kostan77 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Witam wszystkich! (Czy ktos moglby mi pomoc w wyborze pomiedzy Yamaha T-max 500 2002r,a Gilera Nexus 500 2004r.???) Dwucylindrowy czy jednocylindrowy?? Mam wielki dylemat nad tymi dwoma skuterami! Moze posiadacze tych ze modeli mogli by mi opisac swoje za i przeciw. Z gory dziekuje i pozdrawiam. NIESTETY YAMAHA JAK I GILERA SA JUZ SPRZEDANE!! Jest zwyciezca Honda SH 300i 2007r. !TAZ Odnośnik do komentarza
-=Dee Jay=- Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 prawie kazdy tutaj opowie sie za tmaxem - przyczyna tego taka, ze nexusow tu prawie nie ma, a teoretycznie skuter yamahy jest lepszy. Argumenty to 2 gary, japonska solidnosc i cos jeszcze wymysla. Ale ja doradze inaczej - bierz makarona, tmaxow jak psow, a nexus, dzieki temu sterwotypowi japonskiej cudownosci jest wrecz egzotyczny. Wyglad - kwestia gustu, ale MZ jest cudny Silnik montowany we wszystkich wloskich a nawet francuzkich produkcjach - czyli dziala. No i smiem podejrzewac, ze koszta przy nexusie beda delikatnie mniejsze. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Kopytko jezdzi Nexusem !TAZ . Nexus ladny, ale co z tego. I dodatkowo "tluczek" jednocylindrowy. Testowalem kiedys Nexusa, majac prywatnie Tmaxa... Te dwa skutery moga ze soba konkurowac jedynie wygladem . Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 14 Maja 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Za Nexusem przemawia optyka, fajniejsze zegary (które w T-maxie 2002 gaĽnik s? po prostu smutne) oraz to, że jest ich mniej od T-maxów... ale to ostatnie nie dla każdego musi być zalet? . Ogromnym minusem dla mnie jest brak optymalnej pozycji za kierownic?. Praktycznie zawsze podczas większych skrętów trzeba uderzać manetkami o kolana !TAZ . W zasadzie można by napisać, że problem będzie dotyczył każdego kto ma więcej niż 165 cm wzrostu . Z drugiej strony wysoko umieszczona kanapa będzie problemem dla niskich kierowców. T-max--- sprawdzona konstrukcja, niska awaryjno?ć, dwa garki, dużo lepsza pozycja za kierownic? (choć akurat dla mnie też nie idealna)... to tak w dużym skrócie. Więcej info uzyskasz przegl?daj?c w?tki archiwalne. No i oczywi?cie polecam lekturę: Test Nexus 500 ie Wrażenie z jazdy Nexus 500 ie Tmax 500 w te?cie porównawczym Test Tmax 500 wtrysk model 2004 Edit> faktycznie> Mariusz vel Kopytko jeĽdzi czerwonym Nexusem. Może on co? dopiszę więcej jako użytkownik. Odnośnik do komentarza
Kaśka Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 To i ja sie wypowiem.... Miałam podobny dylemat.. wybrałam Nexusa 2005 rok i powiem zupełnie szczerze NIE ŻAŁUJĘ !happybth koledzy powiedz? ze yamaha lepsza itd.... a kto jest potentatem na ?wiecie w produkcji skuterów ? - Włochy odpowiedĽ nasuwa sie sama, i co z tego ze ma jeden cylinder...nie przeszkadza to w niczym przyspieszenie jest super, komfort jazdy również mój m?ż jest wysoki i też jeĽdził moim skutem nie narzekaj?c Je?li chodzi o czę?ci - wystarczy poszukać ..dostęp jest i ceny? marzenie .. napewno dużo niższe nić yamahy Kupuj Nexus-a ... !happybth Odnośnik do komentarza
Gość Kopytko Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Mam nexusa od przeszło roku. Jestem bardzo zadowolony. Przebieg 25ty? i nic nie robione po za eksplatacj?. Czę?ci?? W czym problem? Mieloch motocykle i masz WSZYSTKO w przeci?gu 7 dni w naprawde dobrych cenach. Miałem do wyboru tmax oraz nexus. Wybrałem Nexa ponieważ dużo bardziej mi się podobał, zawieszenie dla mnie jest lepsze. Hamulce przód dwie tarcze ( w moim przypadku mam Galfera więc jeszcze lepiej ). Jeżdżę w trasie oraz po mie?cie. W mie?cie super ponieważ gabaryty nie s? duże waga również, a w trasie podwyższam szybę i jest ok. Mam 175 wzrostu i tak jak Mariusz napisał przy nawrotkach itp zahaczam kolanami o kiere, ale mi osobi?cie to nie przeszkadza bo s? to sporadyczne sytuacje. Osi?gi... w solo jak i z moj? połóweczk? 178km/h ( zawsze przy jednakowych obrotach odcina). Spalanie w mie?cie max 5 w trasie 4 przy ostrzejszej jeĽdzie. Planowałem go sprzedać bo chciałbym moto typu naked, ale zrezygnowałem. Nexus zostaje, a dozbieram i dokupie nakeda. !scooter T-max naprawdę dobry sqt, ale mi się już przejadł - dużo ich !happybth Odnośnik do komentarza
Gość wojtasss Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 hmm fajne skuterki choć przy Gilera Gilera GP 800 do?c słabiutkie !scooter ale i tak fajne Odnośnik do komentarza
