Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Jestem ?wieżakiem i wła?nie dzisiaj odbyłem swoj? pierwsz? dłuższ? - 200km - podróż moj? 150tk?. Trasa |widnik - Wawa była całkiem przyjemna, ale zastanowiło mnie jedno zjawisko. Otóż jechałem przez kilkana?cie km za TIRem, który naginał 100-110km/h. Niestety mój skuter to nie ?cigacz i jako? więcej niż 120 nie chce nijak poci?gn?ć. Zatem jad?c za tym TIRem do?wiadczałem permanentnych turbulencji, ponieważ trzymaj?c się trochę dalej od niego byłem w strumieniu zawirowanego, schodz?cego się powietrza. Dziwne to uczucie, gdy co? cię szarpie za fraka w różne strony szybkimi ruchami, ale go nie widzisz W pewnym momencie podj?łem próbę wyprzedzenia TIRa (tak przepisowo, po lewej) i jak tylko wyszedłem poza jego linię boczn? od razu dostałem podmuch wsteczny, który wyhamował mi motor. Stwierdziłem, że nie uda mi się go wyprzedzić dopóki nie zwolni znacznie, ale jako? nie zwolnił i tak miałem kilkana?cie kilosów szarpaniny z wiatrem. Czy macie jakie? do?wiadczenie w takich sytuacjach? Dodam tylko, że nie noszę się z zamiarem zmiany na szybszy model. Czytałem, że kto? preferuje wyprzedzanie lub jechanie bocznym pasem - ale to chyba nie przy takich prędko?ciach? no i wyprzedzanie po prawej poza terenem zabudowanym? Może jakie? porady w tym temacie albo uwagi macie? Odnośnik do komentarza
Gość Dragon Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Gdyby? podjechał jeszcze troszeczkę to "wyszedł by?" z tych "turbulencji" i był by? w tunelu aerodynamicznym wytworzonym przez naczepę ci?gnika... Jednak było by to szalenie niebezpieczne... Ograniczona widoczno?ć plus bardzo bliska odległo?ć od poprzedzaj?cego nas pojazdu = duże kłopoty... Z do?wiadczeń mogę Ci napisać, aby? nie jeĽdził blisko "TIR'ów" a jak masz takiego jak ten to zatrzymaj się na kawę... Wyprzedzanie ci?gnika z naczep? po prawej jest szaleństwem... nawet jak masz szybszy sprzęt... Do zobaczenia w "Hamburgu"... Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Jazda za TIRem sprawdza sie tylko podczas gigantycznej ulewy, testowalem to w Skandynawii, wtedy nie leje na ciebie, tylko mży, co na dystansie 1000 km ma duze znaczenie, oczywiscie kiedy jedziesz na jego zderzaku, nie polecam w Polsce tego sposobu. Zawsze wyprzedzajac TIRa i zrownujac sie z jego kabina odgina cie w lewo, a po wyjechaniu przed niego w prawo. Trzeba sie do tego przyzwyczaic, im silniejszy boczny wiatr tym zajwisko silniejsze. Nie ma na to sposobow. Odnośnik do komentarza
KAZI Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Je?li nie możesz wyprzedzić z jakichkolwiek powodów to zwolnij lub zatrzymaj się na jak?? oranżadę ale nie jedĽ za TIR'em. Jad?c za tak wielkim autem nie wiesz co się dzieje z przodu, nie zauważysz w porę dziur w jezdni, nasypanego piachu czy też czegokolwwiek innego co stanowi dla Ciebie zagrożenie. Polecam przeczytanie ksi?żki "Motocyklista Doskonały". Bezpiecznej jazdy i do zobaczenia w trasie. Odnośnik do komentarza
Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Klubowicze Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Je?li nie możesz wyprzedzić z jakichkolwiek powodów to zwolnij lub zatrzymaj się na jak?? oranżadę ale nie jedĽ za TIR'em. Jad?c za tak wielkim autem nie wiesz co się dzieje z przodu, nie zauważysz w porę dziur w jezdni, nasypanego piachu czy też czegokolwwiek innego co stanowi dla Ciebie zagrożenie. ... Nie jechałem za nim blisko i nie byłem w tunelu aerodynamicznym. Starałem się utrzymać "w miarę m?dr?" odległo?ć ( w przypadku np hamowania). Niestety z tym zatrzymaniem i odpoczynkiem nie było to takie oczywiste, bo za mn? leciało już kilka innych TIRów i wła?ciwie jazda chyba sprowadziłaby się do odpoczynku przy kawie !scooter Za uwagi dziękuję i niecierpliwie czekam na jeszcze inne do?wiadczenia! Odnośnik do komentarza
Olsen Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Tego się wła?nie obawiam: że jak kupię X-Maksa czy inn? dwie?ciepięćdziesi?tkę, to będę zmuszony telepać się za lub - co gorsza - między TIR-ami. !scooter Odnośnik do komentarza
Blink_182 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Tego się wła?nie obawiam: że jak kupię X-Maksa czy inn? dwie?ciepięćdziesi?tkę, to będę zmuszony telepać się za lub - co gorsza - między TIR-ami. !scooter Kup Burgmana An650 to gwarantuje Ci że nie będziesz się telepał za TIR-ami. W mie?cie tez będzie Ci się lepiej jeĽdzić . AN650 Executive po złożeniu lusterek lepiej się wciska miedzy samochody niĽ YP250. Odnośnik do komentarza
Gość jj23 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Należy także pamiętać,że wszelkie duże pojazdy często nie zapewniaj? kierowcy pola widzenia w lusterkach obszaru blisko kabiny czyli tuż za ni?,bliskie podjechanie np.obok tylnej osi ci?gnika siodłowego/TIR/ schowa mniejszy pojazd skutkiem s? bardz częste kolizje boczne-nawet na małych prędko?ciach.Unikajmy bliskiego podjazdu boczno-tylnego . Odnośnik do komentarza
Sacetti Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Tego się wła?nie obawiam: że jak kupię X-Maksa czy inn? dwie?ciepięćdziesi?tkę, to będę zmuszony telepać się za lub - co gorsza - między TIR-ami. Kto? juz wspominał w Twoim w?tku, aby? jednak rozważył zakup An400, naprawdę w mie?cie nie ma dramatu z jego gabarytami (przesiadłem się z niewielkiej YP125), a za miastem wygodna jest bestia. Kto? na forum napisał również, że 400ccm, to taka... optymalna pojemno?ć . Pzdr. Odnośnik do komentarza
Sympatycy orzech Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Tego się wła?nie obawiam: że jak kupię X-Maksa czy inn? dwie?ciepięćdziesi?tkę, to będę zmuszony telepać się za lub - co gorsza - między TIR-ami. Olsen, nie rób scen, 250 ?miga aż miło, nie będziesz miał problemów z wyprzedzaniem TIRów. Kolega ma problem ze 150 a nie 250 Wracaj?c do tematu, 150 nie jest potworem i niestety na trasie będziesz miał zawsze takie problemy. Proponuję do tego przywykn?ć a nie z tym walczyć. Sam kiedy? miałem podobn? pojemno?ć, udawało mi się dotelepać tylko do szoferki, dalej wiatr nie dawał mi szans !scooter Odnośnik do komentarza
Sympatycy Worlan Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sam kiedy? miałem podobn? pojemno?ć, udawało mi się dotelepać tylko do szoferki, dalej wiatr nie dawał mi szans Oj Orzech, ob?miałem się okrutnie !scooter Odnośnik do komentarza
