mnie - podróżnika miejskiego nie ma nic piękniejszego niż pozostawienie dwu?ladów pod ?wiatłami (nie uwzględniaj?c mocniejszych aut ruszaj?cych z piskiem opon, bo z takimi można mieć kłopot). Trasy może będ?, ale nie czę?ciej niż kilka razy w roku, a to za mało aby przesiadać się na 400-tkę, w dodatku z większym apetytem (nie każdego na to stać). Tak czy siak w?tek nie ma na celu deklarować wyższo?ci 400-tki nad 250-tk? ;)

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Jak wiesz używam YP250-ki i bardzo j? lubię, jest bardzo zgrabnym i fajnym (cokolwiek to znaczy) skuterem, gdybym jednak miał możliwo?ć wybrał bym Majesty 400 bo też jest zgrabny i fajny a do tego mocniejszy.

Na starcie faktycznie 250-ka jast żwawsza ale od 70-80km/h jej przewaga się kończy. Pod innymi względami wyższo?ć 250-ki w ruchu miejskim nie jest już tak odczuwalna za to 400 jest znacznie bardziej uniwersalna i sprawdzi się dodatkowo przy dłuższych wypadach.

Zgadzam się z Toba w 100% :P Choć posiadam Yp250 zaledwie miesi?c !YES Mysle ze gdybym tylko mial fundusze to bez wahania zamienil bym ja na 400 !piwko Pomimo tego że robie 800-1000 km tygodniowo w mie?cie bo jestem dostawc? pizzy, wybrał bym 400 dla tego że jest bardziej uniwersalna !piwko Dosc czesto zdażaj? mi sie spontaniczne wypady za miasto (gdy tylko mam dzien wolny) i wtedy sprzydalo by sie troche wiecej mocy :P chociaz nie nazekam, 250 w 2 osoby gdy tylko zachodzi taka potrzeba bez problemu rozpedza sie do ok 120km/h :)

Wyczytalem gdzies ze jezeli pasek, wario i rolki sa w bardzo dobrym stanie yp250 zamyka licznik. Czy to prawda?

Co mnie troche irytuje, to zauwazylem ze "branie" oleju jest bardzo czestym zjawiskiem w maxi skuterach. Dlaczego?

Z ciekawosci zapytam ile pali 400? Wyczytalem gdzies ze podobno 3,9 ale nie chce mi sie w to wierzyc bo tyle pali moja 250 ;)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

YP400 przy dynamicznej jeĽdzie po mie?cie pali 5-5,5l/100km. Na trasie przy jałowej jeĽdzie (ok 90km/h) pali ok 4. Nie ma bata na mniej.

Mój rekord na trasie to 6,6 na 100.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Odkad mam auto ktore spala gigantyczne ilosci paliwa jakos zaczelo mnie cieszyc spalanie silvera 6 litrow :P lub troche wiecej. Punkt widzenie zalezy od punktu siedzenia :) a raczej pojemnosci silnika. Mnie dzis ucieszylo spalanie 20 litrow hehe wreszcie udalo mi sie zejsc ponizej 30 !OKK i to znacznie

A rekord spalania Silvera to 8,5 litra a minimum 4,8 litra na 100 km/h.

Uwierzcie jest takie forum gdzie ludzie reke by dali sobie obciac za takie spalanie !YES bo tam w temacie ile ci pali to srednia jest w granicach 25 litrow :)

Odnośnik do komentarza

Czy w ogole w YP 250 spalanie zalezne jest od jazdy?

Dzisiaj przekroczylem 5 tys km od kad ja kupilem i spalanie jest takie samo, nie wazne czy jade trasa, czy po miescie, spokojnie czy dynamicznie. Do baku wchodzi ok 11,5-11,6l i robie na tym dokladnie 283-287km. Mniejszego ani wiekszego wyniku jeszcze nie osiagnalem(zalewajac za kazdym razem do pelna) :) Tlko ze ciagnie franca olej :P

28.07

Dzisiaj pobilem rekord !OKK mialem na liczniku dokladnie 287km jak dojechalem do stacji a silnik jeszcze pracowal !YES tylko nie wiem ile mialem w baku ale przypuszczam ze niewiele xD

Odnośnik do komentarza

Moja YP400 pali 4,3 w jezdzie miejskiej, raczej dynamicznej.

Ile przejade na baku - do konca niewiem, bo zawsze jak zapali mi sie rezerwa to pedze na stacje i tankuje, chociaz tam za kazdym razem okazuje sie ze zostalo jeszcze okolo 3 l w zbiorniku :P ....

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Ostatnio próbowałem jak daleko dam radę zajechać na pełnym zbiorniku.

Udało mi się dojechać do stacji benzynowej ze stanem licznika 296 km po wcze?niejszym zalaniu pod korek, a w czasie tankowania wlałem 11,95l, czyli wychodzi prawie równo 4l na 100-kę i odnoszę wrażenie, że nie ma większego znaczenia styl jazdy, a jeżdżę głównie po mie?cie choć s? też krótkie odcinki dojazdowe do Warszawy.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Ostatnio próbowałem jak daleko dam radę zajechać na pełnym zbiorniku.

Udało mi się dojechać do stacji benzynowej ...

Czyli nie sprawdziles do konca ile mozesz kilometrow dojechac ;) skoro dojechales do stacji benzynowej, testy robi sie dokladnie :D

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
Gość kastanietos

Witam po długiej nieobecno?ci zw?zanej ze zmian? skuterka z majki 250 na 400 powiem tyle..... hmmmm po sezone na majce 250 byłem grubo skłonny do zmiany typu dwukołowca zwłaszcza że przejażczka rzędu 200km była osi?gana w popołudniowych wypadach czułem się niepewnie zwłaszcza na wiejskich zakrętach z polskim piaseczkiem bardzo mnie to czasami przerażało ale przemogłem się do zakupu ponownie skutera po jazdach testowch turystykami którymi nigdy nie osi?gnie się takiej wygody jazdy jak maxi skuterem 400 zachowuje się bez porównania tak pod względem pewno?ći prowadzenia zapasu mocy tak ważnej przy wyprzedzaniu to fakt że od zera 250 ma lepsze osi?gi ale przy jeżdzie miejskiej kiedy trzeba stale uwarzać nie ma to takiego znaczenia a na trasie oooo to już inna melodia to moja skromna opinia a jazda majeczk? 400 sprawia mi odlotow? frajdę pozdrawiam B)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...