Gość ballastic Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Mam ten sam dylemat. Na razie skłaniam się ku T-maxowi,bo jeżeli T-max jest w połowie tak genialny, jak to subiektywnie opisuj? jego użytkownicy,to warto go kupic !scooter Jeżeli nie musisz się spieszyc z zakupem, to radziłbym Ci przemy?lec temat na spokojnie,a i tak niewykluczone,że o zakupie zadecyduje okazja !happybth Odnośnik do komentarza
kostan77 Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Dziekuje bardzo Wszystkim za tak szybka odpowiedz na moj temat i dylemat. Jeszcze sie z nim pomecze. !scooter !happybth Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 14 Maja 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Bardzo fajny dylemat. Dokładnie taki sam miałbym, gdybym planował teraz kupić maxi. Nexus jest wg. mnie najładniejszym z obecnie produkowanych sprzętów. T-max jest pewnie mocniejszy i Japoński. Ja zazwyczaj kupuję oczami Zazdroszczę dylematu... pzdr Odnośnik do komentarza
Gość lavmax Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 JeĽdziłem m.in. Giler? gdy wybierałem skuter dla siebie. Po kilku próbach różnych skuterów zrezgnowałem w ogóle z rozważania jednocylindrowych pojazdów o pojemno?ci pow. 400. Troszkę przesada robić takie garnki. Mnie osobi?cie irytuje wibracja a nawet drżenie na wolnych i przy starcie. A nawet w czasie jazdy wibracja jest znaczne bardziej odczuwalna niż na 2 cyl. Nie moje. Drduga rzecz to pozycja za kierownic? w TMaxie jest znacznie bardziej wygodna dla mnie, choć nie mam wielkiego wzrostu (176). Takie subiektywne odczucia. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 (...)Takie subiektywne odczucia. Przez kilka lat jezdzilem "tluczkami" i to nie tylko takimi o poj. 250ccm czy 400ccm . To trzeba po prostu lubic. Dzisiaj jeden cylinder nie wchodzi juz raczej w rachube. Nie ten komfort, a w terenie nie zamierzam jezdzic . Odnośnik do komentarza
kostan77 Opublikowano 16 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Ten jednocylindrowiec nie daje sobie rady w jezdzie czy jak?? Chcialbym wiedziec cos wiecej na jej temat ,bo jutro ide cos takiego zobaczyc! (MOZE KUPIC) Pytanie powstaje czy warto cos takiego kupic? Ja poszukuje skutera na dojazdy do pracy jakies 90km dziennie. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Oczywiscie ze doskonale daje sobie rade! Ten silnik sie Piaggio naprawde udal. Jesli szukasz skutera na dojazdy do pracy, to kazda dwucylindrowka bedzie "na wyrost". A i zuzycie paliwa bedzie zdecydowanie wyzsze. Ja tu sobie tak gdybalem w oparciu o dluzsze przeloty . Odnośnik do komentarza
Gość zeman76 Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Oczywiscie ze doskonale daje sobie rade! Ten silnik sie Piaggio naprawde udal.Jesli szukasz skutera na dojazdy do pracy, to kazda dwucylindrowka bedzie "na wyrost". A i zuzycie paliwa bedzie zdecydowanie wyzsze. Ja tu sobie tak gdybalem w oparciu o dluzsze przeloty !OKK . Naprawde Tmax pali więcej od Nexusa?Napiszcie mi proszę jak obydw wyglądają pod względem osiągów.A i jeszcze jedno.Jaka jest ochrona w nich przed wiatrem?Mam 185 wzrostu. Odnośnik do komentarza
Klubowicze pazdzioch Opublikowano 7 Maja 2010 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Jak !OKK ,to tylko z Italii Odnośnik do komentarza
SimonWarka Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Oczywiscie ze doskonale daje sobie rade! Ten silnik sie Piaggio naprawde udal.Jesli szukasz skutera na dojazdy do pracy, to kazda dwucylindrowka bedzie "na wyrost". A i zuzycie paliwa bedzie zdecydowanie wyzsze. Ja tu sobie tak gdybalem w oparciu o dluzsze przeloty !OKK . Naprawde Tmax pali więcej od Nexusa?Napiszcie mi proszę jak obydw wyglądają pod względem osiągów.A i jeszcze jedno.Jaka jest ochrona w nich przed wiatrem?Mam 185 wzrostu. Spalanie: Nexus: na trasie przy jeździe 110-130km/h spalanie wynosi około 5 l / 100km. Jazda stosunkowo szybka, ale płynna. W mieście - jeśli manetka widnieje w pozycji tylko ON/OFF spalanie spokojnie może wzrosnąć nawet do 5,5-6 l. Jednakże jeśli jeździmy rozsądnie z niewielką dawką adrealiny wynik 4,5l jest jak najbardziej do osiągnięcia. 