Gość Dragon Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Tego się wła?nie obawiam: że jak kupię X-Maksa czy inn? dwie?ciepięćdziesi?tkę, to będę zmuszony telepać się za lub - co gorsza - między TIR-ami. Olsen, nie rób scen, 250 ?miga aż miło, nie będziesz miał problemów z wyprzedzaniem TIRów. Kolega ma problem ze 150 a nie 250 Wracaj?c do tematu, 150 nie jest potworem i niestety na trasie będziesz miał zawsze takie problemy. Proponuję do tego przywykn?ć a nie z tym walczyć. Sam kiedy? miałem podobn? pojemno?ć, udawało mi się dotelepać tylko do szoferki, dalej wiatr nie dawał mi szans Yhm... Wystarczy lukn?ć na Twój podpis... jak to się super ?miga 250-tk?... !scooter Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Dziwne to uczucie, gdy co? cię szarpie za fraka w różne strony szybkimi ruchami, ale go nie widzisz !scooter Naprawdę ?wietne Z do?wiadczeń mogę Ci napisać, aby? nie jeĽdził blisko "TIR'ów" a jak masz takiego jak ten to zatrzymaj się na kawę... |więte słowa je?li chodzi o pojemno?ci mniejsze niż 250ccm, a i w tym przypadku jak wieje mocno z przodu, to jak wyjedziesz z cienia aerodynamicznego, możesz nie mieć takiej dynamiki aby bezpiecznie wyprzedzić. Z tym, że może lepszy od kawy będzie jaki? soczek, bo kawa to kofeina a kofeina to większe ci?nienie --> Worlan, miałem też zacytować ten fragment Orzecha ale mnie uprzedziłe?... Już dwa razy w tym w?tku prawie spadłem z krzesła pzdr Odnośnik do komentarza
Sympatycy orzech Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Wystarczy lukn?ć na Twój podpis... jak to się super ?miga 250-tk?... !scooter TIR'a łyknie 250. Co do mojego podpisu, zawsze ma się apetyt na więcej Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 (...)Wracaj?c do tematu, 150 nie jest potworem i niestety na trasie będziesz miał zawsze takie problemy. Proponuję do tego przywykn?ć a nie z tym walczyć. Sam kiedy? miałem podobn? pojemno?ć, udawało mi się dotelepać tylko do szoferki, dalej wiatr nie dawał mi szans Pewnie nie przyjales "pozycji sportowej" za kierownica !scooter . Co za amator ... Odnośnik do komentarza
magart Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 U?miałem się do łez - ten w?tek jest lepszy niż zawarto?ć "Ja pierwszy" na "OT" Odnośnik do komentarza
Sympatycy orzech Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Pewnie nie przyjales "pozycji sportowej" za kierownica !scooter . Co za amator ... Przyjmij pozycję sportow? w Benelli Adivie Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Pewnie nie przyjales "pozycji sportowej" za kierownica !scooter . Co za amator ... Przyjmij pozycję sportow? w Benelli Adivie Dodaje przynajmniej 10 km/h Miales tuningowe naklejki? Nie? No to nie wyprzedziles TIRa . Amator . Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Przyjmij pozycję sportow? w Benelli Adivie !scooter Pozycja sportowa w Adivie to łokcie blisko ciała. Korpus elegancko wyprostowany Ważne, żeby wycieraczkę tuningowo ustawić na ?rodku pzdr Odnośnik do komentarza
MISIEK Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 i tak miałem kilkana?cie kilosów szarpaniny z wiatrem.Dodam tylko, że nie noszę się z zamiarem zmiany !scooter na szybszy model. Moim pierwszym maxi (w zasadzie to było takie "midi": Daelim S2 125) byłem na dwóch zlotach: Burgmania 2007 i tydzień pózniej Grotniki 2007 i własnym wypadzie "Szlakiem Latarni Morskich" (1600 km) Podróże Daelimem wspominam bardzo mile głównie ze względu na możliwo?ci podziwiania krajobrazu. Głównym założeniem było nie spieszenie się i jazda bocznymi drogami (przecież wiedziałem na czym jadę ! i nie "porywałem się motyk? na słońce") Maj?c tak? pojemno?ć należy przyj?ć wła?nie tak? zasadę podróżowania. Choć mam obecnie dużo większ? pojemno?