Gość Michał Kupczyk Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam ponownie, W ostatniej trasie moj Silver spalil 6.4 L/100 km, 97% autostrady, 120-130km/h. Moze i nie jest to strasznie duzo, ale zastanawiam sie dlaczego az tyle. Sa motocykle ktore maja 4.5 L/100 przy 120km/h (vide BMW F800ST ) Dlaczego roznica jest az tak duza? Co jest tego przyczyna? Straty w przekladni Silvera? Czy moze cos jeszcze? Zapraszam do dyskusji. Michal Odnośnik do komentarza
RobB. Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 E to trafił Ci się jeden z ekonomiczniejszych egzemplarzy, niektóre to nawet nie dojeżdżaj? do stacji paliw - nie Arti !YES PogódĽ się z tym i nie porównuj SW600 z BMW- TEN TYP TAK MA !OKK Jest ciężkim klockiem z archaicznym napędem i z jego 50 KM na koło napędowe trafia może ze 35, reszta zamienia się w ciepło. No to musi palić. Zreszt? każda przekładnia paskowa generuje straty mocy, te same KM przekazane trybikiem czy łańcuchem daj? sporo lepsze osi?gi. Pozdrawiam, ale zawsze możesz sprawdzić filtr powietrza bo nic innego po za ?lizgaj?cym się paskiem czy sprzęgłem lub tr?cymi klockami nie przychodzi mi do głowy !OKK . RobB. !OKK Odnośnik do komentarza
Abach Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 W ostatniej trasie moj Silver spalil 6.4 L/100 km, 97% autostrady, 120-130km/h. Moze i nie jest to strasznie duzo, ale zastanawiam sie dlaczego az tyle. Maksymalne spalanie jakie "udało" mi się uzyskać to 5,63 l. Na trasie w dzień ?wi?teczny przy niewielkim ruchu, w tym było 90 km autostrady (jedynej w moim regionie) przy stałej prędko?ci 130 km/h wg GPS (licznikowo 140). Minimalne spalanie ok 4,5 l podczas ostatniej 3miejskiej wycieczki po Kaszubach. Prędko?ć czasami dochodz?ca do max ok 110-120 licznikowo. |rednio ok 80-90 km/h. Oczywi?cie chodzi o Chińsk? Hondę Black Wing ze ?lizgaj?cym się paskiem !OKK Odnośnik do komentarza
upiór Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Ej tam Adam nie denerwuj się na ten pasek !OKK . Pozwolę sobie na dwa zdania . Wracaj?c z wiosennego spotkania z Robsonem pozdrawiam , mieli?my parę ładnych prostych odcinków gdzie prędko?ć nasza była znaczna , no ale to pozostanie do prywatnej wiadomo?ci albo na P.M . Po dotarciu do domciu jakież było moje zdziwienie ile ta zacna marka pali . Więc tak my?lę że przy stałej prędko?ci rzędu 110 km 120 km na pewno spalanie będzie w granicach 5,3 litra na 100 km . Ale jak nas poniesie fantazja i s? jeszcze ku temu odpowiednie warunki i droga to spalanie niestety może nas zaskoczyć !OKK . P.S No ale co? za co? !OKK . Odnośnik do komentarza
Gość gepard73 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Nie przejmuj się niektórym pali przeszło 7L, tak że można powiedzieć że masz oszczędny egzemplarz !scooter Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Maksymalne spalanie jakie "udało" mi się uzyskać to 5,63 l. Na trasie w dzień ?wi?teczny przy niewielkim ruchu, w tym było 90 km autostrady (jedynej w moim regionie) przy stałej prędko?ci 130 km/h wg GPS (licznikowo 140).Minimalne spalanie ok 4,5 l podczas ostatniej 3miejskiej wycieczki po Kaszubach. Prędko?ć czasami dochodz?ca do max ok 110-120 licznikowo. |rednio ok 80-90 km/h. Abach jak ja ci zazdroszcze !scooter moje max to 8,2 na setke a minimum 4,2 ale jechalem sobie wtedy predkoscia Nivowa rowno i bez przyspieszen. Bywa ze po miescie wychodzi mi i 7 litrow no ale i czasem dochodzi do 8 tys obrotow to przeciez musi spalic cos Jeszcze nie zalozylem nowych rolek, ciekawe co wtedy bedzie, bo u Worlana to pelen szacun jak mu teraz chodzi T-max na tych rolkach od doktorka P Odnośnik do komentarza
Gość Michał Kupczyk Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Jest ciężkim klockiem z archaicznym napędem i z jego 50 KM na koło napędowe trafia może ze 35, reszta zamienia się w ciepło. No to musi palić.Zreszt? każda przekładnia paskowa generuje straty mocy, te same KM przekazane trybikiem czy łańcuchem daj? sporo lepsze osi?gi. O tym wlasnie chcialem porozmawiac: Ta pasowa przekladnia generuje dosyc duzo strat - az 30%. Zastanawiam sie czy nie daloby sie ich jakos zmniejszyc, w szczegolnosci wtedy gdy osiaga ona swoje maksymalne przelozenie - najwieksze opasanie z przodu a najmniejsze z tylu. Ciekawe ile tych strat przypada na tarcie i poslizg paska, a ile na lopatki wentylujace na przedniej polowce varia. Mam szkic pomyslu jak zmodernizowac przekladnie aby w najszybszym przelozeniu przeszla z trybu bezstopniowego w tryb o stalym przelozeniu, (i zredukowac te straty). Ktos ma ochote o tym podyskutowac? zawsze możesz sprawdzić filtr powietrza bo nic innego po za ?lizgaj?cym się paskiem czy sprzęgłem lub tr?cymi klockami nie przychodzi mi do głowy !scooter . Filtr powietrza ma 2kkm, marki K&N. Jeszcze jest czysty. Pozdrawiam Michal Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się