4-4,5l przy ekonomicznej jeździe w trasie / cykl mieszany z większości wylotówki. T-Max: nie pamiętam dokładnie z testów, ale mniej więcej również 5l musiałem do niego wlewać. Nie zapomnę, jak urządziłem sobie szybszą i agresywniejsza jazdę, wynik jaki otrzymałem siegnął bodajże 6-6,5l. Jednak wiele nie mogę powiedzieć, bo jeździłem zaledwie 2 dni. Wiatr: Nexus: sama aerodynamika jest bardzo dobra. W porównaniu do tego, co musiałem walczyć z nową Majesty400, Nexus wcina sie w wiatr i nawet podczas silnego wiatru nie walczę z nim. Sama jazda na jednośladzie niewątpliwie jest związana z wiatrem - powiem tak, wydaje mi się, że ustawienie szyby na maksa w góre sprawdza się na tyle dobrze, że jazda z wyższą predkoscią nie jest męczaca. Sama wysokość szyby jednak zbyt mała, aby opływ powietrza poszedł idealnie nad kaskiem. W moim przypadku (175-180cm) strumień wiatru na wysokość szybki kasku (połowy szybki kasku). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 20 Maja 2010 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Spalanie:Nexus: na trasie przy jeździe 110-130km/h spalanie wynosi około 5 l / 100km. Jazda stosunkowo szybka, ale płynna. W mieście - jeśli manetka widnieje w pozycji tylko ON/OFF spalanie spokojnie może wzrosnąć nawet do 5,5-6 l. Coś sporo Ci "pali". Mam ten sam silnik, sprzęt z pewnością cięższy, ja z tego co pamiętam, też jestem od Ciebie cięższy (ok. 90 kg) i nigdy spalanie nie przekroczyło mi 5 l. 0-1 jazda w mieście, to jakieś 4.5 - 4.8 litra u mnie. W trasie i spokojnie po mieście, może wyjść ok. 4 litrów. Mniej więcej, bo dokładnie tego nie "badam" i tylko kilka razy policzyłem sobie conieco na stacji... pzdr Odnośnik do komentarza
michal.p1 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 zraziłem się do marek typu Gilera, Derbi Malaguti, wszystko fajnie jak jest dobrze, ale jak sie cos zepsuje to mało kto tego sie tyka, kolega miał Malaguti 250cm miał wyciek z silnika i nie mozna było kupic nigdzie uszczelek, sprowadzenie z itali trwało 5 tygodni. wiem ze akurat ten model ma popularny silnik piaggio ale trzeba zdac sobie sprawe iż jest to dośc "orgialny" na naszym rynku model i mogą byc problemy z czesciami , do yamahy bedzie zdecydowanie łatwiej cokolwiek znaleść. Odnośnik do komentarza
Gość radiolog Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Czę?ci?? W czym problem? Mieloch motocykle i masz WSZYSTKO w przeci?gu 7 dni w naprawde dobrych cenach. Z tym WSZYSTKIM to bym polemizował, wcale nie mają wszystkich części zwłaszcza do silników piaggio. Jestem zdecydowanie za 2 cylindrami, nawet po mieście, bo może i pali trochę więcej,ale wszystko jakoś płynnej działa Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 20 Maja 2010 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 zraziłem się do marek typu Gilera, Derbi Malaguti, wszystko fajnie jak jest dobrze, ale jak sie cos zepsuje to mało kto tego sie tyka, kolega miał Malaguti 250cm miał wyciek z silnika i nie mozna było kupic nigdzie uszczelek, sprowadzenie z itali trwało 5 tygodni. Jeśli to ten sam motor był co w X9 250 np, to dziwne, bo sporo części jest w centralnym magazynie Piaggio, chyba we Wrocławiu, a i są f-my które dowolną część sprowadzają w ciągu 2 tygodni (np. Mehar-Kraków). Może kolega szukał konkretnie do "Malaguti", który jest faktycznie dość egzotyczny w Polsce. Jeśli chodzi o Piaggio - Gilera, to problemów z częściami raczej nie ma. pzdr Odnośnik do komentarza
Gość radiolog Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Jeśli to ten sam motor był co w X9 250 np, to dziwne, bo sporo części jest w centralnym magazynie Piaggio, chyba we Wrocławiu, a i są f-my które dowolną część sprowadzają w ciągu 2 tygodni (np. Mehar-Kraków). Wcale nie takie dziwne, bo na wałek do pompy wodnej, nie mogłem się doczekać 2 miesiące Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Ostatnio zamawialem filtr powietrza do GP800 -> czas oczekiwania 3 dni. Odnośnik do komentarza
stefanekmac Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Co innego filtry itd czy do auta czy skuta -tego potrzeba setki to i leży na półce a co innego części-potrzeba kilku i leży ale daaaaleko...To norma nie tylko przy włoszczyźnie czy japonii. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Wiele razy zamawialem rozne czesci do wloskich skuterow, najczesciej byly na miejscu albo oczekiwanie na nie wynosilo kilka dni. Historii o oczekiwaniu na rozne czesci po kilka tygodni nie moge potwierdzic. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się