ć , to i tak przyznam, że takie "luzackie" podróżowanie nadal bardzo mi odpowiada. Choć... oj, przydaje się większa moc by szybko "przeskoczyć" wlek?cego się TIR-a. Ale na miasto zdecydoiwanie lepszy jest taki "midi" -lekki, zwinny, gibki "jak rybka". Je?li nie chcesz zmieniać skutera, hmm... radę mam tak?: trzeba wuluzować się i spokojnie "klepać" się za TIR-ami, jeżdzić bocznymi drogami i wyjeżdzać trochę wcze?niej. Czytałem, że kto? preferuje wyprzedzanie lub jechanie bocznym pasem Gdzie i kto ?! Pierwsze słyszę. Wyprzedzanie z prawej strony... nie bedę tego komentować... Co do jazdy bocznym pasem: też nie jestem zwolennikiem. Pas awaryjny, jak sama nazwa wskazuje nie służy do poruszania się nim i nie zawsze się do tego nadaje -dziury, oddzielajace koleiny od pasa, ryzyko potr?cenia pieszego itp... Odnośnik do komentarza
Sympatycy smok.wawelski Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Wyprzedzanie TIRów najwięcej wrażeń daje w nocy na C1 125 ccm. To bujnięcie bud? podczas tego manewru (przy wyj?ciu z tunelu i przy wyprzedzeniu szoferki) daje lepsze pobudzenie niż 3 mocne kawy. Ciekaw jestem opinii Szuwarka z wyprzedzaniem TIRa na trasie... PS. Oczywi?cie jechałem przepisowo z naklejkami tuningowymi, ustawion? na sztorc wycieraczk? i ramionami blisko ciała. Inaczej dotelepałbym się tylko do szoferki... Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Smoku ale C1 to zupelnie inna technika jazdy, tam bujniecie jest na zasadzie wahadla !scooter nie tylko lewo - prawo ale jeszcze tak kilka razy po wyjsciu przed TIRa ale nie ma co porownywac C1 do innych skuterow, ja uwielbiam to kolysanie jakis taki spokojniejszy jestem jak mnie podmuchy kolysza do snu. Odnośnik do komentarza
Sympatycy Worlan Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Ciekaw jestem opinii Szuwarka z wyprzedzaniem TIRa na trasie... Szuwarkowi żaden Tir nie jest potrzebny. On się buja non stop. !scooter Odnośnik do komentarza
Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Klubowicze Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Taaaak... Widzę że temat się nieĽle rozwin?ł. Nie do?ć, że wiele cennych porad to i po?miać się można Przyznam się szczerze, że jako ?wieżak zaniedbałem takich podstawowych czynno?ci jak tuningowanie naklejek czy tuningowe ustawianie wycieraczki na sztorc Pojutrze mam trasę powrotn?, to postaram się do niej przygotować, a i my?lę, że warto gumowy dywanik na podłodze okleić szar? ta?m? po brzegach, żeby nie furkotał przy ostrych bocznych podmuchach TIR'a łyknie 250. ... Ostatnio jad?c 4oo słyszałem na CB jak się jaki? TIRowiec przechwalał, że jadzie samym ci?gnikiem "i teraz to nawet może się ?cigać z osobówkami". Więc wiadomo, że nie mam co stawać w bloki startowe !scooter Tak więc jak tuning (przynajmniej ten optyczno-gimnastyczny) nie pomoże, to najwyżej wyluzuję. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Wyprzedzanie TIRów najwięcej wrażeń daje w nocy na C1 125 ccm. To bujnięcie bud? podczas tego manewru (przy wyj?ciu z tunelu i przy wyprzedzeniu szoferki) daje lepsze pobudzenie niż 3 mocne kawy. Eee tam Smoku, dramatyzujesz. C1k? może i bujnie, wiadomo, ale nigdy nie zdażyło mi się aby ten pojazd zachował się niebezpiecznie podczas podmuchów wiatru. Buja ale przewidywalnie- I like it! !OKK Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się