Skocz do zawartości
Forum Burgmania

FJS 600: Powody zuzycia paliwa (wysokiego?)


Gość Michał Kupczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michał Kupczyk

Witam ponownie,

W ostatniej trasie moj Silver spalil 6.4 L/100 km, 97% autostrady, 120-130km/h.

Moze i nie jest to strasznie duzo, ale zastanawiam sie dlaczego az tyle.

Sa motocykle ktore maja 4.5 L/100 przy 120km/h (vide

BMW F800ST )

Dlaczego roznica jest az tak duza?

Co jest tego przyczyna? Straty w przekladni Silvera? Czy moze cos jeszcze?

Zapraszam do dyskusji.

Michal

Odnośnik do komentarza

E to trafił Ci się jeden z ekonomiczniejszych egzemplarzy, niektóre to nawet nie dojeżdżaj? do stacji paliw - nie Arti !YES

PogódĽ się z tym i nie porównuj SW600 z BMW- TEN TYP TAK MA !OKK

Jest ciężkim klockiem z archaicznym napędem i z jego 50 KM na koło napędowe trafia może ze 35, reszta zamienia się w ciepło. No to musi palić.

Zreszt? każda przekładnia paskowa generuje straty mocy, te same KM przekazane trybikiem czy łańcuchem daj? sporo lepsze osi?gi.

Pozdrawiam, ale zawsze możesz sprawdzić filtr powietrza bo nic innego po za ?lizgaj?cym się paskiem czy sprzęgłem lub tr?cymi klockami nie przychodzi mi do głowy !OKK .

RobB. !OKK

Odnośnik do komentarza
W ostatniej trasie moj Silver spalil 6.4 L/100 km, 97% autostrady, 120-130km/h.

Moze i nie jest to strasznie duzo, ale zastanawiam sie dlaczego az tyle.

Maksymalne spalanie jakie "udało" mi się uzyskać to 5,63 l. Na trasie w dzień ?wi?teczny przy niewielkim ruchu, w tym było 90 km autostrady (jedynej w moim regionie) przy stałej prędko?ci 130 km/h wg GPS (licznikowo 140).

Minimalne spalanie ok 4,5 l podczas ostatniej 3miejskiej wycieczki po Kaszubach. Prędko?ć czasami dochodz?ca do max ok 110-120 licznikowo. |rednio ok 80-90 km/h.

Oczywi?cie chodzi o Chińsk? Hondę Black Wing ze ?lizgaj?cym się paskiem !OKK

Odnośnik do komentarza

Ej tam Adam nie denerwuj się na ten pasek !OKK .

Pozwolę sobie na dwa zdania . Wracaj?c z wiosennego spotkania z Robsonem pozdrawiam , mieli?my parę ładnych prostych odcinków gdzie prędko?ć nasza była znaczna , no ale to pozostanie do prywatnej wiadomo?ci albo na P.M .

Po dotarciu do domciu jakież było moje zdziwienie ile ta zacna marka pali .

Więc tak my?lę że przy stałej prędko?ci rzędu 110 km 120 km na pewno spalanie będzie w granicach 5,3 litra na 100 km . Ale jak nas poniesie fantazja i s? jeszcze ku temu odpowiednie warunki i droga to spalanie niestety może nas zaskoczyć !OKK .

P.S

No ale co? za co? !OKK .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Maksymalne spalanie jakie "udało" mi się uzyskać to 5,63 l. Na trasie w dzień ?wi?teczny przy niewielkim ruchu, w tym było 90 km autostrady (jedynej w moim regionie) przy stałej prędko?ci 130 km/h wg GPS (licznikowo 140).

Minimalne spalanie ok 4,5 l podczas ostatniej 3miejskiej wycieczki po Kaszubach. Prędko?ć czasami dochodz?ca do max ok 110-120 licznikowo. |rednio ok 80-90 km/h.

Abach jak ja ci zazdroszcze !scooter moje max to 8,2 na setke a minimum 4,2 ale jechalem sobie wtedy predkoscia Nivowa :D rowno i bez przyspieszen. Bywa ze po miescie wychodzi mi i 7 litrow no ale i czasem dochodzi do 8 tys obrotow to przeciez musi spalic cos ;) Jeszcze nie zalozylem nowych rolek, ciekawe co wtedy bedzie, bo u Worlana to pelen szacun jak mu teraz chodzi T-max na tych rolkach od doktorka P ;)

Odnośnik do komentarza
Gość Michał Kupczyk
Jest ciężkim klockiem z archaicznym napędem i z jego 50 KM na koło napędowe trafia może ze 35, reszta zamienia się w ciepło. No to musi palić.

Zreszt? każda przekładnia paskowa generuje straty mocy, te same KM przekazane trybikiem czy łańcuchem daj? sporo lepsze osi?gi.

O tym wlasnie chcialem porozmawiac: Ta pasowa przekladnia generuje dosyc duzo strat - az 30%.

Zastanawiam sie czy nie daloby sie ich jakos zmniejszyc, w szczegolnosci wtedy gdy osiaga ona swoje maksymalne przelozenie - najwieksze opasanie z przodu a najmniejsze z tylu.

Ciekawe ile tych strat przypada na tarcie i poslizg paska, a ile na lopatki wentylujace na przedniej polowce varia.

Mam szkic pomyslu jak zmodernizowac przekladnie aby w najszybszym przelozeniu przeszla z trybu bezstopniowego w tryb o stalym przelozeniu, (i zredukowac te straty). Ktos ma ochote o tym podyskutowac?

zawsze możesz sprawdzić filtr powietrza bo nic innego po za ?lizgaj?cym się paskiem czy sprzęgłem lub tr?cymi klockami nie przychodzi mi do głowy !scooter .

Filtr powietrza ma 2kkm, marki K&N. Jeszcze jest czysty.

Pozdrawiam

Michal

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...